abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71703638
quote:
De Kast brengt nieuw album uit
Uitgegeven: 7 augustus 2009 18:18
Laatst gewijzigd: 7 augustus 2009 18:18

LEEUWARDEN - Popgoep De Kast gaat een nieuw album uitbrengen. Hoe het album gaat heten en wat voor muziek het album bevat, is nog niet bekend.
''Volgende week maken we de details bekend'', aldus de manager van de Friese popgroep.
De laatste cd van De Kast kwam in 2001 uit. Daarna stapten zanger Syb van der Ploeg en drummer Nico Uithuijse uit de band.
De rest van de leden ging nog door tot 2004. De popgroep speelt sinds 2007 weer in de oude bezetting.
Sinds het reünieconcert op de Fryske Music Night 2006 spelen ze weer in de oude bezetting, maar slechts 6 keer per jaar. Dit jaar zullen ze tijdens de Fryske Music Night 2 nieuwe nummers ten gehore brengen. Dit is de aanzet naar het nieuwe album dat in de loop van volgend jaar uitkomt. Eerst zal in het najaar de nieuwe single worden uitgebracht.

Voor de fans is dit natuurlijk geweldig nieuws. Eindelijk weer nieuw materiaal van de Friese band die eind jaren 90 zo verschikkelijk populair waren met regelrechte "kast"krakers als In nije dei, Woorden zonder woorden en Hart van mijn gevoel. Ik ben zelf erg benieuwd waar ze straks mee komen. Het is hoog tijd om de verzameling singles en albums weer eens uit te breiden.
pi_71706015
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 10:28 schreef RJD het volgende:

[..]
regelrechte "kast"krakers [..]
Haha, een woordgrapje.
leuk.

Net zo leuk als de muziek.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 03:34:25 #3
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_72251167
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:54 schreef BOKA het volgende:

[..]

Haha, een woordgrapje.
leuk.

Net zo leuk als de muziek.
De verzamelaar heet natuurlijk ook zo! Geweldig nieuws, alhoewel mijn muzikale voorkeur zich sinds De Kast enorm verbreed heeft, blijft dit toch mijn enige echte bandje dat ik in mijn hart gesloten heb.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_72271594
Ik dacht dat Syb uit de kast was
  zondag 30 augustus 2009 @ 00:40:07 #5
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_72271625
oh nee
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  woensdag 1 december 2010 @ 01:00:44 #6
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_89370846
/schop

De nieuwe cd is uit sinds 24 september! Wie heeft hem nog meer?

quote:
De Kast bestaat twintig jaar! Alle reden voor Syb van de Ploeg, Peter van der Ploeg, Kees Bode, Sytse Broersma en Nico Outhuyse om dat gepast te vieren. Mét de cd 'Welkom Thuis' en een sfeervolle 'Welkom Thuis Tour'. De eerste single 'Helende Liefde' verscheen in juni 2010.

Welkom Thuis is weer een échte Kast-cd. Een warm vertrouwd geluid met mooie intieme liedjes afgewisseld met Nederlands- en Friestalige rocknummers. Een cd beter dan ooit. Dankzij een periode van relatieve rust na tien hectische en energie-vretende jaren. Maar vooral dankzij andere creatieve projecten, zijn alle Kast-leden muzikaal gegroeid. Bovendien is alles opgenomen in de eigen Syco-studio van Syb en Nico.

"We hebben alles zelf gedaan. Geen deadlines, dus geen beperkende kaders. Totale vrijheid om creatief net zo lang door te gaan tot een nummer helemaal af is. Daarnaast zijn we nu veel meer een team dat elkaar de ruimte geeft en gunt. Dat komt de muziek ten goede. Dat is gewoon een heerlijk gevoel en dat hoor je terug in de nieuwe cd!".
Ik vind hem echt geweldig, topliedjes ^O^
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_89388316
Ja, ik heb 'm bij de cd-presentatie al opgehaald. Dus als één van de eersten. Ik vind het het beste album uit de lange reeks met De Wereld als regelrechte Kast-rocker.
Hier is ie dus al grijs gedraaid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')