abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71706535
Ik ben op zoek naar SPD schoenen maar ik heb nu net een nieuwe fiets. Ik weet dus niet welke schoentjes ik moet kopen.
Ik wil nl de schoentjes 2e hands kopen. Ik heb een foto van mijn pedalen gemaakt en ik denk dat ik gewoon SPD Raceschoentjes moet kopen alleen dat weet ik niet zeker kan iemand mij helpen? En wat info geven enzo? Alvast bedankt

[
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:24:34 #2
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71706658
Wel een nieuwe fiets kopen maar bezuinigen op je schoenen..
Dan had ik het eerder andersom gedaan..

Bestel dan gewoon de combi Shimano RO86 + pedaal voor ¤109

pi_71706743
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:24 schreef ursel het volgende:

Die schoenen heb ik ook (bij bike2build voor iets van 70euro). Schoenen zitten lekker en zien er mooi uit met zo een parelmoer achtige gloed eroverheen .

*edit met linkje: http://www.bike2build.nl/product/details/number/SH1839
pi_71706764
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:24 schreef ursel het volgende:

Aan de beschadiging op de pedalen te zien is de fiets ook 2de hands. Verder, 2de hands schoenen, ik moet er niet aan denken. Het is niet alleen een smerig idee, maar schoenen vormen zich ook altijd naar je voet, dus de kans dat hij lekker zit is klein.

P.S. die dingen heten schoenen, en niet schoentjes

Edit: ik heb trouwens de RO85. Prima schoenen, dus denk dat deze ook wel goed zijn.
pi_71707067
Ziet eruit als SPD ja
Succes met vallen
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_71707119
nieuw 2ehands he
Maar op de fiets was maar 300km mee gefietst en dat is ook te merken

EDIT: Maar dat zijn echt schoenen van Shimano opzich hoef ik dat niet want er zijn toch ook schoenen met een SPD systeem gewoon merkloos? Me voet is ook nog niet helemaal uitgegroeid dus heb geen zin om 2x dure schoenen te kopen.
pi_71707835
Pas op hé: je hebt SPD-SL en SPD. SPD-SL voor de racefiets, SPD voor de mountainbike.

En inderdaad, je hoeft niet per sé Shimano-schoenen te hebben. Andere merken hebben ook SPD-SL. Zelf zou ik absoluut niet voor tweedehands schoenen gaan, maar goed. Je hebt ook gewoon wat goedkopere nieuwec raceschoenen...

[ Bericht 1% gewijzigd door marcodej op 08-08-2009 14:55:25 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71708642
Ja ik ga denk ik wel gewoon nieuwe schoenen kopen alleen dan van niet zo'n bekend merk. Als mijn voeten dan helemaal uitgegroeit zijn dan koop ik wel een mooi paar.
Maar ik moet dus SPD-SL kopen? En weet iemand goedkope nieuwe schoenen?
En ik heb PD-A515 Pedalen maar sommige schoenen zijn er voor aanbevolen.. Kunnen andere SPD-SL schoenen er wel gewoon op?

[ Bericht 20% gewijzigd door daaf1820 op 08-08-2009 15:22:27 ]
pi_71709155
Koop gewoon SIDI's. Heerlijke schoenen
  zondag 9 augustus 2009 @ 07:59:48 #10
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_71724785
Als budget een probleem is zou je ook hier eens kunnen kijken http://cyclewear.nl/
Ik heb hier al het een en ander besteld en ben positief over deze zaak
Drop you like an ill, bad habit
  zondag 9 augustus 2009 @ 12:02:18 #11
545 dop
:copyright: dop
pi_71727152
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:09 schreef daaf1820 het volgende:
Ja ik ga denk ik wel gewoon nieuwe schoenen kopen alleen dan van niet zo'n bekend merk. Als mijn voeten dan helemaal uitgegroeit zijn dan koop ik wel een mooi paar.
Maar ik moet dus SPD-SL kopen? En weet iemand goedkope nieuwe schoenen?
En ik heb PD-A515 Pedalen maar sommige schoenen zijn er voor aanbevolen.. Kunnen andere SPD-SL schoenen er wel gewoon op?
je kunt geen spd-sl schoenen op die pedalen klikken. alleen spd past , dus mtb schoenen
er zijn ook wel race schoenen waar spd onder kan maar niet zomaar elke raceschoen

mocht je via internet gaan bestellen, let er ook even op dat je lang niet altijd plaatje meegeleverd krijgt bij schoenen.

[ Bericht 4% gewijzigd door dop op 09-08-2009 12:27:12 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_71730388
Ik heb schoenen van Exustar van 80,- waar zowel SPD als SPD-SL op past...

Oh ja, ik had misschien duidelijker moeten zeggen dat jij wel SPD hebt, maar dat SPD-SL gangbaarder is voor racefietsen. Je hebt dus eigenlijk mountainbikepedalen op een racefiets.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71730529
Of je 't vies vindt is persoonlijk, maar dat wielerschoenen naar je voet gaan staan (en je daarom geen gebruikte moet kopen) zal wel meevallen. De meeste zijn van 'plastic' en redelijk stug omdat je zo min mogelijk kracht verloren wilt laten gaan en bovendien wikkel je je voet ook niet af zoals je met een normale schoen zou doen.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_71730822
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 14:03 schreef Loohcs het volgende:
Of je 't vies vindt is persoonlijk, maar dat wielerschoenen naar je voet gaan staan (en je daarom geen gebruikte moet kopen) zal wel meevallen. De meeste zijn van 'plastic' en redelijk stug omdat je zo min mogelijk kracht verloren wilt laten gaan en bovendien wikkel je je voet ook niet af zoals je met een normale schoen zou doen, dus met 't vervormen zal het wel meevallen.
Ik doel dan ook niet echt op de zool, maar meer op de rest van de schoen. En nee, dit is niet van plastic. Ik heb zelf nogal breede voeten, en daardoor vervormt de schoen toch echt wel (ook mijn fietsschoenen).
  zondag 9 augustus 2009 @ 14:17:31 #15
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_71731000
Als je toch nieuwe schoenen nodig hebt, zou ik SPD-SL pedalen nemen. De pedalen die je nu hebt is dan wel bedoeld voor SPD maar SPD is in feite beter geschikt voor MTB'en. Met SPD-SL pedalen zitten je voeten strakker/stabieler aan je voeten. Voordeel van de SPD pedalen is dat je er makkelijker uitklikt (mocht je vallen )
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_71731203
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 14:11 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ik doel dan ook niet echt op de zool, maar meer op de rest van de schoen. En nee, dit is niet van plastic. Ik heb zelf nogal breede voeten, en daardoor vervormt de schoen toch echt wel (ook mijn fietsschoenen).
Plastic tussen aanhalingstekens, daarmee wilde ik zeggen dat 't meestal synthetisch materiaal is. Maar dat is ook niet echt heel belangrijk voor TS. Als hij 'gebruikte' kan vinden van iemand die ze drie uur aan heeft gehad (maar die ze toch te klein/groot vindt) is dat natuurlijk altijd beter, dan wanneer hij schoenen van drie jaar oud koopt.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  maandag 10 augustus 2009 @ 16:58:22 #17
218567 Afhandeling
Maak er wat tutti frutti van.
pi_71764746
Ik ben een paar jaar geleden begonnen met recreatief wielrennen en rijdt altijd met SPD-systeem en mountainbike-schoenen (was een keuze door het budget destijds). De Shimano MT31-schoen. Ik ben er eigenlijk niet tevreden mee, naast dat ik ze er niet uit vind zien, krijg ik namelijk ook vrij snel last in m'n voeten, een beknellend gevoel.

Heeft een wielerschoen veel voordeel tov een MTB-schoen en SPD-SL of een ander kliksysteem tov SPD? Iemand die hier ervaring mee heeft?
  maandag 10 augustus 2009 @ 17:08:39 #18
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_71765019
kijk eens 2 posts boven je
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  maandag 10 augustus 2009 @ 20:59:50 #19
218567 Afhandeling
pi_71771707
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 16:58 schreef Afhandeling het volgende:
Heeft een wielerschoen veel voordeel tov een MTB-schoen en SPD-SL of een ander kliksysteem tov SPD? Iemand die hier ervaring mee heeft?
pi_71773102
Maar is het echt heel vervelend om daarmee mee te fietsen? Want heb nl geen zin om dan ook nog
pedalen te gaan kopen
Edit: http://www.bike2build.nl/product/details/number/SH0222.. Ofzoiets.. er zijn toch wel racefiets schoenen voor mijn pedalen ook? Want ik las op een paar forums dat mijn pedalen voor MTB en Race zijn. Niet ideaal voor Racefiets maar het kan aardig.

[ Bericht 26% gewijzigd door daaf1820 op 10-08-2009 21:56:31 ]
  maandag 10 augustus 2009 @ 23:34:56 #21
218567 Afhandeling
pi_71776774
Zelf heb ik geen problemen gehad met fietsen met SPD-pedalen (ik ga er tenminste van uit dat de pijn in m'n voet van de schoen komt en niet van het kliksysteem). Ik heb alleen dus nooit op andere type klikpedalen dan SPD gereden, dus ik heb geen vergelijking of SPD-SL, of andere kliksystemen die speciaal voor wielrennen zijn, dus echt veel voordeel opleveren. Maar op SPD-pedalen kun je ook gewoon goed hardrijden, zeker als beginner.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 04:54:06 #22
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_71780439
Mijn fietsenmaker zei dat de SPD pedalen minder geschikt zijn voor langere tochten. Het gedeelte waar de schoen op steunt is kleiner bij de SPD pedalen dan bij Race pedalen, waardoor je last kan krijgen van je voeten. Door een schoen met een harde onderkant te halen kun je dit probleem grotendeels verhinderen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_71783316
Ik toch nog ff op marktplaats kijken lol en toen vond ik deze schoen:
http://link.marktplaats.nl/269318818
Ik kan de schoen ook gewoon nieuw kopen maar is dit dan een geschickte schoen?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:32:17 #24
545 dop
:copyright: dop
pi_71784675
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 10:33 schreef daaf1820 het volgende:
Ik toch nog ff op marktplaats kijken lol en toen vond ik deze schoen:
http://link.marktplaats.nl/269318818
Ik kan de schoen ook gewoon nieuw kopen maar is dit dan een geschickte schoen?
het is in elk geval een schoen die op jou pedaal past
shimano maakt over het algemeen vrij degelijk schoenen, ook al ken ik deze niet.
het is wel een schoen voor atb waar waarschijnlijk ook noppen onder kunnen voor in de klei.
maar dat hoeft verder geen probleem te zijn.

[ Bericht 10% gewijzigd door dop op 11-08-2009 11:38:31 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_71789242
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 04:54 schreef No-P het volgende:
Mijn fietsenmaker zei dat de SPD pedalen minder geschikt zijn voor langere tochten. Het gedeelte waar de schoen op steunt is kleiner bij de SPD pedalen dan bij Race pedalen, waardoor je last kan krijgen van je voeten. Door een schoen met een harde onderkant te halen kun je dit probleem grotendeels verhinderen.
Zei mijn fietsenmaker ook.

Ik rij op SPD met plezier maar mocht ik probemen gaan krijgen dan ga ik mooi over op Look. Dan heb je echt een groot steunvlak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')