abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71593612
Ik zit bij de ING, eigenlijk altijd al......

Nu vroeg ik mij af, kan ik zomaar ook nog bij de Rabobank een rekening openen, of wordt dit heel prijzig? Waarschijnlijk een hele suffe vraag, maar ik kon het niet vinden op de site van de Rabobank.

Of gaat de belastingdienst dan moeilijk doen, ik heb geen idee?
pi_71593639
ja, ik zit zelf bij 4 banken, je betaald meestal wel voor betaalpasjes (je kan ook rekeningen openen zonder pasje).
pi_71593651
Ik schaam mij een beetje voor mijn vraag Maar tot m'n 18e hebben mijn ouders eigenlijk alles geregeld.. En voor alles is een eerste keer of zo?!
pi_71593684
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:23 schreef willempjewever het volgende:
ja, ik zit zelf bij 4 banken, je betaald meestal wel voor betaalpasjes (je kan ook rekeningen openen zonder pasje).
En hoe open je dan zo een rekening? Gewoon naar de bank toegaan en zeggen: Hoi ik wil bij jullie? Of moet je nog bepaalde papieren meenemen? Of kan het ook online?
pi_71593760
Altijd je legitimatie meenemen En dan kun je idd gewoon bij de banken naar binnen lopen (is het makkelijkst, online regelen duurt altijd heel lang en uiteindelijk vragen ze waarschijnlijk toch of je even langskomt)
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:27:51 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_71593801
Soms kan het on line, maar dat is vaak alleen als je al klant bent. Het gemakkelijkst is het om er gewoon naar binnen te lopen en te vragen of ze een rekening voor je willen openen. Je neemt dan een identificatiebewijs mee en de rest gaat vanzelf. Soms moet je wel aantonen dat er regelmatig geld op de rekening gaat komen bv salaris of zo, maar geen idee of dat altijd zo is.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_71593826
Als je nog student bent kun je studenten rekening openen bij de Rabo, voorwaarde is wel dat je je stufi er op stort.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:28:41 #8
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_71593828
Ja, hoezo?
Wil je ze hebben?
Makkelijker kan ik het niet maken, wel leuker.
pi_71593839
Ga naar de bank en vraag daar de benodigde informatie
pi_71593860
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:25 schreef P.F het volgende:

[..]

En hoe open je dan zo een rekening? Gewoon naar de bank toegaan en zeggen: Hoi ik wil bij jullie? Of moet je nog bepaalde papieren meenemen? Of kan het ook online?
Bij de meeste banken kan het online, of je krijgt formulieren opgestuurd die je moet invullen en moet insturen.
Op de website's van de betreffende banken staat meestal wel hoe je een rekening kan openen

Naar een bank toegaan zal vast en zeker ook wel kunnen (ik heb het online geregeld), wel je paspoort o.i.d. meenemen denk ik.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:31:34 #11
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_71593930
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:27 schreef karr-1 het volgende:
Soms moet je wel aantonen dat er regelmatig geld op de rekening gaat komen bv salaris of zo, maar geen idee of dat altijd zo is.
Voor de goedkope particuliere betaalrekening eisen ze dat wel bij de Rabobank ja. Ik heb vorig jaar een betaalrekening geopend daar en daar moet ik mijn salaris op laten storten. Geen idee trouwens wat ze doen als ik daar ineens mee stop.
pi_71593988
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:25 schreef P.F het volgende:

[..]

Netjes voorstellen als P.F en dan vragen naar 2 kilo Granny smit. Is bank slangtaal voor nieuwe rekening.
pi_71594033
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:31 schreef Pool het volgende:

[..]

Voor de goedkope particuliere betaalrekening eisen ze dat wel bij de Rabobank ja. Ik heb vorig jaar een betaalrekening geopend daar en daar moet ik mijn salaris op laten storten. Geen idee trouwens wat ze doen als ik daar ineens mee stop.
Mijn stufi komt bij de ING, daarom is die rekening gratis en mag ik een CC hebben..

Dus ik zou wel mijn salaris er op kunnen laten storten maar dat komt niet super regelmatig..
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:40:27 #14
152789 karr-1
pi_71594217
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:34 schreef P.F het volgende:

[..]

Mijn stufi komt bij de ING, daarom is die rekening gratis en mag ik een CC hebben..

Dus ik zou wel mijn salaris er op kunnen laten storten maar dat komt niet super regelmatig..
De regelmaat maakt niet uit als er maar eens in de zoveel tijd geld op komt.
pi_71594261
Als je een goedkope bankrekening wilt, overweeg dan eens ASN Bank of Triodos Bank. Deze banken zijn ook nog eens duurzaam. Ze werken hetzelfde als de bekende "grote" banken, alleen ze hebben geen kantoren waar je langs kan gaan. Bij deze banken gaat dus alles via internet.

Ik zit zelf bij de Rabobank, maar overweeg over te stappen naar ASN Bank. De betaalrekening van ASN is al geopend en in gebruik.

Als je bij een bankkantoor langsgaat, neem dan in ieder geval je identiteitsbewijs mee, dat is het belangrijkste. De rest wijst zich vanzelf. Je kan bij het overstappen naar een andere bank ook gebruik maken van de overstapservice. Meer informatie daarover kan je vinden op www.overstapservice.nl

Veel succes.
pi_71594467
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:42 schreef RJD het volgende:
Als je een goedkope bankrekening wilt, overweeg dan eens ASN Bank of Triodos Bank. Deze banken zijn ook nog eens duurzaam. Ze werken hetzelfde als de bekende "grote" banken, alleen ze hebben geen kantoren waar je langs kan gaan. Bij deze banken gaat dus alles via internet.

Ik zit zelf bij de Rabobank, maar overweeg over te stappen naar ASN Bank. De betaalrekening van ASN is al geopend en in gebruik.

Als je bij een bankkantoor langsgaat, neem dan in ieder geval je identiteitsbewijs mee, dat is het belangrijkste. De rest wijst zich vanzelf. Je kan bij het overstappen naar een andere bank ook gebruik maken van de overstapservice. Meer informatie daarover kan je vinden op www.overstapservice.nl

Veel succes.
Ik ben zelf overgestapt van de Rabobank naar de Triodos bank, en die overstapservice werkt gewoon erg goed. Alleen de belastingdienst doet een beetje moeilijk, maarja die staan dan ook niet bekend om hun klantvriendelijkheid. Ik heb iedere maand mijn voorlopige teruggave (hypotheek) maar op een of andere manier kunnen ze dat niet goed verwerken en op de juiste rekening te storten en nu hebben ze blijkbaar besloten om het maar gewoon zelf te houden

[ Bericht 9% gewijzigd door Tahiti op 04-08-2009 14:52:34 (typo) ]
pi_71595482
DBS is ook gratis overigens.

Ik heb hier Rabobank (2x), DSB bank, ASN bank en MoneYou. Bevalt me prima zo.
pi_71595555
Ik wil niet overstappen hè!

Ik ga even kijken naar die gratis banken
pi_71595640
Waarom wil je eigenlijk een tweede bankrekening? Heb je nu al geheimen voor je partner?
pi_71595673
Wat heeft mijn partner met mijn bankrekening te maken?
pi_71595803
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:42 schreef RJD het volgende:

Mwa, ze hebben wel meer niet. iDeal al geprobeerd bijvoorbeeld?
pi_71595804
Mijn ex had er een tweede bankrekening naast kwam ik achter nadat ze ons huis leeg haalde toen we uit elkaar gingen Ik ben mischien een beetje achterdochtig geworden
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:36:16 #23
152789 karr-1
pi_71595834
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:31 schreef P.F het volgende:
Wat heeft mijn partner met mijn bankrekening te maken?
In principe alles. MIjn partner heeft toegang tot onze gezamenlijke rekening en in het geval van mijn overlijden ook tot mijn priverekening.
pi_71595857
Whehe. Nou ja als ik zou samenwonen of getrouwd zou zijn, dan misschien wel. Maar nu niet.
pi_71595950
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:35 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Mwa, ze hebben wel meer niet. iDeal al geprobeerd bijvoorbeeld?
Triodos is bezig om iDeal aan te bieden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')