Dat die therapie niet werkt is dacht ik toch echt al héél lang bekend, hallo eindelijk wakker daar ?quote:TORONTO - Therapie om homoseksuelen te veranderen in hetero's werkt niet. Dat heeft de Amerikaanse vereniging van Psychologen, de APA, geconstateerd in een rapport.
© ANP
De 150.000 leden van de vereniging zouden hun klanten de therapie dus ook niet langer moeten aanbieden, besloot de APA op het jaarlijks congres. Dat meldden Amerikaanse media donderdag.
In het rapport staat dat de therapieën om seksuele voorkeur te veranderen zelfs schade kunnen aanrichten.
Het zal wel iets met het tijdsverschil te maken hebben...quote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:31 schreef deedeetee het volgende:
Psychologen VS stoppen therapie tegen homoseksualiteit
[..]
hallo eindelijk wakker daar ?
Uhm, dergelijke therapie wordt ook in Nederland aangeboden hoor, dus ik snap niet waarom je de Amerikanen erop aanvalt.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:31 schreef deedeetee het volgende:
Psychologen VS stoppen therapie tegen homoseksualiteit
[..]
Dat die therapie niet werkt is dacht ik toch echt al héél lang bekend, hallo eindelijk wakker daar ?![]()
![]()
bron nu.nl
Ik weet eigenlijk niet of de APA het strikt gezien kan verbieden. En of dat veel helpt, aangezien conservatieve geestelijk werkers die blaadjes toch wel onofficieel doorschuiven.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:38 schreef mvdejong het volgende:
De formulering met "zouden ... niet langer moeten aanbieden" suggereert al heel duidelijk dat de APA het haar leden niet eens durft te verbieden, vermoedelijk omdat dan onmiddelijk 50.000 conservatieve leden uit de club zouden stappen.
Dat kan ook niet, maar als dergelijke therapieën door de beroepsorganisatie worden afgeraden is dat koren op de molen voor malpractice lawsuits. Een arts zal dan wel met een goed verhaal moeten komen als hij/zij wil beargumenteren waarom de therapie wel geschikt was. Daardoor zal de praktijk vast zeldzamer worden. De jure verbieden: nee, de facto verbieden: enigszins.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet of de APA het strikt gezien kan verbieden. En of dat veel helpt, aangezien conservatieve geestelijk werkers die blaadjes toch wel onofficieel doorschuiven.
Een aanwinst voor een regenachtige zondag!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:11 schreef Iblis het volgende:
De Trustworthy Encyclopedia, Conservapedia, heeft gelukkig een goed artikel Overcoming Homosexuality. Ze hebben ook goede artikelen over homoseksualiteit en endeldarmkanker, homoseksualiteit en gonorroe en niet te vergeten dat veel nazi's homo waren.
quote:De APA beschouwt homoseksualiteit sinds 1975 niet meer als ziekte. In het conservatieve Amerika bieden veel therapeuten echter programma's aan om van homoseksualiteit af te komen
des te enger dus.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:19 schreef Knarf het volgende:
iemand de bron ook gelezen?
Dit stond er namelijk onderaan:
[..]
Tja, niks mis mee toch? Hoe ridicuul het ook is. En natuurlijk niet onder dwang plaats zal vinden.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:19 schreef Knarf het volgende:
iemand de bron ook gelezen?
Dit stond er namelijk onderaan:
[..]
Wat een prachtlink, en wat een triestheid.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:11 schreef Iblis het volgende:
De Trustworthy Encyclopedia, Conservapedia, heeft gelukkig een goed artikel Overcoming Homosexuality. Ze hebben ook goede artikelen over homoseksualiteit en endeldarmkanker, homoseksualiteit en gonorroe en niet te vergeten dat veel nazi's homo waren.
Die mensen zijn dus niet genezen, maar daar wordt weer een smoes voor bedacht.quote:Criticism
Some people who claimed to have overcome homosexuality have reverted back or continued to dabble in aspects of the homosexual lifestyle. However, the same can be said of any sin. For example, people with illegal drug use problems who leave that lifestyle can later relapse and start taking illegal drugs again.
Dat heb ik nog nooit gehoord?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:47 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Uhm, dergelijke therapie wordt ook in Nederland aangeboden hoor, dus ik snap niet waarom je de Amerikanen erop aanvalt.
alles wat in amerika gebeurt, gebeurt hier ook. maar dan in mindere mate. behalve het afluisteren want daar spant nederland, relatief gezien, absoluut de kroon.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat heb ik nog nooit gehoord?
http://vvdamsterdam.hyves(...)OMO_EN_HIV_HEALINGS/quote:De meeste homoseksuelen die naar een gebedsgenezing gaan worden daar onder druk van een groep of door familieleden naartoe gebracht, zegt Haman. Hij ondervond zelf kort geleden nog hoe die groepsdruk in de Surinaamse gemeenschap zich kan uiten. Ik ging naar het VU ziekenhuis voor mijn driemaandelijkse hiv-controle. Ik moest me laten prikken, en dat werd toevallig gedaan door een Surinaamse dame. Zij keek op mijn labformulieren naar mijn adres, stak die naald in mijn arm en zei: ik kom je zondag halen, dan gaan we naar de kerk, Jezus zal je genezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |