abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 augustus 2009 @ 23:23:24 #1
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_71637747
Actiegroep laat "vervuilende" 4x4's leeglopen

In Antwerpen hebben tientallen mensen hun terreinwagen woensdagmorgen teruggevonden met lekke banden. Een onbekende actiegroep heeft zeker 40 terreinwagens laten 'leeglopen', omdat ze te vervuilend zijn.
De actiegroep zette elke keer twee banden lek. Op die manier waren de leden er waarschijnlijk zeker van dat de chauffeurs niet konden vertrekken zonder hulp. Naast de lekke banden liet de actiegroep ook wel telkens het telefoonnummer van de pechdiensten achter.

Strafbaar

Woensdagmiddag liep het aantal leeggelopen 4x4's al op tot een veertigtal. Niemand kent de betrokken actiegroep die zich 'de volgende generaties' noemt.

Wat wel vaststaat is dat ze de vervuiling die terreinwagens veroorzaken willen aanklagen. Ze lieten telkens een briefje achter met de vraag om niet meer met terreinwagens te rijden in de stad.

"Het is misschien allemaal wel heel goed bedoeld, maar voor ons blijven dat strafbare feiten", zegt Fons Bastiaenssens van de lokale politie Antwerpen. Wie zijn auto woensdag teruggevonden heeft met lekke banden, moet volgens de politie zeker aangifte doen.

bron

Nobel of laf?
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 5 augustus 2009 @ 23:24:32 #2
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71637800
Handig, moesten er diverse zwaar vervuilende sleepdiensten komen om die grote wagens te verslepen.
pi_71637802
Je hebt van andermans spullen af te blijven.
pi_71637816
Laf en gelukkig strafbaar. Vies hippie-tuig.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Donald Duck held woensdag 5 augustus 2009 @ 23:25:48 #5
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_71637844
Vreselijk laf. Achterlijk hippie eco-tuig, ze denken echt dat alles maar moet kunnen bij het streven naar wat zij als juist achten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 5 augustus 2009 @ 23:27:06 #6
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71637889
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 23:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Handig, moesten er diverse zwaar vervuilende sleepdiensten komen om die grote wagens te verslepen.
pi_71637919
Lek of leeg? Alleen een briefje was ook voldoende geweest.
pi_71637961
Dat je minder vervuilende auto's rond wil zien rijden is één ding.. en daar kan ik ook nog wel inkomen. Maar niet op deze manier.
pi_71638012
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 23:27 schreef SCH het volgende:
Alleen een briefje was ook voldoende geweest.
Hoor ik daar papierverspilling?
pi_71638063
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 23:31 schreef waht het volgende:

[..]

Hoor ik daar papierverspilling?
Kringlooppapier natuurlijk
pi_71638117
Een beetje idealisme is altijd noodzakelijk, maar sommigen kunnen zichzelf gewoon niet beheersen.
  Donald Duck held woensdag 5 augustus 2009 @ 23:40:28 #12
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_71638243
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 23:34 schreef Min-e het volgende:
Een beetje idealisme is altijd noodzakelijk, maar sommigen kunnen zichzelf gewoon niet beheersen.
Dat ecotuig is zo overtuigd van de eigen morele superioriteit dat het die lompe acties als gerechtvaardigd beschouwt. Echt een enorm gevaarlijk trekje van ze is dat.

[ Bericht 0% gewijzigd door __Saviour__ op 05-08-2009 23:53:41 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_71638394
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 23:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Kringlooppapier natuurlijk
Het onnodig gebruik van kringlooppapier is nog steeds verspilling

Oh, and that's a bad miss!
pi_71638564
Richt een politieke partij op. Ik heb een hekel aan de PvdD en soort gelijke partijen. Maar dat is wel de manier. Ik stem dan wel wat anders. Krijgen ze de meerderheid, tja, dan heb ik pech.
pi_71638586
Zijn die terreinwagens dan niet verboden in de stad?
pi_71638659
Teringtuig.

Anders blijf je gewoon ff met je rattepoten van andermans meuk af.
Je zal maar een klassieke oude amerikaan hebben die je met veel bloed zweet en tranen heb zitten opbouwen om vervolgens zo'n tyfushippie te hebben die je dat ding afbreekt omdattie te veel zuipt.
Met de dreadlocks vastbinden aan een boom in een verlaten bos dat schorem.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 23:55:39 #17
222384 Bonzai.
pi_71638690
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 23:52 schreef SCH het volgende:
Zijn die terreinwagens dan niet verboden in de stad?
Waarom dan?
waarin de stenen rusten,
pi_71638700
Ik ben pro milieubewust leven, maar dit gaat gewoon nergens over. Het zal ook alleen maar averechts werken.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 23:56:52 #19
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_71638729
Is banden laten leeglopen strafbaar?
pi_71638736
Ach ja. Dat krijg je als de overheid onvoldoende maatregelen neemt tegen milieuvervuiling. Dan nemen mensen het recht in eigen hand.

Niet dat ik het beschadigen van privébezit goedkeur. Begrijpelijk vind ik het wel. Ik vind het in ieder geval minder verwerpelijk dan de 'het milieu moet niet zeuren, ik betaal toch belasting?'-mentaliteit van SUV-bezitters.
pi_71638740
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 23:55 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Waarom dan?
Iets met omvang en gevaar voor kleine auto's.
Maar ik geloof dat een dergelijk verbod nog maar in 1 stad geld.
pi_71638782
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 23:57 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Ach ja. Dat krijg je als de overheid onvoldoende maatregelen neemt tegen milieuvervuiling. Dan nemen mensen het recht in eigen hand.

Niet dat ik het beschadigen van privébezit goedkeur. Begrijpelijk vind ik het wel. Ik vind het in ieder geval minder verwerpelijk dan de 'het milieu moet niet zeuren, ik betaal toch belasting?'-mentaliteit van SUV-bezitters.
Dat is ook alleenmaar uitgelokt door de regering hoor, dus dat kan je ze moeilijk kwalijk nemen.
Zo word het ook gewoon gepresenteerd. "de vervuiler betaald"
pi_71638883
Maar waar hebben we het over. Een band leeg laten lopen?
pi_71638952
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 23:57 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Ik vind het in ieder geval minder verwerpelijk dan de 'het milieu moet niet zeuren, ik betaal toch belasting?'-mentaliteit van SUV-bezitters.
Heb je wel eens in zo'n ding gereden? Als ik de centjes had zou ik het wel weten. En gezien de astronomische kosten die gepaard gaan met het rijden van een SUV in Nederland kan ik die mentaliteit van de SUV-rijders heel goed begrijpen.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 00:04:34 #25
222384 Bonzai.
pi_71638987
Oh ja, dit staat trouwens in hun brief:

En terwijl U wacht tot Uw banden terug zijn opgepompt, kunt U even mijmeren over de vrijheid die de verkoper van deze wagen U heeft beloofd. Echte vrijheid, dat is wandelen in het park, zonder elke dag te twijfelen of het beter is overreden te worden door een jeep dan te sterven aan kanker door de vergiftigde stadslucht.
U heeft natuurlijk een geldig excuus om met dit soort wagen te rijden, maar alle anderen die zich dagelijks verplaatsen in een gifspuitende metalen cocon van 5 ton, dat is problematisch. De tijd dat deze mensen ongestraft onze stad kunnen verpesten is voorbij, vindt u ook niet?

Ziezo. Hopelijk is Uw wagen intussen hersteld en kunt U weer aan de slag.

Groetjes en tot de volgende keer,
De Volgende Generaties

bron is het filmpje op de site gelinkt in de OP
waarin de stenen rusten,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')