Ik was altijd heel tevreden over de Rabobank. In al die tijd dat ik het gebruikte nooit echte problemen gehad, maar het laatste half jaar ben ik er toch helemaal klaar mee.
Allereerst een creditcard aanvragen bij een studentenrekening, die heeft een standaard limiet van ¤1500, maar ik wilde wel wat meer. Maar nee onmogelijk, terwijl op de site stond (inmiddels niet meer) dat het wel zou kunnen. Ben drie keer langs geweest, terwijl een paar vrienden van me het wel hebben weten te verhogen. Volledig willekeur, het was nota bene dezelfde vestiging. Er wordt totaal niet naar je financiële situatie gekeken.
Ik ben voor m'n stage een half jaar in de VS, dus daarvoor had ik die creditcard gewoon nodig, nu zit ik met zo'n ding met een veel te lage limiet. Volgens twee van de drie medewerkers kan ik naar de rekening van de creditcard maatschappij geld overmaken, zodat ik meer kan uitgeven. Volgens de derde kan dat niet.
Voor ik wegging wilde ik een extra PINpas, omdat die dingen zo vaak stuk gaan, maar dat kon niet. Nu hoorde ik van een vriend vanmiddag dat hij het wel heeft, wederom dezelfde bank. Inmiddels is het onvermijdelijke gebeurd, m'n pas is stuk. Ik heb alleen nog een creditcard. M'n ouders heb ik een nieuwe pas laten aanvragen, was erg moeilijk, maar uiteindelijk is het toch gelukt. Een aantal dagen krijgen ze de pas en een brief waarin staat dat de pas eerst in Nederland gebruikt moet worden.
Behoorlijk lopen twijfelen, maar toch m'n PIN code maar aan m'n ouders doorgegeven. De dag later wilde ik met de pas die niet meer werkt, of in ieder geval, waarvan de magneetstrip niet meer werkt, maar die chip wel, inloggen op internetbankieren. Hebben ze m'n pas al geblokkeerd. Het duurt dus 1 tot 2 weken tot m'n pas er is. Daarvoor had ik nog gebeld, met de bank en een of ander persoon heeft daar nu m'n nieuwe pas, die halverwege de oceaan is, ook geblokkeerd. Weer gebeld, met de nodige belkosten verder, zeggen ze dat ik m'n pas ook kan laten deblokkeren. Geen idee of het klopt, maar als het klopt hadden ze het ook wel van te voren mogen melden, dan hadden m'n ouders niet eerst met mijn pas hoeven pinnen.
Ik kreeg ook nog nog een mailtje, waarin stond dat in geval van problemen ook de limiet op m'n creditcard kan worden verhoogd, geld overmaken naar m'n creditcard kan in ieder geval niet. Duidelijk allemaal. Ik heb in ieder geval gemaild dat ik een hogere limiet wil, geen idee of dat nu gaat lukken.
Ik ben benieuwd hoe het afloopt, en of ik over een week een werkende pas heb. Voor nu: Rabobank
Misschien moeten ze hun medewerkers eens fatsoenlijk opleiden en zorgen dat ze allemaal hetzelfde zeggen.