![]()
Loop ik laatst op Utrecht Centraal, naar mijn trein, hoor ik achter me het volgende:
"Bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzt*, zeg! jongeman! ga jij met die sigaret eens naar de rookzuil! Bzzzzt, bzzzzzzzzzt"
Ik draai me om staan twee NS medewerkers (conducteurs o.i.d. ?) op Segways een rokende jongen rond te bazen!
Wat me verbaasde was niet alleen het feit dat die NS medewerkers kennelijk een Segway nodig hebben om zich op het station te kunnen verplaatsen, maar dat ze die dingen ook nog eens gebruiken om te mensen rond te bazen, doordat ze vanaf zo'n Segway op mensen neerkijken. Ze staan wat hoger doordat ze op dat ding staan. Ze kunnen vrij snel op iemand af rijden, en zo die persoon intimideren, die persoon kan daar vanzelfsprekend van schrikken.
Klacht 1: Lijkt erop dat NS Segways inzet, die dingen zijn vrij duur, mijn inziens overbodig maar de kosten van de aanschaf van die dingen zullen ongetwijfeld (deels) in de prijs van een treinkaartje terugkomen. De treingebruiker betaalt er natuurlijk wel aan mee!
Klacht 2: Mieterige NS medewerkers die normaal lang niet zo'n arrogantie dominante houding hebben die ineens heel stoer gaan doen als ze op een plankje met wieltjes over het station rollen..en die dingen vervolgens gebruiken om mensen te intimideren.
*Bzzzzzzzt vertegenwoordigt in dit verhaal het geluid van een rijdende Segway.