abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71734554
Mijn vader is onlangs overleden en heeft ons (onder andere) een lijfrentekapitaal nagelaten.
Over een half jaar ben ik 30 waardoor het niet mogelijk is om voor een tijdelijke uitkering, alleen een levenslange uitkering behoort tot de mogelijkheden.

Om tot de uitkering te komen bepaalt de maatschappij welk rentebedrag het kapitaal per jaar oplevert, dat wordt door 12 gedeeld en dat is de maandelijkse (bruto) uitkering tot ik ooit een keer het loodje leg.
Volgens de voorwaarden vervalt het lijfrentekapitaal daarna aan de verzekeringsmaatschappij. Dat vind ik een beetje vreemd.
Ze krijgen een zak geld, daar keren ze maandelijks de rente van uit en als ik dood ga is het geld van de verzekeringsmaatschappij. Wat is dan de meerwaarde van een lijfrente? Dan is het per definitie toch verstandiger om dat geld zelf voor 30 jaar vast te zetten in een deposito, jaarlijks de rente op je bankrekening laten bijschrijven en als ik dood ga is het geld er nog. Levert evenveel op alleen is het voor de nabestaanden gunstiger.

Lang verhaal om tot 2 korte vragen te komen:
-klopt het dat ik alleen in aanmerking kom voor een levenslange uitkering ipv een uitkering voor bepaalde tijd?
-ben ik nou gek of is het gewoon krom dat het kapitaal aan de verzekeringsmaatschappij vervalt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')