abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71593078
-Hoelang van te voren voordat je 18 bent moet je dit doen?

En hoe zit het nou met het loon Als je nu niet werkt moet je dan 0 euro invullen. En als je dan opeens werk vindt Moet je dat achteraf aangeven ofzoiets? Kan iemand mij dit goed uitleggen, wil namelijk niks stouts doen hoor .
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:13:11 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_71593311
Ik neem aan dat dit achteraf met de belasting verrekend word. Dan moet je eventueel wat terug betalen.

verder staat op de toeslagen site dat je een verandering in inkomen meteen door moet geven en dan word het automatisch aangepast aan de nieuwe situatie.

Wanneer je het doet maakt niet zo heel veel uit, je krijgt het pas vanaf je 18de. Vraag het een maand of 2 a 3 aan voor je 18 word.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_71593979
Je moet je geboortedatum invullen, dus Belastingdienst weet dan wel wanneer je er recht op hebt. Als je dit jaar 18 wordt, zou je het nu alvast in kunnen vullen.
Je geeft aan dat je geen inkomen hebt, dan vul je dus inderdaad 0 in. Zodra je toch inkomen krijgt kan je de zorgtoeslag aan laten passen door het opnieuw in te vullen met je nieuwe inkomensgegevens. Dan zal de Belastingdienst dit voor je aanpassen.

Alle informatie hierover is heel gemakkelijk te vinden op www.toeslagen.nl
pi_71595906
Net mijn DigiD aangevraagd, nu wachten en daarna invullen, bedankt !

Trouwens, stel ik verdien nu opeens teveel, vul dat achteraf in op de Definitieve formulier op 2010, moet ik dan geld terug betalen ofzo? Hoe gaat dat in zijn werk?
pi_71597345
Klopt. Jij vraagt het straks aan en vult een inkomen in. In jouw geval is dat 0. Op basis daarvan wordt de hoogte van je toeslag berekend. Mocht blijken dat je inkomen na afloop van het jaar hoger is geweest dan 0, dan moet je het teveel ontvangen geld weer terugbetalen aan de Belastingdienst. Je ontvangt namelijk eerst elke maand een voorschot en na afloop van het jaar wordt een definitieve berekening gemaakt. Dan zal blijken of je moet bijbetalen of dat je nog extra terugkrijgt.

Voor het volgende jaar hoef je niet opnieuw aan te vragen (aanvragen doe je dus maar 1x). Dan wordt je toeslag automatisch berekend door de Belastingdienst. Als je geschatte inkomen te hoog of te laag is, dan moet je het zelf wijzigen, anders heb je kans dat je na aflooop van het jaar ineens veel moet terugbetalen.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:40:30 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71597801
Ja, dan moet je achteraf terugbetalen.

Oh, mijn venster stond al een tijdje open.
The love you take is equal to the love you make.
pi_71603154
Je krijgt trouwens tot zo'n ¤20000 euro (jaarsalaris) nog de maximale zorgtoeslag, dus volgens mij hoef je niet heel bang te zijn dat je daar snel overheen komt (tenzij je verwacht snel fulltime te gaan werken natuurlijk, en denkt veel te gaan verdienen )
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 4 augustus 2009 @ 23:42:43 #8
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_71611466
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:38 schreef Cahir het volgende:
Net mijn DigiD aangevraagd, nu wachten en daarna invullen, bedankt !

Trouwens, stel ik verdien nu opeens teveel, vul dat achteraf in op de Definitieve formulier op 2010, moet ik dan geld terug betalen ofzo? Hoe gaat dat in zijn werk?
Achteraf invullen op een Definitief formulier hoeft niet. De BD rekent met je inkomsten belasting. Als je de Inkomstenbelasting niet doet kijken ze naar jaaropgaven van je. Bij geen jaaropgaven zal er een nulinkomen uitkomen.

Inderdaad ligt de grens bij 19500 ongeveer voor je minder ZorgToeslag krijgt. Dus volgens mij moet je dat wel redden voor 2009...
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')