abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71586533
quote:
Twee weken geleden organiseerde Google in samenwerking met VVV Nederland een internetpeiling over welke toeristische attracties in Google Street View zouden moeten verschijnen. Met een speciale fiets, uitgerust met camera's, gaat een Google medewerker dan door en langs deze attracties fietsen om ze te fotograferen.

De Efteling zal als eerste aan de beurt zijn. Gisteren werd er nog getest en vandaag zal het fotograferen beginnen. Google hoopt, afhankelijk van het weer, in twee tot drie dagen de hele Efteling op de foto te hebben.

Naast De Efteling en de Apenheul kwamen Attractiepark Slagharen, Nationaal Park de Hoge Veluwe en het Nederlands Openluchtmuseum als winnaars uit de bus. In totaal werd 22.000 keer gestemd.
Bron: Efteling in Google Street View

Er is ook een video-reportage van: http://frontpage.fok.nl/v(...)gle-Street-View.html

Vind het wel grappig . Had een tijdje terug gezien dat je kon stemmen op dingen in Engeland, wist alleen niet dat ze het ook in Nederland gingen doen. Hopelijk hebben ze een beetje mooi weer, maar volgens mij gaat dat wel lukken.
pi_71586562
Leuk
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:00:36 #3
8369 speknek
Another day another slay
pi_71586577
Met het tempo waarop ze streetview implementeren dus over slechts zeven jaar op google maps!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_71586623
Laatst stonden ze bij ons in de straat. Hopelijk ben ik net niet op de kiek gezet.
one day I fly awaaaaaaay
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:03:48 #5
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_71586646
dacht er laatst nog aan toen ik met maps naar de lokale zoo keek hier
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_71586677
Mooi, daar hoeven we ook niet meer naar toe.
Het gebruik van de omschrijving "Joodse kolonisten" zoals algemeen het gebruik is in de Nederlandse pers is van het zelfde walgelijk lage niveau als het gebruik van de term "Gastarbeiders" voor de vijfde generatie van immigranten in Nederland.
pi_71586718
was zelfs een vacature voor op monsterboard als ik het goed heb. Fietser zochten ze toen

[ Bericht 15% gewijzigd door StephanL op 04-08-2009 10:13:33 ]
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:16:56 #8
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_71586919
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 10:05 schreef badwurm het volgende:
Mooi, daar hoeven we ook niet meer naar toe.
Terechte opmerking. Van mij hoeft dat hele StreetView ook niet.
Stop the world, I want to get out.
pi_71587028
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 10:16 schreef Lkw het volgende:

[..]

Van mij wel
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:11:53 #10
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_71588174
quote:

[..]

Hoezo terecht? Een plaatje bekijken is nog altijd wat anders dan ergens zelf naar toe gaan
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:14:45 #11
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_71588242
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:11 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Hoezo terecht? Een plaatje bekijken is nog altijd wat anders dan ergens zelf naar toe gaan
Ja, dat je wat foto's kunt aanklikken zodat je een beeld krijgt van hoe het ongeveer is, geen probleem. Maar dat je virtueel door de stad kunt lopen, haalt de lol er toch wel een beetje van af. Je weet vooraf teveel wat je kunt verwachten.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:18:36 #12
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_71588338
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:14 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ja, dat je wat foto's kunt aanklikken zodat je een beeld krijgt van hoe het ongeveer is, geen probleem. Maar dat je virtueel door de stad kunt lopen, haalt de lol er toch wel een beetje van af. Je weet vooraf teveel wat je kunt verwachten.
En toch blijft het een leuk dagje uit, voor kinderen boeit het al helemaal niet als ze vooraf "teveel" weten. Als het aan kinderen ligt gaan ze elk weekend.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_71588343
quote:

[..]

Het is erg handig hoor, als je bijvoorbeeld nog nooit in een bepaalde stad geweest bent.
Cool story, Hansel.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:28:13 #14
8369 speknek
Another day another slay
pi_71588555
Yep. Als ik voor m'n werk naar het buitenland moet en ik zit in een hotel ergens in de stad en moet 's ochtends vroeg bij het conferentiegebouw zijn, dan kan ik van tevoren in Nederland alvast even kijken hoe ik moet lopen. Scheelt weer vervelende verrassingen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:32:57 #15
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_71588670
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:28 schreef speknek het volgende:
Yep. Als ik voor m'n werk naar het buitenland moet en ik zit in een hotel ergens in de stad en moet 's ochtends vroeg bij het conferentiegebouw zijn, dan kan ik van tevoren in Nederland alvast even kijken hoe ik moet lopen. Scheelt weer vervelende verrassingen.
Of leuke verrassingen..
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:33:31 #16
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_71588692
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:18 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Het is erg handig hoor, als je bijvoorbeeld nog nooit in een bepaalde stad geweest bent.
Dan is een plattegrond handiger toch?
pi_71588769
En zo wordt dankzij Google de wereld voor ons allemaal een stukje kleiner. Ik weet alleen niet of het toe te juichen valt of niet. Het ontneemt ons toch een stukje verwondering en voldoening die we halen uit het ontdekken van nieuwe dingen. De gehele planeet is nu de achtertuin geworden van een ieder van ons.
pi_71588784
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:33 schreef Lkw het volgende:

[..]

Maar dan heb je geen échte herkenningspunten, het is handig om te zien hoe bepaalde kruispunten/huizen e.d. eruitzien.
Cool story, Hansel.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:38:21 #19
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_71588836
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:32 schreef Lkw het volgende:

[..]

Of leuke verrassingen..
Die zijn niet uitgesloten hoor dmv streetview. Je weet nooit wie je tegenkomt
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:33 schreef Lkw het volgende:

[..]

Dat is persoonlijk, sommige mensen kunnen absoluut geen kaart lezen. Even "rondwandelen" met streetview is voor die mensen een uitkomst.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:55:31 #20
8369 speknek
Another day another slay
pi_71589319
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:32 schreef Lkw het volgende:
Of leuke verrassingen..
Die zijn er niet zoveel als je met een koffer loopt te zeulen terwijl je haast hebt om op tijd op je eigen presentatie te zijn.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:56:13 #21
8369 speknek
Another day another slay
pi_71589340
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:35 schreef servus_universitas het volgende:
Het ontneemt ons toch een stukje verwondering en voldoening die we halen uit het ontdekken van nieuwe dingen.
Je hoeft niet te kijken. En je kunt ook verwondering en voldoening halen uit het bekijken van een stad of straatjes die je anders nooit zou bezoeken.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 12:42:03 #22
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_71590533
Jaja, de dingen die jullie naar voren brengen ten faveure van Street View kan ik wel volgen, maar toch blijf ik het weinig aantrekkelijk vinden wanneer je alles eerst virtueel voorproeft voordat je het in het echt beleeft.

De lol zou er voor mij dan wel flink af zijn, maar goed, dat is blijkbaar persoonlijk.

Ik hoorde van mensen die met hun TomTom naar een bepaald plaatsje in Zwitserland wilden. Ze kregen de opdrachten, voerden die braaf uit en belandden in het plaatsje. Maar verrek, ze konden het hotel niet vinden. Wat bleek? Ze hadden een foutje gemaakt met invoeren en waren weliswaar in het juiste plaatsje, maar in het verkeerde land. In Oostenrijk bleek ook een plaatje met dezelfde naam te liggen.

Misschien draaf ik wat door, maar het is een voorbeeld van de voortschrijdende domheid die mensen zich laten welgevallen doordat ze lui op de techniek leunen, geen kaart meer kunnen lezen en herkenningspunten van Street View nodig hebben om te kunnen weten of ze links- of rechtaf moeten gaan.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 12:47:07 #23
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_71590678
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:42 schreef Lkw het volgende:
Jaja, de dingen die jullie naar voren brengen ten faveure van Street View kan ik wel volgen, maar toch blijf ik het weinig aantrekkelijk vinden wanneer je alles eerst virtueel voorproeft voordat je het in het echt beleeft.

De lol zou er voor mij dan wel flink af zijn, maar goed, dat is blijkbaar persoonlijk.
Nee een voorkeur voor een kaart gebruiken of streetview is persoonlijk.
quote:
Ik hoorde van mensen die met hun TomTom naar een bepaald plaatsje in Zwitserland wilden. Ze kregen de opdrachten, voerden die braaf uit en belandden in het plaatsje. Maar verrek, ze konden het hotel niet vinden. Wat bleek? Ze hadden een foutje gemaakt met invoeren en waren weliswaar in het juiste plaatsje, maar in het verkeerde land! In Oostenrijk bleek ook een plaatje met dezelfde naam te liggen.
Erg makkelijk om de techniek de schuld te geven, die mensen doen het zichzelf aan.
quote:
Misschien draaf ik wat door, maar het is een voorbeeld van de voortschrijdende domheid die mensen zich laten welgevallen doordat ze lui op de techniek leunen, geen kaart meer kunnen lezen en herkenningspunten van Street View nodig hebben om te kunnen weten of ze links- of rechtaf moeten gaan.
Geen kaart kunnen lezen heeft niets met "domheid" te maken noch lui zijn. Verder draaf je door ja, als streetview niks voor jouw is prima. Andere mensen zien der kennelijk wel potentie in, is niks mis mee.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:00:30 #24
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_71591034
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:47 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Nee een voorkeur voor een kaart gebruiken of streetview is persoonlijk.
[..]

Erg makkelijk om de techniek de schuld te geven, die mensen doen het zichzelf aan.
[..]

Geen kaart kunnen lezen heeft niets met "domheid" te maken noch lui zijn. Verder draaf je door ja, als streetview niks voor jouw is prima. Andere mensen zien der kennelijk wel potentie in, is niks mis mee.
- Natuurlijk is ergens de lol wel of niet van inzien ook persoonlijk.

- De mensen doen het zichzelf idd aan, maar het is wat techniek met sommige mensen doet, ze worden lui en zijn niet meer op hun qui vive. Zonder techniek waren ze - ondanks hun domheid - zeer waarschijnlijk niet helemaal naar Oostenrijk gereden.

- Ik vind het toch wel redelijk dom als je geen kaart kunt lezen, alhoewel ik weet dat het met ruimtelijk inzicht te maken heeft en dat niet iedereen dat in dezelfde mate heeft. Maar je kunt het wel ontwikkelen, en dat laten mensen achterwege omdat ze kunnen terugvallen op de techniek.

Maar goed, c'est tout, ik ga te ver offtopic denk ik.
pi_71591812
Ik vind Google Streetview echt geweldig Het is toch juist superdik dat je virtueel door een stad kan lopen

Anyway, leuk dat ze de efteling erop gaan zetten, maar upload nou eerst eens de foto's van de rest van Nederland We willen meer zien dan alleen een ministukje van Rotterdam!
pi_71603688
altijd makkelijk ook met schoolopdrachten scheelt weer 3x er heen reizen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_71604014
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 20:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
altijd makkelijk ook met schoolopdrachten scheelt weer 3x er heen reizen
of al die ambtenaren die altijd op 'schoolreisje' moeten naar het buitenland om iets met eigen ogen te zien.. scheelt ons miljoenen..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')