quote:
Op maandag 10 augustus 2009 20:57 schreef Molinera het volgende:Ik heb een vast contract voor 16upw als verkoper bij een landelijke keten. Nu is er in mijn filiaal sprake van teveel manuren, en toevallig gaat het bedrijf binnenkort een 2e filiaal opstarten in mijn woon- en werkplaats. Mij is gevraagd, of ik interesse heb in een contract van 32upw aldaar als 1e verkoper. Dit ga ik sowieso niet doen, want er wordt in het nieuwe filiaal geen ass.filiaalhouder aangenomen....
Mijn vraag is: kan ik de aangeboden 32upw in het andere filiaal weigeren, of loop ik dan kans op ontslag (ivm met het teveel aan manuren in mijn filiaal, wat overigens volgens mij meer bangmaakstrategie is)? En zo nee: kan ik verzoeken om een garantie tot terugplaatsing indien e.e.a. (van beide kanten) niet bevalt? Thanks
Wat is je huidige functie? Ben je nu assistent filiaalhouder? Of is het aanbod van de functie gelijk aan je huidige functie?
Bij weigeren is het altijd mogelijk dat je boventallig wordt als er inderdaad teveel uren zijn. Wil je wel naar de andere vestiging voor je huidige 16 uren? De kans dat het dan lukt om je te ontslaan is veel kleiner. Ze kunnen je namelijk niet verplichten om meer uren te gaan werken in dezelfde functie en ze hebben zelf al aangegeven dat er ruimte is op de andere vestiging. Als het echter om een (totaal) andere functie gaat is het een ander verhaal.
Een garantie op terugkeer kun je altijd om vragen, maar dat zijn ze niet verplicht (en al helemaal niet als er teveel uren zijn).
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.