Ik ben net teruggekomen van het vliegveld na m'n eerste keer Sziget. Ik ging met een groep vrienden die er al eerder waren geweest en dus alle spots kenden.
Het begon al goed op de heenweg, het hele vliegtuig zat vol met mensen die duidelijk naar het festival gingen

. Skateschoenen, hier en daar een bandshirt of dreadlocks en een relaxte sfeer. Na aankomst een beetje staan ouwehoeren en met twee Nederlandse meisjes een taxi genomen, scheelde toch wel aardig gedeeld door vier ipv twee. Daarna vrienden gebeld, die in de oostelijke punt bleken te staan maar dat vonden we te ver dus maar willekeurig onze tent opgezet

.
's Avonds zijn we toen even met hun en de meisjes naar de Mokka Cuka geweest en vodka gedronken die we binnen hadden gesmokkeld in een waterfles. Toen we terugkomen alweer het eerste festivalmoment. Een dronken Fransman die in onze tent lag en te dronken was om ons te begrijpen of weg te gaan

. Uiteindelijk heeft een beer van de security hem aan z'n enkels eruit gesleept terwijl hij krijsend wakker werd

. Daarna zijn we gaan slapen en werden we om 8 uur 's ochtends wakker gebeukt omdat we blijkbaar 5 meter achter de Jack Daniel's tent stonden. We hebben toen met een paar vrienden allemaal een hoek van de tent gepakt en zijn naar het noorden van het eiland gelopen, waar ook een aantal vrienden stonden. Net iets voorbij die vlonder op het smalle stukje.
Dat was een prima plek eigenlijk, lekker rustig, maar toch niet te ver lopen van het festivalterrein. En gezellig bij een aantal bekenden. Ook maar even kennis gemaakt met onze buren die Frans bleken te zijn, maar voor de verandering wel goed Engels spraken en geen enorme ego hadden

. Als welkomstgroet maar een hasjjoint gerookt met hun en toen een beetje over het terrein geslenterd. 's Avonds weer even naar de Mokka Cuka gegaan en later naar de Unicum tent waar erg dikke drum 'n bass was.
Dinsdag ging eigenlijk hetzelfde. Overdag een beetje over het terrein lopen en naar dat anti racisme optreden geweest. Irie Maffia was erg chill, had ze nog nooit eerder gehoord maar ik ben echt fan geworden. 's Avonds zijn we ook weer o.a. naar de Unicumtent gegaan, maar dit keer met een andere vriend en zijn Servische vriendin en twee vriendinnen van haar die ook uit Belgrado kwamen. Met hun ongeveer een halve liter vodka gezopen en toen weer naar de tent gewaggeld na een nacht drum 'n bass en techno.
Nu eerst maar eens koffie en een peuk en een paar uur onder de douche weken. Daarna typ ik de rest wel, of ga ik slapen want ik ben kapot. Elke nacht gefeest en gezopen tot een uur of 6/7 en dan rond 12 uur weer de tent uit omdat het te warm werd of je toch niet meer kon slapen door al het geluid om je heen

.