abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71642573
Ik zat vanochtend vol verbazing het volgende artikel in de Spits te lezen. Wat een fantasie, je zou er bijna een boek over schrijven.

Waarom gaan mensen naar een lezing van haar toe? En hoe bedenkt ze dit soort dingen?

Ik sta er echt van te kijken dat zo'n vrouw elke keer weer in het nieuws is...

pi_71642613
Denk niet dat ze er komt met termen als "Weapons of Mass Destruction"

Doet mij denken aan "conspiracy theory"
pi_71642646
Serieus, zulke mensen kan ik alleen maar om lachen, tesamen met een -smiley.
Waarom denken zulke mensen dit soort dingen? Zijn ze aandachtsmoe ofzo?
pi_71642660
Het houd je wel bezig hé, die Spits
pi_71642736
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 08:42 schreef Loveless85 het volgende:
Het houdt je wel bezig hé, die Spits
Dat soort artikelen verdienen geen aandacht.
pi_71642771
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 08:42 schreef Loveless85 het volgende:
Het houd je wel bezig hé, die Spits
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 6 augustus 2009 @ 08:51:49 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71642775
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 08:41 schreef Scorpie het volgende:
Serieus, zulke mensen kan ik alleen maar om lachen, tesamen met een -smiley.
Ik niet eigenlijk omdat dit "soort" mensen ons op de lange termijn klauwen vol geld gaan kosten.
Ze laten zich voor niks inenten, hun kinderen dus ook niet.
Die krijgen later met een beetje pech van alles en nog wat en moeten voor elk ding wel naar het ziekenhuis, dus kassa.
Want dat wil die teef dan wel weer in eens wegens zeer grijze en onduidelijke redenen......
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 08:52:13 #8
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71642779
Omdat mensen bang zijn en onrealistische verwachtingen hebben van wetenschap en geneeskunde.

Ziek zijn kan niet meer vandaag de dag, een onopgelost medisch probleem is abnormaal. Dus moet er wel iets achter zitten als een complot, een kunstmatig gecreëerd virus, de nieuwe wereldorde, et cetera. De arts heeft iets verkeerd gedaan, de farmaceutische industrie is corrupt en de regering wil ons dood hebben.

Complottheorieën kanaliseren de basale angsten die elk mens heeft. Het is een stuk comfortabeler als je je angst ergens op kunt richten, een zondebok kunt aanwijzen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuďtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_71642907
"De overblijvers gaan in ondergrondse steden wonen die nu op grote schaal gebouwd worden"
pi_71642971
Wat een wijf
  donderdag 6 augustus 2009 @ 09:09:50 #11
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71643089
Die Röver is zo gek als een bos uien, maar het gevaar is wel dat mensen ‘weliswaar niet alles geloven wat ze zegt’, maar toch het vermoeden krijgen dat er ‘iets’ niet aan deugt. Dat iemand zo ongelooflijk veel nonsens weet op te scharrelen, achterhaalde informatie, en dat met gewichtige woorden weet te brengen, dat dot menigeen toch vermoeden dat er wel wat aan de hand is.

Dit terwijl ik Röver nog nooit op een waar woord heb kunnen betrappen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 09:16:18 #12
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71643222
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:09 schreef Iblis het volgende:
Die Röver is zo gek als een bos uien,
Belediging voor een bos uien, ik hoop dat je je bericht zult editten.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuďtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_71643243
Maar goed, dit soort mensen zijn wel gevaarlijk, en het is eigenlijk bizar dat er niet enige vorm van controle op is. Het gaat gewoon in de richting van een sekte en ze roept mensen op moedwillig hun gezondheid in de waagschaal te leggen
pi_71643280
http://www.spitsnieuws.nl(...)gen_griepvaccin.html
quote:
'Griepvaccin weapon mass destruction'Iedereen kan in het najaar een griepvaccin halen. Niet doen, zeggen de Verontruste Moeders onder aanvoering van Désirée Röver. „De vaccins zijn weapons off mass destruction, gemaakt om de wereldbevolking terug te brengen tot 500 miljoen mensen!”

Door Jan Willem Navis

Als we Désirée Röver mogen geloven, is de bedoeling van de medische wetenschap niet het beter maken van mensen, "maar juist ze ziek te maken". "Het is een complot, waar de Rockefellers en de Rothschilds achter zitten. De Rockefellers hebben begin vorige eeuw universiteiten in de hele wereld omgekocht, in Nederland die van Utrecht en Leiden, om hun geneesmiddelenindustrie leidend te maken."

Röver noemt zichzelf 'medisch onderzoeksjournalist', en vertelt dinsdagavond in een achterzaaltje van het Amersfoortse wijkcentrum Labyrinth-De Drietand haar gehoor van zo'n twintig mensen wat ze in al haar zoektochten is tegengekomen. Het is een weinig geruststellend verhaal. Een afbeelding op de beamer zet de toon: een wanhopig kijkende baby met grote spuiten in het lichaam gefotoshopt. Op de achtergrond in grijstinten een doodshoofd.

De voorlichtingsavond is georganiseerd door Verontrustemoeders.nl, een initiatief van Anneke Bleeker ten tijde van de grootschalige vaccinatie van pubermeisjes tegen baarmoederhalskanker. Mede door een kettingbrief die ze verstuurde, ontstond zoveel onrust, dat de helft van de meisjes zich niet liet inenten. Overigens zijn er bij dit HPV-vaccin wel meer dingen aan de hand: het is maar kort onderzocht, en slechts een klein aantal vrouwen krijgt van een hpv-besmetting daadwerkelijk baarmoederhalskanker.

Massavernietigingswapens

Maar daar hoor je Röver maar een paar tellen over. Ze besteedt meer aandacht aan de bewering dat vaccinaties "weapons of mass destruction" zijn. Neem de injecties tegen rabiës, die onder andere Amerikaanse soldaten in Afghanistan en Irak krijgen. "Daar zit het rabiësvirus in, dat hyperagressief en hyperseksueel maakt. Daarom worden op grote schaal vrouwelijke soldaten verkracht. En de meeste soldaten gaan niet dood door geweervuur, maar door vaccinatieschade. En als ze dan terugkomen in de kist, wordt in hun lichaamsholtes drugs gesmokkeld."

Verder legt ze in haar drie uur durende betoog een directe relatie tussen vaccinaties en het ontstaan van kanker. Ter ondersteuning van haar stellingen schermt ze met verouderde wetenschappelijke literatuur. In de loop van de avond komt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) steeds verder onder vuur te liggen vanwege de vaccinatiecampagnes.

Op het eind laat Röver een plaatje van Roel Coutinho, directeur van de infecteziektebestrijding van het RIVM zien, met een Pinokkioneus. "En hij liegt zo hard, dat de neus eigenlijk nog vééél langer moet zijn", zegt ze, terwijl ze naar het andere eind van het scherm loopt.

Ondergrondse steden

De aanwezigen luisteren ademloos toe, al heeft in de pauze de man van een van de plaatselijke organisatoren zo zijn vraagtekens. "Waarom zou het RIVM liegen over vaccineren? Zij komen toch ook met betrouwbare cijfers", vraagt hij aan Röver. Ze antwoordt: "Ach, als u het RIVM wil geloven, moet u dat vooral doen."

Vaccineren tegen de Mexicaanse griep noemt Röver onzin. "Sterker nog: met het vaccin wordt u zo verzwakt, dat u straks gemakkelijk sterft aan een aandoening. En dát is de bedoeling van de elite van deze wereld, die de wereldbevolking terug wil brengen van 4,8 miljard naar 500 miljoen mensen. De overblijvers gaan dan in ondergrondse steden wonen, die nu op grote schaal gebouwd worden. Het is net als met chemtrails: ze worden tegen u gebruikt."

Griep moet je gewoon uitzieken, stelt Röver. "Daar is niets mis mee. En als u nu bang bent dat u griep krijgt, zorg dan gewoon dat u voldoende vitamine C binnenkrijgt. En drink vlierbessensiroop Sambucol, daarmee weert u de cellen tegen griep."

Zo ad rem als Jomanda

Sp!ts bezocht de bijeenkomst van de Verontruste Moeders incognito, en nam een lid van Skepsis mee. Dat is een stichting die onderzoek doet naar pseudowetenschap en het paranormale. Jan Broekhof is zich rot geschrokken.

"Dit zou eigenlijk verboden moeten worden. Röver legt allemaal verbanden op basis van oud medisch onderzoek, dat altijd negatief is. Er is veel meer materiaal dan zij laat zien. Bovendien is het gevaarlijk dat mensen hun mening op de tirade van zo'n doemdenker gaan baseren. Eigenlijk zou er iemand in de zaal moeten zitten die de zaken in perspectief kan zetten. Maar dat zal moeilijk worden, want mevrouw Röver is net zo ad rem als Jomanda."

Ware kennis

"Ik roep iedereen op om zelf op zoek te gaan naar informatie, zelf te lezen wat er op internet te vinden is. Dan krijg je ware kennis", zegt Désirée Röver. Juist daarin ligt het gevaar van dit soort groeperingen besloten, vindt wiskundige Jan Willem Nienhuys van de Vereniging tegen Kwakzalverij. "Niet dat het slecht is om zelf dingen uit te zoeken, maar ook ik kan als niet-medicus moeilijk beoordelen wat de waarde van een wetenschappelijke publicatie is."

Dat Röver met hetzelfde gemak medische artikelen behandelt als de strategie van de NAVO, pleit niet voor haar.
Toch, op internet zijn ook artikelen te vinden van vooraanstaande wetenschappers die waarschuwen over het gebruiken van weinig geteste vaccinaties. Deze voeden het wantrouwen van complotdenkers.

Het RIVM bracht weinig in tegen de Verontruste Moeders in de campagne rond het HPV-vaccin. Het ministerie van Volksgezondheid doet dat ook niet, maar laat weten de voorlichting over de griepvaccinaties te intensiveren. "We hopen dat dit voldoende is om mensen voor te lichten. En wie echt niet wil: het is ieders vrije keuze."
Goed stukje van Spitsnieuws over de kwakzalverij van deze vrouw.
  Moderator donderdag 6 augustus 2009 @ 09:20:04 #15
42184 crew  DaMart
pi_71643290
Je gaat je toch afvragen of mevrouw Röver niet te veel vlierbessensiroop heeft gedronken in haar leven .
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:17 schreef Loveless85 het volgende:
Maar goed, dit soort mensen zijn wel gevaarlijk, en het is eigenlijk bizar dat er niet enige vorm van controle op is. Het gaat gewoon in de richting van een sekte en ze roept mensen op moedwillig hun gezondheid in de waagschaal te leggen
Dat dus. Ze speelt handig in op onderbuikgevoelens die ongetwijfeld leven bij veel mensen, maar zij is met haar verkondigingen een stuk gevaarlijker dan een vaccinatiecampagne.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 09:23:31 #16
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71643362
Whehehe, eigenlijk zou het nu wel leuk zijn om met een paar man in donkere regenjassen haar net iets te opvallend te schaduwen enzo, zodat ze helemaal bevestigd wordt in haar conspiracy
zzz
  donderdag 6 augustus 2009 @ 09:23:37 #17
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_71643365
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 08:52 schreef eleusis het volgende:
Omdat mensen bang zijn en onrealistische verwachtingen hebben van wetenschap en geneeskunde.

Ziek zijn kan niet meer vandaag de dag, een onopgelost medisch probleem is abnormaal. Dus moet er wel iets achter zitten als een complot, een kunstmatig gecreëerd virus, de nieuwe wereldorde, et cetera. De arts heeft iets verkeerd gedaan, de farmaceutische industrie is corrupt en de regering wil ons dood hebben.

Complottheorieën kanaliseren de basale angsten die elk mens heeft. Het is een stuk comfortabeler als je je angst ergens op kunt richten, een zondebok kunt aanwijzen.
Daar valt een hoop voor te zeggen. Aan de andere kant is het natuurlijk ook naief om te denken dat artsen geen fouten maken, de (farmaceutische) industrie NIET corrupt is en dat regeringen het beste voor hebben met hun "onderdanen". De waarheid ligt waarschijnlijk in het midden, maar dat mag iedereen gelukkig nog voor zichzelf uitmaken. Als je je over laat halen om iets te doen door een foldertje van een regeringsinstantie of een presentatie van deze mevrouw, zonder er zelf bij stil te staan, verdien je naar mijn bescheiden mening alle gevolgen van dien.
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_71643385
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:19 schreef Scorpie het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)gen_griepvaccin.html
[..]

Goed stukje van Spitsnieuws over de kwakzalverij van deze vrouw.
uuh?

Dat post ik in de OP toch?
pi_71643411
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:24 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

uuh?

Dat post ik in de OP toch?
En ik pak de digitale versie erbij, voor de mensen die niet het plaatje willen lezen
pi_71643725
Klinkt erg overdreven dat over vaccinaties maar moet toch denken aan het DES gebeuren van de jaren 70...
pi_71644414
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:23 schreef RedDevil085 het volgende:

[..]

Daar valt een hoop voor te zeggen. Aan de andere kant is het natuurlijk ook naief om te denken dat artsen geen fouten maken, de (farmaceutische) industrie NIET corrupt is en dat regeringen het beste voor hebben met hun "onderdanen". De waarheid ligt waarschijnlijk in het midden, maar dat mag iedereen gelukkig nog voor zichzelf uitmaken. Als je je over laat halen om iets te doen door een foldertje van een regeringsinstantie of een presentatie van deze mevrouw, zonder er zelf bij stil te staan, verdien je naar mijn bescheiden mening alle gevolgen van dien.
mee eens...

hoewel ik nou ook weer niey iemand de Mexiacaanse griep toewens, maar het één is net zo dom
als het ander...
  Redactie Frontpage donderdag 6 augustus 2009 @ 10:10:56 #22
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_71644604
quote:
"Waarom zou het RIVM liegen over vaccineren? Zij komen toch ook met betrouwbare cijfers", vraagt hij aan Röver. Ze antwoordt: "Ach, als u het RIVM wil geloven, moet u dat vooral doen."
Zegt al genoeg als je niet meer dan zo'n reactie kunt produceren
  donderdag 6 augustus 2009 @ 10:15:19 #23
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_71644717
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 08:38 schreef XiE het volgende:
Denk niet dat ze er komt met termen als "Weapons of Mass Destruction"

Doet mij denken aan "conspiracy theory"
Vooral 'weapons off mass destruction' is erg, maar dat lijkt mij de schuld van de krant.
Géén kloon van tvlxd!
pi_71644775
Natuurlijk is er wat voor te zeggen dat het niet geheel koosjer is dat de farmaceutische industrie hier wss veel geld aan verdient, en er dus wel enigszins dubieze belangen zijn bij een grote uitbraak, maar zo zwart/wit als deze mevrouw het neerzet en op die manier al enigszins twijfelende mensen met zeer grote bewoordingen over de streep trekt zicht vooral níet te laten vaccineren vind ik wel wat erger...

Er is altijd nog door diverse regeringen en instituten, ziekenhuizen en medici controle op de farmaceutische industrie, en deze mevrouw kan ongeremd en ongecontroleerd roepen wat ze wil
  donderdag 6 augustus 2009 @ 10:24:57 #25
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71644967
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:17 schreef Loveless85 het volgende:
Natuurlijk is er wat voor te zeggen dat het niet geheel koosjer is dat de farmaceutische industrie hier wss veel geld aan verdient, en er dus wel enigszins dubieze belangen zijn bij een grote uitbraak,
Ik snap niet waarom de farmaceutische industrie geen geld zou mogen verdienen hieraan. Supermarkten verdienen zelfs geld aan eten! Dat is pas een eerste levensbehoefte! Voor de overheid is het een afweging (ook financieel) tussen kosten die gemaakt worden als er een pandemie uitbreekt en kosten van het vaccin, naast de overlast die ziekte geeft. Als er veel mensen ziek worden ben je geld kwijt aan griepremmers, een gedeelte komt in het ziekenhuis, dat is duur, een gedeelte zelfs op de IC, dat is nog duurder, mensen zijn ziek thuis en niet productief, moeten vervangen worden, enz. Dat kost allemaal ook klauwen vol geld.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')