Hmm ja, beetje gek om mijn eerste FOKpost meteen hier te plaatsen, maar ik beloof dat ik al een tijd lurk en veel topics lekker meelees

Ik zit in mijn maag met een dwangbevel

Ben er letterlijk een beetje misselijk van...
Verhaal zit zo:
In februari ben ik verhuisd, op de 19e kreeg ik van de Gemeente Groningen een brief met een bevestiging van de herinschrijving. Prima prima. Later die maand werden de aanslagen van gemeentelijk belastingen blijkbaar verstuurd. Die hebben we nooit ontvangen. Een maand terug kregen we ineens een aanmaning voor de bedragen, ik ben toen meteen naar de Gemeente gegaan met het punt dat we hierdoor geen (gedeeltelijke) kwijtschelding hebben kunnen aanvragen. Zij gaven toen aan dat ondanks dat het niet ontvangen van een aanslag geen geldige reden is tot uitstel, wij een goede kans hadden nog wel deze kwijtschelding te regelen omdat de verhuisdatum en aanslagdatum gevaarlijk dicht bij elkaar lagen. Alles geregeld, hele reutemeteut aan bewijsmateriaal verzameld, mooie inleidende uitleggende brief erbij, en de aanvraag kwijtschelding ingediend. Okay, verplichtte gedeelte van het bedrag meteen gepind, bewijsje mee. Hoppakee klaar.
Nu vandaag ineens een aangetekende brief van de gemeente! Dat we even een heleboel moeten betalen, verhoogd met explootkosten! Heel veel!

Ik weet even niet wat ik nu moet doen. Ik was pas om zes uur thuis en de gemeete gaat om vier uur al naar huis. Achter op de brief staat dat we bij verzet naar de rechtbank moeten, maar wat kost dat wel niet? En heb ik nu meteen een negatieve aantekening als wanbetaler? Moet ik dit uberhaupt betalen, ik wacht nog op een uitspraak mbt de kwijtschelding! Over twee dagen staat er een deurwaarder voor de deur