abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71707550
Hallo daar,

Ik ben van plan om volgend jaar na het afronden van mijn middelbare school een jaar naar Australie te gaan. Ik weet nog niet zeker wat ik daar dan zal gaan doen.. Ik kan werken daar of ik kan een course volgen met EF. Stel dat ik niet ga werken, maar ik heb natuurlijk wel een kamer nodig.

Hoeveel kost het ongeveer per maand om een kamer te huren en hoeveel ben je ongeveer kwijt per maand aan andere dingen zoals boodschappen etc?

Oftewel: Wat is een goed budget om mee te beginnen aan zo'n Gap Year?

Groeten,

Frank
ik drink ook als ik niet gezellig ben!
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:18:47 #2
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71707678
Ligt er natuurlijk hoe luxe je het voor jezelf wil maken, maar zo'n 20k lijkt me wel het minimum.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_71707878
Australië is duur. Tel eens uit wat je aan levensonderhoud kwijt bent in NL op jaarbasis. Doe dat minimaal maal anderhalf, dan heb je een magere schatting. Wil je daar nog iets leuks doen, tel er dan nog maar de nodige duizenden euro's bij.

Dus dat wordt flink vakkenvullen komend jaar
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_71709509
Ik kom net terug van 10 maanden Sydney. Het budget dat je nodig hebt ligt heel erg aan je levensstijl en of je wil gaan reizen of niet. Als je verder niet uitgaat heb je aan eten/drinken heb je ongeveer AU$100 per week nodig. Vergeet hiernaast niet mobiele telefoon ($29-40 pm), o.v. ($15-30pw) en andere bijkomende kosten.

Woonkosten zijn erg hoog in Sydney. Wil je een mooie 1pers kamer dichtbij het CBD, moet je denken aan ongeveer AU$250pw (incl gas/water/licht etc). Vind je het niet erg om je kamer te delen of verder van het centrum betaal je ongeveer AU$150pw.

Zie ook dit lijstje van Sydney University: http://www.usyd.edu.au/fu(...)s/living_costs.shtml

succes
pi_71710932
Ik ben het helemaal met Crazy-Bert eens. Het hangt er vanaf wat je allemaal wil gaan zien/doen en waar je verblijft. Of je veel uit gaat en of je zelf kookt of vaak buiten de deur eet. Als je een beetje normaal doet red je het wel met 1000 euro per maand. Het is goedkoper om op één plek te blijven maar je wilt natuurlijk wat van het land zien anders kun je net zo goed in Berlijn ofzo gaan zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')