Mijn vraag:quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:29 schreef Aether het volgende:
Heeft iemand ervaring met Groen Spaardeposito van ING?
Je betaalt dan geen vermogensrendementsheffing en krijgt een belastingkorting van 1,3%. zie voorbeeld.
Bij een rente van 1,85% (3-jaar) zou het rendement dan 3,15% zijn.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Aan het eind van het vorige topic vroeg ik hier ook naar (maar dan voor ASN-rekeningen). Ik kreeg toen geen reactie, ben vooral benieuwd welke rekeningen in aanmerking komen, en hoe die 1.3% verrekend wordt bij je belastingaangifte. In het aangifteprogramma kan ik er niets over vinden.
Verzachtende omstandigheid: Google leert dat deze mogelijkheid al sinds 2001 bestaat.quote:En met deposito's geldt natuurlijk extra de vraag: weet je zeker dat het over een paar jaar nog zo geldt?! Want de overheid heeft meermalen bewezen totaal onbetrouwbaar te zijn wat betreft milieusubsidies.
Kan je hier een linkje van geven? Want voor zover ik tegenkwam, kom je bij ASN (die verder hele leuke rentes geeft) niet in aanmerking, omdat de bank zelf z'n eigen groencertificaten o.i.d. moet gaan regelen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:50 schreef eleusis het volgende:
Nee hoor, het is echt. ASN site legt het wel goed uit.
Er is sprake van een extra heffingskorting:quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:32 schreef RemcoDelft het volgende:
-"Groen sparen" levert 1.3% belastingkorting op (hoe werkt dit?!) en rijkere Fokkers besparen 1.2% heffingskorting.
http://www.spaarinformati(...)ank_Rabo_GroenSparen : 1.05 % rente, zo ken ik Rabo weerquote:Op zondag 9 augustus 2009 15:03 schreef eleusis het volgende:
Hm, ik zat verkeerd sorry... Het was Rabo Groensparen wat ik had uitgecheckt en niet van de ASN...
nee, het is gewoon snel uitverkocht. Binnen een dag kan de inschrijving gesloten zijn.quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:41 schreef Rosbief het volgende:
Zal wel lariekoek zijn anders was het wel bekender/had iedereen het.
Newsflash, ze zijn overal gezakt.quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:25 schreef benzje het volgende:
Ik heb even gekeken naar de rentetarieven van de Rabo voor spaarders
Ze hebben volgens mij echt een hekel aan klanten met geld.
Die rentes zijn weer hard gezakt
Bij de belastingdienst kan je navragen of een rekening in aanmerking komt. Ik wil ze wel eens bellen of ze alle in aanmerking komende rekeningen kunnen opnoemen, dat lijkt me de makkelijkste manierquote:Op zondag 9 augustus 2009 18:16 schreef aroha-nui het volgende:
niet alle "groen" rekeningen komen in aanmerking. Je moet er goed op letten dat het inderdaad een rekening is met belasting voordeel.
Hij zei er bij dat-ie niet weet of deze lijst nog actueel is, er stonden alleen "goedkeuringsdata" bij, en de meest recente was van 2003.quote:Groensparen
ABN AMRO GROENBANK BV
ABN AMRO GROENFONDS
ASN Groenprojectenfonds
Biogrond beleggingsfonds NV
Fortis Groenbank BV
Friesland Groenfund
Groene Beleggingsfonds NV
Groen Rente Fund
Nationaal Groen Beleggingsfonds
ING/Postbank Groen NV
Robeco Groep (?):
-RG Groen Rente Fund (3% \ 1998-2001)
Rabo Groen Bank BV
Triodos Groenfonds NV
Windfonds NV
Nationaal Groen Beleggingsfonds 2
bestaat al heel lang (1990 of zo). In het begin flinke winst, daarna een paar jaar 5% en toen een flink aantal jaren 1 a 2,5 %. Geen idee wat het tegenwoordig voor rendement heeft. Ik heb het verkocht vorig jaar.quote:ASN Groenprojectenfonds
oja, das waar ook, er zijn aankoop- en verkoopkosten aanverbondenquote:Rendement laatste 5 jaar: 2,10%*.
Tot 1 september 2009 kosteloos instappen (normaal 0,4%).
3,2% (1,9 + 1,3%) voor 3 jaar is idd niet hoog. De meeste banken zitten echter al onder de 4% (3 jaar) waardoor het aantrekkelijker wordt om voor groensparen te kiezen (niet groen zou bijv. 4 - 1,2 = 2,8% opleveren).quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:22 schreef aroha-nui het volgende:
maarja, 1,85% plus 2,5% loop ik niet meteen warm voor
Heb er een indertijd aangevraag.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |