abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71698301
Als ik mijn studies afgerond heb, wil ik in Portugal gaan wonen. Ik zou daarom graag een intensieve taalcursus Portugees willen volgen. Aanvankelijk heb ik erover nagedacht om, naast mijn huidige studies, nog enkele jaren de studie Portugese Taal & Cultuur te volgen, maar die gedachte moest ik laten varen omdat het vrijwel onmogelijk is om drie studies naast elkaar te volgen. Bovendien wil ik echt op korte termijn zeer goed Portugees leren spreken en schrijven.

Kan iemand mij een bepaalde taalcursusinstelling in het bijzonder aanbevelen? Ik zoek daarbij naar een instelling die zich echt richt op aankomende "expatriates".
pi_71699074
tvp
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  zondag 9 augustus 2009 @ 17:59:22 #3
231856 dekloonvanzuen
uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
pi_71737643
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:40 schreef Nautilus_ het volgende:
Als ik mijn studies afgerond heb, wil ik in Portugal gaan wonen. Ik zou daarom graag een intensieve taalcursus Portugees willen volgen. Aanvankelijk heb ik erover nagedacht om, naast mijn huidige studies, nog enkele jaren de studie Portugese Taal & Cultuur te volgen, maar die gedachte moest ik laten varen omdat het vrijwel onmogelijk is om drie studies naast elkaar te volgen. Bovendien wil ik echt op korte termijn zeer goed Portugees leren spreken en schrijven.

Kan iemand mij een bepaalde taalcursusinstelling in het bijzonder aanbevelen? Ik zoek daarbij naar een instelling die zich echt richt op aankomende "expatriates".
Mijn tip zou zijn: volg een taalcursus in Portugal zelf (mocht je daar tijd voor hebben). Uit eigen ervaring weet ik dat je een taal sneller leert als je de cursus in dat land doet en veel praat met de lokale bevolking en de cultuur leert kennen.
geef mij die pepsi max
pi_71737731
eens met bovenstaande.

Uiteraard zijn er ook thuiscursussen en vast wat contactcursussen in de grotere steden, maar als je van plan bent je er te gaan vestigen, is het volgens mij aan te raden om ter plekke cursussen te gaan volgen, al dan niet ruim voordat je er gaat wonen...

Lijkt mij handig zodat je je emigratie en alles van te voren zelf in die taal kunt regelen, dus maak er een studievakantie van.... een maand portugal ofzo.. er zijn daar vast aanbieders van taalcursussen, ook in de grotere steden
Ja doei.
  zondag 9 augustus 2009 @ 18:12:24 #5
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_71737983
De min of meer standaard expat manier is een prive leraar, maar bijna altijd pas nadat men is vertrokken.
En verder zoals hierboven al genoemd: de enige manier om een taal goed en snel te leren is in het land zelf.

Boa sorte !
zonnig Brasil
pi_71747902
tvp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')