Bronquote:DEN HAAG - Nederlandse huishoudens zijn vanaf juli 25 euro per maand minder kwijt aan elektriciteit en gas, vergeleken met de eerste helft van het jaar. Dat heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) donderdag bekendgemaakt.
© Chris HeijmansDe goedkopere energie komt volgens het CBS vooral door een daling van de gasprijs. De maandelijkse energierekening komt nu gemiddeld uit op 139 euro.
Ten opzichte van januari 2009 daalde het tarief voor de levering van gas met eenderde. Elektriciteit werd iets goedkoper. De gasprijs hangt nauw samen met de ontwikkeling van de olieprijs.
Dat kan, maar vaak is het tarief dan wel een stuk hoger voor die gehele periode.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
Maar kan je nu je gasprijs niet vast laten zetten dan voor zoveel jaar ofzo?
En iedereen die de prijs vast heeft staan profiteert nu niet van de verlaging!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
Maar kan je nu je gasprijs niet vast laten zetten dan voor zoveel jaar ofzo?
Dat zal best, maar heb jij de energieprijs vaak zien dalen in de winter? Ik niet.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:20 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En iedereen die de prijs vast heeft staan profiteert nu niet van de verlaging!
Overigens is de prijs van energie gekoppeld aan een aantal dingen, waaronder de olieprijs. De koppeling werkt alleen met een half jaar vertraging en heeft niets met de seizoenen te maken. Tevens kun je de hoogte van je voorschot met 1 telefoontje veranderen in iets waar jet wel wél mee eens bent.
Dus...
Nederland heeft leuke eigen gasvelden daar ergens in het noorden. Die is kunstmatig gekoppeld aan de prijs van olie. Het hoeft dus helemaal niet per se zo te veranderen als de olie weer eens gek doet. Maar het komt die bedrijven natuurlijk wel heel erg mooi uit allemaal. Goedkoop in de zomer, duur in de winter.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:20 schreef SicSicSics het volgende:
Overigens is de prijs van energie gekoppeld aan een aantal dingen, waaronder de olieprijs. De koppeling werkt alleen met een half jaar vertraging en heeft niets met de seizoenen te maken. Tevens kun je de hoogte van je voorschot met 1 telefoontje veranderen in iets waar jet wel wél mee eens bent.
Dus...
Nee oke, maar ik heb bij oxxio nu mijn prijs al 3 jaar vast laten staan en binnenkort (lees 2 maanden) loopt dat vaste prijs contract af dus ik zit rond te kijken waar ik verstandig aan doequote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:20 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En iedereen die de prijs vast heeft staan profiteert nu niet van de verlaging!
Dus...
Hier kun je het zien.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:21 schreef S1nn3rz het volgende:
Dat zal best, maar heb jij de energieprijs vaak zien dalen in de winter? Ik niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |