Ik was vandaag met mijn ouders in de stad om een cadeau voor mijn opa te kopen. Mijn opa houdt erg van prullaria zodoende struinden we veel winkeltjes af. Op een gegeven moment liepen we richting Oudezijds Achterburgwal waar de reden van dit topic begon.
Mijn ouders zijn zeer burgerlijke mensen. Mijn moeder is het typische voorbeeld van een nette vrouw. Mijn ouders zitten netjes op zondag in de kerk, en vloeken is uit den boze bij ons. Er wordt dan ook altijd netjes SGP gestemd. De familie van damsco is, zoals je dat mooi kan zeggen, een typische zwarte kousen familie.
Terwijl wij over de wallen lopen hoor ik mijn ouders klagen over het gebrek aan fatsoen hedendaags, en hoe erg het wel niet voor de meisjes moet zijn om hier te werken. Uiteraard veroordeel ik de daden van de meisjes en met een blik van walging lopen wij door.
Totdat een van de raamprostituees buiten een sigaretje staat te roken. Zoals je weet is het rookbeleid tot ver in onze samenleving doorgedrongen, zodoende rookt mevrouw haar sigaret netjes buiten op. Wellicht had ze ook behoefte aan wat frisse lucht; maar dat terzijde.
Terwijl wij langs lopen hoor ik ineens tot mijn grote schik mijn naam vallen. Het is Annet, één van mijn lievelingsmeisjes. Terwijl ik een kort praatje met haar maak zie ik mijn ouders bezorgd kijken. Ik kap het gesprek snel af; en zeg net hard genoeg (zodat mijn ouders het zouden horen) dat ik haar daden veroordeel en dat ik hoop dat ze snel een beter leven gaat leiden. Terwijl ze mij vol onbegrip aankijkt, immers ik heb regelmatig betaalde seks met haar, loop ik weg.
Na dit gesprek heb ik samen met mijn ouders de tocht naar een cadeautje voortgezet. De eerste 10 minuten waren ook ijzig stil. Toen we thuis waren heb ik uitgelegd dat ik haar kende van de plaatselijke bijbelclub; maar dat het tegenwoordig slecht met haar gaat. Iets wat gelukkig mijn ouders geloofden. Althans, ze waren opgelucht en slikten het daarom derhalve als zoette koek.
Klacht: Annet welke mij zowat in diskrediet brengt