Air Asia X is prima te doen, al is 13 uur inderdaad wat lang vliegen zonder waar ben je nu kaartje, met de vooraf gereserveerde raamplaats was ik gelukkig.
Bang voor cancelling van deze vlucht hoef je niet te zijn, of ze moeten de hele route stoppen, maar dat zie ik niet gebeuren aangezien Air Asia groot heeft ingezet op een Europese verbinding, aangezien ze hopen dat je met hen verder vliegt in Azie.
Officieel mag je overigens geen eigen versnaperingen meenemen, al had ik wel wat chips en fruit meegenomen, en uit de vending machines na de beveiliging 2 flesjes frisdrank gekocht, aangezien het toch altijd wat duurt voordat ze bij je komen. Aangezien de heenweg naar mijn weten een nachtvlucht is, had ik de eerste 6 uur helemaal niets nodig.
Al heb ik gekozen voor KLM, 425 euro vanaf Dusseldorf (via Amsterdam) naar Bangkok was ook niet duur, en aanmerkelijk korter qua reistijd dan Air Asia.
Mocht je nog een ervaring willen lezen;
http://www.airliners.net/(...)ts/read.main/147913/Ik raad overigens aan om zeer zeker het Tune Hotel te boeken op het vliegveld, vooraf, want het Tune Hotel zit vaak vol, en hoe eerder je boekt hoe beter de prijs, en het is echt prettig om na aankomst onder de douche te kunnen duiken na de lange reis!