En hoe open je dan zo een rekening? Gewoon naar de bank toegaan en zeggen: Hoi ik wil bij jullie? Of moet je nog bepaalde papieren meenemen? Of kan het ook online?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:23 schreef willempjewever het volgende:
ja, ik zit zelf bij 4 banken, je betaald meestal wel voor betaalpasjes (je kan ook rekeningen openen zonder pasje).
Bij de meeste banken kan het online, of je krijgt formulieren opgestuurd die je moet invullen en moet insturen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:25 schreef P.F het volgende:
[..]
En hoe open je dan zo een rekening? Gewoon naar de bank toegaan en zeggen: Hoi ik wil bij jullie? Of moet je nog bepaalde papieren meenemen? Of kan het ook online?
Voor de goedkope particuliere betaalrekening eisen ze dat wel bij de Rabobank ja. Ik heb vorig jaar een betaalrekening geopend daar en daar moet ik mijn salaris op laten storten. Geen idee trouwens wat ze doen als ik daar ineens mee stop.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:27 schreef karr-1 het volgende:
Soms moet je wel aantonen dat er regelmatig geld op de rekening gaat komen bv salaris of zo, maar geen idee of dat altijd zo is.
Netjes voorstellen als P.F en dan vragen naar 2 kilo Granny smit. Is bank slangtaal voor nieuwe rekening.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:25 schreef P.F het volgende:
[..]
En hoe open je dan zo een rekening? Gewoon naar de bank toegaan en zeggen: Hoi ik wil bij jullie? Of moet je nog bepaalde papieren meenemen? Of kan het ook online?
Mijn stufi komt bij de ING, daarom is die rekening gratis en mag ik een CC hebben..quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:31 schreef Pool het volgende:
[..]
Voor de goedkope particuliere betaalrekening eisen ze dat wel bij de Rabobank ja. Ik heb vorig jaar een betaalrekening geopend daar en daar moet ik mijn salaris op laten storten. Geen idee trouwens wat ze doen als ik daar ineens mee stop.
De regelmaat maakt niet uit als er maar eens in de zoveel tijd geld op komt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:34 schreef P.F het volgende:
[..]
Mijn stufi komt bij de ING, daarom is die rekening gratis en mag ik een CC hebben..
Dus ik zou wel mijn salaris er op kunnen laten storten maar dat komt niet super regelmatig..
Ik ben zelf overgestapt van de Rabobank naar de Triodos bank, en die overstapservice werkt gewoon erg goed. Alleen de belastingdienst doet een beetje moeilijk, maarja die staan dan ook niet bekend om hun klantvriendelijkheid. Ik heb iedere maand mijn voorlopige teruggave (hypotheek) maar op een of andere manier kunnen ze dat niet goed verwerken en op de juiste rekening te storten en nu hebben ze blijkbaar besloten om het maar gewoon zelf te houdenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:42 schreef RJD het volgende:
Als je een goedkope bankrekening wilt, overweeg dan eens ASN Bank of Triodos Bank. Deze banken zijn ook nog eens duurzaam. Ze werken hetzelfde als de bekende "grote" banken, alleen ze hebben geen kantoren waar je langs kan gaan. Bij deze banken gaat dus alles via internet.
Ik zit zelf bij de Rabobank, maar overweeg over te stappen naar ASN Bank. De betaalrekening van ASN is al geopend en in gebruik.
Als je bij een bankkantoor langsgaat, neem dan in ieder geval je identiteitsbewijs mee, dat is het belangrijkste. De rest wijst zich vanzelf. Je kan bij het overstappen naar een andere bank ook gebruik maken van de overstapservice. Meer informatie daarover kan je vinden op www.overstapservice.nl
Veel succes.
Mwa, ze hebben wel meer niet. iDeal al geprobeerd bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:42 schreef RJD het volgende:
Als je een goedkope bankrekening wilt, overweeg dan eens ASN Bank of Triodos Bank. Deze banken zijn ook nog eens duurzaam. Ze werken hetzelfde als de bekende "grote" banken, alleen ze hebben geen kantoren waar je langs kan gaan. Bij deze banken gaat dus alles via internet.
In principe alles. MIjn partner heeft toegang tot onze gezamenlijke rekening en in het geval van mijn overlijden ook tot mijn priverekening.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:31 schreef P.F het volgende:
Wat heeft mijn partner met mijn bankrekening te maken?
Triodos is bezig om iDeal aan te bieden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:35 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Mwa, ze hebben wel meer niet. iDeal al geprobeerd bijvoorbeeld?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |