abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71672136
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 06:33 schreef StefanP het volgende:
Het punt is dat een GT uit 1993 zestien jaar later nog dingen presteert waar auto's van nu niet aan kunnen tippen. Hoeveel auto's uit dat tijdperk zie je tijden neerzetten op de kwart mijl waar de meeste auto's van nu van dromen? Hoeveel auto's ken je die zo gemod kunnen worden? Hoeveel auto's kunnen met de fabrieks drivetrain boven de 400km/u rijden (vergeet niet dat hij nog een versnelling over had)?
Bovenal van dit... waarom zijn ze nooit populair geweest? Lag het aan hun wegligging?
pi_71672163
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 06:35 schreef Flashwin het volgende:
Pics van Stefan's lul?
Ik wissel regelmatig van lul

Vorige lullen

lul #1


lul #2... hardtop lul



Huidige lul

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_71672168
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 06:46 schreef _Ernst het volgende:

[..]

Bovenal van dit... waarom zijn ze nooit populair geweest? Lag het aan hun wegligging?
Niemand wou een sportauto van Toyota. Te duur in Europa, en geen image in de VS.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_71672208
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 06:37 schreef _Ernst het volgende:

[..]

25 seconden naar 400 is behoorlijk indrukwekkend... daar niet van. Zelfs Veyron doet er 50 seconden over...
Wat dat betreft, hebben Supra's wel naam gemaakt. .

Waar ik weer benieuwd naar ben, is hoe deze 1500 pk Supra zou presteren op het circuit.. daar heb ik nooit iets over gelezen... laat staan dat er een Supra iets noemenswaardigs op het circuit wist te presteren.

Aan vermogen ligt het niet.
Aan accerlatie ligt het niet.
Aan de remmen ligt het niet (die waren zelfs beter dan 911 destijds!)

Waar ligt het dan aan, dat ze matig presteren op het circuit
Het leuke aan een Supra is dat je er alles mee kunt. Wil je op het circuit rijden, dan gebruik je geen turbo waar je 1500pk uit haalt, maar eentje met 5-600.

Matig presteren zou ik niet zeggen. Het was een GT en Toyota had nooit het doel om er op het circuit mee te racen dus iedereen neemt dan maar aan dat hij "matig presteert op het circuit."

http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Supra_in_motorsport

http://www.gscmotorsports.com/videos.html <-is regelmatig in de top 3 te vinden bij verschillende races, o.a. de one lap of America
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_71672240
Stefan, ik neem m'n woorden terug over dat matig presteren. .

Van dat Wikipedia-link, blijken de Supra's nog respectabele historie gehad hebben op het circuit. Maar waar ik al voor vreesde, is het niet alleen puur power en prestaties, maar ook een combinatie van allerlei verfijningen:
quote:
The reason for lack of success was due to its larger engine capacity requiring it to run at a higher curb weight required by the regulations and also its a lack of development. As the Ford Sierra Cosworth RS500, then the more advanced Nissan Skyline GT-R became the car to have. the Supra was abandoned at the end of the season in favour of the Toyota Corolla AE101 by 1991, but only a few was kept in competition by privateers until the end of the season.[14]
Dit is dan wel weer netjes:
quote:
Altogether, the Supra has taken the title four times in 1997, 2001, 2002 and 2005. Despite being out of production since 2002, factory teams continued to use JZA80 Supras with continues successes. The car's swansong competitive year was in 2006, when it was used by Toyota Team Tsuchiya and Toyota Team SARD,[22], since then, the Supra has since being replaced by the Lexus SC
Hoe staat het eigenlijk met Supra's populariteit in Japan? Heb ergens het indruk dat andere auto's in Japan populairder dan Supra zijn, zoals MX7 etc.
pi_71672253
http://www.onelapofamerica.com/history/results.shtml?y=2009

Waar kan ik de Supra dan vinden?

Neemt niet weg dat in rechte lijn 25 sec naar 400 km/h van staande start een megaprestatie is. .
pi_71672859
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 06:35 schreef StefanP het volgende:

waardoor de meeste mensen je vragen of dat het model van komend jaar is
Het is bewezen: Amerikanen hebben ECHT geen verstand van auto's.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_71672903
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 06:37 schreef _Ernst het volgende:

Aan de remmen ligt het niet (die waren zelfs beter dan 911 destijds!)
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt...
quote:
Waar ligt het dan aan, dat ze matig presteren op het circuit
Handling. Maar StefkeP weet je zonder meer te vertellen dat de supra ook op het circuit het beste is. Immers, een supra is in alles het beste.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_71673012
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 06:46 schreef _Ernst het volgende:

Bovenal van dit... waarom zijn ze nooit populair geweest? Lag het aan hun wegligging?
Der Toyota Supra hatte serienmäßig Vollausstattung inkl. Targadach.
Toyota wollte mit diesem Supra dem Porsche 911 Konkurrenz machen. Leider wurde er dafür nicht konsequent genug konstruiert. Der Motor hatte zwar enorme Kraft. Doch durch den Frontmotor konnte er leider in der Beschleunigung aus dem Stand weder mit Porsche 964/993 noch mit dem Ferrari 348 mithalten; wegen deren Heck- bzw. Mittelmotorbauweise verfügten jene über eine dem Supra überlegene Traktion. Leider konnte sich Toyota nicht zu einem Mittelmotor durchringen. Daher ist die Beschleunigung trotz des bärenstarken Biturbo im Vergleich zur direkten Konkurrenz von 0 auf 100 km/h bescheiden. Schade. Der Spura Biturbo war überdies schwer geraten. Zusammen mit dem Prestigerückstand zum Markennamen Porsche bekam der Supra in Deutschland keinen Fuß auf den Boden. In den USA verkaufte er sich recht ansehnlich, erreichte aber auch dort nicht die Verkaufszahlen vom Porsche 993. Trotzdem hat er eine treue Fangemeinde weltweit. Man kann den Motor nämlich bis auf 800 PS tunen - und zwar standfest. Das ist ein Wort, oder?

Der Wert für den 36m-Slalom stammt aus der ams 25/1993.

toyota.de


Kortom: te weinig tractie, als totaalpakket gewoon niet goed genoeg en thans populair in kleine kring omdat je de motor tot zo'n 800 pk betrouwbaar kan opfokken. En dus niet 1.500 pk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_71673032
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 08:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt...
[..]

Handling. Maar StefkeP weet je zonder meer te vertellen dat de supra ook op het circuit het beste is. Immers, een supra is in alles het beste.
Corvette toch?
Calm down, please!
pi_71673140
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 09:00 schreef Googolplexian het volgende:

Corvette toch?
Ik hoor Stefan toch steeds de liefde voor de supra verklaren. Ik vind het dan ook wel onbegrijpelijk dat hij inmiddels voor een corvette gekozen heeft, maar het heeft zijn mening niet echt doen veranderen.

Overigens, de laatste corvette is wel een beregoede auto.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_71673215
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 09:07 schreef DS4 het volgende:

Overigens, de laatste corvette is wel een beregoede auto.
Schijnt een vervelende auto te zijn om dagelijks in te rijden ... maar heb ik zelf geen ervaring mee.

Effe een filmpje wat Stefke_P wel kan waarderen



Mooie jump op 1:54
Calm down, please!
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 09:12:37 #113
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_71673220
Nogmaals; iemand die een supra koopt, koopt NEVER een Veyron omdat hij er geen geld voor hebt en andersom ook niet.

En een Veyron is supersexy en verschaft je status omdat het klasse uitstraalt, een Supra is voor arbeiders
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_71673347
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 09:12 schreef Catch22- het volgende:
Nogmaals; iemand die een supra koopt, koopt NEVER een Veyron omdat hij er geen geld voor hebt en andersom ook niet.

En een Veyron is supersexy en verschaft je status omdat het klasse uitstraalt, een Supra is voor arbeiders
Ik kan mij anders goed voorstellen dat één of andere olie-sjeik een Veyron voor dagelijks pats-vervoer heeft en een 2000 pk Supra om te dragracen.


Calm down, please!
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 09:42:22 #115
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_71673802
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hoeveel geld heeft de eigenaar uitgegeven om die auto zo snel te krijgen?
Typisch dat hier geen antwoord op komt.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_71673841
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 09:42 schreef BOKA het volgende:

[..]

Typisch dat hier geen antwoord op komt.
Is niet echt antwoord op te geven want het is een non-stop uitgave
Calm down, please!
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 09:54:52 #117
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_71674104
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 09:44 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Is niet echt antwoord op te geven want het is een non-stop uitgave
Dus waarschijnlijk is deze auto over een periode van 15 jaar duurder dan een Veyron.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_71674161
Overigens, in het kader van de prestaties van de Supra op het circuit: dit is de tijd die de Supra in standaard trim heeft neergezet op Hockenheim (kort):

1:24,1

Even wat tijden om te vergelijken:

1989 Porsche 911 deed het in 1:20,5, 1993 Porsche 911 in 1:18,3, 1997 Porsche 911: 1:15,9

1989 Ferrari 348TB: 1:21,8, 1995, Ferrari F355: 1:16,8, 1996 Ferrari 550 Maranello: 1:16,1.

Ook wel leuk: Toyota Celica uit 2000: 1:21,2

Opel (!) Astra (!!) coupe turbo 2000: 1:21,9

Fiat (!!!) coupe turbo 1998: 1:22,1

Peugeot 306 GTI 1999: 1:23,5

Standaard is de Supra niet zo best op het circuit.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_71675238
quote:
Ik vind alles leuk en aardig, maar het sprookje dat die Supra maar 360 pk heeft bij 1,4 bar geloof ik niet. En dat blijkt ook wel, want in rechte lijn is hij net wat sneller dan de iets zwaardere M3 met 420 pk (en beide wagens hebben voor zover ik weet een gelijkwaardige theoretische top).

Valt mij overigens op dat in al die filmpje met Sabine ze dan weer voor en dan weer achter ligt. Altijd maakt ze wel een fout... Beetje TopGear challenge dus...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_71677544
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 10:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik vind alles leuk en aardig, maar het sprookje dat die Supra maar 360 pk heeft bij 1,4 bar geloof ik niet. En dat blijkt ook wel, want in rechte lijn is hij net wat sneller dan de iets zwaardere M3 met 420 pk (en beide wagens hebben voor zover ik weet een gelijkwaardige theoretische top).

Valt mij overigens op dat in al die filmpje met Sabine ze dan weer voor en dan weer achter ligt. Altijd maakt ze wel een fout... Beetje TopGear challenge dus...
30 pk bij 1.4 bar klinkt inderdaad een beetje erg gay.

En Bien speelt natuurlijk een beetje met die gast. Ze weet dondersgoed wanneer een BMW M3 in een drift raakt en hoe je dat moet doen ... da's geen foutje. Als Bien al d'r skills in de strijd gooit denk ik dat ze gewoonweg niet te verslaan is in een gelijkwaardige BMW.


heh ... ze doet ieder jaar 1200 rondjes Nur op race-snelheid
Calm down, please!
pi_71679387
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 07:08 schreef StefanP het volgende:

[..]

Het leuke aan een Supra is dat je er alles mee kunt. Wil je op het circuit rijden, dan gebruik je geen turbo waar je 1500pk uit haalt, maar eentje met 5-600.

Matig presteren zou ik niet zeggen. Het was een GT en Toyota had nooit het doel om er op het circuit mee te racen dus iedereen neemt dan maar aan dat hij "matig presteert op het circuit."

http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Supra_in_motorsport

http://www.gscmotorsports.com/videos.html <-is regelmatig in de top 3 te vinden bij verschillende races, o.a. de one lap of America
Als ik de handling zie in het eerste filmpje: http://www.gscdownloads.com/onelaptesting.wmv

Dan ben ik niet verbaast dat je de Supra weg hebt gedaan voor de ongetwijfeld veel lekker rijdende Corvette (met dito soundtrack).
pi_71680501
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 06:33 schreef StefanP het volgende:

[..]

Euh, diezelfde Supra rijdt lekker 500 mijl naar huis, doet volgend weekend 1500pk op de dyno, doet wat highway pulls en rijdt daarna weer lekker met de airco en wat muziek aan naar huis.

Die Veyron van jou staat zijn hele leven in een garage. Probeer daar maar eens mee wat Supras dagelijks presteren... hij houdt het nog geen 1000KM uit denk ik.

Het punt is dat een GT uit 1993 zestien jaar later nog dingen presteert waar auto's van nu niet aan kunnen tippen. Hoeveel auto's uit dat tijdperk zie je tijden neerzetten op de kwart mijl waar de meeste auto's van nu van dromen? Hoeveel auto's ken je die zo gemod kunnen worden? Hoeveel auto's kunnen met de fabrieks drivetrain boven de 400km/u rijden (vergeet niet dat hij nog een versnelling over had)?


Jaguar XJ220. 1992, 3.5 liter V6, 550pk, 645 newtonmeter, 320 kilometer per uur, 0-60mph in 3.8 seconden.

Fabrieks af. Zelfde tijdperk, zelfde cilinderaantal, bijna dezelfde cilinderinhoud, ook turbocharged.

Hedendaags weten we daar nog wel wat meer uit te stampen. Zo speciaal is je Supra niet.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 13:49:46 #125
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_71680974
BMW 850CSi deed het ook wel leuk...
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_71683055
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 13:38 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Jaguar XJ220. 1992, 3.5 liter V6, 550pk, 645 newtonmeter, 320 kilometer per uur, 0-60mph in 3.8 seconden.

Fabrieks af. Zelfde tijdperk, zelfde cilinderaantal, bijna dezelfde cilinderinhoud, ook turbocharged.

Hedendaags weten we daar nog wel wat meer uit te stampen. Zo speciaal is je Supra niet.
Een supercar van circa 5ton is niet bepaald vergelijkbaar
pi_71683203
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:52 schreef 1299 het volgende:

[..]

Een supercar van circa 5ton is niet bepaald vergelijkbaar
Ze zijn technisch te vergelijken, daar gaat het me om.
pi_71683404
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:52 schreef 1299 het volgende:

[..]

Een supercar van circa 5ton is niet bepaald vergelijkbaar
als je alles van aanpassingen die je aan een supra moet doen om hem aan dergelijke prestaties te krijgen (standaard doet die ook geen 3.8 naar de 100, maar 5.1 en heeft hij "maar" 330pk) laat doen (dus gewoon bij een tuner binnensteken, en hem alle aanpassingen laten doen & zelf ook niets zoeken qua stukken of know-how), dan zal je echt niet zoveel onder de prijs van zo'n jaguar uitkomen.

Omgerekend kostte een supra 3.0 turbo bijna 85.000¤ nieuwprijs in 1993, dus zo goedkoop was die qua basis ook al niet hoor...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_71702448
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 07:21 schreef _Ernst het volgende:
http://www.onelapofamerica.com/history/results.shtml?y=2009

Waar kan ik de Supra dan vinden?

Neemt niet weg dat in rechte lijn 25 sec naar 400 km/h van staande start een megaprestatie is. .
2007, #3 overall
http://www.onelapofamerica.com/history/2007/results/showResults.shtml?y=2007&res=OVL_CUM

2003, #6 overall
http://www.onelapofamerica.com/history/2003/results/showResults.shtml?y=2003&res=OVL_CUM

2002 # 4 overall
http://www.onelapofamerica.com/history/2002/results/showResults.shtml?y=2002&res=OVL_CUM

2000 #4 overall
http://www.onelapofamerica.com/history/2000/results/showResults.shtml?y=2000&res=OVL_CUM

1998 #9 overall
http://www.onelapofamerica.com/history/1998/results/showResults.shtml?y=1998&res=OVL_CUM

Niet slecht zou ik zeggen om tussen om bij tientallen races op verschillende circuits na een heel jaar gemiddld zo hoog te komen tussen honderden Porsches e.d.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_71702461
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 08:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt...
[..]


This unique Formula One inspired braking system allowed the Supra Turbo to record a 70-0 braking distance of 149 feet (45 m) [2], the best braking performance of any production car tested in 1997 by Car and Driver magazine. This record was finally broken in 2004 by 3 feet by a Porsche GT.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 05:28:58 #131
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_71702472
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 06:57 schreef StefanP het volgende:

Huidige lul

[ link | afbeelding ]
Geen onkruid tussen het beton.

Je doet wel erg je best.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_71702496
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 13:38 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Jaguar XJ220. 1992, 3.5 liter V6, 550pk, 645 newtonmeter, 320 kilometer per uur, 0-60mph in 3.8 seconden.

Fabrieks af. Zelfde tijdperk, zelfde cilinderaantal, bijna dezelfde cilinderinhoud, ook turbocharged.

Hedendaags weten we daar nog wel wat meer uit te stampen. Zo speciaal is je Supra niet.
Oh? Link naar XJ220 filmpjes waar die auto 0-400 in 24 seconden doet? Of 1300pk dynot? Of een paar vette highway pulls? Oh wacht, die auto's staan hun hele leven in de garage bij een of andere rijkaard.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_XJ220
Zo te zien komt hij niet verder dan 359km/u. Ik denk dat de auto uit mijn OP op z'n track met alle ruimte wel 450 haalt.
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 15:03 schreef Athmozz het volgende:

[..]

als je alles van aanpassingen die je aan een supra moet doen om hem aan dergelijke prestaties te krijgen (standaard doet die ook geen 3.8 naar de 100, maar 5.1 en heeft hij "maar" 330pk) laat doen (dus gewoon bij een tuner binnensteken, en hem alle aanpassingen laten doen & zelf ook niets zoeken qua stukken of know-how), dan zal je echt niet zoveel onder de prijs van zo'n jaguar uitkomen.

Omgerekend kostte een supra 3.0 turbo bijna 85.000¤ nieuwprijs in 1993, dus zo goedkoop was die qua basis ook al niet hoor...
Mwah. Nieuw was hij hier 40K$.

3.4 stroker - 9K$
turbo, exhaust manifold, piping etc - 10K$
AEM - 3K$
suspension/wheels - 5K$
andere intercooler, injectors, fuel pumps, kop en ander spul - 10K$
tuner - 2K$
labor - 5K$

Ik denk niet dat je echt in de buurt komt van de prijs van een exoot... en dan heb ik het nog over een extreme supra ook, zoals uit de OP. Voor 6-700PK heb je niet meer nodig dan een andere turbo, fuel pumps en een of andere EMS. Dat kost wellicht 8K alles bij elkaar. Daar heb je nog geen aftermarket uitlaat voor een Porsche of Ferrari voor dunkt me.

[ Bericht 17% gewijzigd door StefanP op 08-08-2009 05:51:28 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_71702516
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 09:12 schreef Catch22- het volgende:
Nogmaals; iemand die een supra koopt, koopt NEVER een Veyron omdat hij er geen geld voor hebt en andersom ook niet.

En een Veyron is supersexy en verschaft je status omdat het klasse uitstraalt, een Supra is voor arbeiders
Jammer dat je niet weet waar je het over hebt. Dit staat er namelijk ook in de garage van de eigenaar der Supra uit de OP.




























En dit is zijn bedrijf: hij verkoopt exoten. De auto's hierboven zijn echter van hemzelf.
http://www.elitemotorsports.com/

Toch raar he dat hij er met zoveel geld en zoveel auto's toch voor een Supra kiest...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_71702785
uitdaging

Waarom een veyron kopen als die het standaard doet; liever een supra waar je zelf nog moeite in steekt om hem zo ver te krijgen. Dan kan je tenminste trots zijn op wat je behaald hebt (die supra heeft trouwens wel mini voorbandjes liggen
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_71702806
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 08:29 schreef Athmozz het volgende:
(die supra heeft trouwens wel mini voorbandjes liggen
En een parachute achterop ... heeeey
Calm down, please!
pi_71702815
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 06:06 schreef StefanP het volgende:

[..]

Jammer dat je niet weet waar je het over hebt. Dit staat er namelijk ook in de garage van de eigenaar der Supra uit de OP.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En dit is zijn bedrijf: hij verkoopt exoten. De auto's hierboven zijn echter van hemzelf.
http://www.elitemotorsports.com/

Toch raar he dat hij er met zoveel geld en zoveel auto's toch voor een Supra kiest...
Al deze auto's bij elkaar zijn nog geen Veyron waard, lijkt me.
Zijn ook allemaal tweedehandsjes.
Calm down, please!
pi_71705283
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 05:24 schreef StefanP het volgende:

This unique Formula One inspired braking system allowed the Supra Turbo to record a 70-0 braking distance of 149 feet (45 m) [2], the best braking performance of any production car tested in 1997 by Car and Driver magazine. This record was finally broken in 2004 by 3 feet by a Porsche GT.

Op basis van een enkele test waarbij de stopafstand de norm was in plaats van het minstens zo belangrijke fadingresistentie...

Het is dus onzin.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_71705316
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 05:41 schreef StefanP het volgende:
Dat kost wellicht 8K alles bij elkaar. Daar heb je nog geen aftermarket uitlaat voor een Porsche of Ferrari voor dunkt me.
Daar heb je een high tech titanium uitlaat voor en vaak hou je dan nog geld over... Probeer de realiteit eens.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_71705360
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 06:06 schreef StefanP het volgende:

Toch raar he dat hij er met zoveel geld en zoveel auto's toch voor een Supra kiest...
Dat is helemaal niet raar want de supra is gewoon een makkelijke auto om fiks door te fokken voor een leuk sprintje in rechte lijn.

Daar is die auto goed in. Al het andere: betere alternatieven.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:42:14 #140
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_71705790
8K $ ?

Dus ¤3,75 onderhand?

TVP, dit is gewoon te leuk om te lezen.

Samenvatting: De Supra is beter dan tijdgenoot Honda NSX, het hogere aantal ongelukken met een Supra is dus niet te wijten aan de techniek.

Mij nie geloven? google: supra crash en nsx crash maar eens.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_71707064
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 05:17 schreef StefanP het volgende:

[..]

2007, #3 overall
http://www.onelapofamerica.com/history/2007/results/showResults.shtml?y=2007&res=OVL_CUM

Niet slecht zou ik zeggen om tussen om bij tientallen races op verschillende circuits na een heel jaar gemiddld zo hoog te komen tussen honderden Porsches e.d.
Die result van 2007 is die kerel van het filmpje, maar die heeft gewoon ~870 pk (760 whp) en toch voorbij gestreven door een Hennessey Viper (nou niet echt bekend om geweldige handling lijkt me) en een Porsche 996 TT.

Toyota heeft gewoon alles enorm over engineerd op de Supra waardoor je 'm makkelijk bizar ver kan tunen, alleen het gevolg is dat het gewicht gewoon hoog is (voor die tijd) en de gewichtsverdeling ook verre van ideaal geworden is.

Maakt 'm perfect voor dragrace en andere sprintjes, maar het is gewoon geen alles kunner, leg je er bij neer

Plus, leg eens uit waarom je voorkeur naar je huidige Vette ging ipv de Supra's?
pi_71725019
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:45 schreef Jimmie het volgende:

Toyota heeft gewoon alles enorm over engineerd op de Supra waardoor je 'm makkelijk bizar ver kan tunen




Calm down, please!
pi_71735694
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 05:41 schreef StefanP het volgende:

[..]

Oh? Link naar XJ220 filmpjes waar die auto 0-400 in 24 seconden doet? Of 1300pk dynot? Of een paar vette highway pulls? Oh wacht, die auto's staan hun hele leven in de garage bij een of andere rijkaard.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_XJ220
Zo te zien komt hij niet verder dan 359km/u. Ik denk dat de auto uit mijn OP op z'n track met alle ruimte wel 450 haalt.

Ik wilde een heel verhaal gaan typen maar dat heeft toch geen zin omdat je alleen maar op een supra geilt en niet kan inzien dat die argumenten die je aanhaalt bij andere wagens ook voor je supra gelden, hoeveel supra's heb jij al zien rijden op de snelweg met 1500 pk? geen een denk ik.
Je kunt die auto's niet met elkaar vergelijken, een standaard veyron vergelijken met een supra waar zo veel aan gedaan is. Als ze dat over 10 jaar met een veyron gaan doen dan heeft ie ook 4000 pk (pks van de supra zijn ook ver4voudigd)

edit: vind een supra trouwens een hele mooie wagen en zou hem zelf ook wel willen maar je moet wel een beetje realistisch blijven....supra moet je dan vergelijken met een volledig getunede skyline ofzo en niet een veyron.
pi_71736297
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 16:39 schreef koko86 het volgende:

Als ze dat over 10 jaar met een veyron gaan doen dan heeft ie ook 4000 pk (pks van de supra zijn ook ver4voudigd)
Calm down, please!
pi_71736573
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 17:02 schreef Googolplexian het volgende:

[..]


Dit is bedoeld op ts, een wagen vergelijken die standaard is met een waarvan de pks ver4voudigd zijn, ik weet ook wel dat het niet kan
pi_71736966
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 04:46 schreef StefanP het volgende:

Een van de coil packs bleek later niet goed aangesloten dus hij liep helaas niet zoals het moest. En nog een versnelling over ook Hij zou goed moeten zijn voor 485 km/u. Wat doet een Veyron van 0-400km/u? 50 seconden?
Maw, losgetrild
pi_71737183
Supra>Veyron

Veyron is sowiezo een overhypt/overprised lelijk gedrocht.
PSN: JoeyvR_
pi_71750072
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Daar heb je een high tech titanium uitlaat voor en vaak hou je dan nog geld over... Probeer de realiteit eens.
En voor een Supra heb je daar 800PK voor. Dus doe maar niet alsof dat bij jouw Porsches net zo goedkoop of eenvoudig is, want wellicht dat je met "slechts" 5K al een uitlaat hebt, maar het blijft een feit dat de prijzen voor zowel de auto zelf als de accessories voor Porsches lachwekkend zijn. Je betaalt je scheel voor vrijwel niets.. het is geen wonder dat ze 28K winst maken per auto. Mensen zonder verstand die een auto kopen voor het merkje erop

PS toch jammer he, dat ik steeds met bronnen kom... je bent ook meteen stil over de zogenaamd "slechte" remmen na die scan hierboven
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:45 schreef Jimmie het volgende:

Plus, leg eens uit waarom je voorkeur naar je huidige Vette ging ipv de Supra's?
Ik ben weer op zoek naar een Supra. De Corvette houd ik erbij tot ik weer iets anders wil, net als toen ik van de Supra naar de Corvette ging.

[ Bericht 7% gewijzigd door StefanP op 10-08-2009 01:36:10 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_71752502
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 01:30 schreef StefanP het volgende:

En voor een Supra heb je daar 800PK voor. Dus doe maar niet alsof dat bij jouw Porsches net zo goedkoop of eenvoudig is, want wellicht dat je met "slechts" 5K al een uitlaat hebt, maar het blijft een feit dat de prijzen voor zowel de auto zelf als de accessories voor Porsches lachwekkend zijn. Je betaalt je scheel voor vrijwel niets.. het is geen wonder dat ze 28K winst maken per auto
Jezus Koeristus, zeg ... je bent een ECHTE Amerikaan. Porsche maakt 28k winst per auto OMDAT ZE HET KUNNEN ... Amerikaanse auto-industrie GAAT KAPOT vanwege die relatief super-KUT auto's die ze maken. Net als dat het leuk en aardig is dat je voor een dollar 150000 caloriën kunt kopen MAAR DAT JE ER 0,0 beter van wordt is dat ook zo voor (bijna) alle massa producten in de US.
quote:
Mensen zonder verstand die een auto kopen voor het merkje erop
Nee ... mensen zonder verstand van auto's kopen Amerikanen.
Mensen zonder verstand van auto's vergelijken getunede 13 in een dozijn Jappen met exoten.
Mensen zonder verstand van auto's denken dat Porsche eigenaren alles bij Porsche kopen (daarom maken ze zoveel winst joh!)
Mensen zonder verstand van auto's houden kinds bij hoog en laag vol dat hun shit de beste shit is want andere weten nu eenmaal niets omdat ze meer vriendjes hebben die ook allemaal zo'n air hebben.
Mensen zonder verstand van auto's laten siliconen wijven bij de wagen poseren omdat ze denken dat dat iets doet bij mensen die WEL verstand van auto's hebben.
Mensen zonder verstand van auto's claimen dat 300 pk gewoon geen 300 pk is ... dat dat van de auto afhangt.
quote:
PS toch jammer he, dat ik steeds met bronnen kom... je bent ook meteen stil over de zogenaamd "slechte" remmen na die scan hierboven
Ik heb ook een heleboel bronnen over WMD's en "No economic downturn" en "Amsterdam is a cesspool of corruption" etc. Allemaal Amerikaanse bronnen.
Bovendien, meneer met verstand van auto's, is een skid pad GEEN meet instrument voor grip en is een enkele remtest GEEN uitsluitende test om te zien hoe goed een auto remt. Bochten gaan vaak meerdere kanten op en je remmen horen het de tweede en derde keer ook naar behoren te doen. Zoals jullie daar een auto op een drag strip gooien en dan zeggen "Ya see? It's faster than a Veyron, dangit!" gooien Euro's en Jappen ze al decennia op de meest extreme test-banen. Zie M3 vs boosted (lying about his power gain through boost) Supra. Jammer van die spin ... uitleg is wel leuk ... zware kankerbak met zoveel boost-lag = spinnen uit de bochten, iets wat je op een skid-pad niet meemaakt.

edit : die bronnen die aangedragen worden van TOYOTA ZELF lul jij ook gewoon omheen.
quote:
Ik ben weer op zoek naar een Supra. De Corvette houd ik erbij tot ik weer iets anders wil, net als toen ik van de Supra naar de Corvette ging.
Ga je ook nog ooit een nieuwe auto kopen of blijft het bij tweedehands plastic pauper zooi waar je je geld ingooit om er een Stratemakers-Veyron van te maken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Googolplexian op 10-08-2009 09:21:04 ]
Calm down, please!
pi_71753323
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 01:30 schreef StefanP het volgende:

En voor een Supra heb je daar 800PK voor.
Misschien dat je het zo begrijpt:

Ik vind grote tieten aantrekkelijk, maar ik zou b.v. Sharon Dijksma overslaan...
quote:
Dus doe maar niet alsof dat bij jouw Porsches net zo goedkoop of eenvoudig is,
Interesseert me geen donder. Zo ga ik ook liever naar een sterrentent dan naar de Mac. Natuurlijk is het bij de Mac eenvoudiger, sneller, goedkoper...
quote:
want wellicht dat je met "slechts" 5K al een uitlaat hebt,
Ook nog een fiks stuk minder dan 5K. Niet dat het boeit. Je lijkt wel een 18 jarig gastje die voor 50 euro bij de kijkshop een autoradio heeft gekocht met 4x50w, die lacht om een Alpine met 4x40w van 500 euro. Vooral blijven lachen!
quote:
maar het blijft een feit dat de prijzen voor zowel de auto zelf als de accessories voor Porsches lachwekkend zijn. Je betaalt je scheel voor vrijwel niets.
De hele wereld is gek op stefke_p na dan...
quote:
je bent ook meteen stil over de zogenaamd "slechte" remmen na die scan hierboven
Ik heb daar gewoon inhoudelijk op gereageerd. Daarnaast heb ik nooit gezegd dat de remmen van de supra slecht zijn. Typisch dat je andermans woorden moet verdraaien en/of negeren om in de discussie een schijn van overeind blijven op te kunnen houden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_71761211
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 09:15 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Jezus Koeristus, zeg ... je bent een ECHTE Amerikaan. Porsche maakt 28k winst per auto OMDAT ZE HET KUNNEN ... Amerikaanse auto-industrie GAAT KAPOT vanwege die relatief super-KUT auto's die ze maken. Net als dat het leuk en aardig is dat je voor een dollar 150000 caloriën kunt kopen MAAR DAT JE ER 0,0 beter van wordt is dat ook zo voor (bijna) alle massa producten in de US.
[..]

Nee ... mensen zonder verstand van auto's kopen Amerikanen.
Mensen zonder verstand van auto's vergelijken getunede 13 in een dozijn Jappen met exoten.
Mensen zonder verstand van auto's denken dat Porsche eigenaren alles bij Porsche kopen (daarom maken ze zoveel winst joh!)
Mensen zonder verstand van auto's houden kinds bij hoog en laag vol dat hun shit de beste shit is want andere weten nu eenmaal niets omdat ze meer vriendjes hebben die ook allemaal zo'n air hebben.
Mensen zonder verstand van auto's laten siliconen wijven bij de wagen poseren omdat ze denken dat dat iets doet bij mensen die WEL verstand van auto's hebben.
Mensen zonder verstand van auto's claimen dat 300 pk gewoon geen 300 pk is ... dat dat van de auto afhangt.
[..]

Ik heb ook een heleboel bronnen over WMD's en "No economic downturn" en "Amsterdam is a cesspool of corruption" etc. Allemaal Amerikaanse bronnen.
Bovendien, meneer met verstand van auto's, is een skid pad GEEN meet instrument voor grip en is een enkele remtest GEEN uitsluitende test om te zien hoe goed een auto remt. Bochten gaan vaak meerdere kanten op en je remmen horen het de tweede en derde keer ook naar behoren te doen. Zoals jullie daar een auto op een drag strip gooien en dan zeggen "Ya see? It's faster than a Veyron, dangit!" gooien Euro's en Jappen ze al decennia op de meest extreme test-banen. Zie M3 vs boosted (lying about his power gain through boost) Supra. Jammer van die spin ... uitleg is wel leuk ... zware kankerbak met zoveel boost-lag = spinnen uit de bochten, iets wat je op een skid-pad niet meemaakt.

edit : die bronnen die aangedragen worden van TOYOTA ZELF lul jij ook gewoon omheen.
[..]

Ga je ook nog ooit een nieuwe auto kopen of blijft het bij tweedehands plastic pauper zooi waar je je geld ingooit om er een Stratemakers-Veyron van te maken?
Ga door ga door
  maandag 10 augustus 2009 @ 14:51:08 #152
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_71761423
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 06:06 schreef StefanP het volgende:

[..]

Jammer dat je niet weet waar je het over hebt. Dit staat er namelijk ook in de garage van de eigenaar der Supra uit de OP.


En dit is zijn bedrijf: hij verkoopt exoten. De auto's hierboven zijn echter van hemzelf.
http://www.elitemotorsports.com/

Toch raar he dat hij er met zoveel geld en zoveel auto's toch voor een Supra kiest...
Nee, want als je zoveel sportwagens hebt dan moet je wel een supra hebben. Daarbij is het gros van die autos ronduit ordinair. En nog steeds heeft hij geen Veyron.

Die zwarte M5, hoe zo'n mooie wagen zo ordinair kan verneuken... Moet je wel een smaakloze Amerikaan voor zijn
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 10 augustus 2009 @ 18:55:17 #153
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_71767815
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:51 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Nee, want als je zoveel sportwagens hebt dan moet je wel een supra hebben. Daarbij is het gros van die autos ronduit ordinair. En nog steeds heeft hij geen Veyron.

Die zwarte M5, hoe zo'n mooie wagen zo ordinair kan verneuken... Moet je wel een smaakloze Amerikaan voor zijn
Dat dus.

Moet je eens kijken wat voor moois er allemaal gespot word in de US. En let er vervolgens maar eens op hoe hard hun het voor elkaar krijgen een stijlvolle auto uit te laten zien als iets van trailertrash. Smaak kun je immers niet kopen ofzoiets..
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_71780717
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_71780878
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 09:15 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Jezus Koeristus, zeg ... je bent een ECHTE Amerikaan. Porsche maakt 28k winst per auto OMDAT ZE HET KUNNEN ... Amerikaanse auto-industrie GAAT KAPOT vanwege die relatief super-KUT auto's die ze maken.
De Amerikaanse auto industrie ging kapot door de UAW met z'n stompzinnige looneisen en werkpraktijken. Naar goed Frans en Europees gebruik. Je weet totaal niet waar je het over hebt. Amerikaanse auto's van tegenwoordig doen het prima.
quote:
Net als dat het leuk en aardig is dat je voor een dollar 150000 caloriën kunt kopen MAAR DAT JE ER 0,0 beter van wordt is dat ook zo voor (bijna) alle massa producten in de US.
[..]
Vooralsnog draag jij een spijkerbroek, drink je Cola en zit je achter een Amerikaanse PC die Windows draait op het in Amerika uitgevonden Internet. Jochie, alles van enig belang is in de VS uitgevonden, en de Z06 en Viper vegen je lachwekkende en peperdure Porsches en BMWs van de baan - voor de helft van de prijs.
quote:
Nee ... mensen zonder verstand van auto's kopen Amerikanen.
Jullie rijden in piepkleine bakjes met 1200CC man, ga toch weg. Europese auto's.... laat me niet lachen. Jullie zouden maar al te graag Amerikaanse auto's kopen als je het maar kon betalen en je socialistische grote leiders, belastingdiensten en milieumaffia het toestonden.
quote:
Mensen zonder verstand van auto's vergelijken getunede 13 in een dozijn Jappen met exoten.
Dertien in een dozijn? Hoe vaak zie jij een Supra? En dan niet zo'n lachwekkende RHD die een of andere pauper uit Japan geimporteerd heeft voor een appel en een ei door de onmogelijkheid om in Japan nog een aude auto te registreren? En hoe vaak zie je een Supra met 800PK? Joh, de "tuning"wereld in NL en de EU komt niet verder dan spoilers en velgen. Waar jij overgens heel veel verstand van hebt met je CRX
quote:
Mensen zonder verstand van auto's denken dat Porsche eigenaren alles bij Porsche kopen (daarom maken ze zoveel winst joh!)
Ondanks die 28K wins per auto slagen ze er niet in om het hoofd boven water te houden en moeten ze VW smeken om een lening van een miljard. Overigens kopen de meeste Porsche eigenaren helemaal niets aan tuning voor hun auto, want het zijn geen liefhebbers, enkel oude kneuzen die een merkje en "status" kopen.
quote:
Mensen zonder verstand van auto's houden kinds bij hoog en laag vol dat hun shit de beste shit is want andere weten nu eenmaal niets omdat ze meer vriendjes hebben die ook allemaal zo'n air hebben.
Mijn poep is inderdaad de beste poep Wat weet jij nou? Joh, je reed of rijdt in een CRX en zal waarschijnlijk ook nooit verder komen. Je hebt waarschijnlijk nog nooit in een Supra, een Corvette of zelfs maar een Porsche gereden. Hooguit heb je een blokje rond meegereden in een afgetrapte 911 en vergeleken met jouw Golfjes, CRXjes e.d. zal dat vast inderdaad wel "fantastisch" geweest zijn. Ik heb in tig exoten gereden en ga wekelijks naar meets met auto's die jij alleen in je autoblaadjes ziet. Je moest eens weten hoe de tuning scene hier is. Dus ach,wat weet ik nou? Jij weet het vast beter
quote:
Mensen zonder verstand van auto's laten siliconen wijven bij de wagen poseren omdat ze denken dat dat iets doet bij mensen die WEL verstand van auto's hebben.
Jaloezie is goed. Lauren is tig keer zo lekker als jouw Anita's. Waarschijnlijk heb je die foto nog gedownload ook, geef maar toe.
quote:
Mensen zonder verstand van auto's claimen dat 300 pk gewoon geen 300 pk is ... dat dat van de auto afhangt.
Inderdaad. Het enige wat jij kunt is een paar woorden uit een post plukken omdat de rest je omgedraaide petje te boven gaat. Koppel en gear ratios zeggen je niets.
quote:
Ik heb ook een heleboel bronnen over WMD's en "No economic downturn" en "Amsterdam is a cesspool of corruption" etc. Allemaal Amerikaanse bronnen.
Euh, zit iets je dwars over de VS? Geeft niet, mensen zijn altijd jaloers op hun meerderen. Verder ontopic, ok?
quote:
Bovendien, meneer met verstand van auto's, is een skid pad GEEN meet instrument voor grip en is een enkele remtest GEEN uitsluitende test om te zien hoe goed een auto remt. Bochten gaan vaak meerdere kanten op en je remmen horen het de tweede en derde keer ook naar behoren te doen.
Ja joh, het zal wel, lateral Gs zeggen niets en de remafstand ook niet. En die meting voor dat blad, dat doen ze 1x en meer niet. Toch?
quote:
Zoals jullie daar een auto op een drag strip gooien en dan zeggen "Ya see? It's faster than a Veyron, dangit!" gooien Euro's en Jappen ze al decennia op de meest extreme test-banen.
Joh, wist je het al? Een Supra is een Japanse auto!
quote:
Zie M3 vs boosted (lying about his power gain through boost) Supra. Jammer van die spin ... uitleg is wel leuk ... zware kankerbak met zoveel boost-lag = spinnen uit de bochten, iets wat je op een skid-pad niet meemaakt.
Als je nou eens met een link kwam... Moet ik soms raden waar je het over hebt? Een BPU Supra rijdt trouwens al rondjes om een M3, dus dat zal de reden wel zijn dat je geen link plaatst.

Je M3 weegt ook maar liefst 234 kilo meer dan een Supra. Over "zware kankerbak gesproken"

Enneh, beweer je nou echt dat turbo lag ervoor zorgt dat je uit de bochten spint?

O ja...met de turbo's van tegenwoordig heb je bij 4000 toeren al meer PK en koppel dan je ooit in je Porsche or BMW van kan dromen. Turbo lag bestaat vrijwel niet meer tenzij je GT47 of andere enorme turbo's gaat gebruiken. Die Supra met 1700PK hierboven doet dat met de nieuwste generatie 67mm turbo's die al een PK- en koppelkromme leveren bij een toerental waar je U tegen zegt.
quote:
edit : die bronnen die aangedragen worden van TOYOTA ZELF lul jij ook gewoon omheen.
Welke bronnen?
quote:
Ga je ook nog ooit een nieuwe auto kopen of blijft het bij tweedehands plastic pauper zooi waar je je geld ingooit om er een Stratemakers-Veyron van te maken?
Joh, ik verdien in een jaar meer dan jij in vijf jaar. Als ik het wou dan stonden hier morgen drie nieuwe 911 turbo's voor de deur. Waar haal je het lef vandaan als bezitter van een doorgeroeste, afgetrapte CRX van hooguit 500 euro iemand te betichten van "tweedehands plastic pauper zooi"? Waar zijn jouw sportwagens? Mijn Supras kostten 90K en ik heb er geen cent op verloren. Waarom? Omdat het kwaliteitsauto's zijn die enorm gewild zijn. Hoeveel M'n Corvette is in showroom conditie met nog geen 9000 KM op de teller. "Tweedehands plastic pauper zooi" Je mocht willen dat je ooit zo'n auto had.

Maar goed, meer had ik ook niet verwacht. Een onbenul die nog nooit in welke sportauto dan ook gereden heeft en die zich blind staart op merkjes.

Liefs,

Stefan
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_71782140
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 06:59 schreef StefanP het volgende:
Reltopic
Calm down, please!
pi_71782288
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 07:43 schreef StefanP het volgende:
Jochie, alles van enig belang is in de VS uitgevonden
Ik noem b.v. de auto...
quote:
Jullie zouden maar al te graag Amerikaanse auto's kopen
Ik ben de weg kwijt... Ik dacht dat Japanse auto's het best waren, maar nu draai je naar het standpunt dat Amerikaanse auto's het best zijn?
quote:
Ondanks die 28K wins per auto slagen ze er niet in om het hoofd boven water te houden en moeten ze VW smeken om een lening van een miljard.
Ze zijn gefuseerd en e.e.a. had alles te maken met de mislukte poging om VW vijandig over te nemen. Niets met de winstgevendheid van de onderneming zelf, want Porsche was de meest winstgevende autoproducent de afgelopen jaren.
quote:
Overigens kopen de meeste Porsche eigenaren helemaal niets aan tuning voor hun auto, want het zijn geen liefhebbers, enkel oude kneuzen die een merkje en "status" kopen.
Kennelijk weet jij weinig van de Porscheliefhebbers, maar dat velen niet aan tuning doen klopt. De auto is nl. af fabriek al geweldig.
quote:
Ik heb in tig exoten gereden
Dan is het onbegrijpelijk dat jij de supra nog steeds de beste vindt.
quote:
en ga wekelijks naar meets met auto's die jij alleen in je autoblaadjes ziet.
Wordt het dan niet eens tijd dat je aan de vrouw gaat. Of is dat niet je voorkeur en ga je daarom wekelijks naar plekken waar mannen verzamelen?
quote:
Inderdaad. Het enige wat jij kunt is een paar woorden uit een post plukken omdat de rest je omgedraaide petje te boven gaat. Koppel en gear ratios zeggen je niets.
Ik kan mij die 300pk discussie nog prima herinneren. Zelden iemand die claimt verstand van auto's te hebben zo enorm door het ijs zien zakken.
quote:
mensen zijn altijd jaloers op hun meerderen.
Vandaar dat je altijd zeikt over Porsches en Veyrons...
quote:
Je M3 weegt ook maar liefst 234 kilo meer dan een Supra.
Huidige weegt 70 kg meer, maar de Supra weegt 125 kg meer dan de M3 uit 1994.
quote:
Enneh, beweer je nou echt dat turbo lag ervoor zorgt dat je uit de bochten spint?
Ik kan die opmerking prima plaatsen. Gek dat jij dat niet kan met al die exoten waar jij in claimt te hebben gereden. Het is bij jou een grote waffel, maar verstand van zaken? Ho maar! Het is jammer dat je in de VS zit (en ook weer niet natuurlijk), want ik had het wel eens mee willen maken dat je die grote waffel waar kwam maken op de Ring.
quote:
Joh, ik verdien in een jaar meer dan jij in vijf jaar. Als ik het wou dan stonden hier morgen drie nieuwe 911 turbo's voor de deur.
Ja, jij hebt natuurlijk een half mio aan dollars rondslingeren en daarom verkocht je ook je geliefde supra's om een corvette te kopen.

Overigens, ik mag aannemen dat inkomen niet bepalend is aangaande de vraag wie gelijk heeft in de discussie...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_71782404
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 07:43 schreef StefanP het volgende:
Vooralsnog draag jij een spijkerbroek, drink je Cola en zit je achter een Amerikaanse PC die Windows draait op het in Amerika uitgevonden Internet. Jochie, alles van enig belang is in de VS uitgevonden, en de Z06 en Viper vegen je lachwekkende en peperdure Porsches en BMWs van de baan - voor de helft van de prijs.
zoals de kredietcrisis...

Amerikanen lijden gewoon aan grootheidswaanzin & denken dat ze zich alles kunnen permitteren & in alles het beste zijn.

Ik denk niet dat ik een bron hoef aan te brengen?
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:07:42 #159
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_71782788


2200 bhp
0 - 60 => 1 seconde
1/4 mile => 7.802 @ 183.07 (7.41 @ 197mph ook behaald, maar geen beelden van)
Top Speed => 223mph ("...and no bodywork came off. This was done at Bruntingthorpe in Sept 2008. That speed attained in a slow 19secs due to excessive wheelspin and coming out of the throttle.")

Wat een geweldige prestaties en dat voor een Vauxhall Victor. Engelse auto's

.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_71783068
StefanP

Waarom kom je hier trouwens als je de USA zo geweldig vind? Er is toch vast wel een amerikaanse FoK?
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:36:04 #161
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_71783369
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 10:19 schreef Kill_em_all het volgende:
StefanP

Waarom kom je hier trouwens als je de USA zo geweldig vind? Er is toch vast wel een amerikaanse FoK?
hij wil hier laten zien waarom USA zo geweldig is.

Je hoort hem alleen niet over slechte dingen (werkloosheid, onderwijs, zorg etc), alleen maar over de goedkope brandstof.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_71783887
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 07:43 schreef StefanP het volgende:

De Amerikaanse auto industrie ging kapot door de UAW met z'n stompzinnige looneisen en werkpraktijken. Naar goed Frans en Europees gebruik. Je weet totaal niet waar je het over hebt. Amerikaanse auto's van tegenwoordig doen het prima.
Dus de auto's werden niet verkocht omdat de lonen van de werknemers te hoog was? Het is namelijk niet zo dat er een tekort aan auto's is dus de werknemers hebben de auto's wel gebouwd. De UAW krijgt vooral de schuld krijgt van de sukkels die Amerikaanse bakken wel de hemel in prijzen maar stiekum toch een Prius kopen.




Amerikaanse auto's van tegenwoordig doen het prima, zegt 'ie dan Geeft wel aan wat de reputatie is.
quote:
Vooralsnog draag jij een spijkerbroek, drink je Cola en zit je achter een Amerikaanse PC die Windows draait op het in Amerika uitgevonden Internet. Jochie, alles van enig belang is in de VS uitgevonden, en de Z06 en Viper vegen je lachwekkende en peperdure Porsches en BMWs van de baan - voor de helft van de prijs.
Denim : Frans.
Jeans : Italiaans.
Ik drink geen Cola.
De Amerikaanse PC bestaat voor 90% uit Japanse/Chinese onderdelen.
Pik, de meeste uitvinding heeft Amerika gejat ... leer je geschiedenis.
Niet dat het uitmaakt want heel Amerika bestaat toch uit import-mensjes, zoals jijzelf (in geval dat je dat vergeten bent).
De Viper veegt helemaal niets van de baan als er bochten in die baan zitten en de C6 Z06 (niet de lelijke C5) doet het EINDELIJK respectabel omdat Chevrolet als eerste een NIET typische Amerikaan bouwde. Zoiets als : "Overall, it is shorter and narrower than the C5 to gain wider appeal to the European market."
quote:
Jullie rijden in piepkleine bakjes met 1200CC man, ga toch weg. Europese auto's.... laat me niet lachen. Jullie zouden maar al te graag Amerikaanse auto's kopen als je het maar kon betalen en je socialistische grote leiders, belastingdiensten en milieumaffia het toestonden.
Ehhh ... wij rijden hier allemaal in 300CC hybrides, hoor sukkel. Besides ... waarom zou je een 6 liter blok gebruiken als je hetzelfde kunt bereiken met 4 liters?
Ik zou van m'n leven lang geen US bak kopen want er zijn geen leuke, snelle, kleine Amerikanen, ik vind "het Amerikaanse rijden" 10x niets en ik hoef niets te compenseren.
quote:
Dertien in een dozijn? Hoe vaak zie jij een Supra? En dan niet zo'n lachwekkende RHD die een of andere pauper uit Japan geimporteerd heeft voor een appel en een ei door de onmogelijkheid om in Japan nog een aude auto te registreren? En hoe vaak zie je een Supra met 800PK? Joh, de "tuning"wereld in NL en de EU komt niet verder dan spoilers en velgen. Waar jij overgens heel veel verstand van hebt met je CRX
Ik zie vaker Supra's dan Veyrons ... en daar ging het toch over? En geef nou niet af op de "tuning" wereld buiten Amerika want "tuning" betekent buiten Amerika ineens heel wat anders. IK heb geen grote chromen velgen onder elke auto geplakt en ook geen belachelijke Supra-achtige spoiler op m'n auto dus pot-ketel verhaal.
quote:
Ondanks die 28K wins per auto slagen ze er niet in om het hoofd boven water te houden en moeten ze VW smeken om een lening van een miljard. Overigens kopen de meeste Porsche eigenaren helemaal niets aan tuning voor hun auto, want het zijn geen liefhebbers, enkel oude kneuzen die een merkje en "status" kopen.
Mjah ... Amerikaanse industrie heeft verder geen leningen gevraagd he
En nu zeg je ook nog dat je geen liefhebber kunt zijn als je je auto niet tuned Je spreekt jezelf wel op elke vlak en per alinea tegen, he? Sukkeltje.
quote:
Mijn poep is inderdaad de beste poep Wat weet jij nou?
Ik weet van jou hoe jij je hier voordoet ... da's genoeg om een mening te vormen en ja, je hebt inderdaad een "mijn speelgoed is lekker beter, ik negeer elk tegenargument"-houding.
quote:
Joh, je reed of rijdt in een CRX en zal waarschijnlijk ook nooit verder komen. Je hebt waarschijnlijk nog nooit in een Supra, een Corvette of zelfs maar een Porsche gereden. Hooguit heb je een blokje rond meegereden in een afgetrapte 911 en vergeleken met jouw Golfjes, CRXjes e.d. zal dat vast inderdaad wel "fantastisch" geweest zijn.
Ik rijd in een CRX ... en die doe ik nooit meer weg hoeft ook niet want het ding blijft het doen. Komt waarschijnlijk wel een derde auto bij ... ook een Hondaatje Heb wel een klein beetje trackday-tijd erop zitten in verschillende auto's. Zou dus echt leuk zijn als je een keertje in de buurt bent om in gelijkwaardige auto's een paar laps tegen elkaar te racen ... zal ik die grote bek van je eens snoeren ^^
quote:
Ik heb in tig exoten gereden en ga wekelijks naar meets met auto's die jij alleen in je autoblaadjes ziet. Je moest eens weten hoe de tuning scene hier is. Dus ach,wat weet ik nou? Jij weet het vast beter
Gefeliciteerd joh Jammer alleen dat jij al snel een auto een exoot vindt. Noem eens wat op?
En leuk voor je dat je naar allemaal tuning-meetings gaat stoer!
quote:
Jaloezie is goed. Lauren is tig keer zo lekker als jouw Anita's. Waarschijnlijk heb je die foto nog gedownload ook, geef maar toe.
te grappig. Leuk dat je de naam Anita gebruikt ook ^^ Lekker wijf hoor ... voor een keertje. Beetje zoals een 800pk Supra ... wat jij waarschijnlijk als een compliment ziet Durf te wedden dat er net zo veel plastic in die griet zit als op die auto. Tuned
quote:
Inderdaad. Het enige wat jij kunt is een paar woorden uit een post plukken omdat de rest je omgedraaide petje te boven gaat. Koppel en gear ratios zeggen je niets.
Je staat nog steeds achter die uitspraak, he. Ge-wel-dig. Geeft wel aan hoe ver je wilt gaan om je wankele punten te verdedigen. Dat je er zelf nog in gelooft ook maakt het plaatje echt af.
quote:
Euh, zit iets je dwars over de VS? Geeft niet, mensen zijn altijd jaloers op hun meerderen. Verder ontopic, ok?
Waar moet ik precies jaloers op zijn?
quote:
Ja joh, het zal wel, lateral Gs zeggen niets en de remafstand ook niet. En die meting voor dat blad, dat doen ze 1x en meer niet. Toch?
Nogmaals ... je bevestigt je onwetendheid. Ik vraag me echt serieus af of je wel eens zelf snel door wat bochten bent gegaan of dat je alleen maar patst met de (rechte-lijn) skills van anderen. Op een skid-pad heb je geen laterale gewichts-verplaatsing over de lengte-as ... iets wat ALLES zegt over wegligging in bochten. En die metingen voor dat blad zullen ze ongetwijfeld meerdere keren uitvoeren ... waar zijn die cijfers? Of publiceren ze alleen de beste cijfers, denk je?
quote:
Joh, wist je het al? Een Supra is een Japanse auto!
En lezen is kennelijk een vak apart niet weggelegd voor mensen met een bord voor hun kop.
quote:
Als je nou eens met een link kwam... Moet ik soms raden waar je het over hebt? Een BPU Supra rijdt trouwens al rondjes om een M3, dus dat zal de reden wel zijn dat je geen link plaatst.

Je M3 weegt ook maar liefst 234 kilo meer dan een Supra. Over "zware kankerbak gesproken"

Enneh, beweer je nou echt dat turbo lag ervoor zorgt dat je uit de bochten spint?
Goed voorbeeld van hoe je bronnen, links en comments -zoals we van je gewend zijn- selectief overslaat. Lees terug.
quote:
O ja...met de turbo's van tegenwoordig heb je bij 4000 toeren al meer PK en koppel dan je ooit in je Porsche or BMW van kan dromen. Turbo lag bestaat vrijwel niet meer tenzij je GT47 of andere enorme turbo's gaat gebruiken. Die Supra met 1700PK hierboven doet dat met de nieuwste generatie 67mm turbo's die al een PK- en koppelkromme leveren bij een toerental waar je U tegen zegt.
Begrijpend schrijven om je punt te maken is kennelijk ook een te moeilijke opgave voor je Leveren die turbo's een pk- en koppelkromme bij een toerental waar je U tegen zegt, joh? Precies mijn punt dus.
quote:
Welke bronnen?
Lees terug ... of beter ... lees & reageer i.p.v. gewoon af en toe te komen trollen.
quote:
Joh, ik verdien in een jaar meer dan jij in vijf jaar.
Gedurfde aanname
quote:
Als ik het wou dan stonden hier morgen drie nieuwe 911 turbo's voor de deur.
Ja hoor goos ... als ik zou willen staan hier morgen acht Veyrons voor de deur. Wat een loze uitspraken, zeg.
quote:
Waar haal je het lef vandaan als bezitter van een doorgeroeste, afgetrapte CRX van hooguit 500 euro iemand te betichten van "tweedehands plastic pauper zooi"? Waar zijn jouw sportwagens? Mijn Supras kostten 90K en ik heb er geen cent op verloren. Waarom? Omdat het kwaliteitsauto's zijn die enorm gewild zijn. Hoeveel M'n Corvette is in showroom conditie met nog geen 9000 KM op de teller. "Tweedehands plastic pauper zooi" Je mocht willen dat je ooit zo'n auto had.
Grappig ... precies zo'n reactie soort zou jij van een Veyron eigenaar met jouw karakter kunnen verwachten (niet dat die bestaan, lijkt me). Je staat met je plastic zooi een stuk dichter bij mijn CRX dan bij de Veyron waarop je probeert af te geven. Begin je het te snappen, met je meerderwaardigheidscomplex?
quote:
Maar goed, meer had ik ook niet verwacht. Een onbenul die nog nooit in welke sportauto dan ook gereden heeft en die zich blind staart op merkjes.
Je bent werkelijk te triest voor woorden Maar je laat toch ook weer blijken hoe bijna al je kennis gebaseerd is op egocentrische aannames met weinig tot geen voorkennis. Typisch Amerikaans, eigenlijk
quote:
Liefs,

Stefan
Met vriendlijke groet en medelijden,

Googol.

[ Bericht 1% gewijzigd door Googolplexian op 11-08-2009 13:04:35 ]
Calm down, please!
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:18:03 #163
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_71784311
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 10:59 schreef Googolplexian het volgende:
.
Pik, de meeste uitvinding heeft Amerika gejat ... leer je geschiedenis.
ze hebben geen geschiedenis, denk dat het ze daarom niet zoveel boeit
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:45:38 #164
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_71785048
Alsof je een Veyron koopt om op een dragstrip tussen de Sjonnies en Petjes met vieze handen gaat staan .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:54:51 #165
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71785328
Zeg, ik hoorde dat de amerikanen een ingeving gehad hebben en van plan zijn om binnenkort hun wielen onafhankelijk te gaan veren.

Weet iemand daar meer over ?
zzz
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:58:37 #166
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_71785446
Trouwens: $ 90K voor een Supra .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:42:41 #167
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71786690
Weet je wat het is met Amerikaanse auto's ?

Zelfs al zouden de Amerikanen het voor elkaar krijgen om een snelle auto te maken die ook nog daadwerkelijk een bocht door kan, dan nog zal het ze altijd ontbreken aan 1 essentieel ding :

Stijl.

Zet een Amerikaan eens naast dit :


Of dit:


Dan blijft de amerikaanse auto toch altijd een beetje als dat ene neefje op de familiereunie die niet goed mee kon komen op school en probeert te compenseren door te demonstreren dat ie wel heel ver kan spugen.
zzz
pi_71787254
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:54 schreef _Led_ het volgende:
Zeg, ik hoorde dat de amerikanen een ingeving gehad hebben en van plan zijn om binnenkort hun wielen onafhankelijk te gaan veren.

Weet iemand daar meer over ?
Tsja ... het SCHIJNT dat dat de wegligging toch wel ten goede komt. Da's emperisch getest op bijna elke niet-Amerikaan voor de afgelopen 20 jaar dus de overstap is wellicht veilig.
Calm down, please!
pi_71793358
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:58 schreef fathank het volgende:
Trouwens: $ 90K voor een Supra .
Nee 1 miljoen euro voor een Veyron Voor 90K heb ik liever een auto met een half keer zoveel pk die er ook nog eens een stuk beter uitziet dan een Veyron.
PSN: JoeyvR_
pi_71795083
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:34 schreef Benny_Lava het volgende:

die er ook nog eens een stuk beter uitziet dan een Veyron.
Dat is persoonlijk natuurlijk, maar ondanks dat ik de Veyron geen hele mooie auto vind, vind ik het een veel mooiere auto dan de supra. Dat is toch een plastic fantastic sjonnebak als je het mij vraagt. De Veyron is daarentegen met mooie materialen gemaakt en straalt klasse uit.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_71795260
Deze is hier ook nog wel leuk na het "UAW-argument":
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:39 schreef 68Chevelle het volgende:
zoek eens op google naar de term: UAW worker

Ah, bedankt, zo vind ik wel wat interessante info:
------------------
There has been much made of how well United Auto Workers (UAW) members are paid. One figure often used is $73 an hour. And it's also claimed that this pay level puts the U.S. auto manufacturers at a big competitive disadvantage. But that number is inflated and labor costs are not even that important a reason for the loss of U.S. auto market share. The real problem is that U.S. automobiles sell for a lower price but their quality is relatively poor, so consumers prefer the more expensive Japanese models.
------------------

en:
------------------
The auto industry has used the $73 an hour figure in discussions about its UAW negotiations. But the New York Times points out that this number includes three things that don't all belong together -- wages, overtime, and vacation pay ($40/hour), health care and pension benefits ($15/hour), and retiree pension benefits ($15). That last thing does not belong because it's a fixed cost. If you compare the salary and benefits of a UAW worker to those of a Japanese one who gets less generous benefits, the numbers are much closer -- UAW ($55) vs. Japanese workers ($45).
-----------------

en:
-----------------
The more important numbers are the ones that help explain why the U.S. auto manufacturers have lost so much market share and are now at death's door. Labor costs account for 10% of the cost to produce a U.S. vehicle so cutting UAW pay to $45 an hour would not make much of a difference. That's because U.S. labor costs are a mere $800 per vehicle higher than Japanese ones -- yet the typical U.S. vehicle sells for $2,500 less than the comparable Japanese model.
-----------------

Allen van deze bron: Tweede hit op Google.
Valt wel mee dus, dat prijsverschil.
Dus waarom lukt het Amerika niet om in Europa hun (daar gebouwde) auto's te verkopen en de Japanners wel? .
Sorry voor de enigszins verneukte layout, maar de quotes moesten erin.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:00:36 #172
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_71795326
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:34 schreef Benny_Lava het volgende:

[..]

Nee 1 miljoen euro voor een Veyron Voor 90K heb ik liever een auto met een half keer zoveel pk die er ook nog eens een stuk beter uitziet dan een Veyron.
Met een Veyron heb je iets in je garage staan wat niet ieder petje kan betalen. Naast probably nog 5 andere auto's..

Veyron is gewoon een statussymbool en dat zal een Supra nooit worden. Tenzij je een harde pik krijgt van vele uren aan je auto'tje sleutelen om zo hard mogelijk rechtdoor te kunnen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_71795691
Ik vind de Supra niet lelijk, maar absoluut niet te vergelijken met exoten. Het blijft natuurlijk wel aardig plastic.

Verder wel een leuke bak, die je inderdaad ver kan opfokken, maar dat maakt 'm in mijn ogen niet per definitie een betere auto.....
pi_71796035
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:00 schreef fathank het volgende:

Tenzij je een harde pik krijgt van vele uren aan je auto'tje LATEN sleutelen om zo hard mogelijk rechtdoor te kunnen.
(ik niet, maar snap je helemaal)
Calm down, please!
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:33:58 #175
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_71796158
En als er aan je Veyron gesleuteld wordt pak je toch gewoon de Bentley. Of je F430 Scuderia of je Fiat500.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_71796303
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:33 schreef fathank het volgende:
En als er aan je Veyron gesleuteld wordt pak je toch gewoon de Bentley. Of je F430 Scuderia of je Fiat500.
Ja ... maar gek genoeg nooit een Ferrari met grote chromen velgen. Of een "exotische" Lexus LS430 met grote chromen velgen. Of ... of ...

De man met de Veyron pakt hoogstwaarschijnlijk iets met stijl ... en dan scoort de Fiat500 een stuk hoger dan een Supra, idd.
Calm down, please!
pi_71797634
Wat een haters hier

Een linksgestuurde supra kost je al gauw 25k euro's, niet echt een sjonnie bak als je het mij vraagt.
En hoezo kan je een Supra niet verglijken met een exoot? De auto koste destijds ongeveer net zo veel als een Porsche 911 en een stock Supra doet niet veel onder voor de meeste supercar's uit die tijd.

En wie een Fiat500 meer stijl vind hebben dan een Supra is sowiezo een dikke gay.
PSN: JoeyvR_
pi_71797833
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:28 schreef Benny_Lava het volgende:
Wat een haters hier

Een linksgestuurde supra kost je al gauw 25k euro's, niet echt een sjonnie bak als je het mij vraagt.
En hoezo kan je een Supra niet verglijken met een exoot? De auto koste destijds ongeveer net zo veel als een Porsche 911 en een stock Supra doet niet veel onder voor de meeste supercar's uit die tijd.

En wie een Fiat500 meer stijl vind hebben dan een Supra is sowiezo een dikke gay.
Kijk ... goed voorbeeld van nog iemand die echt helemaal niets van stijl snapt (of zelfs weet waar 'ie 't over heeft, zo te lezen ... maar da's gissen).

Chapeaux! U is een boer

Calm down, please!
pi_71797955
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:28 schreef Benny_Lava het volgende:
En wie een Fiat500 meer stijl vind hebben dan een Supra is sowiezo een dikke gay.
als ik zou moeten kiezen zou ik nochtans hard twijfelen.

Ik weet niet wat ik liever heb dat ze mij voor aanzien, homo of een petje zonder smaak. Moeilijke keuze.

25k voor een supra is veel hoor;
http://www.autogids.be/tweedehands/toyota/supra-1303152.htm
8k (en verpauperd)

http://www.autogids.be/tweedehands/toyota/supra-1267522.htm
16k (en eveneens verpauperd)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_71798286
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:28 schreef Benny_Lava het volgende:

Een linksgestuurde supra kost je al gauw 25k euro's, niet echt een sjonnie bak als je het mij vraagt.
Waarom kan een auto van 25K geen sjonniebak zijn?
quote:
En hoezo kan je een Supra niet verglijken met een exoot? De auto koste destijds ongeveer net zo veel als een Porsche 911 en een stock Supra doet niet veel onder voor de meeste supercar's uit die tijd.
Heb je de Hockenheim tijden goed bekeken? Ik vraag me overigens ook af of je de gewone 911's onder exoot moet scharen. De GT modellen: ja. Carrera: nee.
quote:
En wie een Fiat500 meer stijl vind hebben dan een Supra is sowiezo een dikke gay.
Ik hoef beide niet, maar een supra heeft minder (lees: geen) stijl. Een 500 is wel een vrouwenauto...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_71798629
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:54 schreef DS4 het volgende:

Heb je de Hockenheim tijden goed bekeken? Ik vraag me overigens ook af of je de gewone 911's onder exoot moet scharen. De GT modellen: ja. Carrera: nee.
Mwah ... geen enkele 911 vind ik een exoot. 928, misschien ... Carrera-GT wel.

Lotus Elise niet, Ariel Atom wel.
BMW M6 niet, Aston Martin DB9 wel.
Toyota Supra niet, Toyota 2000-GT (voorganger) wel
Honda NSX misschien over 20 jaar.
Calm down, please!
pi_71798739
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:41 schreef Athmozz het volgende:

[..]

als ik zou moeten kiezen zou ik nochtans hard twijfelen.

Ik weet niet wat ik liever heb dat ze mij voor aanzien, homo of een petje zonder smaak. Moeilijke keuze.

25k voor een supra is veel hoor;
http://www.autogids.be/tweedehands/toyota/supra-1303152.htm
8k (en verpauperd)

http://www.autogids.be/tweedehands/toyota/supra-1267522.htm
16k (en eveneens verpauperd)
Dat zijn RHD non turbo automaatje's ik heb het over LHD 6 speed.
PSN: JoeyvR_
pi_71798806
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:09 schreef Benny_Lava het volgende:

[..]

Dat zijn RHD non turbo automaatje's ik heb het over LHD 6 speed.
O, dus de "RHD non turbo automaatjes" hebben geen stijl maar de "LHD 6 speed" wel?
Calm down, please!
pi_71798955
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:05 schreef Googolplexian het volgende:

Mwah ... geen enkele 911 vind ik een exoot. 928, misschien ... Carrera-GT wel.
Je mag alles vinden, maar als je zelfs de 911 GT1 geen exoot vindt...
quote:
Lotus Elise niet, Ariel Atom wel.
BMW M6 niet, Aston Martin DB9 wel.
Toyota Supra niet, Toyota 2000-GT (voorganger) wel
Honda NSX misschien over 20 jaar.
Kun je een beetje inzicht geven in de norm die je hanteert, want ik zie geen lijn...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_71799782
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je mag alles vinden, maar als je zelfs de 911 GT1 geen exoot vindt...
[..]

Kun je een beetje inzicht geven in de norm die je hanteert, want ik zie geen lijn...
Waarom de GT1 wel en de GT2 & GT3 niet? Waarom de gewone Turbo niet? Of andere 911 modellen?

De norm die ik hanteer is simpel en volgens definitie:
quote:
strikingly, excitingly, or mysteriously different or unusual
Calm down, please!
pi_71800202
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:40 schreef Googolplexian het volgende:

Waarom de GT1 wel en de GT2 & GT3 niet?
Ik vind alle GT modellen exoten, maar de GT1 zeker. Zeldzaam, winnaar Le Mans, bijzonder (snel/onpraktisch/duur...)
quote:
Waarom de gewone Turbo niet?
Die valt eigenlijk ook wel onder exoot.
quote:
Of andere 911 modellen?
Teveel geproduceerd, te veel allemansvriend. Beetje afhankelijk van het model natuurlijk. Een 2.0S wil ik ook best als exoot zien, de Carrera RS zeker. Het is natuurlijk geen harde grens.
quote:
De norm die ik hanteer is simpel en volgens definitie:
Dan ken ik genoeg 911-jes die eronder vallen. Maar goed, waarom de DB9 hieronder zou vallen en geen één 911?

O well. Ik denk dat wij iig een hogere norm aanhouden dan stefke_p ten aanzien van het begrip exoot.

Meer in het bijzonder denk ik dat stefke_p gewoon full of it is, want er zijn genoeg uitspraken van hem die ernstige overdrijving inhouden. Zoals die 8K voor een uitlaat bij Porsche. Of die 90K voor zijn supra. Als ik bij supratrader kijk is de duurste 70K en dan heb je ofwel een extreme lowmiler twinturbo, of b.v. ruim 1100 rwhp, showwinnaar, enz.. Dus waarom zijn supra ineens 90K zou moeten zijn? Beetje in vergelijk kom je dan op 40-50K. Nog steeds teveel, maar goed, het heet niet voor niets "wat de gek er voor geeft".
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_71800439
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:53 schreef DS4 het volgende:

Het is natuurlijk geen harde grens.
qft! Puur een kwestie van smaak ... maar wat je exotisch vindt zegt imo wel veel over je smaak ^^

911's zijn ook een beetje een twijfelgeval, hoor ... maar zoals je zegt: teveel van gemaakt.

DB9 staat bekend als de mooiste auto van de wereld. Dat valt voor mij onder "strikingly".


Leuke quote trouwens:
quote:
1983 Brabham-BMW BT52 (F1)

It may as well have been called the B-52 because it absolutely creamed the opposition in some races and bombed in others…

These were only 1.5 liter, 4 cylinder road going BMW engines remember, and if you believe the reports from Bavarian engineers at the time, some of these blocks were apparently being pulled straight out of road cars with over 100,000 kays on the clock. Folklore tells us M10 engine blocks were also reportedly weathered in the rain and urinated on my mechanics prior to becoming 1500 HP banshees.

Now that is a sure fire way to make an engine a modern legend. I would pay good money to see the rice boys lay the same claim on their SR20’s, 1JZ’s and F21’s and still keep a straight face!
Calm down, please!
pi_71806014
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:09 schreef Benny_Lava het volgende:

[..]

Dat zijn RHD non turbo automaatje's ik heb het over LHD 6 speed.

die van 16k is een LHD 6 bak turbo, die van 8k is een LHD 5 bak manueel.

geen enkele is ene automaat, geen enkele is een RHD
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_71812694
0-396 km/u in 1600m en 24 seconden

Wat doet dat ding op de 1/4 mijl ? (402 meter)
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  woensdag 12 augustus 2009 @ 11:10:29 #190
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_71812942
Je mag toch maar 120km/u in Nederland.

Opgelost, slotje!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_71812956
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:40 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Waarom de GT1 wel en de GT2 & GT3 niet?



omdat dit een GT1 is. kommop zeg

maar dat wist je heus niet
pi_71812999
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:11 schreef rival het volgende:

[..]

[ afbeelding ]


omdat dit een GT1 is. kommop zeg

maar dat wist je heus niet
Oja ... die heb je ook in straat-uitvoering Was ik effe vergeten.
Calm down, please!
pi_71813022
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:13 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Oja ... die heb je ook in straat-uitvoering Was ik effe vergeten.
jij dacht zekersteweten dat een GT1 hetzelfde uiterlijk had als de GT2 of 3.... daarom vergelijk je ze nog met elkaar
pi_71813179
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:14 schreef rival het volgende:

[..]

jij dacht zekersteweten dat een GT1 hetzelfde uiterlijk had als de GT2 of 3.... daarom vergelijk je ze nog met elkaar
Ik dacht dat race-auto's logischerwijs niet deel uitmaken van dit gesprek. Kende de GT1 alleen van races.
En heel eerlijk gezegd wist ik niet dat de GT1 onder de 911 noemer viel ... dacht eerder gewoon GT1 net als de Carrera GT.
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')