abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71771780
Hmm ja, beetje gek om mijn eerste FOKpost meteen hier te plaatsen, maar ik beloof dat ik al een tijd lurk en veel topics lekker meelees

Ik zit in mijn maag met een dwangbevel
Ben er letterlijk een beetje misselijk van...

Verhaal zit zo:
In februari ben ik verhuisd, op de 19e kreeg ik van de Gemeente Groningen een brief met een bevestiging van de herinschrijving. Prima prima. Later die maand werden de aanslagen van gemeentelijk belastingen blijkbaar verstuurd. Die hebben we nooit ontvangen. Een maand terug kregen we ineens een aanmaning voor de bedragen, ik ben toen meteen naar de Gemeente gegaan met het punt dat we hierdoor geen (gedeeltelijke) kwijtschelding hebben kunnen aanvragen. Zij gaven toen aan dat ondanks dat het niet ontvangen van een aanslag geen geldige reden is tot uitstel, wij een goede kans hadden nog wel deze kwijtschelding te regelen omdat de verhuisdatum en aanslagdatum gevaarlijk dicht bij elkaar lagen. Alles geregeld, hele reutemeteut aan bewijsmateriaal verzameld, mooie inleidende uitleggende brief erbij, en de aanvraag kwijtschelding ingediend. Okay, verplichtte gedeelte van het bedrag meteen gepind, bewijsje mee. Hoppakee klaar.

Nu vandaag ineens een aangetekende brief van de gemeente! Dat we even een heleboel moeten betalen, verhoogd met explootkosten! Heel veel!

Ik weet even niet wat ik nu moet doen. Ik was pas om zes uur thuis en de gemeete gaat om vier uur al naar huis. Achter op de brief staat dat we bij verzet naar de rechtbank moeten, maar wat kost dat wel niet? En heb ik nu meteen een negatieve aantekening als wanbetaler? Moet ik dit uberhaupt betalen, ik wacht nog op een uitspraak mbt de kwijtschelding! Over twee dagen staat er een deurwaarder voor de deur
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_71771818
Er gaat niets boven (een dwangbevel van de gemeente) Groningen!
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_71771891
Ik weet niet wat jij onder heel veel verstaat? Maar gemeentebelastingen zijn over het algemeen nooit zo hoog dat je ze niet kunt betalen. Een ingediend verzoek om kwijtschelding schort betaling niet op. Dus je moet eerst betalen en later krijg je evt. terug (net als met een boete voor te hard rijden zeg maar).

Mijn adveis: meteen een spoedbetaling overmaken en ervoor zorgen dat je dat bewijs daarvan faxt, mailt e.d. naar de gemeente. Als je weet welke deurwaarder er langs komt ook gewoon even een betaalbewijs aan die deurwaarder mailen/faxen of gewoon even bellen.

Niet wakker van liggen, van 1 missertje sta je niet geregistreerd als wanbetaler
  maandag 10 augustus 2009 @ 21:06:51 #4
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_71771906
Maak je niet druk. Morgen gewoon even bellen Ze komen echt niet ineens beslag leggen of wat dan ook..
pi_71771945
Gewoon relaxed blijven.

De deurwaarder is ook een mens, gewoon die meneer morgen direct even bellen.
Verhaal zonder te veel drama uitleggen.
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
pi_71771953
Ik gok dat het aanvragen van kwijtschelding geen opschortende werking heeft, dus dat je in afwachting van een beslissing op je aanvraag had moeten betalen. Dan is het dwangbevel dus terecht en draai je minimaal op voor de rente en kosten. Maar je zult toch echt contact moeten opnemen met de gemeente om het zeker te weten. Bovendien wil je waarschijnlijk ook wel weten hoe ver ze zijn met je kwijtscheldingsverzoek.
pi_71772473
Mja, ik denk dat ik dat morgen eerst maar eens doe, even naar het loket Belastingen.

De mevrouw (en in tweede instantie meneer) van de gemeente vertelde me dat ik alleen het minimale bedrag hoefde te betalen, en dat ik later, als de kwijtschelding niet geaccepteerd werd, de rest moest overmaken.

Ohja:
Ik ga ernaar toe in plaats van te bellen, de kwijtschelding heb ik ook ter plekke persoonlijk ingediend en niet opgestuurd. Alle bewijzen liggen hier voor me, die neem ik mee. En ik denk dat de deurwaarder bellen niet zo'n zin heeft, toch? Die beste man voert alleen de opdrachten uit die de gemeente hem aanreikt dacht ik.

En het bedrag is best hoog, ik ben student en heb niet zo maar een berg geld over

[ Bericht 23% gewijzigd door skunkasaur op 10-08-2009 21:34:27 ]
  Moderator dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:11:27 #8
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_71781776
Je kan het beste even bellen met het nummer wat op het dwangbevel staat. Daar uitleggen wat er gebeurt is.
Dit alleen als je echt recht op kwijtschelding hebt. De explootkosten moet je wel betalen.

En als je niet binnen 2 dagen kunt betalen, dat ook uitleggen en dan komen jullie er vast wel uit. En nee, je hebt nu nog geen aantekening.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:13:22 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_71781797
Heb je toevallig namen onthouden van de menee ren mevrouw die je destijds geholpen hebben?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_71793346
Nee, helaas geen namen. Ik zou ze wel herkennen, maar of dat rechtsgeldig is?

Ik vind dat de exploot kosten onterecht zijn en wil ze dan ook niet betalen eigenlijk. Het is hun fout dat ze een dwangbevel sturen terwijl ik niet hoef te betalen totdat de uitspraak voor de Kwijtschelding bekend is. Er was mij gezegd (en het staat ook op de formulieren die ik heb) dat ik alleen de minimumbijdrage hoefde te betalen, en dat heb ik netjes gedaan bij het indienen van de aanvraag.

Ben vanochtend naar het loket Belastingen geweest, de mevrouw ging uitzoeken wat er moest gebeuren. Ik hoor vanavond als ik thuis ben wel van mijn vriend of haar dat gelukt is.
pi_71798772
En, vertel, is het gelukt?
pi_71805760
Nee

Er is niet teruggebeld.
Mijn vriend gaat morgen naar de gemeente... En anders maar gewoon betalen en later proberen terug te krijgen denk ik...
We willen niet het risico lopen op verwijderde TV en PC enzo
pi_71806008
[quote]Op dinsdag 11 augustus 2009 23:43 schreef skunkasaur het volgende:
Nee

Er is niet teruggebeld.
Mijn vriend gaat morgen naar de gemeente... En anders maar gewoon betalen en later proberen terug te krijgen denk ik...
We willen niet het risico lopen op verwijderde TV en PC enzo
[/quote

Ik zou alle waardevolle inboedel tijdelijk ergens anders onderbrengen .
Staat dat iig veilig
  Moderator woensdag 12 augustus 2009 @ 08:22:32 #14
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_71809678
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:34 schreef skunkasaur het volgende:
Nee, helaas geen namen. Ik zou ze wel herkennen, maar of dat rechtsgeldig is?

Ik vind dat de exploot kosten onterecht zijn en wil ze dan ook niet betalen eigenlijk. Het is hun fout dat ze een dwangbevel sturen terwijl ik niet hoef te betalen totdat de uitspraak voor de Kwijtschelding bekend is. Er was mij gezegd (en het staat ook op de formulieren die ik heb) dat ik alleen de minimumbijdrage hoefde te betalen, en dat heb ik netjes gedaan bij het indienen van de aanvraag.

Ben vanochtend naar het loket Belastingen geweest, de mevrouw ging uitzoeken wat er moest gebeuren. Ik hoor vanavond als ik thuis ben wel van mijn vriend of haar dat gelukt is.
Maar zo werkt het volgens mij toch niet helemaal. Volgens mij is het zo dat het gehele bedrag moet betalen (al dan niet in delen) en dat het later eventueel wordt verrekend met kwijtscheldingen.
pi_71810426
Ik begrijp niet dat je niet gewoon naar de meneer of mevrouw op het dwangbevel gebeld hebt.

Daar is dat nummer voor.
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
  Moderator woensdag 12 augustus 2009 @ 09:20:27 #16
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_71810490
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 09:16 schreef Exoteria het volgende:
Ik begrijp niet dat je niet gewoon naar de meneer of mevrouw op het dwangbevel gebeld hebt.

Daar is dat nummer voor.
Helpt vaak een heleboel
pi_71811340
Ja ik zou die eens even bellen en het verhaal uitleggen. Aangeven dat je wel wil betalen wat je moet betalen maar dat die explootkosten nergens op slaan en dat je dat kan bewijzen.
Haters gonna hate.
pi_71819823
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 09:16 schreef Exoteria het volgende:

Daar is dat nummer voor.
Ik was niet in de mogelijkheid te bellen toen ik eenmaal thuis was; alles was al dicht en op slot bij de gemeente.
De volgende ochtend meteen om 9:00 stond ik bij de gemeente op de stoep. Pas na zessen vertelde mijn vriend me dat er niet gebeld was gister, dus kon ik weer geen actie ondernemen. Daar komt bij dat ik dacht dat ik gewoon bij de gemeente moest zijn
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 08:22 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Maar zo werkt het volgens mij toch niet helemaal. Volgens mij is het zo dat het gehele bedrag moet betalen (al dan niet in delen) en dat het later eventueel wordt verrekend met kwijtscheldingen.
Als we wel hadden moeten betalen dan hadden we de explootkosten ook meegerekend. Dus niet dat er nog een bedrag open zou staan. Als het dan inderdaad onterecht bleek zouden we gaan kijken hoe we dat bedrag terug hadden kunnen krijgen. Maar dat is nu hopelijk van de baan.
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 10:05 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja ik zou die eens even bellen en het verhaal uitleggen. Aangeven dat je wel wil betalen wat je moet betalen maar dat die explootkosten nergens op slaan en dat je dat kan bewijzen.
Vanochtend werd ons verteld dat wij niets verkeerd hadden gedaan en dat de gemeente de deurwaarder zou vertellen wat er aan de hand was. We habben ook een telefoonnummer gekregen van iemand die, mocht de deurwaarder toch langskomen met een vrachtauto, hem kan vertellen dat hij niet aan onze spullen mag komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')