Vernielen? Vertel?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je mening opdringen aan anderen door hun spullen te vernielen daarentegen
Die auto past wel in mijn wereldbeeld.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je voelt je in ieder geval toch wel aangesproken, dus de millieu bewustwording doet tenminst wat bij jou. Dat jij die auto mooi vindt betekend nog niet dat je hem perse moet rijden, ik vind ook wel dingen mooi maar doe sommige dingen bewust niet omdat ze in mijn optiek gewoon niet passen binnen mijn wereldbeeld. Ik heb al jaren geen auto meer en ben blij dat ik gewoon met de fiets naar mijn werk kan gaan tegenwoordig.
Ik ben een groot voorstander ervan dat iedereen een persoons gebonden co2 budget krijgt ik zie er wel wat in om mijn surplus voor veel geld te verpatsen aan mensen die graag auto's willen rijden die flink zuipen.
Maak er maar weer een halszaak van. Aan de strop. Een arts heeft een Slang in zijn voorruit. Wist je dat nog niet?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:16 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
En als ze het nu bij een ambulancepost hadden gedaan?
Dingen zuipen evenveel ( zoniet meer dan een SUV). En zijn ook mileuvervuilend.
Als jij of iemand in je nabije omgeving door zo'n "ludieke actie" 15 minuten te laat in het ziekenhuis aankwam, zou je het dan nog goedkeuren?
Wie zegt trouwens dat een van de bestuurders van de SUV geen arts was die nu een operatie gemist heeft?
Iig wel aan het milieu!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:18 schreef kitao het volgende:
Ja, goed idee , we schaffen het internet af en daarmee ook de mogelijkheid om diverse standpunten te bespreken. Zal zeer goed bijdragen aan een democratische samenleving.
Ga scheuren op Zandvoort in een gehuurde wagen , Demon!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:20 schreef McKillem het volgende:
[..]
Die auto past wel in mijn wereldbeeld.
Dat jij iets niet doet houd niet in dat ik daar zonder meer aan moet meedoen.
Als ik het kon betalen, had ik gewoon die auto punt. Ik draag mijn steentje echt wel bij aan het milieu, ik wil ook nog een beetje kunnen zonden/lol hebben.
quote:
quote:ver·nie·len -nielde, h -nield kapotmaken; onbruikbaar maken
Huisarts wel, chirurgen vaak niet.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:20 schreef kitao het volgende:
[..]
Maak er maar weer een halszaak van. Aan de strop. Een arts heeft een Slang in zijn voorruit. Wist je dat nog niet?
Een band leeg laten lopen is niet de band onbruikbaar maken hoor.quote:
De auto is met lege banden tot op zekere hoogte onbruikbaar. Slijtage van banden neemt fors toe indien deze leeg zijn. Daarnaast neemt de wendbaarheid en maximum snelheid drastisch af. Dus kunnen we concluderen dat een auto met minstens één lege band onbruikbaar is.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Een band leeg laten lopen is niet de band onbruikbaar maken hoor.
Die kan je weer oppompen en dan is ie gewoon weer bruikbaar
Ja want tot 1990 hebben we nog nooit een democratisch bestel gehad. Daarnaast had ik het over een individu en wat HIJ kon doen om minder CO2 uit te stoten. Want gek genoeg is dat opeens helemaal niet meer belangrijk als je af en toe een SUV bandje leeg laat lopen. Het is een soort moderne variant van de Katholieke biecht. Verspil wat je wil, maar laat af en toe een nerts ontsnappen of een bandje leeglopen OF keur zo'n actie goed en al je CO2 zonden zijn vergeven. Je hoort immers bij de 'goeden'quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:18 schreef kitao het volgende:
[..]
Ja, goed idee , we schaffen het internet af en daarmee ook de mogelijkheid om diverse standpunten te bespreken. Zal zeer goed bijdragen aan een democratische samenleving.
Niet iedereen heeft zijn internetabonnement alleen voor zijn eigen plezier. Zonder internet kan en mag ik mijn werk niet doen. En als je nou een SUV nodig hebt, bijvoorbeeld omdat je in een landhuis woont met als enige toegangsweg een blubberpaadje van 5 kilometer, vind ik dat best begrijpelijk. Maar dit is Nederland. 99,9% van de SUV-bezitters zal hem puur om luxeredenen hebben.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als jij nu eens je hele internet verbinding opzeg is het milieu beter af en geef je nog eens het goede voorbeeld ook. De liefhebberij van een ander bekritiseren is natuurlijk makkelijker dan naar je eigen vervuilende omstandigheden te kijken.
Je hebt wel gelijk , ook de "verkeerden" worden met deze acties getroffen. Een aannemer heeft zo'n wagen gewoon nodig. Die chirurg kan heus wel een taxi of politiebegeleiding bellen daarentegen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:24 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Huisarts wel, chirurgen vaak niet.
Maak er geen halszaak van, maar bekijk het als een jongen die 10 keer uit een boom springt.
Alles leuk en aardig totdat ie de 11e keer zijn poot breekt.
Als je je nou wat beter in de materie verdiept zou je weten dat de meeste auto's een stuk milieuvriendelijker zijn dan een Prius.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:04 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Ik ben heel benieuwd welke SUV jij hebt die minder CO2 uitstoot dan de 89 g/km van de Toyota Prius.
Gelukkig een stuk minder milieu vervuilend allemaal.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:30 schreef kitao het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk , ook de "verkeerden" worden met deze acties getroffen. Een aannemer heeft zo'n wagen gewoon nodig. Die chirurg kan heus wel een taxi of politiebegeleiding bellen daarentegen.
Prima toch? Gewoon met je tengels ervanaf blijven. Ik kom ook niet aan de biologische tuin van een of andere veganist omdat hij zonodig daar groentes moet verbouwen die ik niet lekker vind ruiken.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:29 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft zijn internetabonnement alleen voor zijn eigen plezier. Zonder internet kan en mag ik mijn werk niet doen. En als je nou een SUV nodig hebt, bijvoorbeeld omdat je in een landhuis woont met als enige toegangsweg een blubberpaadje van 5 kilometer, vind ik dat best begrijpelijk. Maar dit is Nederland. 99,9% van de SUV-bezitters zal hem puur om luxeredenen hebben.
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:29 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft zijn internetabonnement alleen voor zijn eigen plezier. Zonder internet kan en mag ik mijn werk niet doen.
Hardewijkerkarweg, Voorthuizen. 5km blubberpad met diverse huizen ernaast.quote:En als je nou een SUV nodig hebt, bijvoorbeeld omdat je in een landhuis woont met als enige toegangsweg een blubberpaadje van 5 kilometer, vind ik dat best begrijpelijk.
Alleen kan je aan een geparkeerde SUV niet zien of het zo is. En nogmaals, wie zegt dat de gemiddelde SUV rijder niet CO2 neutraal is.quote:Maar dit is Nederland. 99,9% van de SUV-bezitters zal hem puur om luxeredenen hebben.
De áuto is onbruikbaar misschien, de band zelf nietquote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:27 schreef waht het volgende:
[..]
De auto is met lege banden tot op zekere hoogte onbruikbaar. Slijtage van banden neemt fors toe indien deze leeg zijn. Daarnaast neemt de wendbaarheid en maximum snelheid drastisch af. Dus kunnen we concluderen dat een auto met minstens één lege band onbruikbaar is.
Tot je het niet merkt, instapt, keurig aan je bekrachtigde stuur trekt, je parkeerplaats uitrijdt en bij eerste aanzet tot accelereren merkt dat er iets niet goed is. Ondertussen is wel je band volledig naar de klote.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:34 schreef Greys het volgende:
[..]
De áuto is onbruikbaar misschien, de band zelf niet
Maar ik snap je punt wel. Ik denk alleen dat dit toch niet echt onder de noemer 'vernielen' valt.
Al zou ik ook de hele boel bij elkaar vloeken als ik mijn auto met lege banden terug vond hoor!![]()
Inderdaad , ik vraag me ook af of ze ieder glazen potje in de glasbak mikken. Ik in ieder geval niet. Waarom sorteren ze niet dat afval op de verzamelpost? Vanuit Derde Wereld landen is toch duidelijk te zien dat minstens 50 mensen klaar staan om de restjes vanuit een vuilniswagen te bemachtigen. Van de kokmeeuwen nog maar niet te spreken.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja want tot 1990 hebben we nog nooit een democratisch bestel gehad. Daarnaast had ik het over een individu en wat HIJ kon doen om minder CO2 uit te stoten. Want gek genoeg is dat opeens helemaal niet meer belangrijk als je af en toe een SUV bandje leeg laat lopen. Het is een soort moderne variant van de Katholieke biecht. Verspil wat je wil, maar laat af en toe een nerts ontsnappen of een bandje leeglopen OF keur zo'n actie goed en al je CO2 zonden zijn vergeven. Je hoort immers bij de 'goeden'
Wat zit jij er nou weer voor onzindiscussie van te maken?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:04 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Offroadracen is een eerste levensbehoefte wou je zeggen?
[..]
Ik ben het met je eens hoor.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tot je het niet merkt, instapt, keurig aan je bekrachtigde stuur trekt, je parkeerplaats uitrijdt en bij eerste aanzet tot accelereren merkt dat er iets niet goed is. Ondertussen is wel je band volledig naar de klote.
Verder is het gewoon belachelijk dat je at random aan de spullen van anderen gaat zitten omdat JIJ vind dat ZIJ niet milieuvriendelijk zijn. Op de eerste plaats hebben we wetten en regels waarvan je mag aannemen dat ook SUV rijders zich er aan houden en anders door de daarvoor beoogde instanties wel op hun vingers getikt worden. En op de tweede plaats weet je verder totaal niet hoe die mensen leven. Zo zijn bv duurdere wasmachines en koelkasten vaak zuiniger dan de 250 euro Mediamarkt variant. Zo kan het zijn dat deze mensen investeren in zonnepanelen die voor jan modaal nu de overheidssubsidie afgeschaft is vaak een brug te ver zijn, etc. En op die manier kan die SUV rijder per saldo wel eens helemaal niet zo milieuvervuilend meer zijn.
Dat is geen alternatief op een lekker stuk door het land cruisen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:22 schreef kitao het volgende:
[..]
Ga scheuren op Zandvoort in een gehuurde wagen , Demon!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |