abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71748331
Noah de kater, 8 maanden oud, nog niet gecastreerd, begint toch redelijk uit te dijen. Ik ben de laatste tijd bewust bezig met zijn porties en het gewicht een beetje terug te dringen, maar een topic hierover kan geen kwaad denk ik. Ik zal vast niet de enige zijn met dit probleem.

Ik heb Noah bij Stichting Zwerfkatten vandaan gehaald toen hij 8 weken was, en hij heeft tot eind mei samengewoond met de poes van mijn huisgenote, daarna zijn hij en ik verhuisd naar een nieuw huis, waar hij de enige kat is. In het vorige huis stond altijd een bakje met brokjes waar hij uit kon eten. In eerste instantie omdat ik het niet nodig vond het kleintje porties te geven, vervolgens omdat de poes niet tegelijk met hem wilde eten en apart voeren toen geen mogelijkheid was.

Sinds de verhuizing (en sinds het opviel dat hij dikker werd) krijgt hij 3 porties per dag, in totaal ongeveer 60-65 gram. Ik heb hem nog niet gewogen, maar ik vermoed dat hij een kilo of 4,5 weegt. Ik zal morgen 's een foto proberen te maken waar z'n curves goed op te zien zijn

Nou vraag ik me af wat ik verder nog kan doen om hem een beetje af te laten vallen. Hij krijgt van de week een voerbal van me, zodat hij nog wat extra beweegt. Overigens is hij nog steeds beweeglijk en speels, maar wat extra kan geen kwaad lijkt me. Ik wil nog niet over op dieetvoer als het niet hoeft, want ik ben héél tevreden over Carocat. Hij krijgt verder alleen af en toe wat rauwe kip.

Maar ja, hij moet ook een keer gecastreerd worden, en daarvan is bekend dat katten er dikker van worden . Ideeën? Ervaringen?

Hier de klont .
  zondag 9 augustus 2009 @ 23:55:07 #2
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_71748377
Onze kat kreeg maar 2 porties per dag
Ook geen sig dus
pi_71748463
Het is toch potdikkie een tweelingbroer van Donkey, hé?
Die is met een maand of 9 gecastreerd, en geen grammetje aangekomen, dus het hoeft niet per se.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  zondag 9 augustus 2009 @ 23:59:26 #4
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71748479
Niet vergeten om de inhoud van de voerbal van de normale hoeveelheid af te trekken, ik vergat dat wel eens .
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_71748520
Hier ook gewoon 's morgens en 's avonds eten dus begin daar eerst eens even mee en als het niet helpt gewoon wat minder geven. Ik geef zelf ook carocat en het is een premiumvoer dus wel even opletten dat je niet teveel geeft.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_71748529
"Heee, een wasbak. Da's een lekker plekje om te chillen."

Een vriendin van mij had ook een enorm dikke kat, die moest ook op dieet en kreeg van die lightbrokjes.
We hebben nooit geweten of het hielp, want toen werd 'ie doodgereden.

RIP Pieter Poes.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_71748544
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 23:55 schreef Dennis_enzo het volgende:
Onze kat kreeg maar 2 porties per dag
Nou ja, hoe meer eetmomenten, hoe kleiner de porties, leek me, dus hij krijgt 06.00, 16.00 en 23.00 uur een portie, grofweg.
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 23:58 schreef shmoopy het volgende:
Het is toch potdikkie een tweelingbroer van Donkey, hé?
Die is met een maand of 9 gecastreerd, en geen grammetje aangekomen, dus het hoeft niet per se.
Jammert Donkey ook aan één stuk door? . Hij zit hier nu weer naast m'n bureaustoel. 'Halloooohooo, hier beneeeeeden, kom nou speeeluuuh'.

Maar wel mooi dattie niet is aangekomen, Noah moet ook echt één dezer dagen. Ik wilde 't 'm niet direct na de verhuizing aandoen, maar ik mot ook niet hebben dat hij gaat sproeien.
pi_71748585
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:01 schreef Biancavia het volgende:
"Heee, een wasbak. Da's een lekker plekje om te chillen."

Een vriendin van mij had ook een enorm dikke kat, die moest ook op dieet en kreeg van die lightbrokjes.
We hebben nooit geweten of het hielp, want toen werd 'ie doodgereden.

RIP Pieter Poes.
OK, lightvoer doodt katten dus .

Overigens heeft hij zelf lak aan z'n vetrolletjes, die tubetop zit 'm príma.
pi_71748636
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:03 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

OK, lightvoer doodt katten dus .
quote:
Overigens heeft hij zelf lak aan z'n vetrolletjes, die tubetop zit 'm príma.
[ afbeelding ]
Wat heb je met 'm gedaaaan?
pi_71748700
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:05 schreef shmoopy het volgende:

[..]

[..]

Wat heb je met 'm gedaaaan?
Meneer vond die verpakking en dacht 'Ik zie daar mogelijkheden in'. Dolce en Gabbana, eat your heart out .

Kijk, hier ontdekt hij stropdassen.

Maar goed, ontopic. Kuch.

Zo'n voerbal werkt dus, Hara? Waar heb je 'm vandaan?
pi_71748826
Echt dik ziet hij er niet uit toch? of ik ben er blind voor, dat kan ook
  maandag 10 augustus 2009 @ 00:14:24 #12
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71748850
TVP, omdat ik hoop op meer foto's.
"Het wezen der dingen is vlucht, het wezen der ziel is verdriet."
Mijn Tamagotchi-beestje moet gevoed worden.
pi_71748870
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:13 schreef WammesWaggel het volgende:
Echt dik ziet hij er niet uit toch? of ik ben er blind voor, dat kan ook
Ik zie het ook niet zo.
Dus meer foto's, clums!
pi_71748920
Maar zwart kleedt dan ook af, mensen! Die laatste foto is al vrij oud al heur.

Maar ik zal 's kijken of hij zich in andere debiele houdingen weet te werken. *Legt camera klaar
  maandag 10 augustus 2009 @ 00:18:24 #15
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71748971
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:08 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Meneer vond die verpakking en dacht 'Ik zie daar mogelijkheden in'. Dolce en Gabbana, eat your heart out .

Kijk, hier ontdekt hij stropdassen.
[ afbeelding ]

Maar goed, ontopic. Kuch.

Zo'n voerbal werkt dus, Hara? Waar heb je 'm vandaan?
Ja. Ik noem het een snackbal, weet niet of er verschil in zit verder, maar je moet van te voren even goed kijken of de brokken die jij gebruikt er goed in zullen passen. Wij hebben een verstelbare, maar de ene opening was eigenlijk net te klein voor die brok, en de andere net te groot.
Enige vervelende is dat ie tussen de muur en tafelpoot vast komt te zitten of zo, maar verder vinden hond en kat het geweldig spul.

Wij hebben hem toen bij Welkoop gehaald.
pi_71751787
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:18 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja. Ik noem het een snackbal, weet niet of er verschil in zit verder, maar je moet van te voren even goed kijken of de brokken die jij gebruikt er goed in zullen passen. Wij hebben een verstelbare, maar de ene opening was eigenlijk net te klein voor die brok, en de andere net te groot.
Enige vervelende is dat ie tussen de muur en tafelpoot vast komt te zitten of zo, maar verder vinden hond en kat het geweldig spul.

Wij hebben hem toen bij Welkoop gehaald.
Ik stop er hier kattensnoepjes in om de dames 's nachts een beetje bezig te houden. Ze vinden 'm geweldig en het scheelt nogal in gemolde planten/ stukgegooide bloempotten/ kapotte CD-doosjes/ stukgekrabt behang etc.
pi_71752296
Dat hij nu iets te zwaar is in jouw ogen is toch niet zo erg, Beesie groeit nog dus als jij hem op dit gewicht weet te houden ( en mag best nog een pondje bij als hij uitgegroeit is) is hij in mijn ogen goed.
P.s. zo,n snackbal is geen succes hierzo
  † In Memoriam † maandag 10 augustus 2009 @ 09:24:36 #18
137949 Disana
pi_71752633
Ik kan me vergissen hoor, maar hij lijkt mij helemaal niet mollig? Ik zou hier niets aan doen, hij is nog in de groei dus moet goed eten.
pi_71755063
Ik wacht ook nog op vette foto's. In het eerste jaar zou ik voorzichtig zijn met dieetvoer, omdat ze inderdaad nog in de groei zijn.

Mijn kat Naartjie groeide in een paar jaar richting formaat theemuts. Dankzij Carocat (of was het de hoeveelheid die meneer geserveerd kreeg? ). Ik heb hem eerst alleen op light voer (van Biomill) gehad waarop hij prima is afgevallen. En nu staat hij op een dagelijks afgemeten onderhoudsdosis Carocat-Biomill. Kan hij toch wat meer eten maar blijft hij netjes op gewicht.

Het is een jaar geleden dat hij op dieet is gegaan. Conclusie: light voer doodt geen katten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 augustus 2009 @ 12:15:07 #20
163650 Greys
pi_71756569
Ik vind hem zo op het eerste gezicht ook niet te dik!

Maar inderdaad, wat Clums al zei, zwart kleedt af...
Dus kom maar door met die onflatteuze foto's!

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 10-08-2009 12:53:07 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_71757584
Check, ik heb een curvy kat. Ook wel liefkozend dikkiedoedel genoemd.

Voor de statistieken ze wordt in september twee en luistert naar de naam Flo.
Een recente foto heb ik niet, daar zal ik vanavond voor zorgen.

Nu heeft ze ook nog een zusje en die zou wel een mager scharminkel clubje op willen richten zo dun is ze.
Na recentelijk onderzoek op de weegschaal is gebleken dat ze beiden evenveel (give or take 100 gram) hetzelfde wegen.
zei ik en iedereen die ik ken.
Mijn conclusie is dus, ze is niet dik, het is haar bouw
Nee even serieus, waar Flo laag op haar poten staat en breed gebouwd is en al snel oogt als een propje, staat haar zusje hoog op de poten en heeft een ranke bouw. Zie ze dagelijks naast elkaar en je denkt al gauw dat Flo een dikzak is.

Flo voert de hele dag niks uit, vreet het meest en eet de snoepjes onder de neus van haar zusje weg.
I love her

Overigens is de 3,3kg van Flo niks bij jouw 4,5kg

Mijn probleem is dat als ik Flo op rantsoen zet ik haar mager scharminkel zusje ook op rantsoen zet en dat wil ik niet. Kortom geen tips eigenlijk
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_71763635
Ik zie eerlijk gezegd het dikke ook niet op die foto's. En mijn kater woog net zoveel op die leeftijd. Katers zijn ook zwaarder dan poezen Muis zit nu over de 5 kilo en er zit echt geen grammetje teveel aan.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  maandag 10 augustus 2009 @ 16:23:31 #23
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71763915
4,5 voor een kat van 8 maanden klinkt toch best zwaar in mijn oren
pi_71764482
Ik zal 'm dit topic 's laten lezen, hij zal pleased zijn . Overigens bedacht ik me dat hij inmiddels al 10 maanden is, de tijd vliegt! Maar hij is echt wat te dikkig, al is dat inderdaad niet goed te zien op foto's.

Maar ik ben vást niet de enige die een te dikke kat heeft., aangezien een groot deel van de huiskatten daar last van
heeft. Zijn er geen andere ervaringen?
  maandag 10 augustus 2009 @ 16:50:35 #25
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71764547
Jazz heeft de aanleg wel, en de DA dacht aan zijn uiterlijk ook te zien dat ie te dik was Maar toen ze hem ging voelen was het gewoon goed. Er moet iig niets meer aan dus geven we nu gewoon 's ochtends één handje en 's avonds één handje rond dezelfde tijden. Gaat hier eigenlijk prima. Hij zeurt niet om eten en blijft gewoon prima op gewicht zo.

En dan krijgt ie zelfs soms nog wel eens een snoepje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')