abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:31:52 #1
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_71646789
Psychologen VS stoppen therapie tegen homoseksualiteit
quote:
TORONTO - Therapie om homoseksuelen te veranderen in hetero's werkt niet. Dat heeft de Amerikaanse vereniging van Psychologen, de APA, geconstateerd in een rapport.
© ANP

De 150.000 leden van de vereniging zouden hun klanten de therapie dus ook niet langer moeten aanbieden, besloot de APA op het jaarlijks congres. Dat meldden Amerikaanse media donderdag.

In het rapport staat dat de therapieën om seksuele voorkeur te veranderen zelfs schade kunnen aanrichten.
Dat die therapie niet werkt is dacht ik toch echt al héél lang bekend, hallo eindelijk wakker daar ?

bron nu.nl
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:38:16 #2
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_71646978
Maar denk je dat de conservatieve ouders, en de conservatieve therapeuten, hier ook maar enige waarde aan hechten ?
De formulering met "zouden ... niet langer moeten aanbieden" suggereert al heel duidelijk dat de APA het haar leden niet eens durft te verbieden, vermoedelijk omdat dan onmiddelijk 50.000 conservatieve leden uit de club zouden stappen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:40:47 #3
36038 Shaman
retro-progressief
pi_71647049
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]

hallo eindelijk wakker daar ?
Het zal wel iets met het tijdsverschil te maken hebben...
pi_71647246
Wat een achterlijk woestijnvolk is het ook.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_71647257
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]

Dat die therapie niet werkt is dacht ik toch echt al héél lang bekend, hallo eindelijk wakker daar ?

bron nu.nl
Uhm, dergelijke therapie wordt ook in Nederland aangeboden hoor, dus ik snap niet waarom je de Amerikanen erop aanvalt.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:52:33 #6
8369 speknek
Another day another slay
pi_71647389
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:38 schreef mvdejong het volgende:
De formulering met "zouden ... niet langer moeten aanbieden" suggereert al heel duidelijk dat de APA het haar leden niet eens durft te verbieden, vermoedelijk omdat dan onmiddelijk 50.000 conservatieve leden uit de club zouden stappen.
Ik weet eigenlijk niet of de APA het strikt gezien kan verbieden. En of dat veel helpt, aangezien conservatieve geestelijk werkers die blaadjes toch wel onofficieel doorschuiven.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 12:02:13 #7
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71647656
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:52 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk niet of de APA het strikt gezien kan verbieden. En of dat veel helpt, aangezien conservatieve geestelijk werkers die blaadjes toch wel onofficieel doorschuiven.
Dat kan ook niet, maar als dergelijke therapieën door de beroepsorganisatie worden afgeraden is dat koren op de molen voor malpractice lawsuits. Een arts zal dan wel met een goed verhaal moeten komen als hij/zij wil beargumenteren waarom de therapie wel geschikt was. Daardoor zal de praktijk vast zeldzamer worden. De jure verbieden: nee, de facto verbieden: enigszins.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_71648272
Hoezo werkt dat niet?
Laat ze het eens in Guantanamo Bay proberen
pi_71648298
Het gevecht met moeder natuur verliezen we uiteindelijk allemaal. Alleen doen sommige er een schepje bovenop, zoals vele fundamentalisten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 13:11:00 #10
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71649495
De Trustworthy Encyclopedia, Conservapedia, heeft gelukkig een goed artikel Overcoming Homosexuality. Ze hebben ook goede artikelen over homoseksualiteit en endeldarmkanker, homoseksualiteit en gonorroe en niet te vergeten dat veel nazi's homo waren.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 14:57:31 #11
798 voyeur
bemoeit zich
pi_71652476
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:11 schreef Iblis het volgende:
De Trustworthy Encyclopedia, Conservapedia, heeft gelukkig een goed artikel Overcoming Homosexuality. Ze hebben ook goede artikelen over homoseksualiteit en endeldarmkanker, homoseksualiteit en gonorroe en niet te vergeten dat veel nazi's homo waren.
Een aanwinst voor een regenachtige zondag!
Here we are now, entertain us.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 16:01:27 #12
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71654076
wat is het toch een miezerig schijnland. vrijheid voor een ieder die precies in het systeem past.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 6 augustus 2009 @ 16:19:01 #13
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_71654582
iemand de bron ook gelezen?
Dit stond er namelijk onderaan:
quote:
De APA beschouwt homoseksualiteit sinds 1975 niet meer als ziekte. In het conservatieve Amerika bieden veel therapeuten echter programma's aan om van homoseksualiteit af te komen
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  donderdag 6 augustus 2009 @ 16:20:44 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71654627
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:19 schreef Knarf het volgende:
[..]
des te enger dus.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 16:27:12 #15
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_71654816
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:19 schreef Knarf het volgende:
[..]
Tja, niks mis mee toch? Hoe ridicuul het ook is. En natuurlijk niet onder dwang plaats zal vinden.

Er zijn ook zat mensen die naar kwakzalvers als Jomanda en kornuiten stappen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  † In Memoriam † donderdag 6 augustus 2009 @ 16:29:06 #16
137949 Disana
pi_71654864
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:11 schreef Iblis het volgende:
Wat een prachtlink, en wat een triestheid.
quote:
Criticism

Some people who claimed to have overcome homosexuality have reverted back or continued to dabble in aspects of the homosexual lifestyle. However, the same can be said of any sin. For example, people with illegal drug use problems who leave that lifestyle can later relapse and start taking illegal drugs again.
Die mensen zijn dus niet genezen, maar daar wordt weer een smoes voor bedacht.
pi_71655044
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:47 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Uhm, dergelijke therapie wordt ook in Nederland aangeboden hoor, dus ik snap niet waarom je de Amerikanen erop aanvalt.
Dat heb ik nog nooit gehoord?
  donderdag 6 augustus 2009 @ 16:43:18 #18
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71655208
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat heb ik nog nooit gehoord?
alles wat in amerika gebeurt, gebeurt hier ook. maar dan in mindere mate. behalve het afluisteren want daar spant nederland, relatief gezien, absoluut de kroon.
  † In Memoriam † donderdag 6 augustus 2009 @ 16:49:16 #19
137949 Disana
pi_71655374
Je komt het ook hier nog tegen op plaatsen waar het niet hoort en waar je het niet verwacht.
quote:
De meeste homoseksuelen die naar een gebedsgenezing gaan worden daar onder druk van een groep of door familieleden naartoe gebracht, zegt Haman. Hij ondervond zelf kort geleden nog hoe die groepsdruk in de Surinaamse gemeenschap zich kan uiten. ‘Ik ging naar het VU ziekenhuis voor mijn driemaandelijkse hiv-controle. Ik moest me laten prikken, en dat werd toevallig gedaan door een Surinaamse dame. Zij keek op mijn labformulieren naar mijn adres, stak die naald in mijn arm en zei: ik kom je zondag halen, dan gaan we naar de kerk, Jezus zal je genezen.’
http://vvdamsterdam.hyves(...)OMO_EN_HIV_HEALINGS/
  † In Memoriam † donderdag 6 augustus 2009 @ 16:51:51 #20
137949 Disana
pi_71655447
Hersteltherapie / Genezen van de zonde

Sinds de jaren zeventig trachten Amerikaanse evangelische genootschappen homoseksuelen door te 'genezen'. Het internationale netwerk aan hulpverleners reikt tot in Nederland. Voorstanders spreken van duizenden geredde levens. Tegenstanders houden het op psychologische marteling.

http://www.trouw.nl/archief/article1311372.ece?all=true
  donderdag 6 augustus 2009 @ 17:03:52 #21
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_71655770
quote:
Hersteltherapie / Genezen van de zonde

OMG
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_71655807
Juist.. Het wordt aangeboden door obscure Amerikaanse evangelische genootschappen.. Het is niet zo dat je er bij het Riagg voor kunt aankloppen, ofzoiets..
Misschien houden ze op als we een Armada aan abortusboten laten uitvaren ..
  donderdag 6 augustus 2009 @ 17:11:47 #23
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71655935
amerika moet introvert worden, zonder hun belangen te verliezen. om zo hun vriendschappen weer op te bouwen. zonder de vriendschap te zien als puur profijt.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 10:06:48 #24
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_71674352
dit is toch prachtig? Als ik therapeut zou zijn zou ik dit soort services ook aanbieden in conservatief amerika. Ik weet dat het niet werkt, mijn client weet dat het niet werkt, maar de ouders van de client kunnen weer opgelucht ademhalen dat hun zoon toch echt homo-af is. En ik verdien 500 dollar per uur. Win-win!
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')