abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71621615
Hoi allemaal,

Ik heb sinds 2,5 week mijn iPhone 3GS 16GB inclusief een i-300 abbo, alleen wat heeft T-Mobile een k*t netwerk zeg! Mijn iPhone wordt echt héél vaak van 't netwerk geknikkerd...

Zijn er meer mensen die met hun iPhone echt heel onregelmatige dekking hebben qua netwerk/internet? Ik heb vooral last van het uitvallen van het netwerk bij de volgende zaken:

- Reizen in de trein (tussen Breda-Eindhoven wordt ik gemiddeld 6-7x uit het netwerk gegooid)
- Wanneer ik in de supermarkt ben, of andere gebouwen waar ik niet direct bij een raam oid ben
- Als het onweert
- In 'kleinere' dorpen/platte land
- Het buitenland (tot nu toe alleen Belgie/Duitsland)
- Thuis op de bank (!!!!!!!!!)

Ik heb altijd bij T-Mobile gezeten, en nooit last gehad van het netwerk (alleen op overvolle plaatsen, zoals festivals/voetbalwedstrijd.. maar dat is 'normaal' denk ik), maar nu met die iPhone loopt hij altijd te kloten! Hebben andere mensen dat ook?

Heb al een keer naar Tmobile gebeld, en die hebben een report gemaakt waarna ik teruggebeld zou worden....... uiteraard ben ik NIET teruggebeld. Toen naar de winkel gegaan, en daar kreeg ik te horen dat 't te maken had met een software update. Ik de update gedaan, nog steeds het zelfde gezeur.

Wanneer dit niet opgelost kan worden, ga ik denk mijn abbo opzeggen... want ik heb niets aan de telefoon die 40% va de tijd geen netwerk heeft!

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen, en of het aan mijn iPhone ligt of aan t netwerk van T-Mobile?

Gr.
pi_71621712
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:26 schreef wayn het volgende:
of het aan mijn iPhone ligt of aan t netwerk van T-Mobile?
quote:
Ik heb altijd bij T-Mobile gezeten, en nooit last gehad van het netwerk, maar nu met die iPhone loopt hij altijd te kloten!

Je geeft zelf het antwoord al.
pi_71621733
Het ligt of aan jouw iPhone, of aan de iPhone in zijn geheel. Een vriend van mij heeft t-mobile met een N95 en heeft iets minder bereik dan ik met mijn n95 op het KPN netwerk. Ikzelf heb altijd verbinding, zelfs met de trein door dorpjes in friesland zit ik lekker te internetten zonder onderbreking. En die vriend van mij heeft in de trein iets minder vaak verbinding maar verder zo goed als altijd, dus aan het t-mobile netwerk ligt het denk ik niet.
pi_71621752
Je moet denk ik wel onderscheid maken tussen netwerk en internet. Dat ik geen (GSM) netwerk heb, heb ik met T-Mobile eigenlijk nog nooit gehad maar geen (snel 3G) internet gebeurt regelmatig helaas.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_71621771
Je kan niet als je niet tevreden bent je contract maar even opzeggen en je telefoon weer inleveren
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_71621785
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:31 schreef Jarno het volgende:
Je moet denk ik wel onderscheid maken tussen netwerk en internet. Dat ik geen (GSM) netwerk heb, heb ik met T-Mobile eigenlijk nog nooit gehad maar geen (snel 3G) internet gebeurt regelmatig helaas.
Dat is waar, telefoonverbinding heb ik alleen diep in parkeergarages niet, en dat is al uniek.
  Moderator woensdag 5 augustus 2009 @ 13:33:26 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_71621807
Ik heb Iphone 3G met T-Mobile en ik heb nergens problemen mee. Ik heb altijd bereik, waar ik ook ben. Ik heb T-Mobile al jaaaaren, al toen het nog Ben was, en ik heb er nooit problemen mee gehad qua bereik. Ook met de iPhone merk ik geen verschil.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_71621875
Ik woon in de UK en heb dus O2 voor m'n iPhone (wat dus ruk is), maar ik weet dat in de VS de amerikanen ook constant klagen over het AT&T netwerk voor hun iPhone. Het geeft de impressie dat Apple amper enige due diligence met de providers heeft gedaan om een bepaalde kwaliteitsgarantie te geven voor het netwerk. Er zal vast iets belangrijkers meespelen achter de schermen maar heb niet echt een idee wat dat zou kunnen zijn.
pi_71621908
Ik heb dit probleem ook met mijn G1, word contineu door t-mobile van het netwerk af gegooit.
Als hij in de zak zit vaak, of in een huis ben. Terwijl andere met een simpele telefoon gewoon nergens last van hebben, pff. En vind het vooral lastig als hij gewoon in de zak zit met zijn tasje eromheen, je gaat ervan uit dat je bereikbaar bent maar ondertussen heb ik ''(Geen service)'' op mijn scherm staan.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 5 augustus 2009 @ 13:38:21 #10
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71621942
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:31 schreef Jarno het volgende:
Dat dus.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_71622144
Ik heb op tweakers.net gelezen dat dat komt doordat het (3G) netwerk van T-Mobile een minder groot penetrerend vermogen heeft dan de netwerken van vodafone en kpn. Hierdoor werkt dit netwerk slecht binnenshuis.
As final touch God created the Dutch.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 5 augustus 2009 @ 13:47:29 #12
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71622215
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:45 schreef superdopey0 het volgende:
Ik heb op tweakers.net gelezen dat dat komt doordat het (3G) netwerk van T-Mobile een minder groot penetrerend vermogen heeft dan de netwerken van vodafone en kpn. Hierdoor werkt dit netwerk slecht binnenshuis.
Niet alleen binnenshuis.
In de tuin bij een vriend van mij werkt 3G ook niet.
En die woont in de randstad.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_71622481
Pff zelfs in de randstad niet dat is echt diep triest. Ben echt blij dat ik een simlock vrije iphone heb met een vodafone abbo werkt echt heerlijk
As final touch God created the Dutch.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:00:26 #14
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_71622551
Helemaal geen problemen met me 3GS.
Behalve in me eigen huis dan
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 15:02:19 #15
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_71624241
Ik heb vaak geen 3g bereik. Op m'n werk schakelt hij regelmatig terug naar gprs, en 3g op de schier eilanden kun je ook vergeten. In het dorp waar ik woon ook geen 3g, aan de hoornseplas in Groningen heel wisselend.

De dekkingskaart klopt voor geen meter, want het is veel slechter.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_71625032
Jonge, dat doet Apple om jou te behoeden voor een internetverslaving! Snap dat.

Zoals elke klotefout in een Appleproduct wordt rechtgeluld door de Applegebruiker.
pi_71625069
Met vodafone altijd 3G bereik,
tijd om over te stappen, leuke nieuwe telefoon bij een goedkoop abootje en gaan
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
pi_71626459
T-Mobile is normaal goed, totdat je ergens naar binnen gaat.. dan lijkt het wel of je Zuid-Georgie binnen ben gelopen want de verbinding valt altijd uit of is gehalveerd (als je geluk hebt) dit komt omdat KPN en Vodaphone betere antennes en masten hebben waardoor ze kunnen uitzenden op een andere frequenties.

Zo kan het zijn dat je in het buitenland beter bereik hebt dan in Nederland, omdat je in het buitenland op andere antennes kan "roamen"

En ja, ik heb ook zo'n 3GS, en als ik op mn werk zit (binnen dus) dan is het ook net 1 streepje of geen service.

Als je T-Mobile belt met de klacht dat je 40uur per week niet bereikbaar bent, dan krijg je wel 10% korting op je abbo btw (tip)
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:32:40 #19
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_71626563
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:28 schreef HolleKies het volgende:
T-Mobile is normaal goed, totdat je ergens naar binnen gaat.. dan lijkt het wel of je Zuid-Georgie binnen ben gelopen want de verbinding valt altijd uit of is gehalveerd (als je geluk hebt) dit komt omdat KPN en Vodaphone betere antennes en masten hebben waardoor ze kunnen uitzenden op een andere frequenties.

Zo kan het zijn dat je in het buitenland beter bereik hebt dan in Nederland, omdat je in het buitenland op andere antennes kan "roamen"

En ja, ik heb ook zo'n 3GS, en als ik op mn werk zit (binnen dus) dan is het ook net 1 streepje of geen service.

Als je T-Mobile belt met de klacht dat je 40uur per week niet bereikbaar bent, dan krijg je wel 10% korting op je abbo btw (tip)
Ik krijg veel te vaak sms berichten dat ik een voicemail heb, omdat ik dus weer eens geen bereik heb gehad.
Ga zeker nog terug naar t-mobile, wellicht laat ik ze het hele contract spul gewoon ontbinden.
pi_71626629
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:32 schreef Jo0Lz het volgende:

[..]

Ik krijg veel te vaak sms berichten dat ik een voicemail heb, omdat ik dus weer eens geen bereik heb gehad.
Ga zeker nog terug naar t-mobile, wellicht laat ik ze het hele contract spul gewoon ontbinden.
Je kan instellen op je ifoon dat je als je geen bereik hebt, je call word doorgeschakeld (in mijn geval naar mn werk-mobiel) het is niet ideaal.. maar het werkt
  woensdag 5 augustus 2009 @ 17:05:12 #21
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_71627338
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:35 schreef HolleKies het volgende:

[..]

Je kan instellen op je ifoon dat je als je geen bereik hebt, je call word doorgeschakeld (in mijn geval naar mn werk-mobiel) het is niet ideaal.. maar het werkt
. Ik heb een iPhone gehaald met abbo, zodat ik die werk telefoon uit kan zetten... .
Voor het geval dat ik op het werk ben, zou het kunnen...
  woensdag 5 augustus 2009 @ 17:38:03 #22
263468 fokkerspy
Oordelen, is niet begrijpen
pi_71628118
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:26 schreef wayn het volgende:
Hoi allemaal,

Ik heb sinds 2,5 week mijn iPhone 3GS 16GB inclusief een i-300 abbo, alleen wat heeft T-Mobile een k*t netwerk zeg! Mijn iPhone wordt echt héél vaak van 't netwerk geknikkerd...

Zijn er meer mensen die met hun iPhone echt heel onregelmatige dekking hebben qua netwerk/internet? Ik heb vooral last van het uitvallen van het netwerk bij de volgende zaken:

- Reizen in de trein (tussen Breda-Eindhoven wordt ik gemiddeld 6-7x uit het netwerk gegooid)
- Wanneer ik in de supermarkt ben, of andere gebouwen waar ik niet direct bij een raam oid ben
- Als het onweert
- In 'kleinere' dorpen/platte land
- Het buitenland (tot nu toe alleen Belgie/Duitsland)
- Thuis op de bank (!!!!!!!!!)

Ik heb altijd bij T-Mobile gezeten, en nooit last gehad van het netwerk (alleen op overvolle plaatsen, zoals festivals/voetbalwedstrijd.. maar dat is 'normaal' denk ik), maar nu met die iPhone loopt hij altijd te kloten! Hebben andere mensen dat ook?

Heb al een keer naar Tmobile gebeld, en die hebben een report gemaakt waarna ik teruggebeld zou worden....... uiteraard ben ik NIET teruggebeld. Toen naar de winkel gegaan, en daar kreeg ik te horen dat 't te maken had met een software update. Ik de update gedaan, nog steeds het zelfde gezeur.

Wanneer dit niet opgelost kan worden, ga ik denk mijn abbo opzeggen... want ik heb niets aan de telefoon die 40% va de tijd geen netwerk heeft!

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen, en of het aan mijn iPhone ligt of aan t netwerk van T-Mobile?

Gr.

Het ligt niet zo zeer aan je iPhone maar aan het T-Mobile Netwerk. Je moet het zo zien. In NL.Duitsland e.d. is de dekking van de iPhone in de stad altijd prima.moment dat je buiten de stad gaat en meer richting open vlaktes is het probleem op probleem dat is zich opstapelt. Dat is zo een beetje de kern van de hele situatie. Uiteraard zullen er wel weer mensen zijn die zeggen nergens last van te hebben maar geloof me, door de beugel gekomen werkt het T-Mobile netwerk het best in de stad.
Begrip: iets wat je krijgt als je het gegeven hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')