abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:06:58 #1
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_71688489
Wie zegt Wielrennen, zegt Koen de Kort. En wie zegt Koen de Kort, zegt Ronde van Polen.

Dat dacht ik althans.

Hoewel noch Koen de Kort nog Skil op de officiële deelnemerslijst stond, ben ik toch vol goede moed naar Polen vertrokken voor de eerste etappe in Warschau. Koen zou immers Koen niet zijn als hij niet zo nu en dan voor een verrassing zou zorgen. Daarnaast, op 31 juli, twee dagen voor de ronde van Polen twitterde Koen: @ thijsal welke etappekoers? Ik ben bij Eindhoven, bijna thuis. Dan zie ik je niet meer bij de criteriums, rij alleeen komende week nog 3.. Lees de dikgedrukte letters, en je ziet duidelijk staan: Polen.
Maar er is meer: Dit twitterbericht had precies 25 woorden. Er hoeveel woorden tellen de eerste zeven regels van het Poolse volkslied? Precies, 25. Daarnaast telt Polen 16 provincies. Koen werd eens 16e in de 15e etappe Ronde van Italië. Toeval? Ik dacht het niet.
Kortom: Genoeg reden voor mij om naar de Ronde van Polen af te reizen om Koen aan te moedigen.

Het zal jullie verbazen, Koen heb ik er niet gezien. Wel heb ik enkele Koen-geralateerde foto's kunnen maken.

Hier zien we allemaal fan van Koen staan. Althans, dat neem ik aan want ik verstond niks van dat Pools.

Op deze foto wordt Skil-Shimanu niet gepresenteerd.

Dit was een verrassing, we zien de twee koplopers, maar Koen was er tot mijn verbazing niet bij!

Ik denk dat Koen achter de hand van het zwaaiende promotiemeisje verstopt zit.

Hier een menigte mensen die eigenlijk gekomen waren voor de huldiging van Koen de Kort.

Die het tot onzer aller teleurstelling moesten doen met deze knakker.

Al met al heb ik Koen dus niet gezien. Maar dat geeft niet. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Dat ik een dikke duizend kilometer gereden heb om mijn held te zien, maakt dan ook niet uit. Een echte fan, heeft dat er voorover. En wie weet, voor het zelfde geld doet Koen volgend jaar wel mee aan de ronde van Polen!
¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:10:53 #2
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_71688585
Overigens, het eerste deel was Koen de Kort #1 - Neerlands hoop in lange etappe's.

Koen heb ik ooit geadopteerd als onbekende renner in het Tour de France topic. Ik moet zelf ook glimlachen, want Koen is tegenwoordig alles behalve onbekend. Men kan gerust stellen dat hij de Tour is ontgroeid. Vandaar dit topic om Koen's verrichtingen ook buiten de Tour te volgen. Voor de liefhebber nog wel de OP van het Tourtopic dat ik over Koen opende:

Zoals de Duitsers het altijd zo mooi kunnen zeggen: Koen de Kort begann seine Karriere 2002 bei Rabobank TT3, dem Nachwuchs-Team der Profimannschaft. Im Spätsommer 2003 fuhr er bei Rabobank als Stagiaire, schaffte den Sprung ins Profigeschäft aber nicht und blieb für ein weiteres Jahr in der kleineren Mannschaft.
2004 schaffte er dann endlich seinen Durchbruch. Er siegte bei der U23-Austragung von Paris-Roubaix und gewann das Paar-Zeitfahren Grand Prix Eddy Merckx zusammen mit Thomas Dekker. Trotz der guten Saison bekam er wieder keinen Profivertrag im ProTour-Team. Dafür wurde ihm ein Vertrag bei dem spanischen Rennstall Liberty Seguros-Würth von Manolo Saiz vermittelt. Bei der Tour de l’Avenir konnte er gleich eine Etappe gewinnen. De Kort ist ein guter Zeitfahrer, er ist stark auf Kopfsteinpflaster und er kann in Massensprints einiger Maßen mithalten.

Koen Jan Leo de Kort
We kennen deze sympathieke 27-jarige Liempdenaar vooral om zijn voorliefde voor Italiaans eten, Icetea, Dan Brown, Pulp Fiction, Lezen, Computeren en Hardrock en Metal. Maar daarnaast heeft de 70 kilogram zware jongeman van 1 meter 82 er een niet onverdienstelijke wielercarrière opzitten.

Ploegen
1997-1998 Nieuwelingen Wielervereniging Schijndel
1999-2000 Junioren Rabobank Wielerploeg
2001-2002-2003-2004 Beloften Rabobank Wielerploeg TT3
2005-2006 Liberty Seguros W�rth Spanje
2007 Astana Team Zwitserland
2008 Astana Team Belgie
2009 Skil Shimano Nederland
Prof sinds januari 2005

Wielergeschiedenis
We kunnen over Koen kort en bondig zijn. In 2004 leek Koen vleugels te hebben. Hij kwam handen te kort om aan wedstrijden mee te doen. Hij maakte korte metten met zijn tegenstanders. Helaas was het geluk van korte duur. In het seizoen 2006/2007 werd Koen kortgehouden. Niet dat hij te kort schoot, een dopinggeval, waar Koen zelf niets mee te maken had kortwiekte de renner. Sinds 2008 is Koen weer helemaal terug, resulterend in een eerste tourdeelname in 2009.

Wapenfeiten
2004:
* 1e in Paris-Roubaix (U23)
* 1e in GP Eddy Merckx
* 1e Eindklassement Ronde van Vlaams Brabant
* 1e Puntenklassement Ronde van Vlaams Brabant
* 2e in Nationaal Kampioenschap, Cyclocross, Beloften, Nederland
* 3e in 2e etappe deel a Le Triptyque des Monts et Châteaux - Frasnes, U23
* 2e in Proloog Boucles de la Mayenne
* 1e in 1e etappe Ronde van Vlaams-Brabant
* 3e in 3e etappe Ronde van Vlaams-Brabant
* 3e in Eindklassement Parijs – Corrèze
2005:
* 1e in de 4e etappe Ronde van de Toekomst
2006:
* 13e in 6e etappe Ronde van Italië 2006
* 16e in 15e etappe Ronde van Italië
* 10e in 21e etappe Ronde van Italië
2007:
* 3e in 1e etappe Ronde van Polen 2007
2008:
* 4e eindklassement Ster Elektrotoer
* 12e eindklassement ENECO Tour 2008
* 3e in Nederlands kampioenschap wielrennen
2009:
* 9e in 2e etappe Ronde van Frankrijk

Koen de Kort online
Officiële website: http://www.koendekort.nl/
Officiële twitter: http://www.twitter.com/koendekort/
Koen op Hyves: http://koendekort.hyves.nl/
Koen op FaceBook: http://www.facebook.com/people/Koen-De-Kort/706637677
Koen Fansite: http://members.home.nl/wolfshead.and.co/index2.htm
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:13:13 #3
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71688645
Potverdikkie wat ik zie ik nou?! Deel 2 openen terwijl deel 1 nog maar half vol is? Denk eens aan de serverruimte
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:15:44 #4
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_71688705
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 18:13 schreef Rosbief het volgende:
Potverdikkie wat ik zie ik nou?! Deel 2 openen terwijl deel 1 nog maar half vol is? Denk eens aan de serverruimte
Ja hé hallo!

Ik heb twee dingen tegen jou bericht in te brengen.

Allereerst:

1. Koen verdient veel meer dan de twee topics die ik over hem geopend heb. Eigenlijk zou hij al een subforum moeten hebben.

2. Eén of andere grappenmaker heeft het Tour de France subforum dichtgegooid waardoor ik niet meer in dat Koen-topic kan posten.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:24:48 #5
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71688987
Oké, het 2de punt is een geldige reden.
Met het eerste punt ben ik het niet eens, Koen gedraagt zich teveel als een hippe Adonis en straalt een ietwat hautaine houding uit. Weliswaar minder dan Thomas Dekker en Kai Reus, maar genoeg om hem de roem niet te gunnen.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:30:33 #6
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_71689146
Ik voel nu al aan dat dit topic een groot succes gaat worden.
pi_71690056
Hedde gij aandelen in Koen de Kort BV?
pi_71690204
Vraag eens aan Koen waarom hij een groot talent was bij Rabo en nu zomaar een renner in de marge is.

Die jongen had er veel meer uit moeten halen.
- verwijderd door admin -
pi_71694487
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 19:09 schreef groenen het volgende:
Vraag eens aan Koen waarom hij een groot talent was bij Rabo en nu zomaar een renner in de marge is.

Die jongen had er veel meer uit moeten halen.
Vrijwel elk voormalige talent van Rabo is nu een renner in de marge. Of zie jij Rob Bijnen, Roel Egelmeers, Ronald Mutsaars, Bobby Traksel en Peter Mohlmann schitteren in de Tour?

Ik vind het ook wel bedenkelijk dat elke lutser een eigen topic krijgt.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 21:49:21 #10
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71694816
Bobby Traksel, die verdient wel een eigen topique
pi_71694910
Ik pleit dan toch voor Rob Bijnen.
pi_71717575
Je blijft Koen de Kort ook maar pushen he Ensaf. Hij breekt potten noch pannen, maargoed.
pi_71718605
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 21:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Vrijwel elk voormalige talent van Rabo is nu een renner in de marge. Of zie jij Rob Bijnen, Roel Egelmeers, Ronald Mutsaars, Bobby Traksel en Peter Mohlmann schitteren in de Tour?

Ik vind het ook wel bedenkelijk dat elke lutser een eigen topic krijgt.
Bobbie Traksel is gewoon een zeer goede prof. Dat hij de Tour niet rijdt, wil nog niet zeggen dat hij geen zeer gewaardeerde prof is die ook zo zijn overwinningen en ereplaatsen meepikt.

Voor de rest heb je wel enigszins gelijk dat er ook wel heel wat renners wegvallen.
pi_71768250
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 23:00 schreef TheArt het volgende:

[..]

Bobbie Traksel is gewoon een zeer goede prof. Dat hij de Tour niet rijdt, wil nog niet zeggen dat hij geen zeer gewaardeerde prof is die ook zo zijn overwinningen en ereplaatsen meepikt.

Voor de rest heb je wel enigszins gelijk dat er ook wel heel wat renners wegvallen.
Traksel is een prof in de marge, terwijl hij bij de nieuwelingen en junioren het grote klassiekertalent was.
  maandag 10 augustus 2009 @ 19:14:54 #15
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_71768368
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 22:13 schreef Aalbers het volgende:
Je blijft Koen de Kort ook maar pushen he Ensaf. Hij breekt potten noch pannen, maargoed.
Als hij op een dag eens iets wint, kan ik zeggen dat ik een fan van het eerste uur ben!
pi_71768628
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

Traksel is een prof in de marge, terwijl hij bij de nieuwelingen en junioren het grote klassiekertalent was.
Met dat in de marge ben ik het niet eens, maar dat mag duidelijk zijn.

En dat het er niet uit is gekomen, is logisch. Die jongen heeft in zijn carrière al zowat alles gebroken wat er te breken valt. Er is amper een periode geweest dat hij niet in de lappenmand lag, ja de afgelopen 1,5 jaar.
pi_71773702
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:24 schreef TheArt het volgende:

[..]

Met dat in de marge ben ik het niet eens, maar dat mag duidelijk zijn.

En dat het er niet uit is gekomen, is logisch. Die jongen heeft in zijn carrière al zowat alles gebroken wat er te breken valt. Er is amper een periode geweest dat hij niet in de lappenmand lag, ja de afgelopen 1,5 jaar.
Dat wel, maar er zijn wel meer renners die weleens wat hebben gebroken.

2000

Ronde van Vlaanderen U23
2002

Veenendaal-Veenendaal
1e etappe Ronde van Saksen
1e etappe Ster Elektrotoer
2004

Noord-Nederland Tour (e.a.)
2006

Sluitingsprijs West-Vlaanderen
2007

1e etappe Boucle de la Mayenne
2008

3e etappe Driedaagse van West-Vlaanderen
Eindklassement Driedaagse van West-Vlaanderen
2e etappe Ronde van Extremadura
Grote 1 Mei-Prijs
4e etappe Olympia's Tour

Ik vind het een magere erelijst voor iemand die bij de junioren te boek stond als het grote klassiekertalent van Nederland.
pi_71783311
Het is geen enorm gevulde erelijst nee, maar toch vind ik dat ie het de laatste pakweg anderhalf jaar best aardig doet. Weliswaar in kleinere koersen, maar toch.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 23:54:00 #19
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_71835981
Het is even stil rondom Koen.

Dat bewijst maar weer dat hij niet mediageil is.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:02:51 #20
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_72150980
Koen de Kort heeft Mexicaanse griep!
quote:
Starting to feel a tiny bit better. Had to leave the eneco tour due to sickness... Not a good moment.
about 24 hours ago from UberTwitter
pi_72235213
* Aalbers mijdt dit topic, de Mexicaanse griep heeft je zo te pakken.
pi_72287154
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:54 schreef Ensaf het volgende:
Het is even stil rondom Koen.

Dat bewijst maar weer dat hij niet mediageil is.

Het bewijst vooral dat hij er weinig van bakt dit jaar.
  donderdag 10 september 2009 @ 19:20:43 #23
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_72621009
Koen de Kort met een fan! (overigens niet ondergetekende)

donderdag 10 september 2009 @ 19:35:24 #24
11102 knep
Mountainfreak
pi_72621491
quote:
Op donderdag 10 september 2009 19:20 schreef Ensaf het volgende:
Koen de Kort met een fan! (overigens niet ondergetekende)

[ afbeelding ]
Ouwe meuk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')