Ook dat, dat is het belangrijkste....quote:
Het is een DRA topicquote:Op zondag 9 augustus 2009 16:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je loopt kans, met de huidige arbeidsmarkt, dat je huidige baas dan zegt: Nou, veel succes dan maar, voor jou 25 anderen. En dan moet je dus wel ver van huis gaan om te gaan werken. Kan, deksel en zo.
Er is tenminste iemand die normaal reageert. Tuurlijk heb je gelijk maar vraag me in dezen vooral af of het nu nog netjes is om naar de andere werkgever te gaan om daar exact te weten wat het salaris is. Ennuh, omdat ik eigenlijk toch wel weet dat ik daar niet wil gaan werken kan ik dan ook wat hogere salariseisen stellen in de hoop dat ze zeggen dat ze dat wel kunnen bieden. Met dat resultaat kan ik in ieder geval goed naar mijn huidige werkgever stappen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:50 schreef Catbert het volgende:
Heb dit 2 jaar terug zelf ook gedaan. Had het gevoel dat m'n loon niet meegegroeid was met m'n marktwaarde, dus ik ben ook gaan solliciteren en de uitkomsten daarvoor gebruikt om met m'n werkgever om tafel te gaan zitten. En met succes.
Voel je daar ook niet schuldig over. Jobhoppers stijgen kwa loon veel harder dan loyale werknemers in Nederland. Werkgevers realiseren zich pas wat je eigenlijk waard bent op het moment dat ze doorhebben dat je eigenlijk erg goed in de markt ligt, en dat mag je ze best af en toe laten weten.
Dat heb ik ook gedaan. Ze hebben gewoon een contract op tafel gelegd. Ik heb ze wel aangegeven dat ik met meerdere partijen om de tafel zat, en niks ging garanderen. Maar met dat contract had ik een goeie stok achter de deur om met m'n eigen werkgever te gaan praten. En ze waren maar wat graag bereid om die leaseauto en loonsverhoging te geven.quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:10 schreef DRA het volgende:
Er is tenminste iemand die normaal reageert. Tuurlijk heb je gelijk maar vraag me in dezen vooral af of het nu nog netjes is om naar de andere werkgever te gaan om daar exact te weten wat het salaris is. Ennuh, omdat ik eigenlijk toch wel weet dat ik daar niet wil gaan werken kan ik dan ook wat hogere salariseisen stellen in de hoop dat ze zeggen dat ze dat wel kunnen bieden. Met dat resultaat kan ik in ieder geval goed naar mijn huidige werkgever stappen.
Dat bepaal ik zelf wel. Ik ben het ook niet eens met z'n "ik vind 6 uur per dag werken teveel" topic.quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:47 schreef karr-1 het volgende:
Ga even serieus reageren op een DRA topic.....
Dan zou je ook moeten weten dat ook dit topic net zo fake is als dat topic.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:15 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dat bepaal ik zelf wel. Ik ben het ook niet eens met z'n "ik vind 6 uur per dag werken teveel" topic.
Geen idee, boeiend. Het gaat me om het onderwerp. Ik maak me niet druk over of topics echt zijn of niet.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:17 schreef karr-1 het volgende:
Dan zou je ook moeten weten dat ook dit topic net zo fake is als dat topic.
Je reageert ook op alle Russische meisjes in je mail?quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:22 schreef Catbert het volgende:
[..]
Geen idee, boeiend. Het gaat me om het onderwerp. Ik maak me niet druk over of topics echt zijn of niet.
quote:Op maandag 10 augustus 2009 15:41 schreef Dromer het volgende:
[..]
Je reageert ook op alle Russische meisjes in je mail?
Pak je huidige werkgever op de vetgedrukte tekst. Je mag dan wel toegezegd hebben om te blijven maar de voorwaarde was dat je huidige werkgever alles biedt wat de andere partij ook biedt. Dus als de tegenpartij meer biedt verandert de zaak. Gewoon tegen elkaar opbieden, dat heet handel drijven. Take it or leave it.quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:58 schreef DRA het volgende:
Nu heeft mijn huidige werkgever gezegd dat ze me alles bieden wat de andere ook biedt om me niet te laten vertrekken. Daarop heb ik een gesprek gehad en we zijn overeengekomen dat ik de komende maanden zal overgaan op een hoger niveau plus extra maand salaris. Ik heb gezegd dat ik dan zal blijven. Nu werd ik alleen opgebeld door de HRM van de andere organisatie en ik heb een afspraak gemaakt daar voor arbeidsvoorwaarden (er waren nog geen afspraken gemaakt over arbeidsvoorwaarden). Uiiteraard zou ik naar ze kunnen gaan met de mededeling dat ze flink extra moeten betalen tov mijn huidige loon en dan kan ik weer naar mijn huidige werkgever gaan voor hogere eisen. Of is dat not done?
Dank je wel. Dan ga ik gewoon volgende week naar de HRM van de andere organisatie en lekker veel eisen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 16:00 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Pak je huidige werkgever op de vetgedrukte tekst. Je mag dan wel toegezegd hebben om te blijven maar de voorwaarde was dat je huidige werkgever alles biedt wat de andere partij ook biedt. Dus als de tegenpartij meer biedt verandert de zaak. Gewoon tegen elkaar opbieden, dat heet handel drijven. Take it or leave it.
Doe dat. Dan zien we je volgende succestopic daarna wel weer verschijnen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:58 schreef DRA het volgende:
[..]
Dank je wel. Dan ga ik gewoon volgende week naar de HRM van de andere organisatie en lekker veel eisen.
Succes. dan kunnen ze daar meteen zeggen dat je kansloos bent en beter ergens anders naar toe kunt gaan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:58 schreef DRA het volgende:
[..]
Dank je wel. Dan ga ik gewoon volgende week naar de HRM van de andere organisatie en lekker veel eisen.
Zoiets heb ik vorig jaar ook geprobeerd. Het resultaat was alleen dat ik nu een andere baan heb.quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:15 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gedaan. Ze hebben gewoon een contract op tafel gelegd. Ik heb ze wel aangegeven dat ik met meerdere partijen om de tafel zat, en niks ging garanderen. Maar met dat contract had ik een goeie stok achter de deur om met m'n eigen werkgever te gaan praten. En ze waren maar wat graag bereid om die leaseauto en loonsverhoging te geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |