abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71767769
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 18:24 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik vind het verhaal van de Kanaïtische vrouw en Jezus altijd wel opmerkelijk uit Matteüs:
[..]

Maar deze is misschien al een eigen topic waard
En hoe is dit relevant precies?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_71783625
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 18:53 schreef koningdavid het volgende:

[..]

En hoe is dit relevant precies?
Het verhaal laat zien dat Jezus de vrouw afwees om haar afkomst, maar dat zij Hem kennelijk tot inkeer kon laten komen.
pi_71783858
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 10:47 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Het verhaal laat zien dat Jezus de vrouw afwees om haar afkomst, maar dat zij Hem kennelijk tot inkeer kon laten komen.
Ik mis nog steeds de relevantie aangezien hier niet staat dat Jezus haar uitscheldt vanwege haar afkomst, en dat was de aanleiding van jou om dit bericht te posten. Het lijkt nu alsof jij iets insinueert wat niet in de tekst te vinden is.
Jezus test haar geloof weer op een typische manier, zoals hij dat bij velen doet, wellicht om een statement te maken. Jezus komt meer niet-joodse personen tegemoet zonder de 'honden'-opmerking, dus blijkbaar had hij hier een speciaal doel.
Jezus maakte vooral anti-racistische statements, zoals bijvoorbeeld de bekende parabel van de barmhartige Samaritaan.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_71783900
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 10:58 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ik mis nog steeds de relevantie aangezien hier niet staat dat Jezus haar uitscheldt vanwege haar afkomst, en daar ging het over hier. Het lijkt nu alsof jij iets insinueert.
Neuh, ik insinueer niks, ik moest alleen aan dat verhaal denken
pi_71784602
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:23 schreef koningdavid het volgende:

[..]

We gaan hier inderdaad niet uitkomen, jij bekijkt het meer vanuit een postmodern relativistisch perspectief, ik kan daar weinig mee.
Jij blijft dus liever bij de klassiek bekrompen insteek.... en verdedigd het met moderne populaire argumenten.

Juist... Whatever it takes.
pi_71784738
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:29 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Jij blijft dus liever bij de klassiek bekrompen insteek.... en verdedigd het met moderne populaire argumenten.
Wat is er berkrompen aan mijn visie dat je niet alle geloven op één hoop moet gooien?
pi_71785066
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:34 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Wat is er berkrompen aan mijn visie dat je niet alle geloven op één hoop moet gooien?
Daar reageer ik niet op. Zie de quote in mijn post. Daar reageer ik op.
pi_71785095
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:46 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Wat is er bekrompen aan die uitspraak dan?
pi_71785282
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:47 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Wat is er bekrompen aan die uitspraak dan?
Ik zeg niet dat de uitspraak bekrompen is. Lees mijn post nog eens.

Zomaar een vraagje: Lees je selectief als je enigszins "aangevallen" wordt over je levensonderwerp? Feit dat je nu al 2x verkeerd de situatie interpreteert over zoiets eenvoudigs, geeft te denken.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:57:25 #160
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_71785409
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:53 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Zomaar een vraagje: Lees je selectief als je enigszins "aangevallen" wordt over je levensonderwerp? Feit dat je nu al 2x verkeerd de situatie interpreteert over zoiets eenvoudigs, geeft te denken.
Uhh sorry hoor, maar jij noemt zijn visie bekrompen en begint dan woordspelletjes te spelen Wees gewoon zelf wat duidelijker.
pi_71786017
Dat is eigenlijk heel eenvoudig: de meeste mensen denken niet na voordat ze een oordeel vellen. En dat is heel ironisch, aangezien die mensen gelovigen er meestal van betichten zelf niet na te denken.
pi_71786241
quote:

[..]

Dat zeg je wel:
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:46 schreef Matteüs het volgende:

[..]

quote:
Je weet zelf niet eens wat je bedoelt kerel.
En het feit dat Hephaistos het ook zo opvat zeg ook wel iets lijkt me. Maar nee, het ligt aan ons natuurlijk en niet aan jou. Geniaal.
pi_71802423
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:57 schreef Hephaistos. het volgende:
Uhh sorry hoor, maar jij noemt zijn visie bekrompen en begint dan woordspelletjes te spelen Wees gewoon zelf wat duidelijker.
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 12:26 schreef koningdavid het volgende:

Dat zeg je wel:

Je weet zelf niet eens wat je bedoelt kerel.
En het feit dat Hephaistos het ook zo opvat zeg ook wel iets lijkt me. Maar nee, het ligt aan ons natuurlijk en niet aan jou. Geniaal.

Kanonne nog aan toe... Vooruit dan, uitlegje:

Het is inderdaad de visie van King D. die ik aanspreek. Maar niet DE visie zoals King D. eerst voorstelde. Namelijk:
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:34 schreef koningdavid het volgende:
Lees goed wat King D. zelf voorstelt: "dat je niet alle geloven op één hoop moet gooien?"

Inderdaad, die bedoelde ik niet niet. Ik qoute namelijk zijn woorden:
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:23 schreef koningdavid het volgende:
We gaan hier inderdaad niet uitkomen, jij bekijkt het meer vanuit een postmodern relativistisch perspectief, ik kan daar weinig mee.
Dus ff een repeat:" jij bekijkt het meer vanuit een postmodern relativistisch perspectief, ik kan daar weinig mee"
M.a.w. kan King D. niks met een modernde zienswijze. DIE visie spreek ik aan. Niet zijn visie alles op 1 hoop te gooien.

Dus niks geen woordspelletjes of "Je weet zelf niet eens wat je bedoelt kerel"...
Gewoon rustig blijven lezen en je niet vooraf opwinden voorkomt onbenulligheden zoals jullie tonen.
pi_71802596
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:55 schreef Matteüs het volgende:
Dus ff een repeat:" jij bekijkt het meer vanuit een postmodern relativistisch perspectief, ik kan daar weinig mee"
M.a.w. kan King D. niks met een modernde zienswijze.
Uhm... wat? Je begrijpt toch wel wat postmodernisme is? En relativisme?

Ik heb moeite met postmodern relativisme omdat ik het meestal zwak, onzinnig geneuzel vindt. Ik ben benieuwd waarom dat bekrompen is?
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:55 schreef Matteüs het volgende:
Dus niks geen woordspelletjes of "Je weet zelf niet eens wat je bedoelt kerel"...
Gewoon rustig blijven lezen en je niet vooraf opwinden voorkomt onbenulligheden zoals jullie tonen.
Lachwekkend hoe je jouw gebrek aan een duidelijke verwoording aan ons verwijt. Geef dan gewoon toe dat het wat ongelukkig geformuleerd was.
pi_71803636
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:01 schreef koningdavid het volgende:
Geef dan gewoon toe dat het wat ongelukkig geformuleerd was.
Waarom?
Dat jij mijn formulering niet begrijpend kunt lezen moet dus wel aan mij liggen?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:42:57 #166
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_71803951
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:41 schreef regularjoeback het volgende:

[..]

1. drugs are bad. Christelijk verbod is op zijn plaats
Waarom zouden drugs bad zijn?
quote:
2. bedenktijd abortus . Abortus is moord
Waarom is abortus hetzelfde als moord?
quote:
3. ellende rond embryselectie. who is the creator? ( is er intelligent design?)
Tja?
quote:
4. euthanasie . assistentie bij moord
Iemand moet maar leven?

Dat voor andere mensen willen denken en willen beslissen is een van de weinige dingen die ik tegen georganiseerde religies heb. Wat dat betreft maak ik geen onderscheid tussen christendom, islam of welke religie dan ook. Uit je post hier blijkt sterk dat christenen ook hun normen op willen dringen aan anderen en daarmee niet onderdoen voor strenge islamieten.

Hierbij wil ik aantekenen dat ik zowel met christenen als met islamieten die niet die drang hebben om hun normen aan mij op te dringen prima kan samen leven (en zij ook met mij).
quote:
just my two cents. Als een geloof als het Christendom zulke dingen aan de kaak stelt, dan is het toch niet moreel verwerpelijk?
De christen zou zich mogen afvragen waarom hij die norm zou moeten stellen.
quote:
Ik ben het eens dat we niet te ver moeten gaan relativeren. Daarin kun je makkelijk doorschieten en ik denk dat dat het probleem is van nu.
Heb je een voorbeeld hier van?
pi_71804073
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:34 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Waarom?
Dat jij mijn formulering niet begrijpend kunt lezen moet dus wel aan mij liggen?
Ik was niet de enige, en je spreekt jezelf tegen in je uitleg.

Maar goed, nu weet ik nog steeds waarin ik 'bekrompen' ben.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:53:24 #168
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_71804358
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:34 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Waarom?
Hij, ik, hephaestos. Nee, het ligt echt aan ons, niet aan jou.
Laffe huichelaar
pi_71804630
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:42 schreef Alicey het volgende:

[..]

1.Waarom zouden drugs bad zijn?
[..]

2.Waarom is abortus hetzelfde als moord?
[..]

Tja?
[..]

3.Iemand moet maar leven?

Dat voor andere mensen willen denken en willen beslissen is een van de weinige dingen die ik tegen georganiseerde religies heb. Wat dat betreft maak ik geen onderscheid tussen christendom, islam of welke religie dan ook. Uit je post hier blijkt sterk dat christenen ook hun normen op willen dringen aan anderen en daarmee niet onderdoen voor strenge islamieten.

Hierbij wil ik aantekenen dat ik zowel met christenen als met islamieten die niet die drang hebben om hun normen aan mij op te dringen prima kan samen leven (en zij ook met mij).
[..]

4.De christen zou zich mogen afvragen waarom hij die norm zou moeten stellen.
[..]

Heb je een voorbeeld hier van?
1. Drugs zijn slecht omdat ze de chemische toestand van je hersenen aantasten (en je lichaam). tevens zorgen ze er voor dat je irrationele beslissingen gaat maken en brengen ze permanente schade toe aan je hersenen en je organen. als je iets in je mond stopt (eten etc..) is er per definitie altijd een chemische reactie. Bij drugs is de reactie een gif die er voor zorgt dat iemand zich 'high' gaat voelen.deze giffen zorgen voor allerlei problemen . Als je het gebruik van drugs niet stopt dan stopt je lichaam met het maken van antistoffen omdat het niet meer om kan gaan met de gifstoffen die aangemaakt worden door de drugs.. Drugs zijn slecht.punt.

2. je ontneemt iemand het recht om te leven. Hoewel je in die toestand nog niet kan spreken van een volgroeid mens, is het zo dat de betreffende persoon nog wel levend is wanneer hij/zij vermoord wordt. abortus is een eufemisme voor prematuur moorden.

3. Wie zijn wij om iemand zijn/haar leven prematuur te beëindigen? Ik geef toe dat er bijzonder lastige situaties zijn wanneer iemand in ongelooflijke pijn verkeert.. of dat euthanasie rechtvaardigt is een ethische discussie die ik niet zou kunnen voeren. Misschien iets voor een hoogleraar ethiek/geestelijken

4. waarom moet alles altijd tot het nietszeggende gerelativeerd worden. Teveel waarheid-relativisme leidt tot nihilisme.

[ Bericht 0% gewijzigd door regularjoeback op 11-08-2009 23:07:36 ]
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:39:49 #170
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71805649
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:01 schreef regularjoeback het volgende:

[..]

1. Drugs zijn slecht omdat ze de chemische toestand van je hersenen aantasten (en je lichaam).
Dat doen zoveel dingen. (FOK!, nicotine, sex, suiker, werken, alcohol, topsport, geld, tv kijken, eten, adrenaline, muziek, religie, coke, videogames, bungee jumpen, lezen, roddelen, dansen, macht, shoppen, schoonmaken, THC, LSD, TLC, muziek, mediteren, cafeine, ...)
quote:
2. je ontneemt iemand het recht om te leven.
Iemand? Je hebt het over een onderdeel van een persoon. Als jij die beslissing wilt nemen moet je het blobje uit de buik van de moeder snijden.
quote:
3. Wie zijn wij om iemand zijn/haar leven prematuur te beëindigen?
Wie ben jij om iemands eigen beslissing te sterven tegen te houden?
quote:
4. waarom moet alles altijd tot het nietszeggende gerelativeerd worden.
Omdat het alleen maar jouw mening en hobby is.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_71807303
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat doen zoveel dingen. (FOK!, nicotine, sex, suiker, werken, alcohol, topsport, geld, tv kijken, eten, adrenaline, muziek, religie, coke, videogames, bungee jumpen, lezen, roddelen, dansen, macht, shoppen, schoonmaken, THC, LSD, TLC, muziek, mediteren, cafeine, ...)
[..]

Iemand? Je hebt het over een onderdeel van een persoon. Als jij die beslissing wilt nemen moet je het blobje uit de buik van de moeder snijden.
[..]

Wie ben jij om iemands eigen beslissing te sterven tegen te houden?
[..]

Omdat het alleen maar jouw mening en hobby is.
Nice one PV. Lekker op telegraaf niveau quoten draagt bij aan de discussie.
Vrijheid kan je toch niet bewijzen!
  woensdag 12 augustus 2009 @ 07:58:39 #172
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_71809443
quote:

[..]

1. Drugs zijn slecht omdat ze de chemische toestand van je hersenen aantasten (en je lichaam). tevens zorgen ze er voor dat je irrationele beslissingen gaat maken en brengen ze permanente schade toe aan je hersenen en je organen. als je iets in je mond stopt (eten etc..) is er per definitie altijd een chemische reactie. Bij drugs is de reactie een gif die er voor zorgt dat iemand zich 'high' gaat voelen.deze giffen zorgen voor allerlei problemen . Als je het gebruik van drugs niet stopt dan stopt je lichaam met het maken van antistoffen omdat het niet meer om kan gaan met de gifstoffen die aangemaakt worden door de drugs.. Drugs zijn slecht.punt.

2. je ontneemt iemand het recht om te leven. Hoewel je in die toestand nog niet kan spreken van een volgroeid mens, is het zo dat de betreffende persoon nog wel levend is wanneer hij/zij vermoord wordt. abortus is een eufemisme voor prematuur moorden.

3. Wie zijn wij om iemand zijn/haar leven prematuur te beëindigen? Ik geef toe dat er bijzonder lastige situaties zijn wanneer iemand in ongelooflijke pijn verkeert.. of dat euthanasie rechtvaardigt is een ethische discussie die ik niet zou kunnen voeren. Misschien iets voor een hoogleraar ethiek/geestelijken

4. waarom moet alles altijd tot het nietszeggende gerelativeerd worden. Teveel waarheid-relativisme leidt tot nihilisme.
2: Het is inderdaad nog geen mens. Tot ergens om en nabij de datum waarna je niet meer mag aborteren heeft het niet zoveel bewustzijn. Dan is abortus dus hetzelfde als een mug doodslaan. Dan ontneem je ook iets het recht om te leven. Een mug is ook levend wanneer je hem vermoord. Geen haan die daarnaar kraait, terwijl ze allebei geen menselijk bewustzijn hebben.
3: Ik geef toe, het is niet wenselijk dat iedereen ineens euthanasie gaat plegen. Maar het moet wel degelijk een laatste redmiddel zijn. Het leven is het hoogste goed, en ik vind dat je voor jezelf mag beslissen wat je daarmee doet. Wie zijn wij om iemand met een langdurige ziekte, waarmee het alleen nog erger kan gaan, te zeggen dat ze die laatste paar jaar lijden toch nog mee moeten maken. Dan ben je een martelaar. Er moeten beperkingen voor zijn, maar wanneer iemand echt niet verder wil leven, moet dat kunnen.

Punt 1 wil ik ook nog even aanpassen. Niet drugs zijn slecht, verslavingen zijn slecht.
Laffe huichelaar
  woensdag 12 augustus 2009 @ 08:02:32 #173
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_71809476
quote:

[..]

1. Drugs zijn slecht omdat ze de chemische toestand van je hersenen aantasten (en je lichaam). tevens zorgen ze er voor dat je irrationele beslissingen gaat maken en brengen ze permanente schade toe aan je hersenen en je organen.
Die dingen gaan niet op voor alle drugs. Drugs kunnen ook juist stimulerend werken, zoals bijvoorbeeld caffeïne en cocaïne. Caffeïne brengt bovendien geen permanente schade toe aan je hersenen en heroïne levert nauwelijks schade op aan je lichaam. Als dit het criterium is zou je bovendien ook dingen als suiker, nootmuskaat en thee moeten gaan verbieden.
quote:
als je iets in je mond stopt (eten etc..) is er per definitie altijd een chemische reactie. Bij drugs is de reactie een gif die er voor zorgt dat iemand zich 'high' gaat voelen.deze giffen zorgen voor allerlei problemen .
Wat voor problemen?
quote:
Als je het gebruik van drugs niet stopt dan stopt je lichaam met het maken van antistoffen omdat het niet meer om kan gaan met de gifstoffen die aangemaakt worden door de drugs.. Drugs zijn slecht.punt.
Vooral die laatste zin is een erg sterk argument moet ik zeggen.
quote:
Er is geen sprake van een "persoon", want dat impliceert persoonlijkheid. Wanneer er geen hersenen gevormd zijn is die er niet.
quote:
3. Wie zijn wij om iemand zijn/haar leven prematuur te beëindigen?
Wie ben jij dan wel niet om te beslissen dat iemand bij wie het nauwelijks nog leven te noemen is maar moet doorleven?
quote:
Het is eerder iets dat ik me oprecht afvraag.
pi_71811176
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:46 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ik was niet de enige, en je spreekt jezelf tegen in je uitleg.

Maar goed, nu weet ik nog steeds waarin ik 'bekrompen' ben.
Ik begreep al dat je zo werkte. Je kreeg bijval en "floep" daar was je opeens weer.
Blijkbaar is voor jou het aantal mensen belangrijker dan de feiten zelf. En jouw gebruik van neerbuigende smilies maakt het helemaal af hoor.
We ronden het gewoon af: jij wint. Omdat ik in een goede bui ben vandaag.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 10:14:32 #175
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71811531
En nu mag het wel weer iets minder op de man. De personen om wie het gaat hebben dat hopelijk zelf wel in de gaten.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')