Even aangenomen dat je nog niet je minimumduur van het contract hebt bereikt: je moet Ziggo - na herhaaldelijk klagen bij de klantenservice - schriftelijk in gebreke stellen, met een duidelijke omschrijving van je klachten. In je brief moet je ze een 'redelijke' termijn geven om de problemen op te lossen. De definitie van 'redelijk' verschilt nogal, vooral tussen consumenten en ISP's (in mijn geval vond de ISP twee maand nog best te doen), ik zou het op 10 werkdagen stellen.
Als ze daarna nog steeds niet een deugdelijke dienst leveren kan je het contract ontbinden, misschien zelfs telefonisch. Heb het zelf voor elkaar gekregen met Telfort, heb er echter wel ruim 4 maand over gedaan. Reken er maar niet op dat het soepeltjes gaat. Geluk bij jou is dat je parallel ADSL kan nemen, ik had toen geen andere opties en heb vier maand met de verbinding van de buren mee mogen liften

.
- edit: E.e.a. is ongetwijfeld ook in de algemene voorwaarden te vinden.