Ja, en dat natuurlijkquote:[b]Op dinsdag 11 augustus 2009 10:17 (Oh, en de boot is waarschijnlijk verzekerd bij de verhuurder zoals iemand eerder zei, daar zou ik toch ook even het een en ander navragen)
Doet dat er toe? Schade moet gewoon vergoed worden of die gerepareerd is of niet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:17 schreef Snapcount2 het volgende:
Heeft hij überhaupt de schade wel laten repareren?
Dat kan best, maar dat betekent niet dat TS ook niets hoeft te betalen. TS heeft immers de schade veroorzaakt, niet de verzekeringsmaatschappij van TS.quote:De kans is zelfs aanwezig dat je verzekering niet uitbetaalt omdat deze persoon de gemaakte schade al heeft gerepareerd, het valt nu niet meer aan te tonen dat deze schade door de aanvaring komt.
Ik lees dat niet uit de OP (maar dat kan ook komen omdat ik kippig ben). Verder ben ik het op zich met je eens, maar TS hoeft niet bang te zijn voor de politie én TS mag best een beetje kritisch zijn op wat hij afrekent.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:49 schreef bug_me_not2 het volgende:
Dat kan best, maar dat betekent niet dat TS ook niets hoeft te betalen. TS heeft immers de schade veroorzaakt, niet de verzekeringsmaatschappij van TS.
Dat is een beetje krom. Je vindt blijkbaar dat de TS te weinig gegevens heeft ontvangen van die man om daarmee iets bij zijn eigen verzekering te kunnen declareren. Dan heeft die man toch ook te weinig gegevens aan TS verstrekt om geld van TS te kunnen krijgen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:55 schreef Atreidez het volgende:
Ik kijk er niet raar van op dat iemand na 4 maanden nu weleens ze geld wil zien.. Het klinkt als een kleinschalig ongelukje door jou schuld, en dat jij dan allerlei dingen probeert te regelen via verzekeringen die ws. toch niet gaan uitbetalen (geen schadeformulier? geen foto's? Alleen een rekening van iemand met een boot.. ) is voor die man toch geen reden om zolang te wachten. Als de aanvaring echt jou schuld was, en de reparatie is conform de schade die is gemaakt zou het je sieren gewoon het bedrag te betalen en daarna kan je dan van alles proberen met je verzekering, maar daar is die man dan iig niet de dupe van.
Heb helaas geen rechtsbijstandverzekeringquote:Anders misschien even je rechtsbijstand bellen?
Ging gewoon erg langzaam, maar door de punt van de boot is een klein deukje gevaren in de andere boot. Kwam meer door onkunde, nog nooit een bootje gevaren en door het nemen van een bocht, kwam ik te veel aan de kant terrecht.quote:maar ben vooral nieuwsgierig naar de situatie schets
Dat weet ik niet, bedrag bestond voornamelijk uit 4 arbeidsurenquote:Was naar jouw idee de schade wel € 200 - € 300 groot?
Gedaan;) tnxquote:Oh, en de boot is waarschijnlijk verzekerd bij de verhuurder zoals iemand eerder zei, daar zou ik toch ook even het een en ander navragen
Haha, ben gewoon een 20 jarige student, met een fiets;) En moet daar momenteel 40 uur vakantiewerk voor doen.quote:Gewoon betalen en doorgaan met je leven ipv hier nog uren aan te verspillen.
Wat is 200-300 euro nou als je een A8 rijdt en een boot hebt.
Die mogelijkheid heb ik ook overwogen, vind ook zeker dat je (voor een deel) gelijk hebt. Echter zit ik niet zo in elkaar, wil zoiets goed regelen, en niet als achteraf blijkt dat ik ten onrechte betaald heb, weer achter mijn geld aan moeten.quote:Ik kijk er niet raar van op dat iemand na 4 maanden nu weleens ze geld wil zien.. Het klinkt als een kleinschalig ongelukje door jou schuld, en dat jij dan allerlei dingen probeert te regelen via verzekeringen die ws. toch niet gaan uitbetalen (geen schadeformulier? geen foto's? Alleen een rekening van iemand met een boot.. ) is voor die man toch geen reden om zolang te wachten. Als de aanvaring echt jou schuld was, en de reparatie is conform de schade die is gemaakt zou het je sieren gewoon het bedrag te betalen en daarna kan je dan van alles proberen met je verzekering, maar daar is die man dan iig niet de dupe van.
Klopt ja.. De politie doet ook niets in dit geval, te laat en te weinig info. In principe kan TS ook ze middelvinger opsteken en niks regelen of betalen. Ik denk echter dat TS de aanvaring heeft veroorzaakt, dat zelf ook weet, en de man heeft verteld de schade te vergoeden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:05 schreef Pool het volgende:
Dat is een beetje krom. Je vindt blijkbaar dat de TS te weinig gegevens heeft ontvangen van die man om daarmee iets bij zijn eigen verzekering te kunnen declareren. Dan heeft die man toch ook te weinig gegevens aan TS verstrekt om geld van TS te kunnen krijgen?
Ik hoop voor TS dat de schade door de verzekering wordt betaald. Ik vind alleen dat de man met de schade daar niet op hoeft te wachten.quote:AVP-verzekeringen (TS noemt het WA, maar hij bedoelt waarschijnlijk AVP) zijn er juist om schade van dergelijke ongelukjes te vergoeden. Dan moet het niet kunnen zijn dat een slachtoffer wel aanspraak heeft op de veroorzaker, maar de veroorzaker op grond van dezelfde hoeveelheid informatie niet op zijn AVP (even los van uitsluitingsclausules voor opzet, eigen risico, terrorisme, te grote boten etc.).
Nou ja, ik vind dat de man dus moet wachten op zijn schadevergoeding, tot hij voldoende bewijs voor zijn schade heeft geleverd; dus bewijs waarmee TS ook wat kan richting zijn verzekeraar. Maar TS moet inderdaad wel voldoende assertief zijn jegens zijn verzekeraar.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:17 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Klopt ja.. De politie doet ook niets in dit geval, te laat en te weinig info. In principe kan TS ook ze middelvinger opsteken en niks regelen of betalen. Ik denk echter dat TS de aanvaring heeft veroorzaakt, dat zelf ook weet, en de man heeft verteld de schade te vergoeden.
[..]
Ik hoop voor TS dat de schade door de verzekering wordt betaald. Ik vind alleen dat de man met de schade daar niet op hoeft te wachten.
Boten moeten apart verzekerd worden, tenzij het een roeibootje is. Je AVP heb je dus niets aan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:46 schreef hrrick het volgende:
Ik heb deze schade gedeclareerd bij mijn reisverzekering, waarna ik het bericht heb gekregen dat deze niet uitkeerd omdat het niet onder deze verzekering valt. Momenteel heb ik de schade ingediend bij mijn WA-verzekering, maar hier heb ik nog geen bericht van gekregen.
Dat is zijn goed recht, hoewel wat laat...quote:Hij dreigt naar de plaatselijke politie te gaan en te melden dat er een aanvaring is geweest
Ik weet niet wat voor boot het is? Meestal zijn kleine zeilbootjes e.d. ook verzekerd. Bij de AVP bij Centraal Beheer staat bijvoorbeeld deze uitsluiting in de voorwaarden:quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Boten moeten apart verzekerd worden, tenzij het een roeibootje is. Je AVP heb je dus niets aan.
Als je een boot huurt, hoort die boot verzekerd te zijn o.i.d., wat zegt je huurcontract daar van?
Bij de meeste andere AVP-verzekeraars hebben ze soortgelijke voorwaarden.quote:4.4 Vaartuigen
Uitgesloten is de aansprakelijkheid van een verzekerde voor schade veroorzaakt
met of door een vaartuig. De verzekering is echter wel van kracht voor de aansprakelijkheid
van een verzekerde voor:
a. schade veroorzaakt door of met roeiboten, kano’s, surfplanken en op afstand
bediende modelboten;
b. schade aan personen, veroorzaakt met of door zeilboten, waarvan:
- het zeiloppervlak maximaal 16 m2 bedraagt;
- de eventuele (buitenboord)motor een vermogen heeft van maximaal 3 kW
(ongeveer 4 pk);
c. schade veroorzaakt als passagier van een vaartuig; het bepaalde in de artikelen
3.2 en 4.2 blijft echter onverkort van toepassing.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |