abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71605981

Vanaf donderdag ben ik een aantal dagen in Antwerpen samen met mijn moeder en daarvoor zoeken we nog een aantal leuke plekken om uit eten te gaan

De 'eisen':
- Lekker
- Betaalbaar
- Geen restaurants met uitsluitend vis (daar zijn we beiden niet zo van)

Hebben jullie nog leuke tips?
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 21:27:35 #2
224269 Jofol
Wat moet, dat moet...
pi_71606219
Het elfde gebod, een restaurant/cafe vol met Maria beelden. Verder niks religieus of zo, gewoon lekker eten met normale muziek. Wel apart om tussen te zitten.
Doe maar joh!
pi_71606299
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 21:27 schreef Jofol het volgende:
Het elfde gebod, een restaurant/cafe vol met Maria beelden. Verder niks religieus of zo, gewoon lekker eten met normale muziek. Wel apart om tussen te zitten.
En waar is dat te vinden?
pi_71607273
Ik vind Kookaburra altijd wel leuk. Eethuisje met fusion-keuken.
Maalderijstraat.

Klik
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:23:22 #5
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_71608155
Een Frietkot?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_71611897
gauchos
pi_71620277
Voor lekkere pasta ga je naar Pasta op de Oude Koornmarkt http://www.apm-hippo.be/
pi_71623378
Appelmans vind ik wel tof altijd. Lekker eten, en als je nog niet aan eten toe bent (en niet hoeft te rijden) kan je de (absinth)cocktailkaart eens proberen.
http://www.brasserieappelmans.be
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:50:21 #9
263468 fokkerspy
Oordelen, is niet begrijpen
pi_71626972
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 21:20 schreef Trusten het volgende:

Vanaf donderdag ben ik een aantal dagen in Antwerpen samen met mijn moeder en daarvoor zoeken we nog een aantal leuke plekken om uit eten te gaan

De 'eisen':
- Lekker
- Betaalbaar
- Geen restaurants met uitsluitend vis (daar zijn we beiden niet zo van)

Hebben jullie nog leuke tips?

Ik weet niet of je met het OV komt of de auto maar als je met de eerste komt= trein dan moet je maar eens als je het centraal station uitloopt links en rechts van je kijken wanneer je verder de boulevard inloopt. Het wemelt er van leuke en gezellige en...goede restaurantjes.
Begrip: iets wat je krijgt als je het gegeven hebt.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 17:03:53 #10
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_71627302
Het hemels gerecht bij de grote kerk
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_71627322
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:50 schreef fokkerspy het volgende:

[..]

Ik weet niet of je met het OV komt of de auto maar als je met de eerste komt= trein dan moet je maar eens als je het centraal station uitloopt links en rechts van je kijken wanneer je verder de boulevard inloopt. Het wemelt er van leuke en gezellige en...goede restaurantjes.
Jammer dat je niet naar die leuke restaurantjes kan als je met de auto komt
pi_71627515
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:50 schreef fokkerspy het volgende:
O oke thanks, meestal zitten er rond centrale stations veel slechte en overpriced restaurants....maar in Antwerpen dus niet?
pi_71627550
Je kan gratis parkeren aan de kaaien in antwerpen, een minuutje of 5 wandelen en je bent aan de grote markt. In de straatjes vlakbij heb je veel restaurants, en daar ligt ook de pasta-restaurant die Tjop Tjop voorstelt. Ben er zelf nog niet gaan eten.

Als je dan op een vrijdagavond er bent, zou ik je voorstellen om strawberry fields (café) binnen te gaan. In de avond is er een jam sessie, altijd wel leuke muziek.

Voor een jazz café moet je naar de Muze gaan, ligt aan één van de vele straatjes vlakbij de grote markt. Ligt in een relatief rustige straatje, en daar tegenover heb je nog een toffe café (de pelikaan). Alleen bij de Muze opletten dat er geen live band optreedt, want dan betaal je 50 cent extra per consumptie.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 augustus 2009 @ 17:16:15 #14
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_71627576
De Argentijn ergens vlak bij Chinatown.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 5 augustus 2009 @ 17:16:45 #15
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_71627586
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:13 schreef Trusten het volgende:

[..]

O oke thanks, meestal zitten er rond centrale stations veel slechte en overpriced restaurants....maar in Antwerpen dus niet?
Zeker wel, daar zou ik hard voorbij lopen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_71627717
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:16 schreef borisz het volgende:
De Argentijn ergens vlak bij Chinatown.
Tegenover de UGC-bioscoop.

BIFE CHURRASCO
Denk dat je deze bedoelt, kan je achteraf nog een filmpje meepikken.
Er is nog een Argentijns restaurant waar ik al 2 keer ben geweest, ligt vlakbij de kathedraal en ook ergens in de buurt van de grote markt.

Goedkoop Italiaans eten en toch lekker, Da Giovanni's, zijn 2 aparte gebouwen die tegenover elkaar liggen. Als je er langs loopt roepen ze altijd tegen je zodat je komt eten.
Daar vlakbij een cocktailbar Appelmans, niet veel keuze qua hoofdgerechten (had de Mechelse koekoek besteld, veel te droog) maar wel een enorm lekkere voorgerecht gegeten daar (Lomo Iberico tonnato).
Liggen allebei aan de Groenplaats (vlakbij de grote markt alweer )

Volgens mij kan je nu wel even verder
pi_71635285
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:13 schreef Trusten het volgende:

[..]

zeer zeker wel vooral hard doorlopen en op een van de marktjes (ok tis geen markt maar zoals groenplaats en dergelijke) wat eten 10 keer lekkerder en veel goedkoper.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  donderdag 6 augustus 2009 @ 18:06:41 #18
164471 Lubbert
Noe mu-j s goed luustern
pi_71657325
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:16 schreef XL het volgende:

[..]

Zeker wel, daar zou ik hard voorbij lopen.
Op de Keyserlei wemelt het van de gezellige restaurantjes. Menukaarten hangen voor het raam dus de prijzen kun je makkelijk vergelijken. Als wij een paar dagen naar Antwerpen gaan dan doe we ook altijd een pizzahutje. Daar eet je 3 gangen voor 9,95 en dan zit je ook goed vol hoor.
Binnie noe helemoale van god los
  donderdag 6 augustus 2009 @ 22:47:28 #19
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_71665802
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:06 schreef Lubbert het volgende:

[..]

Op de Keyserlei wemelt het van de gezellige restaurantjes. Menukaarten hangen voor het raam dus de prijzen kun je makkelijk vergelijken. Als wij een paar dagen naar Antwerpen gaan dan doe we ook altijd een pizzahutje. Daar eet je 3 gangen voor 9,95 en dan zit je ook goed vol hoor.
Niet alleen de menukaarten hangen er voor het raam, ook de plaatjes van hoe het er op je bord uitziet. Om een beter beeld te geven van de kwaliteit die je er mag verwachten
pi_71667210
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:47 schreef XL het volgende:

[..]

Niet alleen de menukaarten hangen er voor het raam, ook de plaatjes van hoe het er op je bord uitziet. Om een beter beeld te geven van de kwaliteit die je er mag verwachten
Ik krijg daar ook altijd zo'n Damrak gevoel bij.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 11:21:37 #21
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_71676329
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:14 schreef ASSpirine het volgende:
Je kan gratis parkeren aan de kaaien in antwerpen, een minuutje of 5 wandelen en je bent aan de grote markt. In de straatjes vlakbij heb je veel restaurants, en daar ligt ook de pasta-restaurant die Tjop Tjop voorstelt. Ben er zelf nog niet gaan eten.

Als je dan op een vrijdagavond er bent, zou ik je voorstellen om strawberry fields (café) binnen te gaan. In de avond is er een jam sessie, altijd wel leuke muziek.

Voor een jazz café moet je naar de Muze gaan, ligt aan één van de vele straatjes vlakbij de grote markt. Ligt in een relatief rustige straatje, en daar tegenover heb je nog een toffe café (de pelikaan). Alleen bij de Muze opletten dat er geen live band optreedt, want dan betaal je 50 cent extra per consumptie.
Bedankt voor de parkeertip! Ik ben er al een keer met de trein geweest, maar wil ook een keer met de auto
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_71678908
Je moet op de ring van antwerpen richting Brugge rijden, en op een gegeven moment kan je richting de schelde gaan. Die afrit nemen, einde afrit naar links, en ik dacht de hele tijd rechtdoor rijden tot je aan een T-splitsing komt. Naar rechts en hele tijd rechtdoor rijden. De ingang kan je wel eens makkelijk voorbij rijden, maar er staan enorm veel auto's geparkeerd. Hoe verder je naar rechts rijdt op de parking, hoe dichter aan het centrum, maar ook hoe minder parkeerplaats
pi_71679166
http://www.parkereninantwerpen.be/parkeermogelijkheden

Alleen opletten bij hoog water maar dat zal nu geen problemen opleveren
pi_71753308
Je moet eigenlijk ook even naar Cafenation vlakbij de Meir (Hopland heet de straat). Leuk zaakje, erg goeie koffie(-variaties)
pi_71754513
Ben al weer terug, uiteindelijk gegeten bij Kookaburra (lekker, aanrader!), bife churrasco (eten koud, bestek niet schoon en eten niet echt lekker...geen aanrader) en taverne rubenshof (ook erg lekker). Nog bedankt voor de tips...

Da Giovanni was trouwens echt té druk dus daar zijn we voorbij gelopen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')