Je contract loopt af, uit fatsoen kunnen ze het melden maar zijn het niet verplicht.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:13 schreef Lefty16 het volgende:
Ik werk sinds anderhalf jaar bij een bedrijf. Ze werken daar met halfjaar contracten die elke keer stilzwijgend worden verlengd. Nu is bijna mijn 3e halfjaar contract afgelopen en dan moeten ze over stappen op een vast contract. Ik weet dat ik weg moet, maar dat is mij nog niet verteld. 1 septmeber is mijn contract afgelopen. Dat is dus al over 2 weken. Kan dit wel? Mogen zij mijn contract nu 2 weken van tevoren niet meer verlengen? Als ik niet uit betrouwbare bron wist dat ik weg moest, dacht ik nu dat mijn contract gewoon weer stilzwijgend werd verlengt...
Als TS op 1 sept nog niets gehoord heeft is het contract inderdaad voor onbepaalde tijd verlengd. Dus ookal laat de baas je niet werken en stuurt hij TS naar huis op of vlak na 1 september dan nog heeft TS recht op het contract. Je niet zomaar af laten schepen mocht dat gebeuren dus.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:18 schreef DaMart het volgende:
Hoewel het natuurlijk wel net zo netjes is om het je tijdig te laten weten, is je werkgever niet verplicht om aan te kondigen dat een contract niet wordt verlengd. Hij mag dus ook op je laatste werkdag zeggen dat je daarna niet meer hoeft terug te komen.
Let overigens wel op. Als jij niets hoort en op 1 september gewoon gaat werken en je baas laat je werken, dan is het contract alsnog stilzwijgend (in dit geval voor onbepaalde tijd) verlengd.
Nee hoor. Er is afgesproken dat het contract op 1 september eindigt. En dan eindigt het contract dus ook gewoon. Er is dan geen opzeggingshandeling vereist. De werkgever hoeft dus niet aan te geven of hij het verlengt of niet. Alleen als hij de werknemer na 1 september ook gewoon laat werken, is er sprake van een stilzwijgende verlenging.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:19 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Als TS op 1 sept nog niets gehoord heeft is het contract inderdaad voor onbepaalde tijd verlengd. Dus ookal laat de baas je niet werken en stuurt hij TS naar huis op of vlak na 1 september dan nog heeft TS recht op het contract. Je niet zomaar af laten schepen mocht dat gebeuren dus.
Dat dus! Bij mijn oude werk vertelden ze het ook altijd op de laatste dag om 5 voor 6 omdat ze anders bang waren dat mensen de voorraad zouden meenemenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:33 schreef DaMart het volgende:
[..]
Nee hoor. Er is afgesproken dat het contract op 1 september eindigt. En dan eindigt het contract dus ook gewoon. Er is dan geen opzeggingshandeling vereist. De werkgever hoeft dus niet aan te geven of hij het verlengt of niet. Alleen als hij de werknemer na 1 september ook gewoon laat werken, is er sprake van een stilzwijgende verlenging.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |