abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71683055
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 13:38 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Jaguar XJ220. 1992, 3.5 liter V6, 550pk, 645 newtonmeter, 320 kilometer per uur, 0-60mph in 3.8 seconden.

Fabrieks af. Zelfde tijdperk, zelfde cilinderaantal, bijna dezelfde cilinderinhoud, ook turbocharged.

Hedendaags weten we daar nog wel wat meer uit te stampen. Zo speciaal is je Supra niet.
Een supercar van circa 5ton is niet bepaald vergelijkbaar
pi_71683203
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:52 schreef 1299 het volgende:

[..]

Een supercar van circa 5ton is niet bepaald vergelijkbaar
Ze zijn technisch te vergelijken, daar gaat het me om.
pi_71683404
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:52 schreef 1299 het volgende:

[..]

Een supercar van circa 5ton is niet bepaald vergelijkbaar
als je alles van aanpassingen die je aan een supra moet doen om hem aan dergelijke prestaties te krijgen (standaard doet die ook geen 3.8 naar de 100, maar 5.1 en heeft hij "maar" 330pk) laat doen (dus gewoon bij een tuner binnensteken, en hem alle aanpassingen laten doen & zelf ook niets zoeken qua stukken of know-how), dan zal je echt niet zoveel onder de prijs van zo'n jaguar uitkomen.

Omgerekend kostte een supra 3.0 turbo bijna 85.000¤ nieuwprijs in 1993, dus zo goedkoop was die qua basis ook al niet hoor...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_71702448
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 07:21 schreef _Ernst het volgende:
http://www.onelapofamerica.com/history/results.shtml?y=2009

Waar kan ik de Supra dan vinden?

Neemt niet weg dat in rechte lijn 25 sec naar 400 km/h van staande start een megaprestatie is. .
2007, #3 overall
http://www.onelapofamerica.com/history/2007/results/showResults.shtml?y=2007&res=OVL_CUM

2003, #6 overall
http://www.onelapofamerica.com/history/2003/results/showResults.shtml?y=2003&res=OVL_CUM

2002 # 4 overall
http://www.onelapofamerica.com/history/2002/results/showResults.shtml?y=2002&res=OVL_CUM

2000 #4 overall
http://www.onelapofamerica.com/history/2000/results/showResults.shtml?y=2000&res=OVL_CUM

1998 #9 overall
http://www.onelapofamerica.com/history/1998/results/showResults.shtml?y=1998&res=OVL_CUM

Niet slecht zou ik zeggen om tussen om bij tientallen races op verschillende circuits na een heel jaar gemiddld zo hoog te komen tussen honderden Porsches e.d.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_71702461
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 08:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt...
[..]


This unique Formula One inspired braking system allowed the Supra Turbo to record a 70-0 braking distance of 149 feet (45 m) [2], the best braking performance of any production car tested in 1997 by Car and Driver magazine. This record was finally broken in 2004 by 3 feet by a Porsche GT.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 05:28:58 #131
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_71702472
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 06:57 schreef StefanP het volgende:

Huidige lul

[ link | afbeelding ]
Geen onkruid tussen het beton.

Je doet wel erg je best.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_71702496
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 13:38 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Jaguar XJ220. 1992, 3.5 liter V6, 550pk, 645 newtonmeter, 320 kilometer per uur, 0-60mph in 3.8 seconden.

Fabrieks af. Zelfde tijdperk, zelfde cilinderaantal, bijna dezelfde cilinderinhoud, ook turbocharged.

Hedendaags weten we daar nog wel wat meer uit te stampen. Zo speciaal is je Supra niet.
Oh? Link naar XJ220 filmpjes waar die auto 0-400 in 24 seconden doet? Of 1300pk dynot? Of een paar vette highway pulls? Oh wacht, die auto's staan hun hele leven in de garage bij een of andere rijkaard.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_XJ220
Zo te zien komt hij niet verder dan 359km/u. Ik denk dat de auto uit mijn OP op z'n track met alle ruimte wel 450 haalt.
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 15:03 schreef Athmozz het volgende:

[..]

als je alles van aanpassingen die je aan een supra moet doen om hem aan dergelijke prestaties te krijgen (standaard doet die ook geen 3.8 naar de 100, maar 5.1 en heeft hij "maar" 330pk) laat doen (dus gewoon bij een tuner binnensteken, en hem alle aanpassingen laten doen & zelf ook niets zoeken qua stukken of know-how), dan zal je echt niet zoveel onder de prijs van zo'n jaguar uitkomen.

Omgerekend kostte een supra 3.0 turbo bijna 85.000¤ nieuwprijs in 1993, dus zo goedkoop was die qua basis ook al niet hoor...
Mwah. Nieuw was hij hier 40K$.

3.4 stroker - 9K$
turbo, exhaust manifold, piping etc - 10K$
AEM - 3K$
suspension/wheels - 5K$
andere intercooler, injectors, fuel pumps, kop en ander spul - 10K$
tuner - 2K$
labor - 5K$

Ik denk niet dat je echt in de buurt komt van de prijs van een exoot... en dan heb ik het nog over een extreme supra ook, zoals uit de OP. Voor 6-700PK heb je niet meer nodig dan een andere turbo, fuel pumps en een of andere EMS. Dat kost wellicht 8K alles bij elkaar. Daar heb je nog geen aftermarket uitlaat voor een Porsche of Ferrari voor dunkt me.

[ Bericht 17% gewijzigd door StefanP op 08-08-2009 05:51:28 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_71702516
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 09:12 schreef Catch22- het volgende:
Nogmaals; iemand die een supra koopt, koopt NEVER een Veyron omdat hij er geen geld voor hebt en andersom ook niet.

En een Veyron is supersexy en verschaft je status omdat het klasse uitstraalt, een Supra is voor arbeiders
Jammer dat je niet weet waar je het over hebt. Dit staat er namelijk ook in de garage van de eigenaar der Supra uit de OP.




























En dit is zijn bedrijf: hij verkoopt exoten. De auto's hierboven zijn echter van hemzelf.
http://www.elitemotorsports.com/

Toch raar he dat hij er met zoveel geld en zoveel auto's toch voor een Supra kiest...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_71702785
uitdaging

Waarom een veyron kopen als die het standaard doet; liever een supra waar je zelf nog moeite in steekt om hem zo ver te krijgen. Dan kan je tenminste trots zijn op wat je behaald hebt (die supra heeft trouwens wel mini voorbandjes liggen
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_71702806
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 08:29 schreef Athmozz het volgende:
(die supra heeft trouwens wel mini voorbandjes liggen
En een parachute achterop ... heeeey
Calm down, please!
pi_71702815
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 06:06 schreef StefanP het volgende:

[..]

Jammer dat je niet weet waar je het over hebt. Dit staat er namelijk ook in de garage van de eigenaar der Supra uit de OP.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En dit is zijn bedrijf: hij verkoopt exoten. De auto's hierboven zijn echter van hemzelf.
http://www.elitemotorsports.com/

Toch raar he dat hij er met zoveel geld en zoveel auto's toch voor een Supra kiest...
Al deze auto's bij elkaar zijn nog geen Veyron waard, lijkt me.
Zijn ook allemaal tweedehandsjes.
Calm down, please!
pi_71705283
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 05:24 schreef StefanP het volgende:

This unique Formula One inspired braking system allowed the Supra Turbo to record a 70-0 braking distance of 149 feet (45 m) [2], the best braking performance of any production car tested in 1997 by Car and Driver magazine. This record was finally broken in 2004 by 3 feet by a Porsche GT.

Op basis van een enkele test waarbij de stopafstand de norm was in plaats van het minstens zo belangrijke fadingresistentie...

Het is dus onzin.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_71705316
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 05:41 schreef StefanP het volgende:
Dat kost wellicht 8K alles bij elkaar. Daar heb je nog geen aftermarket uitlaat voor een Porsche of Ferrari voor dunkt me.
Daar heb je een high tech titanium uitlaat voor en vaak hou je dan nog geld over... Probeer de realiteit eens.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_71705360
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 06:06 schreef StefanP het volgende:

Toch raar he dat hij er met zoveel geld en zoveel auto's toch voor een Supra kiest...
Dat is helemaal niet raar want de supra is gewoon een makkelijke auto om fiks door te fokken voor een leuk sprintje in rechte lijn.

Daar is die auto goed in. Al het andere: betere alternatieven.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:42:14 #140
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_71705790
8K $ ?

Dus ¤3,75 onderhand?

TVP, dit is gewoon te leuk om te lezen.

Samenvatting: De Supra is beter dan tijdgenoot Honda NSX, het hogere aantal ongelukken met een Supra is dus niet te wijten aan de techniek.

Mij nie geloven? google: supra crash en nsx crash maar eens.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_71707064
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 05:17 schreef StefanP het volgende:

[..]

2007, #3 overall
http://www.onelapofamerica.com/history/2007/results/showResults.shtml?y=2007&res=OVL_CUM

Niet slecht zou ik zeggen om tussen om bij tientallen races op verschillende circuits na een heel jaar gemiddld zo hoog te komen tussen honderden Porsches e.d.
Die result van 2007 is die kerel van het filmpje, maar die heeft gewoon ~870 pk (760 whp) en toch voorbij gestreven door een Hennessey Viper (nou niet echt bekend om geweldige handling lijkt me) en een Porsche 996 TT.

Toyota heeft gewoon alles enorm over engineerd op de Supra waardoor je 'm makkelijk bizar ver kan tunen, alleen het gevolg is dat het gewicht gewoon hoog is (voor die tijd) en de gewichtsverdeling ook verre van ideaal geworden is.

Maakt 'm perfect voor dragrace en andere sprintjes, maar het is gewoon geen alles kunner, leg je er bij neer

Plus, leg eens uit waarom je voorkeur naar je huidige Vette ging ipv de Supra's?
pi_71725019
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:45 schreef Jimmie het volgende:

Toyota heeft gewoon alles enorm over engineerd op de Supra waardoor je 'm makkelijk bizar ver kan tunen




Calm down, please!
pi_71735694
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 05:41 schreef StefanP het volgende:

[..]

Oh? Link naar XJ220 filmpjes waar die auto 0-400 in 24 seconden doet? Of 1300pk dynot? Of een paar vette highway pulls? Oh wacht, die auto's staan hun hele leven in de garage bij een of andere rijkaard.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_XJ220
Zo te zien komt hij niet verder dan 359km/u. Ik denk dat de auto uit mijn OP op z'n track met alle ruimte wel 450 haalt.

Ik wilde een heel verhaal gaan typen maar dat heeft toch geen zin omdat je alleen maar op een supra geilt en niet kan inzien dat die argumenten die je aanhaalt bij andere wagens ook voor je supra gelden, hoeveel supra's heb jij al zien rijden op de snelweg met 1500 pk? geen een denk ik.
Je kunt die auto's niet met elkaar vergelijken, een standaard veyron vergelijken met een supra waar zo veel aan gedaan is. Als ze dat over 10 jaar met een veyron gaan doen dan heeft ie ook 4000 pk (pks van de supra zijn ook ver4voudigd)

edit: vind een supra trouwens een hele mooie wagen en zou hem zelf ook wel willen maar je moet wel een beetje realistisch blijven....supra moet je dan vergelijken met een volledig getunede skyline ofzo en niet een veyron.
pi_71736297
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 16:39 schreef koko86 het volgende:

Als ze dat over 10 jaar met een veyron gaan doen dan heeft ie ook 4000 pk (pks van de supra zijn ook ver4voudigd)
Calm down, please!
pi_71736573
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 17:02 schreef Googolplexian het volgende:

[..]


Dit is bedoeld op ts, een wagen vergelijken die standaard is met een waarvan de pks ver4voudigd zijn, ik weet ook wel dat het niet kan
pi_71736966
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 04:46 schreef StefanP het volgende:

Een van de coil packs bleek later niet goed aangesloten dus hij liep helaas niet zoals het moest. En nog een versnelling over ook Hij zou goed moeten zijn voor 485 km/u. Wat doet een Veyron van 0-400km/u? 50 seconden?
Maw, losgetrild
pi_71737183
Supra>Veyron

Veyron is sowiezo een overhypt/overprised lelijk gedrocht.
PSN: JoeyvR_
pi_71750072
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Daar heb je een high tech titanium uitlaat voor en vaak hou je dan nog geld over... Probeer de realiteit eens.
En voor een Supra heb je daar 800PK voor. Dus doe maar niet alsof dat bij jouw Porsches net zo goedkoop of eenvoudig is, want wellicht dat je met "slechts" 5K al een uitlaat hebt, maar het blijft een feit dat de prijzen voor zowel de auto zelf als de accessories voor Porsches lachwekkend zijn. Je betaalt je scheel voor vrijwel niets.. het is geen wonder dat ze 28K winst maken per auto. Mensen zonder verstand die een auto kopen voor het merkje erop

PS toch jammer he, dat ik steeds met bronnen kom... je bent ook meteen stil over de zogenaamd "slechte" remmen na die scan hierboven
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:45 schreef Jimmie het volgende:

Plus, leg eens uit waarom je voorkeur naar je huidige Vette ging ipv de Supra's?
Ik ben weer op zoek naar een Supra. De Corvette houd ik erbij tot ik weer iets anders wil, net als toen ik van de Supra naar de Corvette ging.

[ Bericht 7% gewijzigd door StefanP op 10-08-2009 01:36:10 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_71752502
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 01:30 schreef StefanP het volgende:

En voor een Supra heb je daar 800PK voor. Dus doe maar niet alsof dat bij jouw Porsches net zo goedkoop of eenvoudig is, want wellicht dat je met "slechts" 5K al een uitlaat hebt, maar het blijft een feit dat de prijzen voor zowel de auto zelf als de accessories voor Porsches lachwekkend zijn. Je betaalt je scheel voor vrijwel niets.. het is geen wonder dat ze 28K winst maken per auto
Jezus Koeristus, zeg ... je bent een ECHTE Amerikaan. Porsche maakt 28k winst per auto OMDAT ZE HET KUNNEN ... Amerikaanse auto-industrie GAAT KAPOT vanwege die relatief super-KUT auto's die ze maken. Net als dat het leuk en aardig is dat je voor een dollar 150000 caloriën kunt kopen MAAR DAT JE ER 0,0 beter van wordt is dat ook zo voor (bijna) alle massa producten in de US.
quote:
Mensen zonder verstand die een auto kopen voor het merkje erop
Nee ... mensen zonder verstand van auto's kopen Amerikanen.
Mensen zonder verstand van auto's vergelijken getunede 13 in een dozijn Jappen met exoten.
Mensen zonder verstand van auto's denken dat Porsche eigenaren alles bij Porsche kopen (daarom maken ze zoveel winst joh!)
Mensen zonder verstand van auto's houden kinds bij hoog en laag vol dat hun shit de beste shit is want andere weten nu eenmaal niets omdat ze meer vriendjes hebben die ook allemaal zo'n air hebben.
Mensen zonder verstand van auto's laten siliconen wijven bij de wagen poseren omdat ze denken dat dat iets doet bij mensen die WEL verstand van auto's hebben.
Mensen zonder verstand van auto's claimen dat 300 pk gewoon geen 300 pk is ... dat dat van de auto afhangt.
quote:
PS toch jammer he, dat ik steeds met bronnen kom... je bent ook meteen stil over de zogenaamd "slechte" remmen na die scan hierboven
Ik heb ook een heleboel bronnen over WMD's en "No economic downturn" en "Amsterdam is a cesspool of corruption" etc. Allemaal Amerikaanse bronnen.
Bovendien, meneer met verstand van auto's, is een skid pad GEEN meet instrument voor grip en is een enkele remtest GEEN uitsluitende test om te zien hoe goed een auto remt. Bochten gaan vaak meerdere kanten op en je remmen horen het de tweede en derde keer ook naar behoren te doen. Zoals jullie daar een auto op een drag strip gooien en dan zeggen "Ya see? It's faster than a Veyron, dangit!" gooien Euro's en Jappen ze al decennia op de meest extreme test-banen. Zie M3 vs boosted (lying about his power gain through boost) Supra. Jammer van die spin ... uitleg is wel leuk ... zware kankerbak met zoveel boost-lag = spinnen uit de bochten, iets wat je op een skid-pad niet meemaakt.

edit : die bronnen die aangedragen worden van TOYOTA ZELF lul jij ook gewoon omheen.
quote:
Ik ben weer op zoek naar een Supra. De Corvette houd ik erbij tot ik weer iets anders wil, net als toen ik van de Supra naar de Corvette ging.
Ga je ook nog ooit een nieuwe auto kopen of blijft het bij tweedehands plastic pauper zooi waar je je geld ingooit om er een Stratemakers-Veyron van te maken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Googolplexian op 10-08-2009 09:21:04 ]
Calm down, please!
pi_71753323
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 01:30 schreef StefanP het volgende:

En voor een Supra heb je daar 800PK voor.
Misschien dat je het zo begrijpt:

Ik vind grote tieten aantrekkelijk, maar ik zou b.v. Sharon Dijksma overslaan...
quote:
Dus doe maar niet alsof dat bij jouw Porsches net zo goedkoop of eenvoudig is,
Interesseert me geen donder. Zo ga ik ook liever naar een sterrentent dan naar de Mac. Natuurlijk is het bij de Mac eenvoudiger, sneller, goedkoper...
quote:
want wellicht dat je met "slechts" 5K al een uitlaat hebt,
Ook nog een fiks stuk minder dan 5K. Niet dat het boeit. Je lijkt wel een 18 jarig gastje die voor 50 euro bij de kijkshop een autoradio heeft gekocht met 4x50w, die lacht om een Alpine met 4x40w van 500 euro. Vooral blijven lachen!
quote:
maar het blijft een feit dat de prijzen voor zowel de auto zelf als de accessories voor Porsches lachwekkend zijn. Je betaalt je scheel voor vrijwel niets.
De hele wereld is gek op stefke_p na dan...
quote:
je bent ook meteen stil over de zogenaamd "slechte" remmen na die scan hierboven
Ik heb daar gewoon inhoudelijk op gereageerd. Daarnaast heb ik nooit gezegd dat de remmen van de supra slecht zijn. Typisch dat je andermans woorden moet verdraaien en/of negeren om in de discussie een schijn van overeind blijven op te kunnen houden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')