abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71611679
Hallo,

Vorige keer had ik ook topic over Nero Vision deze zal de laatste zijn.
Mijn vraag: gaat de kwaliteit achteruit als ik een MPEG2 bestand brand met Nero Vision?
Originele bestand is DV die heb ik succesvol omgezet naar MPEG2 met Sony Vegas Pro.

Bij de eerste DVD heb ik een Data DVD gemaakt van die MPEG2 bestand.
Bij de 2e DVD heb ik een menu erbij gedaan met Nero Vision.

Verandert Nero Vision de kwaliteit of doet die alleen een extra menu erbij, want ik wil geen kwaliteit verlies.
Zelf heb ik geprobeerd te kijken naar de verschil maar het is moeilijk te zien als het 10 sec duurt om over te schakelen van source.
pi_71611772
Brand gewoon 2 verschillende dvd's en kijk zelf naar het verschil.

Het is geen rocket science hoor.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_71612015
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 23:51 schreef zjroentje het volgende:
Brand gewoon 2 verschillende dvd's en kijk zelf naar het verschil.

Het is geen rocket science hoor.
Zelf heb ik geprobeerd te kijken naar de verschil maar het is moeilijk te zien als het 10 sec duurt om over te schakelen van source. Ik wil exact dezelfde kwaliteit. 1 ding is zeker, de Data DVD heeft de originele bestand Ik vraag me af of Nero Vision dat ook doet en niet zelf de audio of Video instellingen verandert.
pi_71614179
Je kunt het ergens instellen: in Nero Vision 4 is er een instelling mogelijk waardoor het programma materiaal dat dvd-video compliant wordt aangeboden niet opnieuw encodeert.
pi_71643245
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 03:26 schreef Stoomhamer het volgende:
Je kunt het ergens instellen: in Nero Vision 4 is er een instelling mogelijk waardoor het programma materiaal dat dvd-video compliant wordt aangeboden niet opnieuw encodeert.
Niet helemaal waar, je hebt 2 instellingen:
Encoding: Fast encoding => kwaliteitsverlies, High Qualitiy => zo goed als geen kwaliteitsverlies
Nero smartencoding => op disable zetten

De ellende met het encoderen / omzetten is dat je precies moet weten wat de eigenschappen zijn van het bronmateriaal om te komen tot een zo goed als kwaliteitsverlies vrije omzetting. Mijn bescheiden mening is dat om het echt goed te kunnen doen je flink gestudeerd moet hebben.
Het gebruik van de omschrijving "Joodse kolonisten" zoals algemeen het gebruik is in de Nederlandse pers is van het zelfde walgelijk lage niveau als het gebruik van de term "Gastarbeiders" voor de vijfde generatie van immigranten in Nederland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')