Die schoenen heb ik ook (bij bike2build voor iets van 70euro). Schoenen zitten lekker en zien er mooi uit met zo een parelmoer achtige gloed eroverheenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:24 schreef ursel het volgende:
Wel een nieuwe fiets kopen maar bezuinigen op je schoenen..
Dan had ik het eerder andersom gedaan..![]()
Bestel dan gewoon de combi Shimano RO86 + pedaal voor ¤109
Aan de beschadiging op de pedalen te zien is de fiets ook 2de hands. Verder, 2de hands schoenen, ik moet er niet aan denken. Het is niet alleen een smerig idee, maar schoenen vormen zich ook altijd naar je voet, dus de kans dat hij lekker zit is klein.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:24 schreef ursel het volgende:
Wel een nieuwe fiets kopen maar bezuinigen op je schoenen..
Dan had ik het eerder andersom gedaan..![]()
Bestel dan gewoon de combi Shimano RO86 + pedaal voor ¤109
je kunt geen spd-sl schoenen op die pedalen klikken. alleen spd past , dus mtb schoenenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:09 schreef daaf1820 het volgende:
Ja ik ga denk ik wel gewoon nieuwe schoenen kopen alleen dan van niet zo'n bekend merk. Als mijn voeten dan helemaal uitgegroeit zijn dan koop ik wel een mooi paar.
Maar ik moet dus SPD-SL kopen? En weet iemand goedkope nieuwe schoenen?
En ik heb PD-A515 Pedalen maar sommige schoenen zijn er voor aanbevolen.. Kunnen andere SPD-SL schoenen er wel gewoon op?
Ik doel dan ook niet echt op de zool, maar meer op de rest van de schoen. En nee, dit is niet van plastic. Ik heb zelf nogal breede voeten, en daardoor vervormt de schoen toch echt wel (ook mijn fietsschoenen).quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:03 schreef Loohcs het volgende:
Of je 't vies vindt is persoonlijk, maar dat wielerschoenen naar je voet gaan staan (en je daarom geen gebruikte moet kopen) zal wel meevallen. De meeste zijn van 'plastic' en redelijk stug omdat je zo min mogelijk kracht verloren wilt laten gaan en bovendien wikkel je je voet ook niet af zoals je met een normale schoen zou doen, dus met 't vervormen zal het wel meevallen.
Plastic tussen aanhalingstekens, daarmee wilde ik zeggen dat 't meestal synthetisch materiaal is. Maar dat is ook niet echt heel belangrijk voor TS. Als hij 'gebruikte' kan vinden van iemand die ze drie uur aan heeft gehad (maar die ze toch te klein/groot vindt) is dat natuurlijk altijd beter, dan wanneer hij schoenen van drie jaar oud koopt.quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:11 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik doel dan ook niet echt op de zool, maar meer op de rest van de schoen. En nee, dit is niet van plastic. Ik heb zelf nogal breede voeten, en daardoor vervormt de schoen toch echt wel (ook mijn fietsschoenen).
quote:Op maandag 10 augustus 2009 16:58 schreef Afhandeling het volgende:
Heeft een wielerschoen veel voordeel tov een MTB-schoen en SPD-SL of een ander kliksysteem tov SPD? Iemand die hier ervaring mee heeft?
het is in elk geval een schoen die op jou pedaal pastquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:33 schreef daaf1820 het volgende:
Ik toch nog ff op marktplaats kijken lol en toen vond ik deze schoen:
http://link.marktplaats.nl/269318818
Ik kan de schoen ook gewoon nieuw kopen maar is dit dan een geschickte schoen?
Zei mijn fietsenmaker ook.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 04:54 schreef No-P het volgende:
Mijn fietsenmaker zei dat de SPD pedalen minder geschikt zijn voor langere tochten. Het gedeelte waar de schoen op steunt is kleiner bij de SPD pedalen dan bij Race pedalen, waardoor je last kan krijgen van je voeten. Door een schoen met een harde onderkant te halen kun je dit probleem grotendeels verhinderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |