abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71784404
quote:
AMSTERDAM - Al 33 jaar is commissaris Ad Smit werkzaam als politieagent in een veranderde stad, Amsterdam. In 1976 begon hij als wachtcommandant bij het toenmalige bureau Leidseplein, nu werkt de districtchef voor Amsterdam-Oost en Zuid-Oost. Wat hem momenteel het meest opvalt? "Autochtonen zijn het wangedrag van Marokkaanse jongeren zo zat dat ze dreigen naar de honkbalknuppel te grijpen."

"Autochtonen maken zich zorgen over allochtonen", stelt commissaris Smit in dagblad De Pers. "Ik vind dat vaak te kort door de bocht, beoordelen op uiterlijk. In Oost merk ik dat de verhoudingen soms hard zijn. Dat bepaalde groepen open tegen mij praten over 'de klotemarokkanen'. Dan zeg ik: ja jongen, dat kun je nou wel roepen, maar weet je ook waarover je het hebt?"

Smit heeft om Oost iets van 19.000 Marokkaanse wonen. "Als die allemaal één misdrijf per jaar zouden plegen, had ik nooit de cijfers die ik nu had. Dus dat is onzin", stelt de politichef. "Ze vallen meer op, die Marokkaanse groepen."

Het beperkt zich nog tot mopperen, heeft Smit geconstateerd. "Het moment dat de handjes gaan wapperen, op het moment dat men collectief dingen zou organiseren tegen bepaalde bevolkingsgroepen. Dan gaat het mis, dan grijp ik in. Wanneer ik als politichef zou weten dat een groep zich organiseert om een andere aan te pakken, pak ik ze allemaal op."
bron

Begrijp ik het nou goed dat meneer de districtchef de autochtonen wil inpakken i.p.v. de Marokkanen? Waarom niet gewoon beide. Je moet toch ook wat doen om een stukje onvrede weg te nemen.

Wat vinden jullie?
pi_71784436
Triest, maar wel begrijpelijk
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:23:06 #3
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_71784441
Nee, waarom zou je ingrijpen als het allochtonen betreft die hun handjes laten wapperen. Beter schrijf je ze in als zanger lichte muziek en geef je ze 5 jaar tijd om in te burgeren. Criminaliteit hoort daar gewoon bij dus.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_71784442
Hier een langer artikel uit de Pers van vandaag:
http://www.depers.nl/binn(...)ligt-op-de-loer.html
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:24:32 #5
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_71784479
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:22 schreef Ladylike het volgende:
Vertel
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_71784516
Uit dat artikel van De Pers:
quote:
In Oost geen Marokkanenprobleem?

‘We hebben natuurlijk wel last met ze. Vooral die zogenaamde Italiaanse methode, dat beroven met die scootertjes, is er erg geliefd. Gemiddeld gebeurt het een of twee keer per week. Dat doen vooral jonge Marokkanen, zo simpel is het. Ik kan er ook geen eskimo’s van maken.’
pi_71784518
Als dit dezelfde Ad Smit uit de eerste google-hit is dan moet hij vooral z'n bek houden over handjes wapperen en collectief dingen organiseren.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:27:53 #8
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71784569
Inderdaad, wangedrag DRIEWERF BAH!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_71784616
Eens met Ad (1e alinea)
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:29:56 #10
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_71784619
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:21 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron

Begrijp ik het nou goed dat meneer de districtchef de autochtonen wil inpakken i.p.v. de Marokkanen? Waarom niet gewoon beide. Je moet toch ook wat doen om een stukje onvrede weg te nemen.

Wat vinden jullie?
. De politie grijpt niet in. Dus wil burger het zelf maar doen. Maar dan kunnen ze opeens wel ingrijpen
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:31:32 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71784659
Allochtonen aanpakken is kei-discriminatie. Maar het onderbuikgevoel van deze meneer dat de autochtonen het ooit beu worden is al voldoende om te dreigen met oppakken.

Net als die andere politieagent, die het liefste alle Wildersstemmers wilde aanpakken en deporteren: http://tinypic.com/player.php?v=j5wpdx&s=3
The End Times are wild
pi_71784685
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:24 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Vertel
Het merendeel allochtonen dat ik ken van zien en in de buurt, gedraagt zicht op zijn zachts gezegd asociaal.
Gelukkig ken ik ook "goede" allochtonen die dat gedrag afkeuren dus mijn mening ligt ergens in het midden.

Ik keur geen geweld goed, dus ook niet van autochtonen, maar kan hun frustraties wel begrijpen.
Het is immers niet fijn om te zien dat de buurt waar je woont, per week achteruit gaat omdat er meer en meer misdrijven (door voornamelijk allochtonen) gepleegd worden.
Als je eenmaal die mening hebt en je ziet dan zo iemand NOG iets fout doen, zeg je al gauw: zie je wel, weer zo´n kut buitenlander.
Die frustratie kan ik wel begrijpen. Ik keur hem absoluut niet goed, maar kan het wel begrijpen.

Het probleem is echter dat de politiek hier alleen iets aan kan veranderen door de straffen te verhogen (ook voor autochtonen natuurlijk, voordat iemand iets anders denkt..) en het afschaffen van dubbele paspoorten, zodat de ingeburgerde inwoner ook ECHT kiest voor ons land en niet alleen maar om bijvoorbeeld (ik kon zelfs personen aanwijzen die dat deden) de uitkering en het kindergeld naar het land van herkomst te sturen.

Ik kan me voorstellen, dat, als je continu die negatieve dingen ziet, je uitieindelijk het idee krijgt dat onze ministers er niets aan doen en je het recht in eigen hand wilt nemen.
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:32:52 #13
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_71784697
Ik kan me best voorstellen dat het erg frustrerend is als de politie met zachte hand ingrijpt bij iets waar je ernstig en regelmatig overlast aan ondervindt.

Laat ik vooropstellen dat 'naar een honkbalknuppel grijpen' ook geen oplossing is, maar het is niet vreemd dat die gedachte ooit bij je opkomt als je in een buurt woont waar 2x per week een overval/roof gepleegd wordt en het enige dat de politie doet is een van die jochies een nachtje in de cel laten slapen...

edit: wat hierboven staat dus
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_71784733
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:21 schreef Mylene het volgende:
[..]

Wat vinden jullie?
Ik vind dat je nogal selectief quote. Als je dit stukje er gewoon bij had gequote, komt het artikel heel anders over:
quote:
Begin dit jaar heb ik de korpsleiding op de hoogte gesteld: de reactie van autochtonen op Marokkanen is heftig, er moet wat worden gedaan. Nou, daar hebben we ook fors op ingegrepen. We hebben tientallen van die rovers aangehouden. En intussen hebben we extra opgelet – vooral de buurtregisseurs – of het met die autochtonen niet echt uit de hand liep. Maar als je het probleem wegneemt, zie je hun reacties ook wegebben.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:35:39 #15
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_71784759
Jammer dat de Telegraaf dan weer niks quote uit het interessantere deel van het interview, namelijk hoe het destijds met de Surinamers verkeerd ging, wat daar vervolgens mee is gedaan en dat het nu goed gaat met de Surinamers.
pi_71784763
conclusie autochtonen pakken knuppel, marrokanen pakken een mes....
I'm not the man you think I am!
pi_71784802
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:34 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Ik vind dat je nogal selectief quote. Als je dit stukje er gewoon bij had gequote, komt het artikel heel anders over:
[..]
Niet hoor. Ik heb het artikel van de Telegraaf overgenomen, niet van de Pers.
pi_71784809
De machteloosheid die autochtonen voelen omdat de politiek niets doet en de politie ook niet kan ik goed begrijpen.

Misschien moeten die honkbalknuppels maar eens opgepakt worden. Het kan toch niet zo zijn dat een stel snotapen je leefomgeving verpesten .
pi_71784821
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:22 schreef Ladylike het volgende:
Helaas wel ja.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:39:07 #20
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_71784853
quote:
Het moment dat de handjes gaan wapperen, op het moment dat men collectief dingen zou organiseren tegen bepaalde bevolkingsgroepen. Dan gaat het mis, dan grijp ik in. Wanneer ik als politichef zou weten dat een groep zich organiseert om een andere aan te pakken, pak ik ze allemaal op."
Kan-ie ''als politiechef'' niets ondernemen tegen de veroorzakers van die onvrede, in plaats van zalvende praatjes af te steken? Immers:
quote:
Begin dit jaar heb ik de korpsleiding op de hoogte gesteld: de reactie van autochtonen op Marokkanen is heftig, er moet wat worden gedaan. Nou, daar hebben we ook fors op ingegrepen. We hebben tientallen van die rovers aangehouden. En intussen hebben we extra opgelet – vooral de buurtregisseurs – of het met die autochtonen niet echt uit de hand liep. Maar als je het probleem wegneemt, zie je hun reacties ook wegebben.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_71784857
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:37 schreef Mylene het volgende:
[..]
Niet hoor. Ik heb het artikel van de Telegraaf overgenomen, niet van de Pers.
Ok, dan quote de Telegraaf dus selectief. Wat een verrassing.
pi_71784916
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:24 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Vertel
Kijk eens naar de berichtgeving in de media, gaat alleen maar over allochtonen die asociaal zijn. Terecht dat men er onderhand klaar mee is. Spijker in een plank en lekker het land uit rammen wordt uiteindelijk het gevolg.
pi_71784918
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:37 schreef MrX1982 het volgende:

Misschien moeten die honkbalknuppels maar eens opgepakt worden. Het kan toch niet zo zijn dat een stel snotapen je leefomgeving verpesten .
Ja, het Amsterdamse uitgaansleven wordt ook verpest door bepaalde Marokkaanse jongeren die vinden dat ze het recht hebben om vrouwen rakelings met hun handen te betasten. Als je ze negeert kan je in elkaar gebeukt worden. Het vreemde is dat je dan te horen krijgt dat je je niet provocerend moet kleden. Kortom, dat jij je maar moet aanpassen.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:43:36 #24
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_71784994
quote:
‘Dat ze zich zorgen maken over allochtonen. Ik vind dat vaak te kort door de bocht, beoordelen op uiterlijk. In Oost merk ik dat de verhoudingen soms hard zijn. Dat bepaalde groepen open tegen mij praten over ‘die klotemarokkanen’. Dan zeg ik: ja jongen, dat kun je nou wel roepen, maar weet je ook waarover je het hebt? Ik heb in Oost iets van 19.000 Marokkaanse mensen wonen. Als die allemaal één misdrijf per jaar zouden plegen, had ik nooit de cijfers die ik nu had. Dus dat is onzin. Ze vallen meer op, die Marokkaanse groepen. Ze clusteren bij elkaar op straat. Om zich sterker te maken. En dat ziet men gewoon voor z’n ogen gebeuren. Maar dat zijn er twintig of dertig en niet die duizenden die gewoon aan het werk zijn.’

‘Ook op buurtbijeenkomsten hebben mensen het over ‘kut-Marokkanen’. En ze roepen het op straat, naar de Marokkanen zelf. En bij opstootjes. Dat ze tegen ons schreeuwen vanaf de zijlijn: als je nou niet ingrijpt, dan doen we het zelf wel, op een andere manier, dan komen de honkbalknuppels tevoorschijn. Dat heb ik zelf geconstateerd, mijn oren zijn nog goed. En dat accepteren we niet hè, dat is eigenrichting. Tot op heden hebben we het weten te regelen, te beëindigen. Begin dit jaar heb ik de korpsleiding op de hoogte gesteld: de reactie van autochtonen op Marokkanen is heftig, er moet wat worden gedaan. Nou, daar hebben we ook fors op ingegrepen. We hebben tientallen van die rovers aangehouden. En intussen hebben we extra opgelet – vooral de buurtregisseurs – of het met die autochtonen niet echt uit de hand liep. Maar als je het probleem wegneemt, zie je hun reacties ook wegebben.’

Briljant hoor. De politie gaat eens handhaven als de autochtonen 'racistische' neigingen gaan krijgen.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_71785084
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:40 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ja, het Amsterdamse uitgaansleven wordt ook verpest door bepaalde Marokkaanse jongeren die vinden dat ze het recht hebben om vrouwen rakelings met hun handen te betasten. Als je ze negeert kan je in elkaar gebeukt worden. Het vreemde is dat je dan te horen krijgt dat je je niet provocerend moet kleden. Kortom, dat jij je maar moet aanpassen.
Ja dat is de omgekeerde wereld en wat je aan al die wijkagenten, buurtregisseurs, jeugdhonken, snoepreisjes etc hebt is me een raadsel want tot een oplossing van de problemen lijkt het ook niet te leiden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')