abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71635141
Hoi,

na mijn vwo diploma te hebben gehaald ben ik nu op zoek naar een geschikte media-studie. Ik ga eerst drie kwart jaar au pairen in Frankrijk.
Al vanaf de basisschool wilde ik "later journaliste, presentatrice of cameravrouw worden". Ik zoek dus een studie die je breed opleid in de mediawereld.
Iemand een idee? Of ervaringen met een HBO of WO media studie?

Bij voorbaat dank.
Ik ben niet rechts, ik ben niet links, ik ben recht door zee
pi_71635438
Dat is meer met informatie etc. En ik zoek met name studies die je opleiden om bij de televisie te werken.
pi_71636604
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:10 schreef Balkellende het volgende:
Dat is meer met informatie etc. En ik zoek met name studies die je opleiden om bij de televisie te werken.
journalistiek?
pi_71637974
Sacha de Boer studeerde communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam. (Wikipedia)

Of ga even kijken wat al die andere knakkers hebben gedaan vooraleer ze met hun kop op de TV kwamen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nederlandse_presentatoren
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_71638611
Ik denk inderdaad dat je niet per se een studie in die richting hoeft te doen als je 'bij de televisie' wil werken
Je kunt dus ook gewoon inderdaad een studie doen zoals communicatiewetenschappen...
pi_71642495
Of een taal die je interesseert en dan de Journalistiek-kant opgaan zodat je als correspondent oid aan de gang kan
Ja doei.
pi_71642506
Journalistiek misschien?
pi_71653584
Iets als met je kop voor televisie mogen hoef je niet op school te leren lijkt me. Ga gewoon een studie doen die je interesseert, zodat je straks ook nog wat inhoudelijks te melden hebt op de buis.
Oh really?
pi_71654912
Ga voor communicatiewetenschappen. Ik vind het altijd zonde als iemand met VWO een HBO opleiding gaat doen, tenzij diegene de leervormen op het HBO echt veel liever heeft.
lol
pi_71654960
er zijn ook opleidingen die slechts op een bepaald niveau te krijgen zijn... laat iemand in godsnaam gewoon iets kiezen omdat hij of zij de OPLEIDING leuk vindt (en niet de leervormen), en niet omdat het 'zonde' zou zijn ofzo
Ja doei.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 19:34:47 #12
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_71661067
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:31 schreef MeetMeHalfway het volgende:
Ga voor communicatiewetenschappen. Ik vind het altijd zonde als iemand met VWO een HBO opleiding gaat doen, tenzij diegene de leervormen op het HBO echt veel liever heeft.
Klopt, dat zeg iedereen. Maar het WO trek me gewoon niet zo. Ik ben meer van de "praktijk" in plaats van "theorie".
pi_71662795
Media & Entertainment Management misschien?
Lijkt mij ontzettend leuk om te doen
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 00:55:35 #15
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_71670059
Als je niet van theorie houdt moet je zeker geen communicatiewetenschap gaan doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')