Een supercar van circa 5ton is niet bepaald vergelijkbaarquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:38 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Jaguar XJ220. 1992, 3.5 liter V6, 550pk, 645 newtonmeter, 320 kilometer per uur, 0-60mph in 3.8 seconden.
Fabrieks af. Zelfde tijdperk, zelfde cilinderaantal, bijna dezelfde cilinderinhoud, ook turbocharged.
Hedendaags weten we daar nog wel wat meer uit te stampen. Zo speciaal is je Supra niet.
Ze zijn technisch te vergelijken, daar gaat het me om.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:52 schreef 1299 het volgende:
[..]
Een supercar van circa 5ton is niet bepaald vergelijkbaar
als je alles van aanpassingen die je aan een supra moet doen om hem aan dergelijke prestaties te krijgen (standaard doet die ook geen 3.8 naar de 100, maar 5.1 en heeft hij "maar" 330pk) laat doen (dus gewoon bij een tuner binnensteken, en hem alle aanpassingen laten doen & zelf ook niets zoeken qua stukken of know-how), dan zal je echt niet zoveel onder de prijs van zo'n jaguar uitkomen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:52 schreef 1299 het volgende:
[..]
Een supercar van circa 5ton is niet bepaald vergelijkbaar
2007, #3 overallquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 07:21 schreef _Ernst het volgende:
http://www.onelapofamerica.com/history/results.shtml?y=2009
Waar kan ik de Supra dan vinden?
Neemt niet weg dat in rechte lijn 25 sec naar 400 km/h van staande start een megaprestatie is..
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 08:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt...
[..]
Geen onkruid tussen het beton.quote:
Oh? Link naar XJ220 filmpjes waar die auto 0-400 in 24 seconden doet? Of 1300pk dynot? Of een paar vette highway pulls? Oh wacht, die auto's staan hun hele leven in de garage bij een of andere rijkaard.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:38 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Jaguar XJ220. 1992, 3.5 liter V6, 550pk, 645 newtonmeter, 320 kilometer per uur, 0-60mph in 3.8 seconden.
Fabrieks af. Zelfde tijdperk, zelfde cilinderaantal, bijna dezelfde cilinderinhoud, ook turbocharged.
Hedendaags weten we daar nog wel wat meer uit te stampen. Zo speciaal is je Supra niet.
Mwah. Nieuw was hij hier 40K$.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:03 schreef Athmozz het volgende:
[..]
als je alles van aanpassingen die je aan een supra moet doen om hem aan dergelijke prestaties te krijgen (standaard doet die ook geen 3.8 naar de 100, maar 5.1 en heeft hij "maar" 330pk) laat doen (dus gewoon bij een tuner binnensteken, en hem alle aanpassingen laten doen & zelf ook niets zoeken qua stukken of know-how), dan zal je echt niet zoveel onder de prijs van zo'n jaguar uitkomen.
Omgerekend kostte een supra 3.0 turbo bijna 85.000¤ nieuwprijs in 1993, dus zo goedkoop was die qua basis ook al niet hoor...
Jammer dat je niet weet waar je het over hebt. Dit staat er namelijk ook in de garage van de eigenaar der Supra uit de OP.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:12 schreef Catch22- het volgende:
Nogmaals; iemand die een supra koopt, koopt NEVER een Veyron omdat hij er geen geld voor hebt en andersom ook niet.
En een Veyron is supersexy en verschaft je status omdat het klasse uitstraalt, een Supra is voor arbeiders
En een parachute achterop ... heeeeyquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 08:29 schreef Athmozz het volgende:
(die supra heeft trouwens wel mini voorbandjes liggen
Al deze auto's bij elkaar zijn nog geen Veyron waard, lijkt me.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 06:06 schreef StefanP het volgende:
[..]
Jammer dat je niet weet waar je het over hebt. Dit staat er namelijk ook in de garage van de eigenaar der Supra uit de OP.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dit is zijn bedrijf: hij verkoopt exoten. De auto's hierboven zijn echter van hemzelf.
http://www.elitemotorsports.com/
Toch raar he dat hij er met zoveel geld en zoveel auto's toch voor een Supra kiest...
Op basis van een enkele test waarbij de stopafstand de norm was in plaats van het minstens zo belangrijke fadingresistentie...quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 05:24 schreef StefanP het volgende:
This unique Formula One inspired braking system allowed the Supra Turbo to record a 70-0 braking distance of 149 feet (45 m) [2], the best braking performance of any production car tested in 1997 by Car and Driver magazine. This record was finally broken in 2004 by 3 feet by a Porsche GT.
Daar heb je een high tech titanium uitlaat voor en vaak hou je dan nog geld over... Probeer de realiteit eens.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 05:41 schreef StefanP het volgende:
Dat kost wellicht 8K alles bij elkaar. Daar heb je nog geen aftermarket uitlaat voor een Porsche of Ferrari voor dunkt me.
Dat is helemaal niet raar want de supra is gewoon een makkelijke auto om fiks door te fokken voor een leuk sprintje in rechte lijn.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 06:06 schreef StefanP het volgende:
Toch raar he dat hij er met zoveel geld en zoveel auto's toch voor een Supra kiest...
Die result van 2007 is die kerel van het filmpje, maar die heeft gewoon ~870 pk (760 whp) en toch voorbij gestreven door een Hennessey Viper (nou niet echt bekend om geweldige handling lijkt me) en een Porsche 996 TT.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 05:17 schreef StefanP het volgende:
[..]
2007, #3 overall
http://www.onelapofamerica.com/history/2007/results/showResults.shtml?y=2007&res=OVL_CUM
Niet slecht zou ik zeggen om tussen om bij tientallen races op verschillende circuits na een heel jaar gemiddld zo hoog te komen tussen honderden Porsches e.d.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:45 schreef Jimmie het volgende:
Toyota heeft gewoon alles enorm over engineerd op de Supra waardoor je 'm makkelijk bizar ver kan tunen
Ik wilde een heel verhaal gaan typen maar dat heeft toch geen zin omdat je alleen maar op een supra geilt en niet kan inzien dat die argumenten die je aanhaalt bij andere wagens ook voor je supra gelden, hoeveel supra's heb jij al zien rijden op de snelweg met 1500 pk? geen een denk ik.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 05:41 schreef StefanP het volgende:
[..]
Oh? Link naar XJ220 filmpjes waar die auto 0-400 in 24 seconden doet? Of 1300pk dynot? Of een paar vette highway pulls? Oh wacht, die auto's staan hun hele leven in de garage bij een of andere rijkaard.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_XJ220
Zo te zien komt hij niet verder dan 359km/u. Ik denk dat de auto uit mijn OP op z'n track met alle ruimte wel 450 haalt.
quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:39 schreef koko86 het volgende:
Als ze dat over 10 jaar met een veyron gaan doen dan heeft ie ook 4000 pk (pks van de supra zijn ook ver4voudigd)
Dit is bedoeld op ts, een wagen vergelijken die standaard is met een waarvan de pks ver4voudigd zijn, ik weet ook wel dat het niet kanquote:
Maw, losgetrildquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 04:46 schreef StefanP het volgende:
Een van de coil packs bleek later niet goed aangesloten dus hij liep helaas niet zoals het moest. En nog een versnelling over ookHij zou goed moeten zijn voor 485 km/u. Wat doet een Veyron van 0-400km/u? 50 seconden?
En voor een Supra heb je daar 800PK voor. Dus doe maar niet alsof dat bij jouw Porsches net zo goedkoop of eenvoudig is, want wellicht dat je met "slechts" 5K al een uitlaat hebt, maar het blijft een feit dat de prijzen voor zowel de auto zelf als de accessories voor Porsches lachwekkend zijn. Je betaalt je scheel voor vrijwel niets.. het is geen wonder dat ze 28K winst maken per auto. Mensen zonder verstand die een auto kopen voor het merkje eropquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Daar heb je een high tech titanium uitlaat voor en vaak hou je dan nog geld over... Probeer de realiteit eens.
Ik ben weer op zoek naar een Supra. De Corvette houd ik erbij tot ik weer iets anders wil, net als toen ik van de Supra naar de Corvette ging.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:45 schreef Jimmie het volgende:
Plus, leg eens uit waarom je voorkeur naar je huidige Vette ging ipv de Supra's?
Jezus Koeristus, zeg ... je bent een ECHTE Amerikaan. Porsche maakt 28k winst per auto OMDAT ZE HET KUNNEN ... Amerikaanse auto-industrie GAAT KAPOT vanwege die relatief super-KUT auto's die ze maken. Net als dat het leuk en aardig is dat je voor een dollar 150000 caloriën kunt kopen MAAR DAT JE ER 0,0 beter van wordt is dat ook zo voor (bijna) alle massa producten in de US.quote:Op maandag 10 augustus 2009 01:30 schreef StefanP het volgende:
En voor een Supra heb je daar 800PK voor. Dus doe maar niet alsof dat bij jouw Porsches net zo goedkoop of eenvoudig is, want wellicht dat je met "slechts" 5K al een uitlaat hebt, maar het blijft een feit dat de prijzen voor zowel de auto zelf als de accessories voor Porsches lachwekkend zijn. Je betaalt je scheel voor vrijwel niets.. het is geen wonder dat ze 28K winst maken per auto
Nee ... mensen zonder verstand van auto's kopen Amerikanen.quote:Mensen zonder verstand die een auto kopen voor het merkje erop![]()
Ik heb ook een heleboel bronnen over WMD's en "No economic downturn" en "Amsterdam is a cesspool of corruption" etc. Allemaal Amerikaanse bronnen.quote:PS toch jammer he, dat ik steeds met bronnen kom... je bent ook meteen stil over de zogenaamd "slechte" remmen na die scan hierboven
Ga je ook nog ooit een nieuwe auto kopen of blijft het bij tweedehands plastic pauper zooi waar je je geld ingooit om er een Stratemakers-Veyron van te maken?quote:Ik ben weer op zoek naar een Supra. De Corvette houd ik erbij tot ik weer iets anders wil, net als toen ik van de Supra naar de Corvette ging.
Misschien dat je het zo begrijpt:quote:Op maandag 10 augustus 2009 01:30 schreef StefanP het volgende:
En voor een Supra heb je daar 800PK voor.
Interesseert me geen donder. Zo ga ik ook liever naar een sterrentent dan naar de Mac. Natuurlijk is het bij de Mac eenvoudiger, sneller, goedkoper...quote:Dus doe maar niet alsof dat bij jouw Porsches net zo goedkoop of eenvoudig is,
Ook nog een fiks stuk minder dan 5K. Niet dat het boeit. Je lijkt wel een 18 jarig gastje die voor 50 euro bij de kijkshop een autoradio heeft gekocht met 4x50w, die lacht om een Alpine met 4x40w van 500 euro. Vooral blijven lachen!quote:want wellicht dat je met "slechts" 5K al een uitlaat hebt,
De hele wereld is gek op stefke_p na dan...quote:maar het blijft een feit dat de prijzen voor zowel de auto zelf als de accessories voor Porsches lachwekkend zijn. Je betaalt je scheel voor vrijwel niets.
Ik heb daar gewoon inhoudelijk op gereageerd. Daarnaast heb ik nooit gezegd dat de remmen van de supra slecht zijn. Typisch dat je andermans woorden moet verdraaien en/of negeren om in de discussie een schijn van overeind blijven op te kunnen houden.quote:je bent ook meteen stil over de zogenaamd "slechte" remmen na die scan hierboven
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |