Ik ben hier wel van op de hoogte, zal niet binnen de 3 maanden worden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 00:20 schreef trovey het volgende:
Met andere woorden : als er iets binnen 3 maanden gebeurt nadat de verzekering is afgesloten kun je niets claimen, laat staan dat ze in aktie komen voor iets wat al speelt op het moment dat de verzekering is afgesloten (of je moet al een rechtbijstandverzkering met dezelfde voorwaarden hebben en gewoon overstappen maar dat geldt zo te lezen niet voor jou)..
Ik heb het moederbedrijf waar ik voor werkte gevraagd mij een document toe te sturen, waarin staat dat ik werkzaam ben geweest in die periode bij hen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 00:25 schreef Niek. het volgende:
Je kan toch bij CVZ aangeven/bewijzen dat je op dat moment in het buitenland woonde?
niet verplicht om je uit te schrijven bij je ziektekostenverzekering of bij je GBA?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 00:11 schreef Nyoko het volgende:
Binnen de EU is het niet verplicht om je uit te schrijven, dat heb ik ook niet gedaan.....
Als je in het buitenland werkt moet je je daar verzekeren (zelfs al woon je in Nederland). Wat je wel moet doen, is in Nederland aangeven dat je in het buitenland verzekerd bent (omdat je daar werkt). Dan krijg je een speciale polis, die praktisch niets kost, waardoor hier gemaakte kosten worden verrekend met je buitenlandse verzekering.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 08:04 schreef karr-1 het volgende:
Als je ingeschreven bent in NL ben je ook verplicht je te verzekeren. Dat jij gedurende die tijd ergens anders woont doet volgens mij niets af aan die plicht.
Ah oke dat wist ik dan weer niet. Thanks.....quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:15 schreef Tokus het volgende:
[..]
Als je in het buitenland werkt moet je je daar verzekeren (zelfs al woon je in Nederland). Wat je wel moet doen, is in Nederland aangeven dat je in het buitenland verzekerd bent (omdat je daar werkt). Dan krijg je een speciale polis, die praktisch niets kost, waardoor hier gemaakte kosten worden verrekend met je buitenlandse verzekering.
Volgens de medewerker die ik toendertijd gesproken heb was dat niet het geval. Zij heeft mij geadviseerd om mij uit te schrijven aangezien zij het buitenland niet dekken (behalve vakanties).quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:15 schreef Tokus het volgende:
[..]
Als je in het buitenland werkt moet je je daar verzekeren (zelfs al woon je in Nederland). Wat je wel moet doen, is in Nederland aangeven dat je in het buitenland verzekerd bent (omdat je daar werkt). Dan krijg je een speciale polis, die praktisch niets kost, waardoor hier gemaakte kosten worden verrekend met je buitenlandse verzekering.
Raar. Ik heb van 2004 t/m 2 maanden geleden in Belgie gewerkt, en moest me dus in Belgie verzekeren.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:59 schreef Nyoko het volgende:
[..]
Volgens de medewerker die ik toendertijd gesproken heb was dat niet het geval. Zij heeft mij geadviseerd om mij uit te schrijven aangezien zij het buitenland niet dekken (behalve vakanties).
Denk dat het met de belastingen wel snor zit, was toen nog bij mn ouders ingeschreven.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:05 schreef ikbenik het volgende:
Je dient je uit te schrijven uit de GBA wanneer je voor langere tijd naar het buitenland vertrekt. Deze periode is uit mijn hoofd minimaal een half jaar. Dat je dat hebt nagelaten, kan je nog wel heel wat meer problemen opleveren, bijvoorbeeld met (gemeente)belastingen. Die boete is dus ook terecht, je woonde namelijk wel in Nederland (GBA is daarbij leidend).
Ik vrees van niet dus, maar ik hoop voor je dat het lukt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:11 schreef Nyoko het volgende:
Wil weten of ik dus in mn recht sta de, vanaf 1 jan 2006, verplichte zorgverzekering niet te betalen.
Dank je, hopelijk helpt de werkgeversverklaring.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik vrees van niet dus, maar ik hoop voor je dat het lukt.
Preciesquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:45 schreef Sjeen het volgende:
Rechtsbijstandverzekering afsluiten heeft altijd zin, alleen niet meer voor deze zaak.
Bedankt Syytön, hier heb ik wat aan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:50 schreef Syytön het volgende:
Je staat wel degelijk in je recht als je kunt aantonen dat jij niet in Nederland woonde in de periode van 01-01-06 t/m 01-10-2006.
Je GBA inschrijving is is tegenstelling tot wat meerdere malen wordt beweerd, NIET doorslaggevend voor een verplichte zorgverzekering. Dit wordt hoogstens al leidraad gebruikt, ze zien dat jij ingeschreven stond in de GBA en gaan er van uit dat jij inderdaad in Nederland woonde. Er zijn andere factoren die een grotere rol spelen voor het vaststellen op het recht op de zorgverzekering.
...
Je moet je uitschrijven uit de GBA als je langer dan 8 maanden in een jaar in het buitenland verblijft, niet noodzakelijk aaneengesloten.
Denk dat je als je bewijsstukken opstuurt je bezwaar als gegrond wordt verklaard, geef je goede kans.
Ok dat is minder, wil er inderdaad wel 1 afsluiten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:45 schreef Sjeen het volgende:
Rechtsbijstandverzekering afsluiten heeft altijd zin, alleen niet meer voor deze zaak.
RBV kent altijd een wachttermijn, zodat je niet voor een al lopende zaak snel even een verzekering kunt afsluiten. Meestal iets van 3 maanden of zo. Daarnaast is het zo dat als je al een zaak hebt lopen, je niet na een paar maanden als nog met de verzekering aan kunt komen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:50 schreef Nyoko het volgende:
Ok dat is minder, wil er inderdaad wel 1 afsluiten.
Maar is het niet zo dat wanneer dit al bij de kantonrechter zou liggen dat ik dan geen gebruik zou kunnen maken van de rechtsbijstandverz?
Heb je hier een bron voor?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:50 schreef Syytön het volgende:
Je staat wel degelijk in je recht als je kunt aantonen dat jij niet in Nederland woonde in de periode van 01-01-06 t/m 01-10-2006.
Je GBA inschrijving is is tegenstelling tot wat meerdere malen wordt beweerd, NIET doorslaggevend voor een verplichte zorgverzekering. Dit wordt hoogstens al leidraad gebruikt, ze zien dat jij ingeschreven stond in de GBA en gaan er van uit dat jij inderdaad in Nederland woonde. Er zijn andere factoren die een grotere rol spelen voor het vaststellen op het recht op de zorgverzekering.
Als jij inkomen van een buitenlandse werkgever ontvangt, vervalt je recht op de Nederlandse zorgverzekering. Het maakt hierbij niet eens uit waar je woont, zelfs als je nog in NL woont heb je al geen recht meer op de Zorgverzekering.
Stuur dus bewijsdocumenten op waar uit blijkt dat jij in de periode waarop de boete is opgelegd, in het buitenland verbleef. Evt. zou je nog aan je toenmalige verzekeraar in de UK een E-104 formulier kunnen aanvragen.
Als je niet tot oktober hebt gewerkt, kun je ander bewijsmateriaal bijsturen waaruit blijkt dat je tot die periode in de UK hebt gewoond, zoals een huurcontract, je vliegticket terug, uitschrijving (als je daar al ingeschreven was) uit het gemeenteregister. Je moet in ieder geval kunnen aantonen dat je daar langdurig verblijf hebt gevoerd, dat je je daar echt gevestigd had.
Je moet je uitschrijven uit de GBA als je langer dan 8 maanden in een jaar in het buitenland verblijft, niet noodzakelijk aaneengesloten.
Denk dat je als je bewijsstukken opstuurt je bezwaar als gegrond wordt verklaard, geef je goede kans.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |