Dan is een creditcard toch handiger? Gezien je er nog een maand lang rente over jouw geld kan vangen? Ik betaal trouwens geen rente hoor over de betalingen die via mijn creditcard gaan. Soms heeft een bedrijf wel administratiekosten verbonden aan creditcard betalingen. Dit laatste heb ik ook gezien voor IDEAL en Paypal betalingen dus veel verschil zit er niet in.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:19 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Nee hoor. Bij iDeal wordt het bedrag gelijk van je bankrekening afgeschreven. Bij creditcards krijg je later de rekening (+ eventuele rente) binnen die je moet betalen.
True, true, maar wellicht kunnen ze dat met iDeal ook bieden. Of een vergelijkbaar systeem.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:27 schreef tralalala het volgende:
[..]
Mwa, dit ligt aan de verkoper die geen directe betaling accepteert.
+ Kopersbescherming
+ Internationaal in gebruik (ebay, etc.)
+ Snel
+ Duidelijke overzichten
- Misschien minder veilig?
Hier schieten ze menig betalinkje voor...quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:10 schreef nightfall het volgende:
paypal schiet helemaal niks voor, tis de boerenleenbank niet
Het is andersom, je cc maatschappij schiet het geld voor en daar betaal jij dan weer rente over. Daarbij krijg je uberhaupt geen rente op je betaalrekening.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:28 schreef DragonFire het volgende:
[..]
Dan is een creditcard toch handiger? Gezien je er nog een maand lang rente over jouw geld kan vangen?
Lezen, ik betaal 0% rente over de bedragen die ik opneem. Alleen als ik het niet meteen zou betalen aan het eind van de maand wordt het een lening waar je rente over moet betalen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:31 schreef KwisatzHaderach het volgende:
[..]
Het is andersom, je cc maatschappij schiet het geld voor en daar betaal jij dan weer rente over. Daarbij krijg je uberhaupt geen rente op je betaalrekening.
Daarom zijn die dingen ook verzekerd.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:32 schreef janvks het volgende:
Creditcards zijn echt super onveilig. Iemand steelt je kaart en je bent ¤1500 kwijt. De pinpas is veel beter dan de creditcard.
Het is ook in feite een lening wat leidt tot vraag die wordt gesteeld uit de toekomst. Zelfde als met de cash for clunkers programma in de VS, over een jaar gaat de vraag naar auto's enorm dalen.
Ja, maar dat bied iDeal nu nog niet dus he? en dus is iDeal zeker niet het betere systeem.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:29 schreef Biogarde het volgende:
True, true, maar wellicht kunnen ze dat met iDeal ook bieden. Of een vergelijkbaar systeem.
Ook jij moet lezen, het is een e-cheque, heeft eigenlijk weinig van doen van de originele cheque.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:31 schreef DragonFire het volgende:
BTW Cheques zijn wel heel ouderwets hoor. Ik was al helemaal verbaast dat ik er nog een gestuurd kreeg van google een paar jaar terug. Ga je ermee naar de bank mag je ook nog eens een flink bedrag betalen om hem te cashen. Gelukkig is dat nu ook direct via bankrekening geregeld.
Daarom is en gaan ze nog verder naar de klote in Amerika.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:32 schreef janvks het volgende:
Creditcards zijn echt super onveilig. Iemand steelt je kaart en je bent ¤1500 kwijt. De pinpas is veel beter dan de creditcard.
Het is ook in feite een lening wat leidt tot vraag die wordt gesteeld uit de toekomst. Zelfde als met de cash for clunkers programma in de VS, over een jaar gaat de vraag naar auto's enorm dalen.
Wel binnen Nederland. Je hebt sowieso bepaalde bescherming binnen Nederland wat betreft het kopen op afstand.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:34 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ja, maar dat bied iDeal nu nog niet dus he? en dus is iDeal zeker niet het betere systeem.
En je creditcard is zeker ook gratis?... en uiteraard zet jij elk bedrag dat je via een creditcard betaald direct op een spaarrekening, en dat boek je dan terug vlak voordat het weer wordt afgeschreven zodat je inderdaad de rente vangt die je claimt.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:32 schreef DragonFire het volgende:
[..]
Lezen, ik betaal 0% rente over de bedragen die ik opneem. Alleen als ik het niet meteen zou betalen aan het eind van de maand wordt het een lening waar je rente over moet betalen.
Daarom betalen ze in andere landen met CC's en bankpassen mét een chipje erop.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:35 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Daarom is en gaat ze nog verder naar de klote in Amerika.
En de pinpas zoals wij die kennen (magneetstrip) is zwaar verouderd en heeft meer lekken dan de gemiddelde luier in een bejaardenhuis.
Milieu? Dus wanneer je er niet één hebt ben je een pauper? Ik ken mensen in de bijstand met zo'n ding. Er zitten zelfs studenten op FOK! met zo'n ding. Bedoel, die eten Euroshopper, maar hebben wel een CCquote:Op zondag 9 augustus 2009 21:36 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Daarom betalen ze in andere landen met CC's en bankpassen mét een chipje erop.
En het percentage van mensen met cc is hier in ieder geval meer dan 60%, zal wel verschil in sociale milieu zijn.
quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:38 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Milieu? Dus wanneer je er niet één hebt ben je een pauper? Ik ken mensen in de bijstand met zo'n ding. Er zitten zelfs studenten op FOK! met zo'n ding. Bedoel, die eten Euroshopper, maar hebben wel een CC
zoiets dusquote:Op zondag 9 augustus 2009 21:27 schreef Juicyhil het volgende:
Ja check. Ik zo een account daar aangemaakt. M`n creditcard gekoppeld. Nu moet ik ook nog een bankrekening koppelen.
De enige bankrekening die ik heb, die is al gekoppeld aan een ander paypal-account waarvan ik geen wachtwoord en emailadres meer heb
Kudtsysteem.
Dat was mijn stelling niet. Voor het gebruik van een creditcard betaal je inderdaad een bedrag per jaar.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:36 schreef KwisatzHaderach het volgende:
[..]
En je creditcard is zeker ook gratis?... en uiteraard zet jij elk bedrag dat je via een creditcard betaald direct op een spaarrekening, en dat boek je dan terug vlak voordat het weer wordt afgeschreven zodat je inderdaad de rente vangt die je claimt.
Er zitten zelfs mensen in de bijstand die er nooit in hebben gezetenquote:Op zondag 9 augustus 2009 21:40 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Knap dat mensen in de bijstand zo'n ding hebben, dat ze dan toch door Visa of MC worden goedgekeurd. Knapjes. En ach, de meeste mensen hebben hem als backup of om dingen te kunnen kopen in het buitenland, hetzij offline tijdens vakanties of online.
10%
Dat zeg ik niet, dat is wat jij eruit opmaakt. In mijn omgeving als student heeft 80-100% een creditcard, zal wel iets met de studie te maken hebben.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:45 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Er zijn zelf mensen in de bijstand die er nooit in hebben gezeten![]()
Maar goed, heb je geen cc, dan ben je een pauper. Je hebt gelijk.
Je had het over mileu, maar goed.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:47 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, dat is wat jij eruit opmaakt. In mijn omgeving als student heeft 80-100% een creditcard, zal wel iets met de studie te maken hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |