abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 21:48:09 #1
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_71694779
Hoi hoi, ik vlieg morgen met Emirates naar Zuid-Afrika, met tussenstop in Dubai. Hun beleid is: maximaal 1 stuks handbagage van 7 kilo. Nu wil ik weten hoe/of ze dit controleren, want ik vlieg het liefst met alleen handbagage, om zo wachttijden bij de uitgang te voorkomen, en om er zeker van te zijn dat ik al mijn bagage ook daadwerkelijk heb na aankomst, wat erg relevant is dit keer omdat ik de volgende ochtend al drie weken op safari ga.

Dus wat ik wil doen, is 1 rugzak meenemen van pakweg 6 kilo (zeg maar grote rugtas), en een kleinere rugzak (schooltasformaat) van pakweg 4 kilo. Eentje op m'n rug, eentje nonchalant over m'n schouder... gaat dat werken? Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze in Dubai wel streng controleren. Maar dat was 1 berichtje, misschien zijn er hier mensen met (andere) ervaringen?
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 21:55:53 #2
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_71695053

[ Bericht 100% gewijzigd door scrub_nurse op 07-08-2009 21:57:06 ]
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 21:57:04 #3
144448 Supahdupah
Take it or leave it .....bitch
pi_71695109
Wat doe je moeilijk...
Vraag om priority labels voor je baggage bij het inchecken, meestal wordt dat wel gegeven.
En wat maakt dat kwartiertje extra nou uit als je één van de tassen zou moeten inchecken....chill!
pi_71695248
Ik heb nog nooit problemen gehad in Dubai, en ik heb meerdere keren een rugzak + gitaar in een gitaarkoffer meegenomen, en ook wel eens een weekender + rugzak.

Let alleen wel op wat je erin doet, want nagelvijltjes/knippers en weetikveelwat worden ertussenuit gevist en in beslag genomen.
Cool story, Hansel.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 22:10:31 #5
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_71695571
Zelfs die kleine nagelknippertjes en pincetten die ik al een jaar lang overal in vliegtuigen mee kan nemen?
Volgens mij is het punt niet het meenemen van handbagage vanuit Nederland naar Dubai (dat lukt wel), maar is het meer de controle in Dubai zelf, als ik over moet stappen. Het verhaal gaat dat ze daar nogal streng zijn. Of dat zo is, is me dus niet helemaal duidelijk.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_71695842
Ja, die pikken ze er nog steeds gewoon tussenuit dus.

En ik heb dus nog nooit problemen gehad met overstappen in Dubai qua baggage, en heb vaak genoeg Indiërs hele koffers het vliegtuig in zien slepen.
Cool story, Hansel.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 22:25:27 #7
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_71696027
Kijk, dat klinkt bemoedigend. En mijn nagelknippertje doe ik dan wel ergens helemaal onderin, tussen wat kleren ofzo. Hebben ze vast geen zin in om die eruit te halen? I hope.. :/
pi_71696551
Oh, wel hoor, ze halen je tas echt wel overhoop als het moet .
Cool story, Hansel.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 22:53:38 #9
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_71696964
Die handbagage zal inderdaad geen probleem zijn, maar alles van metaal waar een snijvlak of een punt aan zit mag je inleveren. De controle daarop is wel degelijk streng. Dat kost allemaal tijd die jij en zij niet hebben, vandaar dat ze je tas inderdaad gewoon overhoop halen. Bij mij werd zo een inbussleutel ontdekt en ingenomen. Afhankelijk van het beleid van de airline krijg je de ingenomen spullen bij aankomst terug.
It's not a lie, if you believe
  Donald Duck held zaterdag 8 augustus 2009 @ 01:14:31 #10
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_71700619
Het gewicht kun je alvast oplossen door helium in je tassen te pompen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_71757472
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 21:48 schreef darktower het volgende:
Dus wat ik wil doen, is 1 rugzak meenemen van pakweg 6 kilo (zeg maar grote rugtas), en een kleinere rugzak (schooltasformaat) van pakweg 4 kilo.
Iets anders: weet je zeker dat die 'grote' rugzak 6 kilo is, of bedoelde je 16 kg in te typen ? 16 kg is trouwens al zeer weinig voor 3 weken vakantie.
pi_71763663
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:45 schreef jaco het volgende:

[..]

Iets anders: weet je zeker dat die 'grote' rugzak 6 kilo is, of bedoelde je 16 kg in te typen ? 16 kg is trouwens al zeer weinig voor 3 weken vakantie.
16 kg weinig? Niet iedereen neemt pakken hagelslag en pindakaas mee op vakantie hoor.
  Moderator maandag 10 augustus 2009 @ 17:32:18 #13
45833 crew  Fogel
pi_71765718
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 22:10 schreef darktower het volgende:
Zelfs die kleine nagelknippertjes en pincetten die ik al een jaar lang overal in vliegtuigen mee kan nemen?
Volgens mij is het punt niet het meenemen van handbagage vanuit Nederland naar Dubai (dat lukt wel), maar is het meer de controle in Dubai zelf, als ik over moet stappen. Het verhaal gaat dat ze daar nogal streng zijn. Of dat zo is, is me dus niet helemaal duidelijk.
Zelfs als het al jaren goed op alle vliegveld gaat kan er een moment komen dat ze het ergens wel nodig vinden om de nagelknipper eruit te vissen en weg te smijten, is me op onder andere Frankfurt overkomen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')