Nu heb ik deze schermpjes bij de Rabobank:quote:Bank of America, N.Y
ABA 026009593
Swift Code: BOFAUS3N
for credit to: Acct. No. 6550826053 of Belize bank Ltd.
for final credit to maaktnietuit Acct.No. 645-2-2-10316
in gegevens begunstigde heb je nu zowel de ABA als de swift code staan, das nie goedquote:Op maandag 10 augustus 2009 19:54 schreef SnuggLe het volgende:
Voor een activiteit die ik op vakantie wil gaan doen moet ik geld overmaken naar het buitenland. Belize om precies te zijn. Ik moet een aanbetaling doen van x procent en dat gaat via mijn bank. So far so good.
Nu kreeg ik net een hele bult gegevens om dit bedrag over te maken, maar veel snap ik er niet van. Ik wil niet zomaar even aanklooien met de kans dat het helemaal misgaat. Kan iemand me helpen?
Ik heb deze gegevens:
[..]
Nu heb ik deze schermpjes bij de Rabobank:
Scherm 1
Scherm 2
Wat moet ik nu precies waar invullen? Ikke niet snappen![]()
![]()
Alle hulp is welkom. Thanks.
Wat moet ik dan wel van die gegevens invullen? En waar?quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:32 schreef Essebes het volgende:
[..]
in gegevens begunstigde heb je nu zowel de ABA als de swift code staan, das nie goed
verder mag je de gegevens van de 'tussenbank' gewoon vergeten. Vul alles in obv direct van jou naar de eindgebruiker.
Je hebt ook de bankgegevens nodig van de 'eindbank', dus met een adres in Belize bedoel ik.
vroeger werkte dit soort exotische overboekingen via een tussen bank, in jouw geval dus de BoA.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:06 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Wat moet ik dan wel van die gegevens invullen? En waar?
Ik heb wel een naam in Belize, verder niet. Nu heb ik automatisch adresgegevens van de Bank of Amerika gekregen.
Not Foundquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 08:32 schreef SnuggLe het volgende:
Eerste schermprint is deze: CHECK. MOet het nu wel doen.
Wat ik daar in moet vullen moet ik nog even zien.
Verder bedankt, ik ga het vanavond eens proberen als ik thuis ben.
Not Foundquote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:50 schreef SnuggLe het volgende:
Essebes, link is aangepast.
Had je nog opmerkingen/tips?
ABA en IBAN was toch hetzelfde?quote:Bank of America, N.Y
ABA 026009593
Swift Code: BOFAUS3N
for credit to: Acct. No. 6550826053 of Belize bank Ltd.
for final credit to maaktnietuit Acct.No. 645-2-2-10316
oei niet gezien! Nou ja, TS kan niet zeggen dat ik niet geholpen heb!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:06 schreef Catch22- het volgende:
hij moet aanbetalen dus dat zal niet gaan
Buiten Europa hebben ze ook BIC/SWIFT codes.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:04 schreef Essebes het volgende:
ABA is de bankcode voor de amerikaanse bank (net als BIC-SWIFT een bankcode in Europa is)
Aanbetalingen kunnen ook gewoon met credit cards gedaan worden. Indien de ontvanger van het bedrag dat als betaal/aanbetaal mogelijkheid heeft.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:06 schreef Catch22- het volgende:
hij moet aanbetalen dus dat zal niet gaan
Bolletjes slikken kun je beter contant afrekenen. Dit gaat opvallen!quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:54 schreef SnuggLe het volgende:
Voor een activiteit die ik op vakantie wil gaan doen moet ik geld overmaken naar het buitenland. Belize om precies te zijn. Ik moet een aanbetaling doen van x procent en dat gaat via mijn bank. So far so good.
Nu kreeg ik net een hele bult gegevens om dit bedrag over te maken, maar veel snap ik er niet van. Ik wil niet zomaar even aanklooien met de kans dat het helemaal misgaat. Kan iemand me helpen?
Ik heb deze gegevens:
[..]
Nu heb ik deze schermpjes bij de Rabobank:
Scherm 1
Scherm 2
Wat moet ik nu precies waar invullen? Ikke niet snappen![]()
![]()
Alle hulp is welkom. Thanks.
Thanks Lois.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 21:35 schreef Lois het volgende:
Is het al gelukt Snuggle?
anders zou ik het volgende doen:
Bank Begunstigde: BBLZBZBZXXX (dat is die Belize bank)
Begunstigde: bankrekeningnummer
maakt niet uit
De Rabo kan heel goed uitdokteren dat het via de BOFA moet als jij USD overmaakt.
Anders kun je in de omschrijving nog zetten: Pay through BOFAUS3N act 6550826053
terughalen kan niet. Mocht het ergens misgegaan zijn, dan kan het wel zijn dat het bedrag teruggestort wordt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:18 schreef SnuggLe het volgende:
Hoelang duurt het voordat zoiets echt goed over is?
Heb nog steeds geen bevestiging vanuit Belize....
Kan ik het geld dan nog terughalen?!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |