abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 augustus 2009 @ 11:13:46 #1
236104 Lefty16
"Feed your head"
pi_71618153
Ik werk sinds anderhalf jaar bij een bedrijf. Ze werken daar met halfjaar contracten die elke keer stilzwijgend worden verlengd. Nu is bijna mijn 3e halfjaar contract afgelopen en dan moeten ze over stappen op een vast contract. Ik weet dat ik weg moet, maar dat is mij nog niet verteld. 1 septmeber is mijn contract afgelopen. Dat is dus al over 2 weken. Kan dit wel? Mogen zij mijn contract nu 2 weken van tevoren niet meer verlengen? Als ik niet uit betrouwbare bron wist dat ik weg moest, dacht ik nu dat mijn contract gewoon weer stilzwijgend werd verlengt...
pi_71618235
Je wist een halfjaar geleden al dat die nu af ging lopen
  woensdag 5 augustus 2009 @ 11:17:58 #3
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_71618255
Ze mogen op de laatste dag nog zeggen dat je contract niet verlengd wordt. Netjes is anders, maargoed

Tenzij anders is opgenomen in je contract, maar dat zal niet. Daar zal alleen staan voor 6 mnd en indien geen andere melding met een zelfde tijd verlengd.
Dum de dum
pi_71618257
Hoewel het natuurlijk wel net zo netjes is om het je tijdig te laten weten, is je werkgever niet verplicht om aan te kondigen dat een contract niet wordt verlengd. Hij mag dus ook op je laatste werkdag zeggen dat je daarna niet meer hoeft terug te komen.

Let overigens wel op. Als jij niets hoort en op 1 september gewoon gaat werken en je baas laat je werken, dan is het contract alsnog stilzwijgend (in dit geval voor onbepaalde tijd) verlengd.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 11:18:29 #5
261336 drbrik
zo hel wie un brik
pi_71618273
Zoals ik heb ervaren kunnen ze je dat nog op je laatste dag van dat contract vertellen! Maar ja of dat nu echt netjes is om dat zo te doen daar zet ik wel mijn vraagtekens bij!
Why do hockey-players wear numbers on their shirts? Cause sometimes they can't match the dental records with the bodies
pi_71618275
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:13 schreef Lefty16 het volgende:
Ik werk sinds anderhalf jaar bij een bedrijf. Ze werken daar met halfjaar contracten die elke keer stilzwijgend worden verlengd. Nu is bijna mijn 3e halfjaar contract afgelopen en dan moeten ze over stappen op een vast contract. Ik weet dat ik weg moet, maar dat is mij nog niet verteld. 1 septmeber is mijn contract afgelopen. Dat is dus al over 2 weken. Kan dit wel? Mogen zij mijn contract nu 2 weken van tevoren niet meer verlengen? Als ik niet uit betrouwbare bron wist dat ik weg moest, dacht ik nu dat mijn contract gewoon weer stilzwijgend werd verlengt...
Je contract loopt af, uit fatsoen kunnen ze het melden maar zijn het niet verplicht.
"Fuck the phones! Unless Carmen Electra calls for an
emergency titty-fuck, dont pick up!"
"He's so full of shit that his eyes are brown"
  woensdag 5 augustus 2009 @ 11:19:47 #7
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_71618303
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:18 schreef DaMart het volgende:
Hoewel het natuurlijk wel net zo netjes is om het je tijdig te laten weten, is je werkgever niet verplicht om aan te kondigen dat een contract niet wordt verlengd. Hij mag dus ook op je laatste werkdag zeggen dat je daarna niet meer hoeft terug te komen.

Let overigens wel op. Als jij niets hoort en op 1 september gewoon gaat werken en je baas laat je werken, dan is het contract alsnog stilzwijgend (in dit geval voor onbepaalde tijd) verlengd.
Als TS op 1 sept nog niets gehoord heeft is het contract inderdaad voor onbepaalde tijd verlengd. Dus ookal laat de baas je niet werken en stuurt hij TS naar huis op of vlak na 1 september dan nog heeft TS recht op het contract. Je niet zomaar af laten schepen mocht dat gebeuren dus.
Dum de dum
  woensdag 5 augustus 2009 @ 11:21:01 #8
236104 Lefty16
"Feed your head"
pi_71618335
Bedankt voor jullie reacties! Wel balen, want ik had gehoopt, dat zij ook iets van een maand van tevoren dat zouden moeten melden... Nou afwachten dus...
pi_71618348
Tenzij er wat in het contract staat over een opzegtermijn, maar dat zal wel niet
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 augustus 2009 @ 11:31:08 #10
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_71618657
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:21 schreef Lefty16 het volgende:
... Nou afwachten dus...
Met afwachten kom je in de WW. Vraag het ze anders even...
  woensdag 5 augustus 2009 @ 11:32:37 #11
236104 Lefty16
"Feed your head"
pi_71618709
Heb ik gedaan al meerdere keren, maar ze doen net ofdat ze van niets weten. Ligt op het moment een beetje gecompliceerd daar.
  Moderator woensdag 5 augustus 2009 @ 11:33:09 #12
42184 crew  DaMart
pi_71618718
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:19 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Als TS op 1 sept nog niets gehoord heeft is het contract inderdaad voor onbepaalde tijd verlengd. Dus ookal laat de baas je niet werken en stuurt hij TS naar huis op of vlak na 1 september dan nog heeft TS recht op het contract. Je niet zomaar af laten schepen mocht dat gebeuren dus.
Nee hoor. Er is afgesproken dat het contract op 1 september eindigt. En dan eindigt het contract dus ook gewoon. Er is dan geen opzeggingshandeling vereist. De werkgever hoeft dus niet aan te geven of hij het verlengt of niet. Alleen als hij de werknemer na 1 september ook gewoon laat werken, is er sprake van een stilzwijgende verlenging.
pi_71619059
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:33 schreef DaMart het volgende:

[..]

Nee hoor. Er is afgesproken dat het contract op 1 september eindigt. En dan eindigt het contract dus ook gewoon. Er is dan geen opzeggingshandeling vereist. De werkgever hoeft dus niet aan te geven of hij het verlengt of niet. Alleen als hij de werknemer na 1 september ook gewoon laat werken, is er sprake van een stilzwijgende verlenging.
Dat dus! Bij mijn oude werk vertelden ze het ook altijd op de laatste dag om 5 voor 6 omdat ze anders bang waren dat mensen de voorraad zouden meenemen
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:41:16 #14
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_71623694
Contract van TS eindigde niet elke keer, maar werd elke keer stilzwijgend verlengd met een zelfde periode.

Wanneer dit nu dus weer zou gebeuren dan is dat de 4e periode dus vast.

Tenzij dat dus anders of specifiek beschreven staat in het contract. Maar dat is voor TS om uit te zoeken
Dum de dum
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')