Ghehe, kan niet wachten tot het weer voorjaar is! Ik woon zelf in Assen, dus in het Noordenquote:Op maandag 14 september 2009 17:00 schreef fullmetal het volgende:
Hetzelfde verhaal hier, zal ergens in maart zijn dat ik op de weg mag![]()
Ik rij nu al in de buurt rond, leuk ding.
Waar woon je zelf? misschien in de lente samen gaan toeren.
En nog iets, neem een fiets met veel beschikbare onderdelen, zoals gs550e.
http://www.motorbikes.be/nl/quote:Op maandag 14 september 2009 20:35 schreef Eddos het volgende:
Dus ik was op zoek naar een website met iets van een overzicht met alle reeds uitgebrachte motoren o.i.d, is zoiets er?
Cardan is onderhoudsvriendelijk maar ook een stuk zwaarder waardoor maar weinig merken er mee werken. Die ketting en tandwielen zijn echt geen gruwel om bij te houden hoor, beetje goed smeren en die dingen kunnen jaren mee. Zo'n beetje 80% van alle motoren heeft een ketting aandrijving dus je verkleind je keuze aardig als je specifiek voor een cardanaandrijving wilt gaan.quote:Op maandag 14 september 2009 20:38 schreef TPS het volgende:
Ik had ook wat dingen gehoord over dat een cardan aandrijving ofzo heel erg onderhoudsvriendelijk is (tegenover een ketting). Weet jij daar toevallig meer over?
Als er wordt gesproken over het smeren van banden dan lijkt het me geen goed forumquote:Op maandag 14 september 2009 21:39 schreef Panzerknacker666 het volgende:
mf heeft trouwens ook een heel goed how-to gedeelte voor smeren van kettingen/banden etc, goed forum.
Je komt ook dan vaak in de zwaardere motoren terecht (Diversion900, BMW's, Guzzi's) plus de Cardanas heeft nogal de neiging door te werken in het rijgedrag immers er staat een x-aantal kg staal te draaien in een richting dwars op het frame van je motor. Daarbij merk je het ook bij het remmen. Maa ronderhoud technisch is het natuurlijk enorm prettig een cardanas. (kan ik uit ervaring vertellen)quote:Op maandag 14 september 2009 21:27 schreef retuow82 het volgende:
Cardan is onderhoudsvriendelijk maar ook een stuk zwaarder waardoor maar weinig merken er mee werken. Die ketting en tandwielen zijn echt geen gruwel om bij te houden hoor, beetje goed smeren en die dingen kunnen jaren mee. Zo'n beetje 80% van alle motoren heeft een ketting aandrijving dus je verkleind je keuze aardig als je specifiek voor een cardanaandrijving wilt gaan.
Ik ben ook begonnen op een Nighthawk 650cc uit 1984. Voor 800 euro van marktplaats gehaald.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 01:29 schreef popolon het volgende:
Er zijn al wat goede alternatieven voorbij gekomen, zelf ben ik begonnen op een Honda Nighthawk. Wel wat klein voor m'n 2 meter maar goed, er was niets groters. Wel prima motoren ook.
Zoiets dus:
[ afbeelding ]
Alsof een motor onder de 1000 euro een wrak isquote:Op dinsdag 15 september 2009 08:58 schreef Kreator het volgende:
Ik begrijp niet zo goed dat iedereen hier aanraadt om een wrak van onder de 1000 euro te kopen. Dat lijkt me nou echt de meest veilige manier van rijden en zeker op een motor is het wel prettig dat je weet dat de techniek goed is. Ook al omdat er geen APK voor motoren is en je dus eigenlijk geen idee hebt wat je koopt als beginner.
Zo duur zijn motoren nou ook weer niet, dus ik zou gewoon wat meer uitgeven aan een degelijke jonge machine, die ook weer beter verkoopt.
Een motor van 2500 is nog steeds een ouwe bak, alleen iets minder oud. Wat betreft veiligheid is het verschil 0,0, vooropgesteld dat je max-1000 euro motor een redelijk exemplaar is. Punt is namelijk dat er voor die 2500 ook genoeg schroot met lekke voorvorkkeringen, kapotte wiellagers of versleten remmen te koop is.quote:Op dinsdag 15 september 2009 08:58 schreef Kreator het volgende:
Ik begrijp niet zo goed dat iedereen hier aanraadt om een wrak van onder de 1000 euro te kopen. Dat lijkt me nou niet echt de meest veilige manier van rijden en zeker op een motor is het wel prettig dat je weet dat de techniek goed is. Ook al omdat er geen APK voor motoren is en je dus eigenlijk geen idee hebt wat je koopt als beginner.
Zo duur zijn motoren nou ook weer niet, dus ik zou gewoon wat meer uitgeven aan een degelijke jonge machine, die ook weer beter verkoopt.
Super, dank je wel!quote:Op maandag 14 september 2009 21:27 schreef retuow82 het volgende:
[..]
http://www.motorbikes.be/nl/
Alle merken, alle types, alle jaren inclusief specificaties. Succes!
[..]
Cardan is onderhoudsvriendelijk maar ook een stuk zwaarder waardoor maar weinig merken er mee werken. Die ketting en tandwielen zijn echt geen gruwel om bij te houden hoor, beetje goed smeren en die dingen kunnen jaren mee. Zo'n beetje 80% van alle motoren heeft een ketting aandrijving dus je verkleind je keuze aardig als je specifiek voor een cardanaandrijving wilt gaan.
Een FZR leek mij ook wel wat, maar het blijft eerst toch bij ori๋nterenquote:Op woensdag 16 september 2009 18:21 schreef Panzerknacker666 het volgende:
en een yamaha yzf750? of een fzr? via sites als MP kom ik dat soort modellen vrij goedkoop tegen, en dat lijken me ook nietecht typische beginnersmotoren.
FZR's van yamaha hebben niet al te betrouwbare blokken tov honda's prijs/leeftijdsgenoten.quote:Op woensdag 16 september 2009 18:21 schreef Panzerknacker666 het volgende:
en een yamaha yzf750? of een fzr? via sites als MP kom ik dat soort modellen vrij goedkoop tegen, en dat lijken me ook nietecht typische beginnersmotoren.
Dikke onzin, met die blokken is niets aan de hand, ik heb zelf een FZR 600R gehad als eerste motor en die blokken zijn helemaal doorontwikkeld, heerlijke fiets. Dat ze misschien anders reageren dan een Honda waar iedereen op weg kan rijden (want helaas dat is zo met de CBR) wil niet zeggen dat ze slechter zijn en voor ieder blok geldt dat je ze goed moet onderhouden.quote:Op woensdag 16 september 2009 18:53 schreef fullmetal het volgende:
[..]
FZR's van yamaha hebben niet al te betrouwbare blokken tov honda's prijs/leeftijdsgenoten.
Overigens als je pauperfiets koopt, let op de banden, ketting, remmen. Ketting kost al gauw 140 euro, en dat zonder mensen die voor je het erop monteren.
Dat is zeker zo, afgeraffelde honda kan niet tegen oude onderhouden yamaha blok. Maar met prima onderhoud van beide kan honda hogere Km halen, meeste Cbr blokken moeten zonder problemen 1ton halen.quote:Op woensdag 16 september 2009 23:16 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Dikke onzin, met die blokken is niets aan de hand, ik heb zelf een FZR 600R gehad als eerste motor en die blokken zijn helemaal doorontwikkeld, heerlijke fiets. Dat ze misschien anders reageren dan een Honda waar iedereen op weg kan rijden (want helaas dat is zo met de CBR) wil niet zeggen dat ze slechter zijn en voor ieder blok geldt dat je ze goed moet onderhouden.
http://www.25kilowatt.nl/quote:Op dinsdag 8 september 2009 17:48 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Twijfels, twijfels. Over het wel of niet gaan lessen (ben 19 jaar oud).
Zit me op internet te ori๋nteren naar motoren, maar ik kom op Marktplaats echt amper <25kw motoren tegen die ook nog eens niet al te ver weg te koop staan.
Waar kan ik goedkope motoren (denk aan maximaal 1500 euro) vinden, behalve op marktplaats? Ik vind het motoren aanbod op marktplaats nogal schraal...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |