Toch maar even de slechte download gekeken. Ik wist dus al wie eruit gingen en dat is na alles gezien te hebben ook wel terecht, denk ik.
Groepsdans jongensJee, wat een slappe choreografie. Zeker van… ja hoor, Melissa Williams. Wat een matige choreografe vind ik dat toch.
Groepsdans meisjesSexy, verleidelijk en een stuk vermakelijker dan die van die jongens. Ik weet niet of ik Mia helemaal gelijk kan geven dat dit de allersuperwereldwijdstesterkste meiden Top 4 is, maar ze zijn allevier wel errug goed hoor.
Jayme Rae & EverettMet afstand het beste koppel van de avond en een hele goede match ook. Aan het begin van de show zat ik nog te denken dat ik het best vreemd vond dat Jayme Rae er nog steeds in zit, maar wow, gaf die even een visitekaartje af

. En Everett blijft een heerlijke danser om naar te kijken.
Mambo: wow. WOW

! Alsof Jayme Rae al vijftien jaar latin danst! Haar voeten- en benenwerk was echt super, zo goed geplaatst en ‘grounded’. Ik ben niet zo’n hele grote fan van haar ‘sex kitten’-gedoe, maar hier stoorde het absoluut niet. Sexy mama! Ik kon mijn ogen niet van haar afhouden en vergat naar Everett te kijken. Volgens de jury deed hij het goed, dus dat geloof ik dan maar

.
Jazzfunk: choreo van Nico + mevrouw. Nico

. Leuke choreografie, zeer goed gedanst, een van de beste dansen van de avond. Everett was de ultieme nerd en deed absoluut niet voor JR onder.
Solo’s: Jayme Rae vond ik behoorlijk goed en die van Everett ontbrak in de download.
Tara Jean & VincentOh Vincent, vieze bofkont. Wéér een latin

! Ik ga elke week een beetje meer van TJ houden. Eerst vond ik haar maar een tutje, maar ik ben helemaal om.
Rumba: classy, romantisch, uiteraard heel goed gedanst van Vincent maar Tara Jean danste ook alsof ze nooit iets anders dan ballroom gedaan heeft. Petje af.
Krump: één van Vincent’s mindere optredens, maar toch zeker niet slecht. En Tara Jean: wat een pit zit er in dat kleine blondje lijfje. Grote God

!
Solo’s: Tara Jean niet slecht en Vincent: HAMMER TIME

! Geweldig, ook die reacties van de jury.
Melanie & EmanuelDie Emanuel met zijn blessures, hij is wel een pechvogel (of heeft gewoon een zwak gestel

). Maar hij buffelt gewoon door, dus respect. Melanie was in het begin zo goed, maar blijft een beetje op hetzelfde niveau hangen, terwijl anderen zich verder ontwikkeld hebben. Ik vond deze twee overigens wel een verrassend aardige match.
Contemporary (niet in de download, wel op YouTube): volgens mij hield Emanuel zich behoorlijk in. Melanie gewoon goed. De choreografie vond ik ook niet slecht, maar het geheel pakte me niet enorm.
Disco: in de meest verknipte krochten van mijn brein fantaseerde ik al weken over een disco van Emanuel, want hoe camp wil je het hebben

? Helaas had ik ook hier de indruk dat hij zich in moest houden vanwege zijn enkel. Desondanks toch leuke momenten. Melanie wederom goed maar niet hallelujah. En wéér vond ik de choreo van Melissa Williams weinig speciaals hebben.
Solo’s: Melanie oké maar niet beter of slechter dan haar andere solo’s, Emanuel
.
Kim & CodyCody had wat mij betreft weken geleden al mogen opkrassen, hoewel het een lieve jongen is natuurlijk. Dus ik ben blij dat hij niet ten koste van Emanuel, Vincent of Everett erin gebleven is door de bakvissenbrigade. Kim… ach Kim, wat een pech had jij vanavond. Een dans die je helemaal niet lag en absoluut geen klik hebben met je partner.
Hip hop: nou, inderdaad een early nineties hip hop, rechtstreeks uit de tijd dat ik MTV nog weleens aanzette (de Oertijd zeg maar

). Tja, hip hop moet heel bijzonder zijn wil het mij pakken. Niet dat het slecht was, maar Kim viel me wat tegen. Net alsof het vuur er een beetje uit was? Cody was gewoon… Cody. Een beetje als Evan. Nooit heel slecht, maar ook nooit wow.
Smooth waltz: Mia verwoordde precies wat ik dacht. Ik vond het een drama. Geen chemistry, geen passie, geen performance en technisch ook nog eens behoorlijk matig. Heel jammer, maar hun doodsvonnis werd live op televisie getekend met deze dans.
Solo’s: Cody

, Kim: waarom zo sexy en niet gewoon vet krumpen?
Nou, Cody en Kim eruit dus en er zijn er nog maar zes over. Ik heb geen idee wie dit gaat winnen. Na vanavond vind ik dat ze het allemaal verdienen. Als ik een favoriet zou moeten kiezen zou ik toch voor Vincent gaan, al vind ik nog steeds dat hij veel mazzel heeft gehad met alle ballroomdansen die hij heeft kunnen doen.