Ah, bedankt, zo vind ik wel wat interessante info:quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:39 schreef 68Chevelle het volgende:
zoek eens op google naar de term: UAW worker
en:quote:There has been much made of how well United Auto Workers (UAW) members are paid. One figure often used is $73 an hour. And it's also claimed that this pay level puts the U.S. auto manufacturers at a big competitive disadvantage. But that number is inflated and labor costs are not even that important a reason for the loss of U.S. auto market share. The real problem is that U.S. automobiles sell for a lower price but their quality is relatively poor, so consumers prefer the more expensive Japanese models.
en:quote:The auto industry has used the $73 an hour figure in discussions about its UAW negotiations. But the New York Times points out that this number includes three things that don't all belong together -- wages, overtime, and vacation pay ($40/hour), health care and pension benefits ($15/hour), and retiree pension benefits ($15). That last thing does not belong because it's a fixed cost. If you compare the salary and benefits of a UAW worker to those of a Japanese one who gets less generous benefits, the numbers are much closer -- UAW ($55) vs. Japanese workers ($45).
Allen van deze bron: Tweede hit op Google.quote:The more important numbers are the ones that help explain why the U.S. auto manufacturers have lost so much market share and are now at death's door. Labor costs account for 10% of the cost to produce a U.S. vehicle so cutting UAW pay to $45 an hour would not make much of a difference. That's because U.S. labor costs are a mere $800 per vehicle higher than Japanese ones -- yet the typical U.S. vehicle sells for $2,500 less than the comparable Japanese model.
Amerikanen die in Amerika wonen beschouwen over het algemeen Europese auto's als premium ten opzichte van auto's van eigen bodem.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:40 schreef 68Chevelle het volgende:
Wie en wanneer beschouwt iets alszijnde "Premium" dan?
Die Daewoo's die in het Verre Oosten in elkaar worden geschroefd en van een Chevrolet-badge worden voorzien bedoel je?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:46 schreef SilentChaos het volgende:
Chevrolet loopt best lekker nu in Europa hoor....
Maar sinds de jaren 80 drukken de japanners ook de europese markt weg...Hetzelfde gebeurt nu, iets later, in de VS... Dus zo vreemd is't niet...
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Oh, zonder argumenten dus, maar gewoon met vooroordelen?
Pardon, dan heb ik mij ernstig vergaloppeerd..
En ik heb niet eens een auto.!!!!11111
Toen in de jaren '70 de japanners deze kant op kwamen met hun auto's, hebben toch echt wat europese bedrijven flink achter de oren moeten krabben...Normaalgesproken hadden die mensen namelijk gewoon bijv. een Daf\Opel gekocht en die kochten nu een toyota/datsun etc...quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Die Daewoo's die in het Verre Oosten in elkaar worden geschroefd en van een Chevrolet-badge worden voorzien bedoel je?
Mijns inziens drukken de Japanners hier niks weg. Als je (bijvoorbeeld) een middenklasser wilt, heb je hier (reëel gezien) de keuze uit een groot aantal Japanners en Europeanen die ongeveer hetzelfde kosten. De Amerikanen bieden weinig tot niks.
Maar aangepast voor gebruik in Europa.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:02 schreef SilentChaos het volgende:
Toen in de jaren '70 de japanners deze kant op kwamen met hun auto's, hebben toch echt wat europese bedrijven flink achter de oren moeten krabben...Normaalgesproken hadden die mensen namelijk gewoon bijv. een Daf\Opel gekocht en die kochten nu een toyota/datsun etc...
En trouwens...Al die japanse wagens waren in die tijd flink gekopieërd van alle amerikanen, alleen dan wat kleiner...Kijk naar een oude Celica en een oude Mustang en het verschil is nihilEn de opels uit de jaren '60-'70 zijn ook kopieen van Amerikanen
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:57 schreef Googolplexian het volgende:
Snap het topic nou eens ... stelletje postnatale aborties!
68Chevelle ... je rijdt in een auto die zo relatief zo lelijk is dat ALLE anderen mooier zijn, en dat zegt wat. Die grafbak van je en al die koetsen uit "Het Land Der Dikke Grootverbruikers Die Denken Dat Groter Beter Is Behalve In Hun Broek Of Hoofd" zijn gebouwd om die dikke grootverbruikers nog enigzins stabiel door die 20 meter brede "steegjes" te manouvreren. In een land als Nederland sta je net zo voor lul als met een moker in een operatiekamer. Ja ... paar honderd jaar geleden stond je misschien niet voor lul met die moker, dus die vergelijking gaat gewoon goed op.en dat noemt zich auto-liefhebber
zo dus, mensen ... kommop, he
Mjah ... die superieure techniek is natuurlijk moeilijk te bevatten voor gewone mensen zoals jijzelf.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:09 schreef D. het volgende:
[..]
Maar jij hebt een Honda, dus we kunnen jou moeilijk serieus nemen.
Alsof je dan zonder stemverheffing nog uitkomt boven het hoongelach van toeschouwers!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:18 schreef bietelboer het volgende:
Zet maar een muscle car van 15 jaar oud naast mijn 15 jaar oude Honda, paar rondje Zandvoort en dan praten we verder
Totdat je hem op de dragstrip zet....quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:18 schreef bietelboer het volgende:
Zet maar een muscle car van 15 jaar oud naast mijn 15 jaar oude Honda, paar rondje Zandvoort en dan praten we verder
Waarschijnlijk wordt er weinig gelachen na de eerste bocht ... als de toeschouwers niet te wreed zijn.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Alsof je dan zonder stemverheffing nog uitkomt boven het hoongelach van toeschouwers!!!!!1111
We zullen hem echt niet uitlachen hoor, we hebben gewoon medelijdenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Alsof je dan zonder stemverheffing nog uitkomt boven het hoongelach van toeschouwers!!!!!1111
mwa ding weegt 900 kilo met een kleine 200 pk kom ik aardig van me plek hoorquote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:24 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Totdat je hem op de dragstrip zet....
Ja ... want DAAR zie je echt wat een auto kan!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:24 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Totdat je hem op de dragstrip zet....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |