Ok, dit gebeurde vorige week in een Subway broodjes zaak. Het is een lang verhaal maar ... seriously...
De situatie: Voor me in de rij staat een dikke amerikaanse vrouw met daarvoor nog wat familie/vrienden. Zonnebril, kort truitje en een enorme buik eruit puilend, over haar broeksriem heen. Vrouw bestelt een broodje met gehaktballen in een soort dikke jus. So far so good.
Het gesprek:
broodjesman (die blijkbaar geen engels spreekt) vraagt:
- welke groenten wil je?
vrouw tegen haar nauwelijks dunnere vriendin:
- what does he want? vegetables? eww no thanks
- ok, welke saus dan?
- sauce? erm .... ranch
- ok

*gooit ranch saus over broodje heen en maakt aanstalten het ding in te pakken*
- ketchup
- ...

*gooit ketchup over de ranch saus heen, en denkt dat als hij geweten had dat ze twee sauzen wilde, hij de eerste portie kleiner gemaakt had, want nu wordt het een kliederboel*
- mustard
- ...

*en gooit er nog een lik mosterd overheen*
- that southwest stuff
- ...

*vrouw kijkt doodserieus, dus gooit hij ook nog southwest chipotle saus over het broodje heen. Het sausmengsel drupt intussen in dikke klodders over de rand van het broodje*
- mayonaise
- ...

*gooit maar een flinke sliert mayo over de kliederzooi heen*
- sweet onion
- ...

*gooit sweet onion over het broodje heen, je ziet intussen geen gehaktbal meer zitten, en het broodje kan al lang niet meer dicht zonder dat minstens de helft van de saus ertussenuit gaat komen*
- you have any more kinds of sauce?
-
- i guess not ... oh, do you have any of that olive stuff?
- olijven? ok

*wil olijven over de sausmix gaan gooien*
- eww no, i meant olive oil!
- ...

- ok then this will just have to do *doorschuift naar kassa*
- ... ... ...
De afloop: Broodje wordt ingepakt en mevrouw verdwijnt ermee. Je ziet door het papiertje al dat er geen stukje brood meer over kan zijn waar geen saus zit...Kom op zeg wat bezielt die mensen? ga dan een pot mayonaise leeglepelen ofzo? En dan vinden dit soort vrouwen het vreemd dat ze dik zijn. Ze bestelde er nog net geen cola light bij.
De klacht: na het zien van zoveel ranzigs (de vrouw zelf inbegrepen) had ik geen trek meer... terwijl ik normaal helemaal gek ben op subway broodjes.
De samenvatting: dikke amerikaanse troela bestelt zo ranzig broodje dat ik er mijn eetlust meer van kwijt raak.