| StefanP | dinsdag 4 augustus 2009 @ 04:46 |
![]() ![]() ![]() Cockpit: Start en wat blabla: Een van de coil packs bleek later niet goed aangesloten dus hij liep helaas niet zoals het moest. En nog een versnelling over ook | |
| Winner_Taco | dinsdag 4 augustus 2009 @ 06:09 |
Wat een ontzettend lelijke auto. Doe mij maar eenBrabus TKR !![]() 270 MPH en belangrijker... streetlegal! | |
| InTrePidIvity | dinsdag 4 augustus 2009 @ 06:43 |
quote:Krijgen we dat weer | |
| SkyChat | dinsdag 4 augustus 2009 @ 06:59 |
quote:Over lelijke auto's gesproken | |
| eNaSnI | dinsdag 4 augustus 2009 @ 07:13 |
| De passagiersstoel ontbreekt... | |
| Buitendam | dinsdag 4 augustus 2009 @ 07:13 |
| De Supra is wel iets subtieler, inderdaad | |
| Winner_Taco | dinsdag 4 augustus 2009 @ 07:22 |
quote:Sorry , roze is natuurlijk veel meer jouw ding! | |
| Winner_Taco | dinsdag 4 augustus 2009 @ 07:24 |
| En anders had ik voor de Koeningsegg CCXR gegaan Maar die is een stuk minder snel als de Brabus dus tja... | |
| Papierversnipperaar | dinsdag 4 augustus 2009 @ 07:35 |
| "300 pk is geen 300 pk" | |
| vosss | dinsdag 4 augustus 2009 @ 07:39 |
| Hoevaak moeten we deze discussie nog voeren | |
| vosss | dinsdag 4 augustus 2009 @ 07:41 |
| rival | dinsdag 4 augustus 2009 @ 07:51 |
quote:snelle bak maar dat veyron gezeik, denk eens na. die veyron hoeft niet uit elkaar na elk sprintje. dus wil je 4 sprintjes doen, dan ben je met die supra 4 x 24 seconde plus 3 keer rivisie kwijt. met die veyron maar 4 x 50 seconde | |
| rival | dinsdag 4 augustus 2009 @ 07:51 |
quote: die gaan we hier nooit vergeten | |
| vosss | dinsdag 4 augustus 2009 @ 07:54 |
| Wellicht een domme vraag, maar wat is een coil pack? | |
| Muta | dinsdag 4 augustus 2009 @ 07:57 |
quote:http://lmgtfy.com/?q=coil+pack | |
| jitzzzze | dinsdag 4 augustus 2009 @ 07:57 |
quote:Maar wat is het dan wel? | |
| vosss | dinsdag 4 augustus 2009 @ 07:57 |
quote:2x de helft | |
| jitzzzze | dinsdag 4 augustus 2009 @ 08:00 |
quote:Dus 150 pk? | |
| Koepert | dinsdag 4 augustus 2009 @ 08:17 |
| Toch blijft t n leuk projectje | |
| StefanP | dinsdag 4 augustus 2009 @ 08:26 |
quote:Euh, die Supra rijdt al bijna een jaar met die motor hoor... dezelfde motor die tig keer 1400pk en 7 seconden op de kwart mijl gereden heeft. | |
| rival | dinsdag 4 augustus 2009 @ 08:30 |
quote:kijk hij zal het best langer uithouden dan 1 sprintje. maar een jaar? ja dan heeft ie 2 keer gereden in dat jaar echt niet dat die elke week een sprint heeft getrokken en het een jaar uithoudt... never nooit niet | |
| Catch22- | dinsdag 4 augustus 2009 @ 08:43 |
| nou leuk Stefan, we weten dat je er nog bent | |
| manny | dinsdag 4 augustus 2009 @ 08:50 |
| wel tof dat ze die supra niet helemaal onder de stickers en andere meuk hebben geplakt, maar gewoon strak zwart hebben gehouden. gewoon standaard is die auto al zo mooi.. geweldig. deze auto wordt neem ik aan begeleid en onderhouden door een compleet team van technische boys. Die Veyron staat gewoon prive in je garage dus die vergelijking gaat nie echt op | |
| Opa.Bakkebaard | dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:08 |
quote:Het lijkt mij, zeker weten doe ik het niet, dat je dat met een Veyron ook niet kan doen zonder extra onderhoud? | |
| Catch22- | dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:13 |
| waarom wil men dat altijd vergelijken? Alsof iemand die het leuk vindt om zo te klussen OOIT een Veyron zou willen/kunnen kopen en alsof iemand die een Veyron kan en wil kopen ooit zo'n jap zou overwegen | |
| manny | dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:14 |
quote:men is met name TS. | |
| Opa.Bakkebaard | dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:18 |
quote:Die vergelijking is inderdaad nogal onlogisch. Het zijn twee totaal verschillende auto's voor een totaal verschillend publiek. | |
| Kreator | dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:19 |
quote:Het verschil is dat een Veyron het elke keer opnieuw doet en ook normaal rijdt als je naar de supermarkt gaat (relatief dan) en die rijstbak van jouw foto's dan uit elkaar valt omdat ie niet gemaakt is om mee op een openbare weg te rijden. | |
| Netsplitter | dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:21 |
| TS, hoe lang houdt die supra dat uit? Niet lang he? Sukkel. | |
| Kreator | dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:24 |
quote: quote: | |
| Netsplitter | dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:26 |
quote:Mijn vraag/punt en die van anderen blijft staan. Je kan met dat ding niet op elk moment zoveel pk's aanspreken in tegenstelling tot de Veyron. Dat is iets wat TS niet kan hebben blijkbaar. | |
| Opa.Bakkebaard | dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:28 |
quote:Kan je met een Veyron probleemloos wekelijks van dit soort sprints doen zonder problemen en/of extra onderhoud denk jij? | |
| rival | dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:29 |
| en als je dan toch 1400pk in een jap donderd, neem dan een skyline. die is veel mooier | |
| Netsplitter | dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:29 |
quote:Ik denk dat de Veyron dit vaker kan hebben ja dan een compleet gemodificeerde auto die daar eigenlijk niet voor bedoeld is. | |
| rival | dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:31 |
quote:elke auto heeft om de zoveel kilometers onderhoud nodig. maar het is best een verschil of dat 100 km is. of 5 of 15 duizend km | |
| #ANONIEM | dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:50 |
| is ie street legal? | |
| Kreator | dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:27 |
quote:Je begreep de strekking van mijn post kennelijk niet. Kijk anders ook even naar de PI en het feit dat ik quote dat die Jappenbak kennelijk niet goed werkte en dat ik me even daarvoor hetzelfde afvroeg als jij. | |
| _Led_ | dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:47 |
| Probeer met die Toyota of de Veyron maar eens een caravan te trekken ! | |
| Catch22- | dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:48 |
quote:als je een auto van meer dan een miljoen hebt hoef je geen caravan te trekken | |
| Netsplitter | dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:48 |
quote: | |
| _Led_ | dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:50 |
quote:Wellus, dan sleur je deze hut : http://www.bornrich.org/e(...)ne-of-caravan-world/ | |
| renedis | dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:57 |
| staat bij mij in de schuur RX-7 is van mij, Supra van mijn broer (nog zonder TRD spoiler) ![]() | |
| Sounddragon | dinsdag 4 augustus 2009 @ 12:35 |
| En nu maar hopen dat die giga stofzuigerpijp onder de kap geen steentje opslurpt tijdens de sprint.. of komt er dan toch nog wel een filter op ?? Tevens aan alle Veyron fapperts; hoeveel supra's zou je kunnen bouwen voor de prijs van één Veyron ?? - één tje om mee te sprinten - ééntje om boodschappies mee te doen - ééntje voor de vrouw - ééntje om aan te sleutelen - ééntje om compleet aan stront te burnen - en dan nog eebn stuk of wat in de achtertuin voor onderdelen En... dan nog pleeeeenty doekoe's overhouden om af en toe eens wat te reviseren Veyron | |
| #ANONIEM | dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:12 |
quote:jammer dat je dan net geen geld meer over hebt om een stuk land te kopen waar je mega garage moet komen te staan. | |
| renedis | dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:20 |
quote:betaal wegenbelasting dus hij mag lekker op de straat.. die wegenbelasting van de veyron staat gelijk aan de x aantal supra's | |
| Chokeme | dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:23 |
| troll | |
| LockonStratos | dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:42 |
| Mensen die een supra verkiezen boven een hypercar Kansloze mc donald's explosive cartuning vol. 2 fapperts | |
| renedis | dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:58 |
quote:zo te merken is een supra nog altijd boven jou macht Wacht maar tot dat je er een keer in hebt gezeten, dan piep je wel anders de veyron is 1 grote hype, en onderhoud is ook gigantisch. er word niet voor niets aan geraden om per direct de 12 olie-koelers te vervangen omdat die het niet trekken explosive cartuning behoort altijd nog tot de golfjes en astra's die denken dat ze snel zijn met hun 2L GTI/GSI | |
| Sjibble | dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:00 |
| Volgens mij kan de Supra die 480 kmh niet halen omdat zn tank tegen die tijd leeg is. Is de benzineslang een brandweerslang? Sowieso de huillies die blijven roepen dat de Supra nooit het vermogen zal leveren wanneer je wilt.. Alsof ie ook echt is bedoelt voor dagelijks gebruik. Het punt van TS is dat de Supra de Veyron op een recht stuk dik verslaat. Voor zover is er niemand geweest die dezelfde zooi op een Veyron knalde, want dan wint de Veyron met gemak. Voor dagelijks gebruik zal je talloze onderhoudsbeurten krijgen, want die Supra is eigenlijk tot zn grens opgevoerd, terwijl de Veyron het met gewoon een simpel blokje doet. Wat beter is net waar je em voor gebruikt en wat je koud laat staan. Beetje jammer dat elke sjonnie hier moet reageren dat het niet praktisch is in dagelijks gebruik. De Supra valt in een andere categorie, klaar [ Bericht 55% gewijzigd door Sjibble op 04-08-2009 14:05:57 ] | |
| LockonStratos | dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:06 |
quote:Het gaat er niet om of het boven mijn macht is of niet, het is gewoon sneu en getuigd van weinig smaak als je een hypercar als een veyron (SLR, CCXR noem maar op) kan betalen en een Supra koopt.... Zo'n geweldige fantastische wagen is het nou ook weer net...en wat hier in de OP gedaan wordt kan je met zowat elke lange japanse coupe doen.. | |
| renedis | dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:08 |
quote:er zit een strokerkit op waardoor er een 3.8 liter motor in ligt. daarnaast is het een big single turbo inplaats van de twinturbo standaard. de big single kan aardig wat bar draaien en verbruikt niet extreem veel meer dan de standaard twinturbo (2.8 bar safe geloof ik). er zit een 85 liter tank in op 1550 kilo, hoelang die het precies uithoudt durf ik niet precies te zeggen. De veyron heeft daar in tegen een 100L tank en houdt het bij volgas 12 minuten en 43 seconden uit. Weegt 1900 kilo en heeft een 8.0 liter motor | |
| Sjibble | dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:10 |
quote:Dat dus | |
| renedis | dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:13 |
quote:omdat die bakken zo makkelijk te tunen zijn in Japan mag je niet meer dan 280 Pk op de motor hebben. Als je alleen al een boost-controller installeert kan je rond de 350 pk gaan zitten. ik vind dat juist wel veel smaak hebben en tof als je een supra of soort gelijk koopt. het is toch veel meer een uitdaging en prestatie om zo'n auto (uit 1993 notabene) tot top prestaties te brengen om een veyron bij te houden. gelukkig verschillen smaken | |
| rival | dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:16 |
| wel grappig dat de "tegenpartij" veyron fapperts worden genoemd terwijl wij alleen maar reageren op de post van TS waarin hij zelf over een veyron begint | |
| BOKA | dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:25 |
quote:Hoeveel onderdelen uit die wagen van de OP komen uit 1993? | |
| ThaFreak | dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:26 |
quote:3.8??? stock twins 2.8bar safe ??? deze setup verbruikt niet extreem veel meer??? ik weet niet waar jij je kennis weghaalt maar zou snel iets anders zoeken | |
| renedis | dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:31 |
quote:inlaat systeem, turbo, uitlaat systeem, injectie rails, benzinepomp boost-controller, enige controle meters. dat zijn de aanpassingen die nodig zijn. die zijn al sinds de productie van de auto beschikbaar. uiteraard zullen hun uiterst nieuwe producten zijn. ik doel meer op het chassis+motor+versnellingsbak wat uit dat jaartal dateert. Dat toen al die prestaties al mogelijk waren. | |
| renedis | dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:34 |
quote:3L opgeboord naar 3.8L stroker-kit http://yhst-43541471360993.stores.yahoo.net/tosu19tuihst.html Je hebt ook nog de titans 3.4L versie. je leest niet goed.. ik zeg: big single turbo draait safe 2.8 bar. de stock twins draaien 1.2 bar safe. en ik had het puur over het verbruik van de turbo, niet het totaal plaatje. | |
| Catch22- | dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:21 |
| de supra is een heel erg mooie wagen en ik waardeer hem ook enorm om wat het is en kan. Maar please, vergelijk het niet met een Veyron, dat is echt wel even een andere klasse. Daarbij maak je mij niet wijs dat de auto uit de OP 1. Onder de 100-150.000 dollar zit 2. Lekker rijdt 3. Goed is voor je imago (secundair belang voor velen) 4. Alleen maar meer waard wordt Waarom wil iedereen zich altijd aan de Veyron meten? De Veyron heeft een uitstraling en luxeuziteit om zich heen waar je voor betaalt. Supra is gewoon knallen, ook leuk, maar een totaal ander spel. | |
| Sjibble | dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:24 |
quote:Kijk, dat is al wat beter | |
| _Led_ | dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:25 |
| 't is een beetje het idee van een Kijkshop stereo-setje met 5000 MEGAWATT BASSBOOST TURBO SOUND neerzetten naast een mooie set met Lavardin reference amplifier en revel-speakers en dan zeggen dat ie net zo hard kan he In theorie heb je gelijk, in praktijk maakt het geen fuck uit want iedereen wil die andere | |
| Catch22- | dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:35 |
quote:dan komt er zon kwakkert quote:je kon je wel doodlachen | |
| Jimmie | dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:53 |
| Van 0 naar 482km/u in 402 meter en 4.76 seconden. Dag Supra | |
| SkyChat | dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:47 |
quote:Auw oops, die zit hard, ouwe! Je niveau is niet te stuiten!! Anyway, lelijke wagen | |
| _Led_ | dinsdag 4 augustus 2009 @ 17:04 |
quote:Ho-ly fuck | |
| D. | dinsdag 4 augustus 2009 @ 17:08 |
quote:Er zijn ook mensen die kopen een auto met hun hart. Als jouw hart bij de Supra ligt wat is dan het probleem? Ik heb mijn auto ook met mijn hart gekocht, en mocht de loterij een keer meewerken dan koop ik meerdere auto's van 'mijn merk'. Mocht er dan nog een hoop over zijn dan overweeg ik wellicht zo'n 'hyperkarretje'. Voor erbij, om te spelen. | |
| Jimmie | dinsdag 4 augustus 2009 @ 17:37 |
quote:Met 330 pk 300 km/u rijden? Jij ziet ze even vliegen... Heb je ook een bron voor die onzin over oliekoelers, Veyron heeft overigens maar 10 radiateuren waarvan 4 voor verschillende olie koeling... | |
| vosss | dinsdag 4 augustus 2009 @ 17:55 |
quote: | |
| _Ernst | dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:16 |
quote:Dit is iets van een hele andere orde. 24 seconden naar 400 km/h voor een wat oorspronkelijk een productie-auto was, heel indrukwekkend. Waarom doet de Veyron dan 50 seconden erover En waarom zien we deze supra niet op circuits? Daar kan ie anderen dan ook makkelijk verslaan... | |
| Jimmie | dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:31 |
quote:Omdat die Supra bijna 1,5x zoveel vermogen heeft met een aardig wat lager gewicht is het niet zo gek dat ie sneller op die snelheid zit. Alleen de Veyron is met 400 km/u ongetwijfeld nog redelijk stabiel en de Supra een ongeleid projectiel. En je ziet 'm niet op het circuit omdat ie keihard door de mand zal vallen, onbestuurbaar met zo'n turbogat, waar juist souplesse is vereist. | |
| fathank | dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:38 |
quote:Veyron is nou niet bepaald een simpel blokkie te noemen. W16, 4 turbo's en kweetniethoeveel oliekoelers. Maarja een Supra en een Veyron vergelijken is een 'klein' beetje appels en peren nietwaar?. Als je het geld hebt om een Veyron te kopen heb je ook centen zat om er een Supra naast te zetten. | |
| Bullebak | dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:39 |
quote:WTF | |
| ThaFreak | dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:50 |
quote:een 3.8 strokerkit voor een supra bestaat niet, de kit in die link is de hks 3.4 verkeerd gelezen... maar alsnog afhankelijk van welke turbo je gebruikt, niet iedere big single turbo is nog efficiënt bij 2.8bar Wat bedoel je met verbruik van de turbo??? Het enigste wat een turbo verbruikt is lucht.... Voor 1300rwd heb je minimaal 1200cc injectoren nodig waar de standaard supra iets van 400cc heeft dus reken er maar op dat het brandstofverbruik flink omhoog is geschoten.. | |
| fathank | dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:01 |
| Nee joh das onzin. 4x zoveel vermogen en evenveel brandstofverbruik is geen enkel probleem voor een Supra | |
| j0rrit | dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:07 |
quote:Ja, de kaboutertjes helpen immers met duwen. | |
| eNaSnI | dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:22 |
quote:Of stiekem een setje pedalen ingebouwd | |
| Googolplexian | dinsdag 4 augustus 2009 @ 21:48 |
quote:50 seconden is geen 50 seconden, he. | |
| tjoptjop | woensdag 5 augustus 2009 @ 02:15 |
quote: Hoeveel paar Nike sneakers kun je kopen voor de prijs van 1 Edward Green Oxford? Compleet irrelevant..... | |
| manny | woensdag 5 augustus 2009 @ 09:01 |
![]() deze kosten anders wel even 613 dollar jonge. | |
| _Led_ | woensdag 5 augustus 2009 @ 09:02 |
| Allemaal leuk en aardig maar tegen een goed getunede Golf legt die Supra het natuurlijk direct af. In de bochten al helemaal. | |
| 1299 | woensdag 5 augustus 2009 @ 09:18 |
quote: ![]() | |
| Sounddragon | woensdag 5 augustus 2009 @ 10:20 |
quote:Precies Net als het vergelijken van een Supra en een Veyron.. Doe mij die sneakers maar btw | |
| Googolplexian | woensdag 5 augustus 2009 @ 11:00 |
quote:Het wordt pas leuk als het je leven gaat beheersen | |
| waterkip | woensdag 5 augustus 2009 @ 11:02 |
quote:Met zo'n auto heb je geen vrienden | |
| Googolplexian | woensdag 5 augustus 2009 @ 11:45 |
Met z'n andere bandjes. | |
| tjoptjop | woensdag 5 augustus 2009 @ 11:48 |
quote: | |
| Kill_em_all | woensdag 5 augustus 2009 @ 12:10 |
quote:Ja hoor, een jaar kan best. Hij vergeet er alleen bij te zeggen dat ie na iedere paar seconden een complete rebuild nodig heeft | |
| Sounddragon | woensdag 5 augustus 2009 @ 12:57 |
quote:kutkloon | |
| tjoptjop | woensdag 5 augustus 2009 @ 13:01 |
quote: Wees consequent joh | |
| _Ernst | woensdag 5 augustus 2009 @ 14:40 |
quote: | |
| Sounddragon | woensdag 5 augustus 2009 @ 15:46 |
quote:Da's saai man, dan word je voorspelbaar | |
| tjoptjop | woensdag 5 augustus 2009 @ 16:17 |
quote:Tenzij je StefanP heet | |
| DS4 | woensdag 5 augustus 2009 @ 17:06 |
quote:250 km/u standaard en dat was in 1993 ook niet bijzonder. | |
| JohnnyKnoxville | woensdag 5 augustus 2009 @ 17:12 |
| Hoeveel geld heeft de eigenaar uitgegeven om die auto zo snel te krijgen? | |
| DS4 | woensdag 5 augustus 2009 @ 17:13 |
quote:In dat verband: ik werd een paar weken geleden bij de Ring aangesproken door een Supra rijder die ik kort daarvoor op de Ring zelf tegen kwam en hij reed met ongeveer 480pk. Meer kon nog wel (iets meer druk), maar hij gaf aan dat dat voor de techniek eigenlijk teveel werd en dat de auto er ook niet beter mee ging rijden op het circuit. De Veyron is overigens ook geen geweldenaar op het circuit. Maar daar is de Veyron ook niet voor ontworpen. | |
| rival | woensdag 5 augustus 2009 @ 18:55 |
quote:godkelere das toch niet mogelijk | |
| StefanP | vrijdag 7 augustus 2009 @ 06:33 |
quote:Euh, diezelfde Supra rijdt lekker 500 mijl naar huis, doet volgend weekend 1500pk op de dyno, doet wat highway pulls en rijdt daarna weer lekker met de airco en wat muziek aan naar huis. Die Veyron van jou staat zijn hele leven in een garage. Probeer daar maar eens mee wat Supras dagelijks presteren... hij houdt het nog geen 1000KM uit denk ik. Het punt is dat een GT uit 1993 zestien jaar later nog dingen presteert waar auto's van nu niet aan kunnen tippen. Hoeveel auto's uit dat tijdperk zie je tijden neerzetten op de kwart mijl waar de meeste auto's van nu van dromen? Hoeveel auto's ken je die zo gemod kunnen worden? Hoeveel auto's kunnen met de fabrieks drivetrain boven de 400km/u rijden (vergeet niet dat hij nog een versnelling over had)? [ Bericht 21% gewijzigd door StefanP op 07-08-2009 06:41:12 ] | |
| Flashwin | vrijdag 7 augustus 2009 @ 06:35 |
| Pics van Stefan's lul? | |
| StefanP | vrijdag 7 augustus 2009 @ 06:35 |
quote: En je Veyron? Oh wacht, die komt de garage niet uit. Hah. 1000PK en 400km/uur? Misschien dat er twee Veyrons zijn die dat ooit gedynod of gereden hebben. | |
| _Ernst | vrijdag 7 augustus 2009 @ 06:37 |
quote:25 seconden naar 400 is behoorlijk indrukwekkend... daar niet van. Zelfs Veyron doet er 50 seconden over... Wat dat betreft, hebben Supra's wel naam gemaakt. Waar ik weer benieuwd naar ben, is hoe deze 1500 pk Supra zou presteren op het circuit.. daar heb ik nooit iets over gelezen... laat staan dat er een Supra iets noemenswaardigs op het circuit wist te presteren. Aan vermogen ligt het niet. Aan accerlatie ligt het niet. Aan de remmen ligt het niet (die waren zelfs beter dan 911 destijds!) Waar ligt het dan aan, dat ze matig presteren op het circuit | |
| _Ernst | vrijdag 7 augustus 2009 @ 06:46 |
quote:Bovenal van dit... waarom zijn ze nooit populair geweest? Lag het aan hun wegligging? | |
| StefanP | vrijdag 7 augustus 2009 @ 06:57 |
quote:Ik wissel regelmatig van lul Vorige lullen lul #1 ![]() lul #2... hardtop lul ![]() Huidige lul ![]() | |
| StefanP | vrijdag 7 augustus 2009 @ 06:59 |
quote:Niemand wou een sportauto van Toyota. Te duur in Europa, en geen image in de VS. | |
| StefanP | vrijdag 7 augustus 2009 @ 07:08 |
quote:Het leuke aan een Supra is dat je er alles mee kunt. Wil je op het circuit rijden, dan gebruik je geen turbo waar je 1500pk uit haalt, maar eentje met 5-600. Matig presteren zou ik niet zeggen. Het was een GT en Toyota had nooit het doel om er op het circuit mee te racen dus iedereen neemt dan maar aan dat hij "matig presteert op het circuit." http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Supra_in_motorsport http://www.gscmotorsports.com/videos.html <-is regelmatig in de top 3 te vinden bij verschillende races, o.a. de one lap of America | |
| _Ernst | vrijdag 7 augustus 2009 @ 07:17 |
| Stefan, ik neem m'n woorden terug over dat matig presteren. Van dat Wikipedia-link, blijken de Supra's nog respectabele historie gehad hebben op het circuit. Maar waar ik al voor vreesde, is het niet alleen puur power en prestaties, maar ook een combinatie van allerlei verfijningen: quote:Dit is dan wel weer netjes: quote:Hoe staat het eigenlijk met Supra's populariteit in Japan? Heb ergens het indruk dat andere auto's in Japan populairder dan Supra zijn, zoals MX7 etc. | |
| _Ernst | vrijdag 7 augustus 2009 @ 07:21 |
| http://www.onelapofamerica.com/history/results.shtml?y=2009 Waar kan ik de Supra dan vinden? Neemt niet weg dat in rechte lijn 25 sec naar 400 km/h van staande start een megaprestatie is. | |
| DS4 | vrijdag 7 augustus 2009 @ 08:46 |
quote:Het is bewezen: Amerikanen hebben ECHT geen verstand van auto's. | |
| DS4 | vrijdag 7 augustus 2009 @ 08:48 |
quote:Ik weet niet waar je dat vandaan haalt... quote:Handling. Maar StefkeP weet je zonder meer te vertellen dat de supra ook op het circuit het beste is. Immers, een supra is in alles het beste. | |
| DS4 | vrijdag 7 augustus 2009 @ 08:58 |
quote:Der Toyota Supra hatte serienmäßig Vollausstattung inkl. Targadach. Toyota wollte mit diesem Supra dem Porsche 911 Konkurrenz machen. Leider wurde er dafür nicht konsequent genug konstruiert. Der Motor hatte zwar enorme Kraft. Doch durch den Frontmotor konnte er leider in der Beschleunigung aus dem Stand weder mit Porsche 964/993 noch mit dem Ferrari 348 mithalten; wegen deren Heck- bzw. Mittelmotorbauweise verfügten jene über eine dem Supra überlegene Traktion. Leider konnte sich Toyota nicht zu einem Mittelmotor durchringen. Daher ist die Beschleunigung trotz des bärenstarken Biturbo im Vergleich zur direkten Konkurrenz von 0 auf 100 km/h bescheiden. Schade. Der Spura Biturbo war überdies schwer geraten. Zusammen mit dem Prestigerückstand zum Markennamen Porsche bekam der Supra in Deutschland keinen Fuß auf den Boden. In den USA verkaufte er sich recht ansehnlich, erreichte aber auch dort nicht die Verkaufszahlen vom Porsche 993. Trotzdem hat er eine treue Fangemeinde weltweit. Man kann den Motor nämlich bis auf 800 PS tunen - und zwar standfest. Das ist ein Wort, oder? Der Wert für den 36m-Slalom stammt aus der ams 25/1993. toyota.de Kortom: te weinig tractie, als totaalpakket gewoon niet goed genoeg en thans populair in kleine kring omdat je de motor tot zo'n 800 pk betrouwbaar kan opfokken. En dus niet 1.500 pk. | |
| Googolplexian | vrijdag 7 augustus 2009 @ 09:00 |
quote:Corvette toch? | |
| DS4 | vrijdag 7 augustus 2009 @ 09:07 |
quote:Ik hoor Stefan toch steeds de liefde voor de supra verklaren. Ik vind het dan ook wel onbegrijpelijk dat hij inmiddels voor een corvette gekozen heeft, maar het heeft zijn mening niet echt doen veranderen. Overigens, de laatste corvette is wel een beregoede auto. | |
| Googolplexian | vrijdag 7 augustus 2009 @ 09:12 |
quote:Schijnt een vervelende auto te zijn om dagelijks in te rijden ... maar heb ik zelf geen ervaring mee. Effe een filmpje wat Stefke_P wel kan waarderen Mooie jump op 1:54 | |
| Catch22- | vrijdag 7 augustus 2009 @ 09:12 |
| Nogmaals; iemand die een supra koopt, koopt NEVER een Veyron omdat hij er geen geld voor hebt en andersom ook niet. En een Veyron is supersexy en verschaft je status omdat het klasse uitstraalt, een Supra is voor arbeiders | |
| Googolplexian | vrijdag 7 augustus 2009 @ 09:19 |
quote:Ik kan mij anders goed voorstellen dat één of andere olie-sjeik een Veyron voor dagelijks pats-vervoer heeft en een 2000 pk Supra om te dragracen. ![]() Toyota Supra 1200 HP U.A.E. Dubai Music by phatcrispy.de,Video by car-movies.de,car by chrome-and-carbon.net,paintjob by crossover-airbrush.com | |
| BOKA | vrijdag 7 augustus 2009 @ 09:42 |
quote:Typisch dat hier geen antwoord op komt. | |
| Googolplexian | vrijdag 7 augustus 2009 @ 09:44 |
quote:Is niet echt antwoord op te geven want het is een non-stop uitgave | |
| BOKA | vrijdag 7 augustus 2009 @ 09:54 |
quote:Dus waarschijnlijk is deze auto over een periode van 15 jaar duurder dan een Veyron. | |
| DS4 | vrijdag 7 augustus 2009 @ 09:57 |
| Overigens, in het kader van de prestaties van de Supra op het circuit: dit is de tijd die de Supra in standaard trim heeft neergezet op Hockenheim (kort): 1:24,1 Even wat tijden om te vergelijken: 1989 Porsche 911 deed het in 1:20,5, 1993 Porsche 911 in 1:18,3, 1997 Porsche 911: 1:15,9 1989 Ferrari 348TB: 1:21,8, 1995, Ferrari F355: 1:16,8, 1996 Ferrari 550 Maranello: 1:16,1. Ook wel leuk: Toyota Celica uit 2000: 1:21,2 Opel (!) Astra (!!) coupe turbo 2000: 1:21,9 Fiat (!!!) coupe turbo 1998: 1:22,1 Peugeot 306 GTI 1999: 1:23,5 Standaard is de Supra niet zo best op het circuit. | |
| Googolplexian | vrijdag 7 augustus 2009 @ 10:11 |
| DS4 | vrijdag 7 augustus 2009 @ 10:42 |
quote:Ik vind alles leuk en aardig, maar het sprookje dat die Supra maar 360 pk heeft bij 1,4 bar geloof ik niet. En dat blijkt ook wel, want in rechte lijn is hij net wat sneller dan de iets zwaardere M3 met 420 pk (en beide wagens hebben voor zover ik weet een gelijkwaardige theoretische top). Valt mij overigens op dat in al die filmpje met Sabine ze dan weer voor en dan weer achter ligt. Altijd maakt ze wel een fout... Beetje TopGear challenge dus... | |
| Googolplexian | vrijdag 7 augustus 2009 @ 11:57 |
quote:30 pk bij 1.4 bar klinkt inderdaad een beetje erg gay. En Bien speelt natuurlijk een beetje met die gast. Ze weet dondersgoed wanneer een BMW M3 in een drift raakt en hoe je dat moet doen ... da's geen foutje. Als Bien al d'r skills in de strijd gooit denk ik dat ze gewoonweg niet te verslaan is in een gelijkwaardige BMW. heh ... ze doet ieder jaar 1200 rondjes Nur op race-snelheid | |
| Googolplexian | vrijdag 7 augustus 2009 @ 12:31 |
| Jimmie | vrijdag 7 augustus 2009 @ 13:01 |
quote:Als ik de handling zie in het eerste filmpje: http://www.gscdownloads.com/onelaptesting.wmv Dan ben ik niet verbaast dat je de Supra weg hebt gedaan voor de ongetwijfeld veel lekker rijdende Corvette (met dito soundtrack). | |
| Geqxon | vrijdag 7 augustus 2009 @ 13:38 |
quote:Jaguar XJ220. 1992, 3.5 liter V6, 550pk, 645 newtonmeter, 320 kilometer per uur, 0-60mph in 3.8 seconden. Fabrieks af. Zelfde tijdperk, zelfde cilinderaantal, bijna dezelfde cilinderinhoud, ook turbocharged. Hedendaags weten we daar nog wel wat meer uit te stampen. Zo speciaal is je Supra niet. | |
| Catch22- | vrijdag 7 augustus 2009 @ 13:49 |
| BMW 850CSi deed het ook wel leuk... | |
| 1299 | vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:52 |
quote:Een supercar van circa 5ton is niet bepaald vergelijkbaar | |
| Geqxon | vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:56 |
quote:Ze zijn technisch te vergelijken, daar gaat het me om. | |
| Athmozz | vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:03 |
quote:als je alles van aanpassingen die je aan een supra moet doen om hem aan dergelijke prestaties te krijgen (standaard doet die ook geen 3.8 naar de 100, maar 5.1 en heeft hij "maar" 330pk) laat doen (dus gewoon bij een tuner binnensteken, en hem alle aanpassingen laten doen & zelf ook niets zoeken qua stukken of know-how), dan zal je echt niet zoveel onder de prijs van zo'n jaguar uitkomen. Omgerekend kostte een supra 3.0 turbo bijna 85.000¤ nieuwprijs in 1993, dus zo goedkoop was die qua basis ook al niet hoor... | |
| StefanP | zaterdag 8 augustus 2009 @ 05:17 |
quote:2007, #3 overall http://www.onelapofamerica.com/history/2007/results/showResults.shtml?y=2007&res=OVL_CUM 2003, #6 overall http://www.onelapofamerica.com/history/2003/results/showResults.shtml?y=2003&res=OVL_CUM 2002 # 4 overall http://www.onelapofamerica.com/history/2002/results/showResults.shtml?y=2002&res=OVL_CUM 2000 #4 overall http://www.onelapofamerica.com/history/2000/results/showResults.shtml?y=2000&res=OVL_CUM 1998 #9 overall http://www.onelapofamerica.com/history/1998/results/showResults.shtml?y=1998&res=OVL_CUM Niet slecht zou ik zeggen om tussen om bij tientallen races op verschillende circuits na een heel jaar gemiddld zo hoog te komen tussen honderden Porsches e.d. | |
| StefanP | zaterdag 8 augustus 2009 @ 05:24 |
quote: ![]() This unique Formula One inspired braking system allowed the Supra Turbo to record a 70-0 braking distance of 149 feet (45 m) [2], the best braking performance of any production car tested in 1997 by Car and Driver magazine. This record was finally broken in 2004 by 3 feet by a Porsche GT. | |
| popolon | zaterdag 8 augustus 2009 @ 05:28 |
quote:Geen onkruid tussen het beton. Je doet wel erg je best. | |
| StefanP | zaterdag 8 augustus 2009 @ 05:41 |
quote:Oh? Link naar XJ220 filmpjes waar die auto 0-400 in 24 seconden doet? Of 1300pk dynot? Of een paar vette highway pulls? Oh wacht, die auto's staan hun hele leven in de garage bij een of andere rijkaard. http://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_XJ220 Zo te zien komt hij niet verder dan 359km/u. Ik denk dat de auto uit mijn OP op z'n track met alle ruimte wel 450 haalt. quote:Mwah. Nieuw was hij hier 40K$. 3.4 stroker - 9K$ turbo, exhaust manifold, piping etc - 10K$ AEM - 3K$ suspension/wheels - 5K$ andere intercooler, injectors, fuel pumps, kop en ander spul - 10K$ tuner - 2K$ labor - 5K$ Ik denk niet dat je echt in de buurt komt van de prijs van een exoot... en dan heb ik het nog over een extreme supra ook, zoals uit de OP. Voor 6-700PK heb je niet meer nodig dan een andere turbo, fuel pumps en een of andere EMS. Dat kost wellicht 8K alles bij elkaar. Daar heb je nog geen aftermarket uitlaat voor een Porsche of Ferrari voor dunkt me. [ Bericht 17% gewijzigd door StefanP op 08-08-2009 05:51:28 ] | |
| StefanP | zaterdag 8 augustus 2009 @ 06:06 |
quote:Jammer dat je niet weet waar je het over hebt. Dit staat er namelijk ook in de garage van de eigenaar der Supra uit de OP. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En dit is zijn bedrijf: hij verkoopt exoten. De auto's hierboven zijn echter van hemzelf. http://www.elitemotorsports.com/ Toch raar he dat hij er met zoveel geld en zoveel auto's toch voor een Supra kiest... | |
| Athmozz | zaterdag 8 augustus 2009 @ 08:29 |
| uitdaging Waarom een veyron kopen als die het standaard doet; liever een supra waar je zelf nog moeite in steekt om hem zo ver te krijgen. Dan kan je tenminste trots zijn op wat je behaald hebt (die supra heeft trouwens wel mini voorbandjes liggen | |
| Googolplexian | zaterdag 8 augustus 2009 @ 08:35 |
quote:En een parachute achterop ... heeeey | |
| Googolplexian | zaterdag 8 augustus 2009 @ 08:36 |
quote:Al deze auto's bij elkaar zijn nog geen Veyron waard, lijkt me. Zijn ook allemaal tweedehandsjes. | |
| DS4 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:11 |
quote:Op basis van een enkele test waarbij de stopafstand de norm was in plaats van het minstens zo belangrijke fadingresistentie... Het is dus onzin. | |
| DS4 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:13 |
quote:Daar heb je een high tech titanium uitlaat voor en vaak hou je dan nog geld over... Probeer de realiteit eens. | |
| DS4 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:16 |
quote:Dat is helemaal niet raar want de supra is gewoon een makkelijke auto om fiks door te fokken voor een leuk sprintje in rechte lijn. Daar is die auto goed in. Al het andere: betere alternatieven. | |
| GizartFRL | zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:42 |
| 8K $ ? Dus ¤3,75 onderhand? TVP, dit is gewoon te leuk om te lezen. Samenvatting: De Supra is beter dan tijdgenoot Honda NSX, het hogere aantal ongelukken met een Supra is dus niet te wijten aan de techniek. Mij nie geloven? google: supra crash en nsx crash maar eens. | |
| Jimmie | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:45 |
quote:Die result van 2007 is die kerel van het filmpje, maar die heeft gewoon ~870 pk (760 whp) en toch voorbij gestreven door een Hennessey Viper (nou niet echt bekend om geweldige handling lijkt me) en een Porsche 996 TT. Toyota heeft gewoon alles enorm over engineerd op de Supra waardoor je 'm makkelijk bizar ver kan tunen, alleen het gevolg is dat het gewicht gewoon hoog is (voor die tijd) en de gewichtsverdeling ook verre van ideaal geworden is. Maakt 'm perfect voor dragrace en andere sprintjes, maar het is gewoon geen alles kunner, leg je er bij neer Plus, leg eens uit waarom je voorkeur naar je huidige Vette ging ipv de Supra's? | |
| Googolplexian | zondag 9 augustus 2009 @ 09:22 |
quote: ![]() | |
| koko86 | zondag 9 augustus 2009 @ 16:39 |
quote:Ik wilde een heel verhaal gaan typen maar dat heeft toch geen zin omdat je alleen maar op een supra geilt en niet kan inzien dat die argumenten die je aanhaalt bij andere wagens ook voor je supra gelden, hoeveel supra's heb jij al zien rijden op de snelweg met 1500 pk? geen een denk ik. Je kunt die auto's niet met elkaar vergelijken, een standaard veyron vergelijken met een supra waar zo veel aan gedaan is. Als ze dat over 10 jaar met een veyron gaan doen dan heeft ie ook 4000 pk (pks van de supra zijn ook ver4voudigd) edit: vind een supra trouwens een hele mooie wagen en zou hem zelf ook wel willen maar je moet wel een beetje realistisch blijven....supra moet je dan vergelijken met een volledig getunede skyline ofzo en niet een veyron. | |
| Googolplexian | zondag 9 augustus 2009 @ 17:02 |
quote: | |
| koko86 | zondag 9 augustus 2009 @ 17:16 |
quote:Dit is bedoeld op ts, een wagen vergelijken die standaard is met een waarvan de pks ver4voudigd zijn, ik weet ook wel dat het niet kan | |
| LangeJan | zondag 9 augustus 2009 @ 17:30 |
quote:Maw, losgetrild | |
| Benny_Lava | zondag 9 augustus 2009 @ 17:40 |
| Supra>Veyron Veyron is sowiezo een overhypt/overprised lelijk gedrocht. | |
| StefanP | maandag 10 augustus 2009 @ 01:30 |
quote:En voor een Supra heb je daar 800PK voor. Dus doe maar niet alsof dat bij jouw Porsches net zo goedkoop of eenvoudig is, want wellicht dat je met "slechts" 5K al een uitlaat hebt, maar het blijft een feit dat de prijzen voor zowel de auto zelf als de accessories voor Porsches lachwekkend zijn. Je betaalt je scheel voor vrijwel niets.. het is geen wonder dat ze 28K winst maken per auto. Mensen zonder verstand die een auto kopen voor het merkje erop PS toch jammer he, dat ik steeds met bronnen kom... je bent ook meteen stil over de zogenaamd "slechte" remmen na die scan hierboven quote:Ik ben weer op zoek naar een Supra. De Corvette houd ik erbij tot ik weer iets anders wil, net als toen ik van de Supra naar de Corvette ging. [ Bericht 7% gewijzigd door StefanP op 10-08-2009 01:36:10 ] | |
| Googolplexian | maandag 10 augustus 2009 @ 09:15 |
quote:Jezus Koeristus, zeg ... je bent een ECHTE Amerikaan. Porsche maakt 28k winst per auto OMDAT ZE HET KUNNEN ... Amerikaanse auto-industrie GAAT KAPOT vanwege die relatief super-KUT auto's die ze maken. Net als dat het leuk en aardig is dat je voor een dollar 150000 caloriën kunt kopen MAAR DAT JE ER 0,0 beter van wordt is dat ook zo voor (bijna) alle massa producten in de US. quote:Nee ... mensen zonder verstand van auto's kopen Amerikanen. Mensen zonder verstand van auto's vergelijken getunede 13 in een dozijn Jappen met exoten. Mensen zonder verstand van auto's denken dat Porsche eigenaren alles bij Porsche kopen (daarom maken ze zoveel winst joh!) Mensen zonder verstand van auto's houden kinds bij hoog en laag vol dat hun shit de beste shit is want andere weten nu eenmaal niets omdat ze meer vriendjes hebben die ook allemaal zo'n air hebben. Mensen zonder verstand van auto's laten siliconen wijven bij de wagen poseren omdat ze denken dat dat iets doet bij mensen die WEL verstand van auto's hebben. Mensen zonder verstand van auto's claimen dat 300 pk gewoon geen 300 pk is ... dat dat van de auto afhangt. quote:Ik heb ook een heleboel bronnen over WMD's en "No economic downturn" en "Amsterdam is a cesspool of corruption" etc. Allemaal Amerikaanse bronnen. Bovendien, meneer met verstand van auto's, is een skid pad GEEN meet instrument voor grip en is een enkele remtest GEEN uitsluitende test om te zien hoe goed een auto remt. Bochten gaan vaak meerdere kanten op en je remmen horen het de tweede en derde keer ook naar behoren te doen. Zoals jullie daar een auto op een drag strip gooien en dan zeggen "Ya see? It's faster than a Veyron, dangit!" gooien Euro's en Jappen ze al decennia op de meest extreme test-banen. Zie M3 vs boosted (lying about his power gain through boost) Supra. Jammer van die spin ... uitleg is wel leuk ... zware kankerbak met zoveel boost-lag = spinnen uit de bochten, iets wat je op een skid-pad niet meemaakt. edit : die bronnen die aangedragen worden van TOYOTA ZELF lul jij ook gewoon omheen. quote:Ga je ook nog ooit een nieuwe auto kopen of blijft het bij tweedehands plastic pauper zooi waar je je geld ingooit om er een Stratemakers-Veyron van te maken? [ Bericht 0% gewijzigd door Googolplexian op 10-08-2009 09:21:04 ] | |
| DS4 | maandag 10 augustus 2009 @ 10:08 |
quote:Misschien dat je het zo begrijpt: Ik vind grote tieten aantrekkelijk, maar ik zou b.v. Sharon Dijksma overslaan... quote:Interesseert me geen donder. Zo ga ik ook liever naar een sterrentent dan naar de Mac. Natuurlijk is het bij de Mac eenvoudiger, sneller, goedkoper... quote:Ook nog een fiks stuk minder dan 5K. Niet dat het boeit. Je lijkt wel een 18 jarig gastje die voor 50 euro bij de kijkshop een autoradio heeft gekocht met 4x50w, die lacht om een Alpine met 4x40w van 500 euro. Vooral blijven lachen! quote:De hele wereld is gek op stefke_p na dan... quote:Ik heb daar gewoon inhoudelijk op gereageerd. Daarnaast heb ik nooit gezegd dat de remmen van de supra slecht zijn. Typisch dat je andermans woorden moet verdraaien en/of negeren om in de discussie een schijn van overeind blijven op te kunnen houden. | |
| Faxie | maandag 10 augustus 2009 @ 14:43 |
quote:Ga door ga door | |
| Catch22- | maandag 10 augustus 2009 @ 14:51 |
quote:Nee, want als je zoveel sportwagens hebt dan moet je wel een supra hebben. Daarbij is het gros van die autos ronduit ordinair. En nog steeds heeft hij geen Veyron. Die zwarte M5, hoe zo'n mooie wagen zo ordinair kan verneuken... Moet je wel een smaakloze Amerikaan voor zijn | |
| x3ro | maandag 10 augustus 2009 @ 18:55 |
quote:Dat dus. Moet je eens kijken wat voor moois er allemaal gespot word in de US. En let er vervolgens maar eens op hoe hard hun het voor elkaar krijgen een stijlvolle auto uit te laten zien als iets van trailertrash. Smaak kun je immers niet kopen ofzoiets.. | |
| StefanP | dinsdag 11 augustus 2009 @ 06:59 |
| Reltopic 1722 rwhp | |
| StefanP | dinsdag 11 augustus 2009 @ 07:43 |
quote: quote: quote: quote: quote: quote: quote: quote: quote: quote: quote: quote: Je M3 weegt ook maar liefst 234 kilo meer dan een Supra. Over "zware kankerbak gesproken" Enneh, beweer je nou echt dat turbo lag ervoor zorgt dat je uit de bochten spint? O ja...met de turbo's van tegenwoordig heb je bij 4000 toeren al meer PK en koppel dan je ooit in je Porsche or BMW van kan dromen. Turbo lag bestaat vrijwel niet meer tenzij je GT47 of andere enorme turbo's gaat gebruiken. Die Supra met 1700PK hierboven doet dat met de nieuwste generatie 67mm turbo's die al een PK- en koppelkromme leveren bij een toerental waar je U tegen zegt. quote: quote:Joh, ik verdien in een jaar meer dan jij in vijf jaar. Als ik het wou dan stonden hier morgen drie nieuwe 911 turbo's voor de deur. Waar haal je het lef vandaan als bezitter van een doorgeroeste, afgetrapte CRX van hooguit 500 euro iemand te betichten van "tweedehands plastic pauper zooi"? Waar zijn jouw sportwagens? Mijn Supras kostten 90K en ik heb er geen cent op verloren. Waarom? Omdat het kwaliteitsauto's zijn die enorm gewild zijn. Hoeveel M'n Corvette is in showroom conditie met nog geen 9000 KM op de teller. "Tweedehands plastic pauper zooi" Maar goed, meer had ik ook niet verwacht. Een onbenul die nog nooit in welke sportauto dan ook gereden heeft en die zich blind staart op merkjes. Liefs, Stefan | |
| Googolplexian | dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:35 |
quote: | |
| DS4 | dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:42 |
quote:Ik noem b.v. de auto... quote:Ik ben de weg kwijt... Ik dacht dat Japanse auto's het best waren, maar nu draai je naar het standpunt dat Amerikaanse auto's het best zijn? quote:Ze zijn gefuseerd en e.e.a. had alles te maken met de mislukte poging om VW vijandig over te nemen. Niets met de winstgevendheid van de onderneming zelf, want Porsche was de meest winstgevende autoproducent de afgelopen jaren. quote:Kennelijk weet jij weinig van de Porscheliefhebbers, maar dat velen niet aan tuning doen klopt. De auto is nl. af fabriek al geweldig. quote:Dan is het onbegrijpelijk dat jij de supra nog steeds de beste vindt. quote:Wordt het dan niet eens tijd dat je aan de vrouw gaat. Of is dat niet je voorkeur en ga je daarom wekelijks naar plekken waar mannen verzamelen? quote:Ik kan mij die 300pk discussie nog prima herinneren. Zelden iemand die claimt verstand van auto's te hebben zo enorm door het ijs zien zakken. quote:Vandaar dat je altijd zeikt over Porsches en Veyrons... quote:Huidige weegt 70 kg meer, maar de Supra weegt 125 kg meer dan de M3 uit 1994. quote:Ik kan die opmerking prima plaatsen. Gek dat jij dat niet kan met al die exoten waar jij in claimt te hebben gereden. Het is bij jou een grote waffel, maar verstand van zaken? Ho maar! Het is jammer dat je in de VS zit (en ook weer niet natuurlijk), want ik had het wel eens mee willen maken dat je die grote waffel waar kwam maken op de Ring. quote:Ja, jij hebt natuurlijk een half mio aan dollars rondslingeren en daarom verkocht je ook je geliefde supra's om een corvette te kopen. Overigens, ik mag aannemen dat inkomen niet bepalend is aangaande de vraag wie gelijk heeft in de discussie... | |
| Athmozz | dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:48 |
quote:zoals de kredietcrisis... Amerikanen lijden gewoon aan grootheidswaanzin & denken dat ze zich alles kunnen permitteren & in alles het beste zijn. Ik denk niet dat ik een bron hoef aan te brengen? | |
| InTrePidIvity | dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:07 |
| 0 - 60 1/4 mile => 7.802 @ 183.07 Top | |
| Kill_em_all | dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:19 |
| StefanP Waarom kom je hier trouwens als je de USA zo geweldig vind? Er is toch vast wel een amerikaanse FoK? | |
| Catch22- | dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:36 |
quote:hij wil hier laten zien waarom USA zo geweldig is. Je hoort hem alleen niet over slechte dingen (werkloosheid, onderwijs, zorg etc), alleen maar over de goedkope brandstof. | |
| Googolplexian | dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:59 |
quote:Dus de auto's werden niet verkocht omdat de lonen van de werknemers te hoog was? Het is namelijk niet zo dat er een tekort aan auto's is dus de werknemers hebben de auto's wel gebouwd. De UAW krijgt vooral de schuld krijgt van de sukkels die Amerikaanse bakken wel de hemel in prijzen maar stiekum toch een Prius kopen. Amerikaanse auto's van tegenwoordig doen het prima, zegt 'ie dan quote:Denim : Frans. Jeans : Italiaans. Ik drink geen Cola. De Amerikaanse PC bestaat voor 90% uit Japanse/Chinese onderdelen. Pik, de meeste uitvinding heeft Amerika gejat ... leer je geschiedenis. Niet dat het uitmaakt want heel Amerika bestaat toch uit import-mensjes, zoals jijzelf (in geval dat je dat vergeten bent). De Viper veegt helemaal niets van de baan als er bochten in die baan zitten en de C6 Z06 (niet de lelijke C5) doet het EINDELIJK respectabel omdat Chevrolet als eerste een NIET typische Amerikaan bouwde. Zoiets als : "Overall, it is shorter and narrower than the C5 to gain wider appeal to the European market." quote:Ehhh ... wij rijden hier allemaal in 300CC hybrides, hoor Ik zou van m'n leven lang geen US bak kopen want er zijn geen leuke, snelle, kleine Amerikanen, ik vind "het Amerikaanse rijden" 10x niets en ik hoef niets te compenseren. quote:Ik zie vaker Supra's dan Veyrons ... en daar ging het toch over? En geef nou niet af op de "tuning" wereld buiten Amerika want "tuning" betekent buiten Amerika ineens heel wat anders. IK heb geen grote chromen velgen onder elke auto geplakt en ook geen belachelijke Supra-achtige spoiler op m'n auto dus pot-ketel verhaal. quote:Mjah ... Amerikaanse industrie heeft verder geen leningen gevraagd he En nu zeg je ook nog dat je geen liefhebber kunt zijn als je je auto niet tuned quote:Ik weet van jou hoe jij je hier voordoet ... da's genoeg om een mening te vormen en ja, je hebt inderdaad een "mijn speelgoed is lekker beter, ik negeer elk tegenargument"-houding. quote:Ik rijd in een CRX ... en die doe ik nooit meer weg quote:Gefeliciteerd joh En leuk voor je dat je naar allemaal tuning-meetings gaat quote: quote:Je staat nog steeds achter die uitspraak, he. Ge-wel-dig. Geeft wel aan hoe ver je wilt gaan om je wankele punten te verdedigen. Dat je er zelf nog in gelooft ook maakt het plaatje echt af. quote:Waar moet ik precies jaloers op zijn? quote:Nogmaals ... je bevestigt je onwetendheid. Ik vraag me echt serieus af of je wel eens zelf snel door wat bochten bent gegaan of dat je alleen maar patst met de (rechte-lijn) skills van anderen. Op een skid-pad heb je geen laterale gewichts-verplaatsing over de lengte-as ... iets wat ALLES zegt over wegligging in bochten. En die metingen voor dat blad zullen ze ongetwijfeld meerdere keren uitvoeren ... waar zijn die cijfers? Of publiceren ze alleen de beste cijfers, denk je? quote:En lezen is kennelijk een vak apart niet weggelegd voor mensen met een bord voor hun kop. quote:Goed voorbeeld van hoe je bronnen, links en comments -zoals we van je gewend zijn- selectief overslaat. Lees terug. quote:Begrijpend schrijven om je punt te maken is kennelijk ook een te moeilijke opgave voor je quote:Lees terug ... of beter ... lees & reageer i.p.v. gewoon af en toe te komen trollen. quote:Gedurfde aanname quote:Ja hoor goos ... als ik zou willen staan hier morgen acht Veyrons voor de deur. Wat een loze uitspraken, zeg. quote:Grappig ... precies zo'n reactie soort zou jij van een Veyron eigenaar met jouw karakter kunnen verwachten (niet dat die bestaan, lijkt me). Je staat met je plastic zooi een stuk dichter bij mijn CRX dan bij de Veyron waarop je probeert af te geven. Begin je het te snappen, met je meerderwaardigheidscomplex? quote:Je bent werkelijk te triest voor woorden quote:Met vriendlijke groet en medelijden, Googol. [ Bericht 1% gewijzigd door Googolplexian op 11-08-2009 13:04:35 ] | |
| Catch22- | dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:18 |
quote:ze hebben geen geschiedenis, denk dat het ze daarom niet zoveel boeit | |
| fathank | dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:45 |
| Alsof je een Veyron koopt om op een dragstrip tussen de Sjonnies en Petjes met vieze handen gaat staan | |
| _Led_ | dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:54 |
| Zeg, ik hoorde dat de amerikanen een ingeving gehad hebben en van plan zijn om binnenkort hun wielen onafhankelijk te gaan veren. Weet iemand daar meer over ? | |
| fathank | dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:58 |
| Trouwens: $ 90K voor een Supra | |
| _Led_ | dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:42 |
| Weet je wat het is met Amerikaanse auto's ? Zelfs al zouden de Amerikanen het voor elkaar krijgen om een snelle auto te maken die ook nog daadwerkelijk een bocht door kan, dan nog zal het ze altijd ontbreken aan 1 essentieel ding : Stijl. Zet een Amerikaan eens naast dit : ![]() Of dit: ![]() Dan blijft de amerikaanse auto toch altijd een beetje als dat ene neefje op de familiereunie die niet goed mee kon komen op school en probeert te compenseren door te demonstreren dat ie wel heel ver kan spugen. | |
| Googolplexian | dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:06 |
quote:Tsja ... het SCHIJNT dat dat de wegligging toch wel ten goede komt. Da's emperisch getest op bijna elke niet-Amerikaan voor de afgelopen 20 jaar dus de overstap is wellicht veilig. | |
| Benny_Lava | dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:34 |
quote:Nee 1 miljoen euro voor een Veyron | |
| DS4 | dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:48 |
quote:Dat is persoonlijk natuurlijk, maar ondanks dat ik de Veyron geen hele mooie auto vind, vind ik het een veel mooiere auto dan de supra. Dat is toch een plastic fantastic sjonnebak als je het mij vraagt. De Veyron is daarentegen met mooie materialen gemaakt en straalt klasse uit. | |
| JohnnyKnoxville | dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:57 |
Deze is hier ook nog wel leuk na het "UAW-argument":quote:Sorry voor de enigszins verneukte layout, maar de quotes moesten erin. | |
| fathank | dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:00 |
quote:Met een Veyron heb je iets in je garage staan wat niet ieder petje kan betalen. Naast probably nog 5 andere auto's.. Veyron is gewoon een statussymbool en dat zal een Supra nooit worden. Tenzij je een harde pik krijgt van vele uren aan je auto'tje sleutelen om zo hard mogelijk rechtdoor te kunnen. | |
| Faxie | dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:16 |
| Ik vind de Supra niet lelijk, maar absoluut niet te vergelijken met exoten. Het blijft natuurlijk wel aardig plastic. Verder wel een leuke bak, die je inderdaad ver kan opfokken, maar dat maakt 'm in mijn ogen niet per definitie een betere auto..... | |
| Googolplexian | dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:29 |
quote: | |
| fathank | dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:33 |
| En als er aan je Veyron gesleuteld wordt pak je toch gewoon de Bentley. Of je F430 Scuderia of je Fiat500. | |
| Googolplexian | dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:39 |
quote:Ja ... maar gek genoeg nooit een Ferrari met grote chromen velgen. Of een "exotische" Lexus LS430 met grote chromen velgen. Of ... of ... De man met de Veyron pakt hoogstwaarschijnlijk iets met stijl ... en dan scoort de Fiat500 een stuk hoger dan een Supra, idd. | |
| Benny_Lava | dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:28 |
| Wat een haters hier Een linksgestuurde supra kost je al gauw 25k euro's, niet echt een sjonnie bak als je het mij vraagt. En hoezo kan je een Supra niet verglijken met een exoot? De auto koste destijds ongeveer net zo veel als een Porsche 911 en een stock Supra doet niet veel onder voor de meeste supercar's uit die tijd. En wie een Fiat500 meer stijl vind hebben dan een Supra is sowiezo een dikke gay. | |
| Googolplexian | dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:36 |
quote:Kijk ... goed voorbeeld van nog iemand die echt helemaal niets van stijl snapt (of zelfs weet waar 'ie 't over heeft, zo te lezen ... maar da's gissen). Chapeaux! U is een boer ![]() | |
| Athmozz | dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:41 |
quote:als ik zou moeten kiezen zou ik nochtans hard twijfelen. Ik weet niet wat ik liever heb dat ze mij voor aanzien, homo of een petje zonder smaak. Moeilijke keuze. 25k voor een supra is veel hoor; http://www.autogids.be/tweedehands/toyota/supra-1303152.htm 8k (en verpauperd) http://www.autogids.be/tweedehands/toyota/supra-1267522.htm 16k (en eveneens verpauperd) | |
| DS4 | dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:54 |
quote:Waarom kan een auto van 25K geen sjonniebak zijn? quote:Heb je de Hockenheim tijden goed bekeken? Ik vraag me overigens ook af of je de gewone 911's onder exoot moet scharen. De GT modellen: ja. Carrera: nee. quote:Ik hoef beide niet, maar een supra heeft minder (lees: geen) stijl. Een 500 is wel een vrouwenauto... | |
| Googolplexian | dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:05 |
quote:Mwah ... geen enkele 911 vind ik een exoot. 928, misschien ... Carrera-GT wel. Lotus Elise niet, Ariel Atom wel. BMW M6 niet, Aston Martin DB9 wel. Toyota Supra niet, Toyota 2000-GT (voorganger) wel Honda NSX misschien over 20 jaar. | |
| Benny_Lava | dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:09 |
quote:Dat zijn RHD non turbo automaatje's ik heb het over LHD 6 speed. | |
| Googolplexian | dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:11 |
quote:O, dus de "RHD non turbo automaatjes" hebben geen stijl maar de "LHD 6 speed" wel? | |
| DS4 | dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:16 |
quote:Je mag alles vinden, maar als je zelfs de 911 GT1 geen exoot vindt... quote:Kun je een beetje inzicht geven in de norm die je hanteert, want ik zie geen lijn... | |
| Googolplexian | dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:40 |
quote:Waarom de GT1 wel en de GT2 & GT3 niet? Waarom de gewone Turbo niet? Of andere 911 modellen? De norm die ik hanteer is simpel en volgens definitie: quote: | |
| DS4 | dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:53 |
quote:Ik vind alle GT modellen exoten, maar de GT1 zeker. Zeldzaam, winnaar Le Mans, bijzonder (snel/onpraktisch/duur...) quote:Die valt eigenlijk ook wel onder exoot. quote:Teveel geproduceerd, te veel allemansvriend. Beetje afhankelijk van het model natuurlijk. Een 2.0S wil ik ook best als exoot zien, de Carrera RS zeker. Het is natuurlijk geen harde grens. quote:Dan ken ik genoeg 911-jes die eronder vallen. Maar goed, waarom de DB9 hieronder zou vallen en geen één 911? O well. Ik denk dat wij iig een hogere norm aanhouden dan stefke_p ten aanzien van het begrip exoot. Meer in het bijzonder denk ik dat stefke_p gewoon full of it is, want er zijn genoeg uitspraken van hem die ernstige overdrijving inhouden. Zoals die 8K voor een uitlaat bij Porsche. Of die 90K voor zijn supra. Als ik bij supratrader kijk is de duurste 70K en dan heb je ofwel een extreme lowmiler twinturbo, of b.v. ruim 1100 rwhp, showwinnaar, enz.. Dus waarom zijn supra ineens 90K zou moeten zijn? Beetje in vergelijk kom je dan op 40-50K. Nog steeds teveel, maar goed, het heet niet voor niets "wat de gek er voor geeft". | |
| Googolplexian | dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:59 |
quote:qft! Puur een kwestie van smaak ... maar wat je exotisch vindt zegt imo wel veel over je smaak ^^ 911's zijn ook een beetje een twijfelgeval, hoor ... maar zoals je zegt: teveel van gemaakt. DB9 staat bekend als de mooiste auto van de wereld. Dat valt voor mij onder "strikingly". Leuke quote trouwens: quote: | |
| Athmozz | dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:52 |
quote: die van 16k is een LHD 6 bak turbo, die van 8k is een LHD 5 bak manueel. geen enkele is ene automaat, geen enkele is een RHD | |
| raulbouli | woensdag 12 augustus 2009 @ 10:59 |
| 0-396 km/u in 1600m en 24 seconden Wat doet dat ding op de 1/4 mijl ? (402 meter) | |
| Dagoduck | woensdag 12 augustus 2009 @ 11:10 |
| Je mag toch maar 120km/u in Nederland. Opgelost, slotje! | |
| rival | woensdag 12 augustus 2009 @ 11:11 |
quote: ![]() omdat dit een GT1 is. kommop zeg maar dat wist je heus niet | |
| Googolplexian | woensdag 12 augustus 2009 @ 11:13 |
quote:Oja ... die heb je ook in straat-uitvoering | |
| rival | woensdag 12 augustus 2009 @ 11:14 |
quote:jij dacht zekersteweten dat een GT1 hetzelfde uiterlijk had als de GT2 of 3.... daarom vergelijk je ze nog met elkaar | |
| Googolplexian | woensdag 12 augustus 2009 @ 11:20 |
quote: En heel eerlijk gezegd wist ik niet dat de GT1 onder de 911 noemer viel ... dacht eerder gewoon GT1 net als de Carrera GT. |