Geniaal!!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Het ontging me even hoe gumblar aan ftp gegevens kwam, maar ik zie nu dat bv filezilla sinds versie 3 de passes in plaintext in een xml tieft
Ik heb zo lang gezocht naar een handig ftp-progquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
Andere ftp prog nemen?
Heeft jouw malware dinges al wat gevonden?
Ik draai malware, en adawarequote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:17 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik heb zo lang gezocht naar een handig ftp-prog
Nee, ik heb even tussendoor een ander programma laten draaien, superantispyware, die heeft inmiddels al 96 threats gevondenDaarna doe ik mailwaren-dinges wel weer.
Nou, ja,quote:
formhistory.sql is het bestand wat firefox aanmaakt waar je zoekhistory in staat, of van formulieren, dus het is niet zo gek dat het er weer staat.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:24 schreef Qwea het volgende:
zodra ik ff weer opnieuw opstart en naar C:\Users\Qwea\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\zgodd7xy.default\
ga is formhistory.sqlite er weer!
aaahquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:35 schreef CasB het volgende:
[..]
formhistory.sql is het bestand wat firefox aanmaakt waar je zoekhistory in staat, of van formulieren, dus het is niet zo gek dat het er weer staat.
Nou ja, aVast detecteert het probleem, dat is iig wat meer dan andere virusscanners doen..quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou, ja,ehm
Ik snap het alleen niet. Hij zegt wel BAD IFRAME BAD IFRAME! en dan connectie verbreken, en dan vervolgens toch het iframe inladendas krom
malware bytes is wel een poosje bezig zegal 50 min
ff uitleggen wat je nou precies moet doen om te zorgen dat hij bij opstarten niet weer alles inlaadt uit een vorige sessiequote:
avast ziet hem hier niet eensquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:38 schreef Re het volgende:
[..]
ff uitleggen wat je nou precies moet doen om te zorgen dat hij bij opstarten niet weer alles inlaadt uit een vorige sessie
Ik vind dat ze de kutklerelijers van zo'n virus voor een trein moeten duwenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:39 schreef Re het volgende:
bij IT zijn ze trouwens ook nog bezig op mijn laptop
ja dat klopt toch, gumbler zorgt ervoor dat je een fake google.com als homepage krijgtquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:38 schreef Qwea het volgende:![]()
ik die superantispyware opstarten.. is mijn homepage in IE (wat ik nooit gebruik) google.com, krijg ik opeens een melding dat iets mijn homepage probeert te veranderen naar google.com/redirect nog wat
Heb ik iets gemist? Is avast niet goed?quote:
Ja... alleen ik maar hopen dat ik toch geen gumblar hadquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:40 schreef Re het volgende:
[..]
ja dat klopt toch, gumbler zorgt ervoor dat je een fake google.com als homepage krijgt
quote:Malwarebytes' Anti-Malware 1.40
Database versie: 2601
Windows 6.0.6001 Service Pack 1
11-8-2009 16:46:32
mbam-log-2009-08-11 (16-46-32).txt
Scan type: Volledige Scan (C:\|D:\|)
Objecten gescand: 181146
Verstreken tijd: 1 hour(s), 0 minute(s), 42 second(s)
Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 0
Registerwaarden geïnfecteerd: 0
Registerdata bestanden geïnfecteerd: 0
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 0
Geheugenprocessen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)
Geheugenmodulen geïnfecteerd:
Registersleutels geïnfecteerd:
Registerwaarden geïnfecteerd:
Registerdata bestanden geïnfecteerd:
Mappen geïnfecteerd:
Bestanden geïnfecteerd:
Dan komt het erop neer dat je je Register even door moet spitten (ja erg tijdrovend). En dat is per virus weer verschillend. Principe is wel vaak hetzelfde, ergens in een register staat een verwijzing naar een bestand om het virus weer terug te kopieren als het verwijderd is. Tevens komt de registersleutel ook weer terug in de HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run of HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce of HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Windows\CurrentVersion\Explorer terecht.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:38 schreef Re het volgende:
[..]
ff uitleggen wat je nou precies moet doen om te zorgen dat hij bij opstarten niet weer alles inlaadt uit een vorige sessie
Ik heb geboot, en draai opnieuw malwarebytes. Alstie namelijk na een boot terug komt, moet ik er nu ook weer zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:53 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Dan komt het erop neer dat je je Register even door moet spitten (ja erg tijdrovend). En dat is per virus weer verschillend. Principe is wel vaak hetzelfde, ergens in een register staat een verwijzing naar een bestand om het virus weer terug te kopieren als het verwijderd is. Tevens komt de registersleutel ook weer terug in de HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run of HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce of HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Windows\CurrentVersion\Explorer terecht.
Ik weet het niet precies, heb het virus zelf niet. Maar wel een soortgelijk ander virus ooit op m'n Windows machine gehad, die toevallig z'n verborgen bestand ergens in de prullenbak verborgen gehad en dat was erg naar te verwijderen omdat je em gewoon niet kan zien door op het prullenbakje te klikken enkel door een speciaal commando via de dos-prompt te gebruiken, waardoor die ineens wel te zien was. Hij was niet handmatig te verwijderen (vanwege systeemrestricties oid) enkel Malwarebytes kon em wel weg krijgen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |