abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 augustus 2009 @ 12:15:04 #1
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_71648003
quote:
DEN HAAG - Nederlandse huishoudens zijn vanaf juli 25 euro per maand minder kwijt aan elektriciteit en gas, vergeleken met de eerste helft van het jaar. Dat heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) donderdag bekendgemaakt.

© Chris HeijmansDe goedkopere energie komt volgens het CBS vooral door een daling van de gasprijs. De maandelijkse energierekening komt nu gemiddeld uit op 139 euro.

Ten opzichte van januari 2009 daalde het tarief voor de levering van gas met eenderde. Elektriciteit werd iets goedkoper. De gasprijs hangt nauw samen met de ontwikkeling van de olieprijs.
Bron
Elk jaar weer hetzelfde liedje. In de zomer de prijzen een beetje verlagen en in de winter weer 3x verhogen.
Wat een sigaar uit eigen doos zeg. Op momenten dat geen hond de kachel aan heeft de prijzen verlagen.
En dan ook nog je voorschot veel te hoog zetten zodat ze ook nog lekker rente kunnen trekken van al dat geld. Smerige uitzuigers zijn het.
From feudal serf to spender.
pi_71648026
Maar kan je nu je gasprijs niet vast laten zetten dan voor zoveel jaar ofzo?
  donderdag 6 augustus 2009 @ 12:16:46 #3
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_71648047
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dat kan, maar vaak is het tarief dan wel een stuk hoger voor die gehele periode.
pi_71648109
Vet dan krijg ik geld terug
  donderdag 6 augustus 2009 @ 12:20:25 #5
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_71648124
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
En iedereen die de prijs vast heeft staan profiteert nu niet van de verlaging!

Overigens is de prijs van energie gekoppeld aan een aantal dingen, waaronder de olieprijs. De koppeling werkt alleen met een half jaar vertraging en heeft niets met de seizoenen te maken. Tevens kun je de hoogte van je voorschot met 1 telefoontje veranderen in iets waar jet wel wél mee eens bent.

Dus...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 12:21:46 #6
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_71648154
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:20 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Overigens is de prijs van energie gekoppeld aan een aantal dingen, waaronder de olieprijs. De koppeling werkt alleen met een half jaar vertraging en heeft niets met de seizoenen te maken. Tevens kun je de hoogte van je voorschot met 1 telefoontje veranderen in iets waar jet wel wél mee eens bent.

Dus...
Dat zal best, maar heb jij de energieprijs vaak zien dalen in de winter? Ik niet.
  Donald Duck held donderdag 6 augustus 2009 @ 12:24:09 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_71648207
quote:

Dus...
Nederland heeft leuke eigen gasvelden daar ergens in het noorden. Die is kunstmatig gekoppeld aan de prijs van olie. Het hoeft dus helemaal niet per se zo te veranderen als de olie weer eens gek doet. Maar het komt die bedrijven natuurlijk wel heel erg mooi uit allemaal. Goedkoop in de zomer, duur in de winter.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_71648224
quote:

[..]

Dus...
Nee oke, maar ik heb bij oxxio nu mijn prijs al 3 jaar vast laten staan en binnenkort (lees 2 maanden) loopt dat vaste prijs contract af dus ik zit rond te kijken waar ik verstandig aan doe
  Redactie Frontpage donderdag 6 augustus 2009 @ 12:56:25 #9
38148 crew  Innisdemon
pi_71649056
Ja leuk dat nederlands gas. Maar wij exporteren die voorraaden naar Frankrijk, en kopen zelf Russich gas, wat vervolgens slecht leverbaar is.............
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  donderdag 6 augustus 2009 @ 13:08:23 #10
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_71649416
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:21 schreef S1nn3rz het volgende:
Dat zal best, maar heb jij de energieprijs vaak zien dalen in de winter? Ik niet.
Hier kun je het zien.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_71651814
Doet mij totaal niets deze mededeling van 25 euro goedkoper. Het zal erop neerkomen dat de andere lasten wel weer zullen stijgen (check jaarnota= gemeentelijke lasten e.d.)waardoor die 25 euro gewoon weer in het niet valt.
75 topics = FIN
pi_71652024
De jaarnota steeg toch dit jaar met ca 150 euro?

vanwege de duurdere gasprijzen in januari? Daar werd dus zes maand met de duurdere gasprijs geteld, maar nu gaat hij 25 euro per maand omlaag, wat voor de komende zes maanden toch ook op 150 euro uitkomt?
pi_71652510
Hoeveel zijn de energieprijzen vorig jaar nav de olieprijs eigenlijk gestegen? Denk dat je dat zeker mee moet nemen in de vergelijking - neem aan dat de link van 3xSic wel meer info hierover zal geven.. edit dat zijn alleen de energieverbruiken.. zal straks eens op de cbs site zoeken
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')