Bron: Efteling in Google Street Viewquote:Twee weken geleden organiseerde Google in samenwerking met VVV Nederland een internetpeiling over welke toeristische attracties in Google Street View zouden moeten verschijnen. Met een speciale fiets, uitgerust met camera's, gaat een Google medewerker dan door en langs deze attracties fietsen om ze te fotograferen.
De Efteling zal als eerste aan de beurt zijn. Gisteren werd er nog getest en vandaag zal het fotograferen beginnen. Google hoopt, afhankelijk van het weer, in twee tot drie dagen de hele Efteling op de foto te hebben.
Naast De Efteling en de Apenheul kwamen Attractiepark Slagharen, Nationaal Park de Hoge Veluwe en het Nederlands Openluchtmuseum als winnaars uit de bus. In totaal werd 22.000 keer gestemd.
Terechte opmerking. Van mij hoeft dat hele StreetView ook niet.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:05 schreef badwurm het volgende:
Mooi, daar hoeven we ook niet meer naar toe.
Van mij welquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:16 schreef Lkw het volgende:
[..]
Terechte opmerking. Van mij hoeft dat hele StreetView ook niet.
Hoezo terecht? Een plaatje bekijken is nog altijd wat anders dan ergens zelf naar toe gaanquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:16 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ja, dat je wat foto's kunt aanklikken zodat je een beeld krijgt van hoe het ongeveer is, geen probleem. Maar dat je virtueel door de stad kunt lopen, haalt de lol er toch wel een beetje van af. Je weet vooraf teveel wat je kunt verwachten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:11 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Hoezo terecht? Een plaatje bekijken is nog altijd wat anders dan ergens zelf naar toe gaan
En toch blijft het een leuk dagje uit, voor kinderen boeit het al helemaal niet als ze vooraf "teveel" weten. Als het aan kinderen ligt gaan ze elk weekend.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:14 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ja, dat je wat foto's kunt aanklikken zodat je een beeld krijgt van hoe het ongeveer is, geen probleem. Maar dat je virtueel door de stad kunt lopen, haalt de lol er toch wel een beetje van af. Je weet vooraf teveel wat je kunt verwachten.
Het is erg handig hoor, als je bijvoorbeeld nog nooit in een bepaalde stad geweest bent.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:16 schreef Lkw het volgende:
[..]
Of leuke verrassingen..quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:28 schreef speknek het volgende:
Yep. Als ik voor m'n werk naar het buitenland moet en ik zit in een hotel ergens in de stad en moet 's ochtends vroeg bij het conferentiegebouw zijn, dan kan ik van tevoren in Nederland alvast even kijken hoe ik moet lopen. Scheelt weer vervelende verrassingen.
Dan is een plattegrond handiger toch?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:18 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Het is erg handig hoor, als je bijvoorbeeld nog nooit in een bepaalde stad geweest bent.
Maar dan heb je geen échte herkenningspunten, het is handig om te zien hoe bepaalde kruispunten/huizen e.d. eruitzien.quote:
Die zijn niet uitgesloten hoor dmv streetview. Je weet nooit wie je tegenkomtquote:
Dat is persoonlijk, sommige mensen kunnen absoluut geen kaart lezen. Even "rondwandelen" met streetview is voor die mensen een uitkomst.quote:
Die zijn er niet zoveel als je met een koffer loopt te zeulen terwijl je haast hebt om op tijd op je eigen presentatie te zijn.quote:
Je hoeft niet te kijken. En je kunt ook verwondering en voldoening halen uit het bekijken van een stad of straatjes die je anders nooit zou bezoeken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:35 schreef servus_universitas het volgende:
Het ontneemt ons toch een stukje verwondering en voldoening die we halen uit het ontdekken van nieuwe dingen.
Nee een voorkeur voor een kaart gebruiken of streetview is persoonlijk.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:42 schreef Lkw het volgende:
Jaja, de dingen die jullie naar voren brengen ten faveure van Street View kan ik wel volgen, maar toch blijf ik het weinig aantrekkelijk vinden wanneer je alles eerst virtueel voorproeft voordat je het in het echt beleeft.
De lol zou er voor mij dan wel flink af zijn, maar goed, dat is blijkbaar persoonlijk.
Erg makkelijk om de techniek de schuld te geven, die mensen doen het zichzelf aan.quote:Ik hoorde van mensen die met hun TomTom naar een bepaald plaatsje in Zwitserland wilden. Ze kregen de opdrachten, voerden die braaf uit en belandden in het plaatsje. Maar verrek, ze konden het hotel niet vinden. Wat bleek? Ze hadden een foutje gemaakt met invoeren en waren weliswaar in het juiste plaatsje, maar in het verkeerde land! In Oostenrijk bleek ook een plaatje met dezelfde naam te liggen.
Geen kaart kunnen lezen heeft niets met "domheid" te maken noch lui zijn. Verder draaf je door ja, als streetview niks voor jouw is prima. Andere mensen zien der kennelijk wel potentie in, is niks mis mee.quote:Misschien draaf ik wat door, maar het is een voorbeeld van de voortschrijdende domheid die mensen zich laten welgevallen doordat ze lui op de techniek leunen, geen kaart meer kunnen lezen en herkenningspunten van Street View nodig hebben om te kunnen weten of ze links- of rechtaf moeten gaan.
- Natuurlijk is ergens de lol wel of niet van inzien ook persoonlijk.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:47 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Nee een voorkeur voor een kaart gebruiken of streetview is persoonlijk.
[..]
Erg makkelijk om de techniek de schuld te geven, die mensen doen het zichzelf aan.
[..]
Geen kaart kunnen lezen heeft niets met "domheid" te maken noch lui zijn. Verder draaf je door ja, als streetview niks voor jouw is prima. Andere mensen zien der kennelijk wel potentie in, is niks mis mee.
of al die ambtenaren die altijd op 'schoolreisje' moeten naar het buitenland om iets met eigen ogen te zien.. scheelt ons miljoenen..quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
altijd makkelijk ook met schoolopdrachten scheelt weer 3x er heen reizen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |