abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 augustus 2009 @ 09:42:36 #1
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_71752922
In mijn CAO staat dat er in geval van bijzonder gebeurtenissen (bijv. huwelijk, verhuizing etc.) zonodig betaald verlof wordt toegekend. Hieruit maak ik op dat je alleen betaald verlof krijgt als die gebeurtenis valt op een dag dat je werkt. Is dit juist?
Voor een verhuizing krijg je bijvoorbeeld twee dagen betaald verlof. Stel, ik heb altijd op woensdag vrij en ik verhuis die dag. Heb ik daarna dan nog maar recht op 1 dag betaald verlof?

En hoe zit het precies met bijvoorbeeld je eigen huwelijk? Ik heb gehoord dat je deze dagen sowieso krijgt, ongeacht of je die dagen wel of niet werkt.
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_71752978
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 09:42 schreef miki het volgende:

Voor een verhuizing krijg je bijvoorbeeld twee dagen betaald verlof. Stel, ik heb altijd op woensdag vrij en ik verhuis die dag. Heb ik daarna dan nog maar recht op 1 dag betaald verlof?
Je hebt die woensdag dan recht op betaald verlof. Als je de donderdag erna vrij hebt, ben je die gewoon vrij denk ik. Die krijg je dus niet betaald omdat je normaal gesproken dan niet werkt. Je houdt dan niet de ene dag over. Mocht je een half jaar later weer verhuizen heb je gewoon weer recht op 2 dagen volgens mij.

En hoe zit het precies met bijvoorbeeld je eigen huwelijk? Ik heb gehoord dat je deze dagen sowieso krijgt, ongeacht of je die dagen wel of niet werkt.
Hier denk ik dat je alleen de dagen dat je contractueel werkt betaald krijgt.
Ik zou het sowieso even navragen bij PZ of je baas.
Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Buschetta het volgende:
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
  maandag 10 augustus 2009 @ 09:53:50 #3
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_71753063
Rondom een verhuizing heb je natuurlijk meer te regelen dan de daadwerkelijke verhuisdag zelf. De twee verlofdagen voor je verhuizing zijn dan ook bedoeld voor AL die zaken. Zou je niet de volledige 2 dagen verlof krijgen dan minimaal naar rato van je gebruikelijke uren. Dus als je 80% van een normale week werkt, dan ook 80% van 2 dagen verlof tbv je verhuizing.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
  maandag 10 augustus 2009 @ 10:07:54 #4
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_71753300
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 09:53 schreef D-FENS het volgende:
Rondom een verhuizing heb je natuurlijk meer te regelen dan de daadwerkelijke verhuisdag zelf. De twee verlofdagen voor je verhuizing zijn dan ook bedoeld voor AL die zaken. Zou je niet de volledige 2 dagen verlof krijgen dan minimaal naar rato van je gebruikelijke uren. Dus als je 80% van een normale week werkt, dan ook 80% van 2 dagen verlof tbv je verhuizing.

Wat TS bedoelt is dat als hij werkt op bijv. ma, woe, vrij en iemand gaat trouwen op dinsdag, kerstmis valt op ma en dinsdag of hij gaat verhuizen op donderdag en vrijdag, hij dan een dag dat hij wel werkt vrij krijgt in ruil voor de dag dat hij toch niet hoefde te werken.

Antwoord daarop is, nee natuurlijk niet Zijn de 'risicos' van part-time werken.
Dum de dum
  maandag 10 augustus 2009 @ 10:23:13 #5
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_71753606
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:07 schreef Fe2O3 het volgende:

Ik wilde een heel verhaal maken, maar de essentie staat hier wel vermeld. Part time werken levert in dit geval dan problemen op. Je kunt niet een extra vrije dag claimen omdat een van je bijzondere dagen op je normale vrije dag valt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_71753768
Er staan voor de verhuizing twee dagen, zoals je aangeeft. Dan meldt je toch gewoon dat je woensdag, donderdag en vrijdag aan het verhuizen bent? Er staan niet voor niets meerdere dagen voor.

Andere bijzonder verlof situaties heb je voor (tand)arts bezoeken, maar dan gaat het om enkele uren. Verder ontstaan er bijzonder verlofsituaties bij inderdaad huwelijken, afhankelijk van de graad van betrokkenheid, en uitvaarten. In beide gevallen is het afhankelijk van de graad van familie hoeveel verlof je krijgt, en dat is of voor het bezoeken van een bruiloft of een uitvaart alleen, en is de graad van familie heel dichtbij, dan kan dat enkele dagen bijzonder verlof geven, die te gebruiken zijn rond die periode. Een beetje een manager gaat daar betrekkelijk eenvoudig mee om.

Die woensdag vrij moet je gewoon niet meerekenen, en nogmaals, een beetje een manager zal daar hetzelfde mee omgaan.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_71754390
Zorg gewoon dat je niet op je part-time dag verhuist...... solved!
  maandag 10 augustus 2009 @ 15:22:41 #8
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_71762299
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:07 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Wat TS bedoelt is dat als hij werkt op bijv. ma, woe, vrij en iemand gaat trouwen op dinsdag, kerstmis valt op ma en dinsdag of hij gaat verhuizen op donderdag en vrijdag, hij dan een dag dat hij wel werkt vrij krijgt in ruil voor de dag dat hij toch niet hoefde te werken.

Voor een verhuizing staat in de meeste CAO's 2 dagen bijzonder verlof. Of je die dagen opneemt op de verhuisdag zelf of op een ander moment is daarbij niet relevant. Als parttimer kan je soms wel maar een deel van die twee dagen krijgen, gelijk aan het percentage dat je parttime werkt.

Volgens jouw verhaal zou een fulltimer die in het weekeinde verhuist ook naar z'n verlofdagen kunnen fluiten, en zo werkt het niet. Maar TS moet idd even bij Personeelszaken langs.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')