abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71731036
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:22 schreef TeleluvR het volgende:
Windows 7 RTM bevalt tot zover goed. Wel even wennen aan de grote taakbalk, ik houd van klein. En twee apparaten zijn 'unknown devices' geen idee wat, want alles werkt...
Alles voelt vlot en 'snappy' aan, ben benieuwd hoe 7 na een weekje bevalt!
Veel verschil tussen de RC en de RTM zal er toch niet zijn? Ik draai de RC nu al weken zonder noemenswaardige problemen of dislikes.
  zondag 9 augustus 2009 @ 14:25:16 #152
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_71731332
Van de RC naar de RTM is doorgaans een kwestie van puntjes op de i zetten. Veel verschil zul je dus waarschijnlijk niet gaan merken.
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
pi_71736532
Net even Windows 7 geinstalleerd, maar wat een verbetering ten opzichte van Vista. Overzichtelijk(vooral die taakbalk, heerlijk gewoon), minder gezeik met een betere UAC control, etc. etc. Heb het nu net een uurtje geprobeerd maar ben echt heel erg positief.
  zondag 9 augustus 2009 @ 17:23:01 #154
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71736756
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 14:18 schreef Aestivate het volgende:
Veel verschil tussen de RC en de RTM zal er toch niet zijn? Ik draai de RC nu al weken zonder noemenswaardige problemen of dislikes.
Alleen bugfixes. Ik had met de RC een vervelende bug, dat als ik vanaf mijn werk met RDP inlogde, dat wanneer ik thuis kwam en weer inlogde, dat ie nog wel eens helemaal vast liep (geen enkele reactie, muis stil, etc) en dat lijkt nu opgelost te zijn in de RTM.

Nieuwe dingen zul je niet vinden in de RTM t.o.v. de RC.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 00:37:51 #155
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_71865152
Net een upgrade gedaan van Windows Vista Ultimate X64 naar Windows 7 Ultimate X64 RTM. Draait allemaal een stuk soepeler, de algehele interface vind ik er beter uit zien.

De upgrade verliep trouwens probleemloos. Ik ben zelf nooit fan geweest van een upgrade naar een hogere versie maar na goede geluiden toch maar de stap gemaakt.

Aankomende weken mijn overige pc's maar even voorzien van Windows 7.
Weet iemand trouwens of VMWARE probleem loos erop draait, dat is wel een vereiste voor mij namelijk
pi_71865283
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 17:23 schreef maartena het volgende:

[..]

Alleen bugfixes. Ik had met de RC een vervelende bug, dat als ik vanaf mijn werk met RDP inlogde, dat wanneer ik thuis kwam en weer inlogde, dat ie nog wel eens helemaal vast liep (geen enkele reactie, muis stil, etc) en dat lijkt nu opgelost te zijn in de RTM.

Nieuwe dingen zul je niet vinden in de RTM t.o.v. de RC.
dat probleem heb ik nog steeds met de rtm.
ook is mijn login scherm niet gecentreerd op mn tv..
pi_71866288
wat is nou het werkelijke verschil met Vista? Volgens mij 0.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 02:50:18 #158
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71866482
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 02:19 schreef TubewayDigital het volgende:
Even uit mijn hoofd, en ik vergeet vast een hoop.....

• Dual-monitor RDP (met client versie 7 die ook voor Vista en XP komt)
  • Optimalisaties voor het booten van/werken op een SSD-Harddrive. (Defrag wordt dan uitgeschakeld, en een specifiek programma voor SSD drives kan dan worden gebruikt)
  • Beter boot en shut-down prestaties.
  • Een veel betere UAC
  • Mogelijkheid tot digitale TV in MediaCenter (native QAM ondersteuning voor de VS iig)
  • Ondersteuning voor Virtual Harddisks
  • Ingebouwde ondersteuning voor het branden van .ISO images.
  • Wallpapers "Slideshow" die om de zoveel tijd automatisch je wallpaper aanpast.
  • Libraries in Explorer voor het makkelijk bij elkaar rapen van folders op verschillende media (bijv. een MP3 folder op je C: schijf en eentje op D: in dezelfde library stoppen)
  • Taakbalk die veel beter te configureren en te onderhouden is.

• System Tray die veel beter te onderhouden is.
  • Zitten wat nieuwe leuke Aero features in, zoals alle andere windows laten verdwijnen (minimaliseren) door degene waar je nu in werkt even heen en weer te schudden, en nog wat van dat soort geintjes.
  • 48bit color mode voor HDMI aansluitingen als ik me goed herinner (voor BluRay etc)
  • Er zitten een hele hoop codecs (zoals H.264) al ingebakken zodat je geen codec pack nodig hebt.
  • Ondersteuning voor FireWire 1600 en 3200 zit al ingebakken, USB 3.0 komt nog. (USB 3.0 krijgt Vista ook, maar XP niet)
  • Iets wat DirectAccess heet, in principe een VPN voor machines die onderdeel zijn van een bedrijfs domain, alleen moet de domain controller dan ook wel 2008 R2 zijn....

EN natuurlijk voor de KLB en ONZ topics het allebelangrijkste:

• EEN NIEUWE PAINT!

• Proud to be American. Hier woon ik.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_71866829
    quote:
    Op vrijdag 14 augustus 2009 02:50 schreef maartena het volgende:

[..]

Even uit mijn hoofd, en ik vergeet vast een hoop.....

• Dual-monitor RDP (met client versie 7 die ook voor Vista en XP komt)
  • Optimalisaties voor het booten van/werken op een SSD-Harddrive. (Defrag wordt dan uitgeschakeld, en een specifiek programma voor SSD drives kan dan worden gebruikt)
  • Beter boot en shut-down prestaties.
  • Een veel betere UAC
  • Mogelijkheid tot digitale TV in MediaCenter (native QAM ondersteuning voor de VS iig)
  • Ondersteuning voor Virtual Harddisks
  • Ingebouwde ondersteuning voor het branden van .ISO images.
  • Wallpapers "Slideshow" die om de zoveel tijd automatisch je wallpaper aanpast.
  • Libraries in Explorer voor het makkelijk bij elkaar rapen van folders op verschillende media (bijv. een MP3 folder op je C: schijf en eentje op D: in dezelfde library stoppen)
  • Taakbalk die veel beter te configureren en te onderhouden is.

[ afbeelding ]

• System Tray die veel beter te onderhouden is.
  • Zitten wat nieuwe leuke Aero features in, zoals alle andere windows laten verdwijnen (minimaliseren) door degene waar je nu in werkt even heen en weer te schudden, en nog wat van dat soort geintjes.
  • 48bit color mode voor HDMI aansluitingen als ik me goed herinner (voor BluRay etc)
  • Er zitten een hele hoop codecs (zoals H.264) al ingebakken zodat je geen codec pack nodig hebt.
  • Ondersteuning voor FireWire 1600 en 3200 zit al ingebakken, USB 3.0 komt nog. (USB 3.0 krijgt Vista ook, maar XP niet)
  • Iets wat DirectAccess heet, in principe een VPN voor machines die onderdeel zijn van een bedrijfs domain, alleen moet de domain controller dan ook wel 2008 R2 zijn....

• EEN NIEUWE PAINT!

[ afbeelding ]
  • Je vergeet DirectX 11
      vrijdag 14 augustus 2009 @ 06:20:44 #160
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_71866909
    Oh ja, DirectX 11 inderdaad.....

Ook een nieuwe versie van Wordpad trouwens.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    -
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 14 augustus 2009 @ 07:56:41 #161
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_71867146
    quote:
    Google te moeilijk voor je?
    OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
    pi_71867629
    quote:
    Ja klopt, ze hebben er een nieuw doosje omheen gedaan en verkopen het nu als een nieuw OS, maar stiekem is het gewoon hetzelfde, en zitten ze vanaf de eerste Beta technici en professionals voor de gek te houden
      vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:00:49 #163
    160953 Ezechielk
    Ezechiel 25:17
    pi_71867749
    quote:
    Op vrijdag 14 augustus 2009 08:52 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja klopt, ze hebben er een nieuw doosje omheen gedaan en verkopen het nu als een nieuw OS, maar stiekem is het gewoon hetzelfde, en zitten ze vanaf de eerste Beta technici en professionals voor de gek te houden
    Dat deden ze toch ook met XP-->Vista?
    There is no better way of exercising the imagination than the study of law.
    No poet ever interpreted nature as freely as a lawyer interprets truth.
    Jean Giraudoux, "Tiger at the Gates"
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:01:26 #164
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_71867763
    quote:
    Op vrijdag 14 augustus 2009 09:00 schreef Ezechielk het volgende:

[..]

Sterker nog, we werken stiekum nog met 3.11.
    OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
    pi_71867787
    quote:
    Op vrijdag 14 augustus 2009 09:00 schreef Ezechielk het volgende:

[..]

'

Wat Netsplitter zegt, stiekem werken we gewoon nog met Windows 3.11 For Workgroups
      vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:05:42 #166
    160953 Ezechielk
    pi_71867828
    quote:
    Op vrijdag 14 augustus 2009 09:01 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Sterker nog, we werken stiekum nog met 3.11.
    Verdomme, ik wist het
      vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:25:01 #167
    188734 Revolution-NL
    VOC Mentaliteit
    pi_71869595
    quote:
    Op vrijdag 14 augustus 2009 08:52 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Onder de motorkap is het een compleet nieuw OS.
    MS heeft geweldig geleverd door Windows 7 op de markt te brengen. Vista was crap bij de introductie maar Windows 7 is helemaal geweldig . Het draait zelfs super snel op mijn oude P4 met 1gb geheugen
    pi_71869656
    quote:
    Op vrijdag 14 augustus 2009 02:50 schreef maartena het volgende:

• EEN NIEUWE PAINT!

[ afbeelding ]
  • Dat icm met het nieuwe 'Knipprogramma' voor screenshots
    pi_71869673
    Ik vind het nog maar mager op mijn HP laptop. Het voelt zeker niet aan als XP, hooguit een snelle Vista. Maar dat was niet zo moeilijk. Niet dramatisch hoor, maar ik heb geen jubel en juich ervaring. Vraag me af wat er van de performance overblijft na een jaartje vervuiling.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
    pi_71869726
    quote:
    Op vrijdag 14 augustus 2009 10:27 schreef Jarno het volgende:
    Ik vind het nog maar mager op mijn HP laptop. Het voelt zeker niet aan als XP, hooguit een snelle Vista. Maar dat was niet zo moeilijk. Niet dramatisch hoor, maar ik heb geen jubel en juich ervaring. Vraag me af wat er van de performance overblijft na een jaartje vervuiling.
    Neuh, uiteraard voelt het niet aan als een XP, dat is ondertussen 2 OS'en geleden.

Moet wel zeggen dat vooralsnog 7 lekker snel blijft na install van hoop software e.d. Wilde XP soms nog weleens opbreken
      vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:43:42 #171
    160953 Ezechielk
    pi_71870146
    quote:
    Op vrijdag 14 augustus 2009 10:28 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Neuh, uiteraard voelt het niet aan als een XP, dat is ondertussen 2 OS'en geleden.

Moet wel zeggen dat vooralsnog 7 lekker snel blijft na install van hoop software e.d. Wilde XP soms nog weleens opbreken
    Dat was inderdaad ook een van mijn ervaringen. Ik had een VM geinstalleerd met Win7, met het idee, laat ik hem eens lekker helemaal voltrappen met allemaal bullshit, kijken hoe hij daarmee omgaat. En ik moet zeggen, dt is mij harstikke meegevallen. Wel iets verschil, maar toch beter dan XP/Vista met dezelfde stapel aan bullshit-apps.

+1 dus
    pi_71906595
    Even een vraagje...

Ik heb bij me laptop (pas gekocht) zat Windows Vista Business 32bit. Nu heeft Toshiba, waarvan me laptop dus is, zo'n upgrade programma. Nu wil ik alleen niet de Windows 7 Professional 32bit maar 64bit versie... Maar ik krijg de 32bit dus geleverd.

1. Nu heb ik mij laten vertellen dat je met de key die bij Win7 Prof erbij zit dat ik die zowel voor 32bit als 64bit kan gebruiken... Klopt dit?

2. Kan mijn laptop uberhaupt 64bit OS draaien? De processor die in de laptop zit is een "Intel® Centrino® 2 with vPro™ technology featuring Intel® Core™2 Duo processor P8600".
    pi_71906606
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 19:39 schreef iBolt het volgende:
    Even een vraagje...

Ik heb bij me laptop (pas gekocht) zat Windows Vista Business 32bit. Nu heeft Toshiba, waarvan me laptop dus is, zo'n upgrade programma. Nu wil ik alleen niet de Windows 7 Professional 32bit maar 64bit versie... Maar ik krijg de 32bit dus geleverd.

1. Nu heb ik mij laten vertellen dat je met de key die bij Win7 Prof erbij zit dat ik die zowel voor 32bit als 64bit kan gebruiken... Klopt dit?

2. Kan mijn laptop uberhaupt 64bit OS draaien? De processor die in de laptop zit is een "Intel® Centrino® 2 with vPro™ technology featuring Intel® Core™2 Duo processor P8600".
    Ja.

Ja.
    pi_71907115
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 19:39 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ja.

Ja.
    Ok ander vraagje hoe moet ik dan straks Win7 64bit installeren? Ik bedoel ik heb 3 dagen geleden Win Vista dus op me laptop erop geinstalleerd maar daar werd me zeg maar niet gevraagd "Wilt u 32bit of 64bit versie installeren" ?
    pi_71907537
    Een OEM x64 Windows 7 cd downloaden. Dus geen wazige warez versie, maar gewoon de OEM cd. Deze vraagt tijdens de installatie netjes om je key, die je gewoon kunt gebruiken van je 32bits versie. Voila, geactiveerd
    Hier stond een kutsig.
    Hier staat nu wederom een kutsig.
    pi_71907769
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 20:25 schreef borisbanaan het volgende:
    Een OEM x64 Windows 7 cd downloaden. Dus geen wazige warez versie, maar gewoon de OEM cd. Deze vraagt tijdens de installatie netjes om je key, die je gewoon kunt gebruiken van je 32bits versie. Voila, geactiveerd
    En dat kan gewoon van de microsoft website neem ik aan ?
    pi_71909234
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 20:38 schreef iBolt het volgende:

[..]

En dat kan gewoon van de microsoft website neem ik aan ?
    Ja. Als je een geschikt abonnement hebt daarvoor. Pluk hem anders gewoon van usenet of torrents.
    pi_71909482
    Ik vind het echt dom dat je maar 1 productkey p computer mag gebruiken...

Want ik heb 3 computers thuis; waarom doen ze niet 3 per pack. Waardeloze zooi.

Ik ben van plan om de Ultimate te kopen...
    █▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
    TryAndResistClicking. Trollspray.
    pi_71909575
    tvp
    pi_71910511
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 21:47 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ja. Als je een geschikt abonnement hebt daarvoor. Pluk hem anders gewoon van usenet of torrents.
    Hoe bedoel je geschikt abonnoment? Ik zou hem liever gewoon via ms krijgen dan via usenet of torrent.
    pi_71912141
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 22:52 schreef iBolt het volgende:

[..]

Hoe bedoel je geschikt abonnoment? Ik zou hem liever gewoon via ms krijgen dan via usenet of torrent.
    Want? Daar zit geen verschil in hoor.
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 21:57 schreef CantFazeMe het volgende:
    Ik vind het echt dom dat je maar 1 productkey p computer mag gebruiken...

Want ik heb 3 computers thuis; waarom doen ze niet 3 per pack. Waardeloze zooi.

Ik ben van plan om de Ultimate te kopen...
    Waarom specifiek Ultimate? Als thuisgebruiker betaal je meestal veel te veel met deze versie.
    pi_71912161
    De enterprise serial is ook te krijgen via MA3D/MSDNAA
    pi_71917408
    Officieel komt Windows 7 pas volgend jaar uit toch?
    pi_71917835
    quote:
    Op zondag 16 augustus 2009 12:18 schreef Gitaarmat het volgende:
    Officieel komt Windows 7 pas volgend jaar uit toch?
    nope oktober dacht ik al
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
      zondag 16 augustus 2009 @ 13:02:54 #185
    7168 Kptelmo
    Syntax Error
    pi_71918850
    quote:
    Op zondag 16 augustus 2009 12:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nope oktober dacht ik al
    Een collega die een net een Sony Vaio had gekocht had er een bon bij voor gratis upgrade naar Win7, beschikbaar rond 22 okt.
    "Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
      zondag 16 augustus 2009 @ 13:05:05 #186
    7168 Kptelmo
    Syntax Error
    pi_71918901
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 22:52 schreef iBolt het volgende:

[..]

Bij usenet (of torrents) even letten of er Technet of MSDN in de titel staat. Dan heb je (met 95% zekerheid) de iso die van Microsoft afkomstig is. Downloaden gaat dan ook sneller (bij mij: Usenet 25Mbit/s vs Microsoft (max. 8Mbit/s).

Zo abo kost namelijk een handvol duiten per jaar. (Meer dan een usenet account iig).
      zondag 16 augustus 2009 @ 20:08:56 #187
    13987 tomic
    Tomic 4 life!
    pi_71930211
    quote:
    Op zondag 16 augustus 2009 00:20 schreef c0nd0r het volgende:
    De enterprise serial is ook te krijgen via MA3D/MSDNAA
    Zal de final release ook op MSDNAA worden uitgebracht op 22 oktober, of hangt dit van je MSDNAA admin af hoe snel hij het beschikbaar stelt?

MA3D is toch hetzelfde als MSDNAA?

* tomic vind windows 7 RTM echt heerlijk werken , het is heel snel, ik wacht ook nu nog even met het aanschaffen van een SSD. Gewoon omdat het nu al zo snel loopt. Ik denk overigens dat er nog weinig XP''ers overstappen: je specs moeten nl. wel goed zijn en de herinneringen aan Vista zitten nog vers in het geheugen.
    Het leven is wat je ervan maakt!
    pi_71961776
    Ik heb een custom thema gevonden dat windows 7 net even iets mooier maakt !
      maandag 17 augustus 2009 @ 21:12:54 #189
    181857 Jovatov
    Si fallor, sum
    pi_71962077
    quote:
    Op zondag 16 augustus 2009 20:08 schreef tomic het volgende:

[..]

Zal de final release ook op MSDNAA worden uitgebracht op 22 oktober, of hangt dit van je MSDNAA admin af hoe snel hij het beschikbaar stelt?

MA3D is toch hetzelfde als MSDNAA?

* tomic vind windows 7 RTM echt heerlijk werken , het is heel snel, ik wacht ook nu nog even met het aanschaffen van een SSD. Gewoon omdat het nu al zo snel loopt. Ik denk overigens dat er nog weinig XP''ers overstappen: je specs moeten nl. wel goed zijn en de herinneringen aan Vista zitten nog vers in het geheugen.
    Specs valt toch wel mee? Hij draait prima op m'n netbookje...
    pi_71973719
    Welke (gratis) virusscanner kan ik gebruiken icm W7?
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
    pi_71974132
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 10:32 schreef Jarno het volgende:
    Gewoon Avast
    A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:53:44 #192
    160953 Ezechielk
    pi_71974178
    quote:
    AVG had dacht ik al een gratis versie, weet alleen niet of die nog beta is of niet
    pi_71974933
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 10:53 schreef Ezechielk het volgende:

[..]

AVG had dacht ik al een gratis versie, weet alleen niet of die nog beta is of niet
    Beta

Hier draait al een hele tijd versie 8.5 inmiddels.
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:30:57 #194
    160953 Ezechielk
    pi_71975055
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 11:25 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Beta

Hier draait al een hele tijd versie 8.5 inmiddels.
    Ja, volgens mij heb ik nog ergens zo'n beta gedraaid, maar weet het niet zeker. Thuis weet ik meer
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:33:32 #195
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_71975116
    Alles is beta zolang het door mensen gemaakt is.
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:40:26 #196
    98135 TeleluvR
    Maar een Gretsch is ook goed!
    pi_71975301
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 10:51 schreef Joene het volgende:

[..]

Gewoon Avast
    pi_71981050
    Na beta en rc gedraaid te hebben als primair OS draai ik nu win7 professional RTM (van msdn dus legaal), en ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet echt verschil heb gemerkt tussen de rc en de rtm, behalve dan dat de tekst rechtsonder in het scherm weg is.
    pi_71981679
    Hier sinds het weekend RTM, 64-bit op de desktop, 32-bit op m'n laptop
    Beide geactiveerd
    pi_71991969
    quote:
    binnenkort gratis Microsoft Security Essentials, tot dan AVG of Avast
    pi_71992180
    Vista is iig kut, ik hoop dat Windows 7 beter wordt.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')