Krijgen we dat weerquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 04:46 schreef StefanP het volgende:Wat doet een Veyron van 0-400km/u? 50 seconden?
Over lelijke auto's gesprokenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 06:09 schreef Winner_Taco het volgende:
Wat een ontzettend lelijke auto. Doe mij maar eenBrabus TKR !
[ afbeelding ]
270 MPH en belangrijker... streetlegal!
Sorry , roze is natuurlijk veel meer jouw ding!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 06:59 schreef SkyChat het volgende:
[..]
Over lelijke auto's gesprokenen dan ook nog blauw
snelle bakquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 04:46 schreef StefanP het volgende:
Een van de coil packs bleek later niet goed aangesloten dus hij liep helaas niet zoals het moest. En nog een versnelling over ookHij zou goed moeten zijn voor 485 km/u. Wat doet een Veyron van 0-400km/u? 50 seconden?
http://lmgtfy.com/?q=coil+packquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 07:54 schreef vosss het volgende:
Wellicht een domme vraag, maar wat is een coil pack?
2x de helftquote:
Euh, die Supra rijdt al bijna een jaar met die motor hoor... dezelfde motor die tig keer 1400pk en 7 seconden op de kwart mijl gereden heeft.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 07:51 schreef rival het volgende:
[..]
snelle bak![]()
maar dat veyron gezeik, denk eens na. die veyron hoeft niet uit elkaar na elk sprintje.
dus wil je 4 sprintjes doen, dan ben je met die supra 4 x 24 seconde plus 3 keer rivisie kwijt. met die veyron maar 4 x 50 seconde
kijk hij zal het best langer uithouden dan 1 sprintje.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 08:26 schreef StefanP het volgende:
[..]
Euh, die Supra rijdt al bijna een jaar met die motor hoor... dezelfde motor die tig keer 1400pk en 7 seconden op de kwart mijl gereden heeft.
Het lijkt mij, zeker weten doe ik het niet, dat je dat met een Veyron ook niet kan doen zonder extra onderhoud?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 08:30 schreef rival het volgende:
[..]
echt niet dat die elke week een sprint heeft getrokken en het een jaar uithoudt...
never nooit niet
men is met name TS.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:13 schreef Catch22- het volgende:
waarom wil men dat altijd vergelijken?
Alsof iemand die het leuk vindt om zo te klussen OOIT een Veyron zou willen/kunnen kopen en alsof iemand die een Veyron kan en wil kopen ooit zo'n jap zou overwegen
Die vergelijking is inderdaad nogal onlogisch. Het zijn twee totaal verschillende auto's voor een totaal verschillend publiek.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:13 schreef Catch22- het volgende:
waarom wil men dat altijd vergelijken?
Alsof iemand die het leuk vindt om zo te klussen OOIT een Veyron zou willen/kunnen kopen en alsof iemand die een Veyron kan en wil kopen ooit zo'n jap zou overwegen
Het verschil is dat een Veyron het elke keer opnieuw doet en ook normaal rijdt als je naar de supermarkt gaat (relatief dan) en die rijstbak van jouw foto's dan uit elkaar valt omdat ie niet gemaakt is om mee op een openbare weg te rijden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 04:46 schreef StefanP het volgende:
Wat doet een Veyron van 0-400km/u? 50 seconden?
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:21 schreef Netsplitter het volgende:
TS, hoe lang houdt die supra dat uit?
Niet lang he?
Sukkel.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 04:46 schreef StefanP het volgende:
Een van de coil packs bleek later niet goed aangesloten dus hij liep helaas niet zoals het moest. En nog een versnelling over ook
Mijn vraag/punt en die van anderen blijft staan.quote:
Kan je met een Veyron probleemloos wekelijks van dit soort sprints doen zonder problemen en/of extra onderhoud denk jij?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mijn vraag/punt en die van anderen blijft staan.
Je kan met dat ding niet op elk moment zoveel pk's aanspreken in tegenstelling tot de Veyron.
Dat is iets wat TS niet kan hebben blijkbaar.
Ik denk dat de Veyron dit vaker kan hebben ja dan een compleet gemodificeerde auto die daar eigenlijk niet voor bedoeld is.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:28 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Kan je met een Veyron probleemloos wekelijks van dit soort sprints doen zonder problemen en/of extra onderhoud denk jij?
elke auto heeft om de zoveel kilometers onderhoud nodig.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:28 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Kan je met een Veyron probleemloos wekelijks van dit soort sprints doen zonder problemen en/of extra onderhoud denk jij?
Je begreep de strekking van mijn post kennelijk niet. Kijk anders ook even naar de PI en het feit dat ik quote dat die Jappenbak kennelijk niet goed werkte en dat ik me even daarvoor hetzelfde afvroeg als jij.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:26 schreef Netsplitter het volgende:
Mijn vraag/punt en die van anderen blijft staan.
Je kan met dat ding niet op elk moment zoveel pk's aanspreken in tegenstelling tot de Veyron.
Dat is iets wat TS niet kan hebben blijkbaar.
als je een auto van meer dan een miljoen hebt hoef je geen caravan te trekkenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:47 schreef _Led_ het volgende:
Probeer met die Toyota of de Veyron maar eens een caravan te trekken !
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:27 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je begreep de strekking van mijn post kennelijk niet. Kijk anders ook even naar de PI en het feit dat ik quote dat die Jappenbak kennelijk niet goed werkte en dat ik me even daarvoor hetzelfde afvroeg als jij.
Wellus, dan sleur je deze hut : http://www.bornrich.org/e(...)ne-of-caravan-world/quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:48 schreef Catch22- het volgende:
[..]
als je een auto van meer dan een miljoen hebt hoef je geen caravan te trekken
jammer dat je dan net geen geld meer over hebt om een stuk land te kopen waar je mega garage moet komen te staan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:35 schreef Sounddragon het volgende:
En nu maar hopen dat die giga stofzuigerpijp onder de kap geen steentje opslurpt tijdens de sprint.. of komt er dan toch nog wel een filter op ??
Tevens aan alle Veyron fapperts; hoeveel supra's zou je kunnen bouwen voor de prijs van één Veyron ??
- één tje om mee te sprinten
- ééntje om boodschappies mee te doen
- ééntje voor de vrouw
- ééntje om aan te sleutelen
- ééntje om compleet aan stront te burnen
- en dan nog eebn stuk of wat in de achtertuin voor onderdelen
En... dan nog pleeeeenty doekoe's overhouden om af en toe eens wat te reviseren![]()
Veyron![]()
betaal wegenbelasting dus hij mag lekker op de straat.. die wegenbelasting van de veyron staat gelijk aan de x aantal supra'squote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:12 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
jammer dat je dan net geen geld meer over hebt om een stuk land te kopen waar je mega garage moet komen te staan.
zo te merken is een supra nog altijd boven jou machtquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:42 schreef LockonStratos het volgende:
Mensen die een supra verkiezen boven een hypercar
Kansloze mc donald's explosive cartuning vol. 2 fapperts
Het gaat er niet om of het boven mijn macht is of niet, het is gewoon sneu en getuigd van weinig smaak als je een hypercar als een veyron (SLR, CCXR noem maar op) kan betalen en een Supra koopt.... Zo'n geweldige fantastische wagen is het nou ook weer net...en wat hier in de OP gedaan wordt kan je met zowat elke lange japanse coupe doen..quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:58 schreef renedis het volgende:
[..]
zo te merken is een supra nog altijd boven jou machtHet is hoe dan ook altijd nog een sport auto die standaard de 300 haalt. En dat voor een auto die vanaf 1993 is gebouwd.
Wacht maar tot dat je er een keer in hebt gezeten, dan piep je wel anders
de veyron is 1 grote hype, en onderhoud is ook gigantisch. er word niet voor niets aan geraden om per direct de 12 olie-koelers te vervangen omdat die het niet trekken![]()
explosive cartuning behoort altijd nog tot de golfjes en astra's die denken dat ze snel zijn met hun 2L GTI/GSI
er zit een strokerkit op waardoor er een 3.8 liter motor in ligt. daarnaast is het een big single turbo inplaats van de twinturbo standaard. de big single kan aardig wat bar draaien en verbruikt niet extreem veel meer dan de standaard twinturbo (2.8 bar safe geloof ik).quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:00 schreef Sjibble het volgende:
Volgens mij kan de Supra die 480 kmh niet halen omdat zn tank tegen die tijd leeg is.
Is de benzineslang een brandweerslang?Ik bedoel maar, die turboinlaat!!
Dat dusquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:06 schreef LockonStratos het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of het boven mijn macht is of niet, het is gewoon sneu en getuigd van weinig smaak als je een hypercar als een veyron (SLR, CCXR noem maar op) kan betalen en een Supra koopt.... Zo'n geweldige fantastische wagen is het nou ook weer net...en wat hier in de OP gedaan wordt kan je met zowat elke lange japanse coupe doen..
omdat die bakken zo makkelijk te tunen zijnquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:06 schreef LockonStratos het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of het boven mijn macht is of niet, het is gewoon sneu en getuigd van weinig smaak als je een hypercar als een veyron (SLR, CCXR noem maar op) kan betalen en een Supra koopt.... Zo'n geweldige fantastische wagen is het nou ook weer net...en wat hier in de OP gedaan wordt kan je met zowat elke lange japanse coupe doen..
Hoeveel onderdelen uit die wagen van de OP komen uit 1993?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:13 schreef renedis het volgende:
[..]
omdat die bakken zo makkelijk te tunen zijn![]()
in Japan mag je niet meer dan 280 Pk op de motor hebben. Als je alleen al een boost-controller installeert kan je rond de 350 pk gaan zitten.die auto's kunnen het makkelijk aan. standaard versnellingsbak kan al 850 pk houden voordat die versterkt moet worden.
ik vind dat juist wel veel smaak hebben en tof als je een supra of soort gelijk koopt. het is toch veel meer een uitdaging en prestatie om zo'n auto (uit 1993 notabene) tot top prestaties te brengen om een veyron bij
te houden.
gelukkig verschillen smaken
3.8???quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:08 schreef renedis het volgende:
[..]
er zit een strokerkit op waardoor er een 3.8 liter motor in ligt. daarnaast is het een big single turbo inplaats van de twinturbo standaard. de big single kan aardig wat bar draaien en verbruikt niet extreem veel meer dan de standaard twinturbo (2.8 bar safe geloof ik).
er zit een 85 liter tank in op 1550 kilo, hoelang die het precies uithoudt durf ik niet precies te zeggen.
De veyron heeft daar in tegen een 100L tank en houdt het bij volgas 12 minuten en 43 seconden uit.
Weegt 1900 kilo en heeft een 8.0 liter motor
inlaat systeem, turbo, uitlaat systeem, injectie rails, benzinepomp boost-controller, enige controle meters.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:25 schreef BOKA het volgende:
[..]
Hoeveel onderdelen uit die wagen van de OP komen uit 1993?
3L opgeboord naar 3.8L stroker-kit http://yhst-43541471360993.stores.yahoo.net/tosu19tuihst.htmlquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:26 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
3.8???
stock twins 2.8bar safe ???
deze setup verbruikt niet extreem veel meer???
ik weet niet waar jij je kennis weghaalt maar zou snel iets anders zoeken![]()
![]()
Kijk, dat is al wat beterquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:08 schreef renedis het volgende:
[..]
er zit een strokerkit op waardoor er een 3.8 liter motor in ligt. daarnaast is het een big single turbo inplaats van de twinturbo standaard. de big single kan aardig wat bar draaien en verbruikt niet extreem veel meer dan de standaard twinturbo (2.8 bar safe geloof ik).
er zit een 85 liter tank in op 1550 kilo, hoelang die het precies uithoudt durf ik niet precies te zeggen.
De veyron heeft daar in tegen een 100L tank en houdt het bij volgas 12 minuten en 43 seconden uit.
Weegt 1900 kilo en heeft een 8.0 liter motor
dan komt er zon kwakkertquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:25 schreef _Led_ het volgende:
't is een beetje het idee van een Kijkshop stereo-setje met 5000 MEGAWATT BASSBOOST TURBO SOUND
neerzetten naast een mooie set met Lavardin reference amplifier en revel-speakers en dan zeggen dat ie net zo hard kan he
In theorie heb je gelijk, in praktijk maakt het geen fuck uit want iedereen wil die andere
je kon je wel doodlachenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:35 schreef Sounddragon het volgende:
En nu maar hopen dat die giga stofzuigerpijp onder de kap geen steentje opslurpt tijdens de sprint.. of komt er dan toch nog wel een filter op ??
Tevens aan alle Veyron fapperts; hoeveel supra's zou je kunnen bouwen voor de prijs van één Veyron ??
- één tje om mee te sprinten
- ééntje om boodschappies mee te doen
- ééntje voor de vrouw
- ééntje om aan te sleutelen
- ééntje om compleet aan stront te burnen
- en dan nog eebn stuk of wat in de achtertuin voor onderdelen
En... dan nog pleeeeenty doekoe's overhouden om af en toe eens wat te reviseren![]()
Veyron![]()
Auw oops, die zit hard, ouwe! Je niveau is niet te stuiten!!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 07:22 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Sorry , roze is natuurlijk veel meer jouw ding!
Ho-ly fuckquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:53 schreef Jimmie het volgende:
Van 0 naar 482km/u in 402 meter en 4.76 seconden.
Dag Supra
Er zijn ook mensen die kopen een auto met hun hart. Als jouw hart bij de Supra ligt wat is dan het probleem?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:06 schreef LockonStratos het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of het boven mijn macht is of niet, het is gewoon sneu en getuigd van weinig smaak als je een hypercar als een veyron (SLR, CCXR noem maar op) kan betalen en een Supra koopt.... Zo'n geweldige fantastische wagen is het nou ook weer net...en wat hier in de OP gedaan wordt kan je met zowat elke lange japanse coupe doen..
Met 330 pk 300 km/u rijden? Jij ziet ze even vliegen...quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:58 schreef renedis het volgende:
[..]
zo te merken is een supra nog altijd boven jou machtHet is hoe dan ook altijd nog een sport auto die standaard de 300 haalt. En dat voor een auto die vanaf 1993 is gebouwd.
Wacht maar tot dat je er een keer in hebt gezeten, dan piep je wel anders
de veyron is 1 grote hype, en onderhoud is ook gigantisch. er word niet voor niets aan geraden om per direct de 12 olie-koelers te vervangen omdat die het niet trekken![]()
explosive cartuning behoort altijd nog tot de golfjes en astra's die denken dat ze snel zijn met hun 2L GTI/GSI
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:53 schreef Jimmie het volgende:
Van 0 naar 482km/u in 402 meter en 4.76 seconden.
Dag Supra
Dit is iets van een hele andere orde.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:53 schreef Jimmie het volgende:
Van 0 naar 482km/u in 402 meter en 4.76 seconden.
Dag Supra
Omdat die Supra bijna 1,5x zoveel vermogen heeft met een aardig wat lager gewicht is het niet zo gek dat ie sneller op die snelheid zit.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:16 schreef _Ernst het volgende:
[..]
Dit is iets van een hele andere orde.
24 seconden naar 400 km/h voor een wat oorspronkelijk een productie-auto was, heel indrukwekkend.
Waarom doet de Veyron dan 50 seconden erover.
En waarom zien we deze supra niet op circuits? Daar kan ie anderen dan ook makkelijk verslaan...
Veyron is nou niet bepaald een simpel blokkie te noemen. W16, 4 turbo's en kweetniethoeveel oliekoelers.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:00 schreef Sjibble het volgende:
Volgens mij kan de Supra die 480 kmh niet halen omdat zn tank tegen die tijd leeg is.
Is de benzineslang een brandweerslang?Ik bedoel maar, die turboinlaat!!
Sowieso de huillies die blijven roepen dat de Supra nooit het vermogen zal leveren wanneer je wilt.. Alsof ie ook echt is bedoelt voor dagelijks gebruik. Het punt van TS is dat de Supra de Veyron op een recht stuk dik verslaat. Voor zover is er niemand geweest die dezelfde zooi op een Veyron knalde, want dan wint de Veyron met gemak.
Voor dagelijks gebruik zal je talloze onderhoudsbeurten krijgen, want die Supra is eigenlijk tot zn grens opgevoerd, terwijl de Veyron het met gewoon een simpel blokje doet.
Wat beter is net waar je em voor gebruikt en wat je koud laat staan. Beetje jammer dat elke sjonnie hier moet reageren dat het niet praktisch is in dagelijks gebruik. De Supra valt in een andere categorie, klaar![]()
WTFquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:53 schreef Jimmie het volgende:
Van 0 naar 482km/u in 402 meter en 4.76 seconden.
Dag Supra
een 3.8 strokerkit voor een supra bestaat niet, de kit in die link is de hks 3.4quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:34 schreef renedis het volgende:
[..]
3L opgeboord naar 3.8L stroker-kit http://yhst-43541471360993.stores.yahoo.net/tosu19tuihst.html
Je hebt ook nog de titans 3.4L versie.
je leest niet goed.. ik zeg: big single turbo draait safe 2.8 bar. de stock twins draaien 1.2 bar safe.
en ik had het puur over het verbruik van de turbo, niet het totaal plaatje.
Ja, de kaboutertjes helpen immers met duwen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:01 schreef fathank het volgende:
Nee joh das onzin. 4x zoveel vermogen en evenveel brandstofverbruik is geen enkel probleem voor een Supra
Of stiekem een setje pedalen ingebouwdquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:07 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Ja, de kaboutertjes helpen immers met duwen.
50 seconden is geen 50 seconden, he.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 04:46 schreef StefanP het volgende:
Wat doet een Veyron van 0-400km/u? 50 seconden?
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:35 schreef Sounddragon het volgende:
En nu maar hopen dat die giga stofzuigerpijp onder de kap geen steentje opslurpt tijdens de sprint.. of komt er dan toch nog wel een filter op ??
Tevens aan alle Veyron fapperts; hoeveel supra's zou je kunnen bouwen voor de prijs van één Veyron ??
- één tje om mee te sprinten
- ééntje om boodschappies mee te doen
- ééntje voor de vrouw
- ééntje om aan te sleutelen
- ééntje om compleet aan stront te burnen
- en dan nog eebn stuk of wat in de achtertuin voor onderdelen
En... dan nog pleeeeenty doekoe's overhouden om af en toe eens wat te reviseren![]()
Veyron![]()
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:02 schreef _Led_ het volgende:
Allemaal leuk en aardig maar tegen een goed getunede Golf legt die Supra het natuurlijk direct af.
In de bochten al helemaal.
Preciesquote:Op woensdag 5 augustus 2009 02:15 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hoeveel paar Nike sneakers kun je kopen voor de prijs van 1 Edward Green Oxford?
Compleet irrelevant.....
Het wordt pas leuk als het je leven gaat beheersenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Precies![]()
Net als het vergelijken van een Supra en een Veyron..
Met zo'n auto heb je geen vriendenquote:
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Precies![]()
Net als het vergelijken van een Supra en een Veyron..
Doe mij die sneakers maar btw
Ja hoor, een jaar kan best. Hij vergeet er alleen bij te zeggen dat ie na iedere paar seconden een complete rebuild nodig heeftquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 08:30 schreef rival het volgende:
[..]
kijk hij zal het best langer uithouden dan 1 sprintje.
maar een jaar? ja dan heeft ie 2 keer gereden in dat jaar
echt niet dat die elke week een sprint heeft getrokken en het een jaar uithoudt...
never nooit niet
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:02 schreef waterkip het volgende:
[..]
Met zo'n auto heb je geen vrienden
Da's saai man, dan word je voorspelbaarquote:
Tenzij je StefanP heetquote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Da's saai man, dan word je voorspelbaar
250 km/u standaard en dat was in 1993 ook niet bijzonder.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:58 schreef renedis het volgende:
Het is hoe dan ook altijd nog een sport auto die standaard de 300 haalt. En dat voor een auto die vanaf 1993 is gebouwd.
In dat verband: ik werd een paar weken geleden bij de Ring aangesproken door een Supra rijder die ik kort daarvoor op de Ring zelf tegen kwam en hij reed met ongeveer 480pk. Meer kon nog wel (iets meer druk), maar hij gaf aan dat dat voor de techniek eigenlijk teveel werd en dat de auto er ook niet beter mee ging rijden op het circuit.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:31 schreef Jimmie het volgende:
En je ziet 'm niet op het circuit omdat ie keihard door de mand zal vallen, onbestuurbaar met zo'n turbogat, waar juist souplesse is vereist.
godkelere das toch niet mogelijkquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:53 schreef Jimmie het volgende:
Van 0 naar 482km/u in 402 meter en 4.76 seconden.
Dag Supra
Euh, diezelfde Supra rijdt lekker 500 mijl naar huis, doet volgend weekend 1500pk op de dyno, doet wat highway pulls en rijdt daarna weer lekker met de airco en wat muziek aan naar huis.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:19 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het verschil is dat een Veyron het elke keer opnieuw doet en ook normaal rijdt als je naar de supermarkt gaat (relatief dan) en die rijstbak van jouw foto's dan uit elkaar valt omdat ie niet gemaakt is om mee op een openbare weg te rijden.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:21 schreef Netsplitter het volgende:
TS, hoe lang houdt die supra dat uit?
Niet lang he?
Sukkel.
25 seconden naar 400 is behoorlijk indrukwekkend... daar niet van. Zelfs Veyron doet er 50 seconden over...quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 06:33 schreef StefanP het volgende:
[..]
Je weet totaal niet waar je het over hebt, schertsfiguur. Diezelfde Supra rijdt lekker 500 mijl naar huis, doet volgend weekend 1500pk op de dyno, doet wat highway pulls en rijdt daarna weer lekker met de airco en wat muziek aan naar huis.
Die Veyron van jou staat zijn hele leven in een garage. Probeer met die prutsbak maar eens wat Supras dagelijks presteren... hij houdt het nog geen 1000KM uit wed ik.
Supra > alles. 16 jaar oud en onverwoestbaar.
Bovenal van dit... waarom zijn ze nooit populair geweest? Lag het aan hun wegligging?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 06:33 schreef StefanP het volgende:
Het punt is dat een GT uit 1993 zestien jaar later nog dingen presteert waar auto's van nu niet aan kunnen tippen. Hoeveel auto's uit dat tijdperk zie je tijden neerzetten op de kwart mijl waar de meeste auto's van nu van dromen? Hoeveel auto's ken je die zo gemod kunnen worden? Hoeveel auto's kunnen met de fabrieks drivetrain boven de 400km/u rijden (vergeet niet dat hij nog een versnelling over had)?
Niemand wou een sportauto van Toyota. Te duur in Europa, en geen image in de VS.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 06:46 schreef _Ernst het volgende:
[..]
Bovenal van dit... waarom zijn ze nooit populair geweest? Lag het aan hun wegligging?
Het leuke aan een Supra is dat je er alles mee kunt. Wil je op het circuit rijden, dan gebruik je geen turbo waar je 1500pk uit haalt, maar eentje met 5-600.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 06:37 schreef _Ernst het volgende:
[..]
25 seconden naar 400 is behoorlijk indrukwekkend... daar niet van. Zelfs Veyron doet er 50 seconden over...
Wat dat betreft, hebben Supra's wel naam gemaakt..
Waar ik weer benieuwd naar ben, is hoe deze 1500 pk Supra zou presteren op het circuit.. daar heb ik nooit iets over gelezen... laat staan dat er een Supra iets noemenswaardigs op het circuit wist te presteren.
Aan vermogen ligt het niet.
Aan accerlatie ligt het niet.
Aan de remmen ligt het niet (die waren zelfs beter dan 911 destijds!)
Waar ligt het dan aan, dat ze matig presteren op het circuit
Dit is dan wel weer netjes:quote:The reason for lack of success was due to its larger engine capacity requiring it to run at a higher curb weight required by the regulations and also its a lack of development. As the Ford Sierra Cosworth RS500, then the more advanced Nissan Skyline GT-R became the car to have. the Supra was abandoned at the end of the season in favour of the Toyota Corolla AE101 by 1991, but only a few was kept in competition by privateers until the end of the season.[14]
Hoe staat het eigenlijk met Supra's populariteit in Japan? Heb ergens het indruk dat andere auto's in Japan populairder dan Supra zijn, zoals MX7 etc.quote:Altogether, the Supra has taken the title four times in 1997, 2001, 2002 and 2005. Despite being out of production since 2002, factory teams continued to use JZA80 Supras with continues successes. The car's swansong competitive year was in 2006, when it was used by Toyota Team Tsuchiya and Toyota Team SARD,[22], since then, the Supra has since being replaced by the Lexus SC
Het is bewezen: Amerikanen hebben ECHT geen verstand van auto's.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 06:35 schreef StefanP het volgende:
waardoor de meeste mensen je vragen of dat het model van komend jaar is
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt...quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 06:37 schreef _Ernst het volgende:
Aan de remmen ligt het niet (die waren zelfs beter dan 911 destijds!)
Handling. Maar StefkeP weet je zonder meer te vertellen dat de supra ook op het circuit het beste is. Immers, een supra is in alles het beste.quote:Waar ligt het dan aan, dat ze matig presteren op het circuit
Der Toyota Supra hatte serienmäßig Vollausstattung inkl. Targadach.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 06:46 schreef _Ernst het volgende:
Bovenal van dit... waarom zijn ze nooit populair geweest? Lag het aan hun wegligging?
Corvette toch?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 08:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt...
[..]
Handling. Maar StefkeP weet je zonder meer te vertellen dat de supra ook op het circuit het beste is. Immers, een supra is in alles het beste.
Ik hoor Stefan toch steeds de liefde voor de supra verklaren. Ik vind het dan ook wel onbegrijpelijk dat hij inmiddels voor een corvette gekozen heeft, maar het heeft zijn mening niet echt doen veranderen.quote:
Schijnt een vervelende auto te zijn om dagelijks in te rijden ... maar heb ik zelf geen ervaring mee.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:07 schreef DS4 het volgende:
Overigens, de laatste corvette is wel een beregoede auto.
Ik kan mij anders goed voorstellen dat één of andere olie-sjeik een Veyron voor dagelijks pats-vervoer heeft en een 2000 pk Supra om te dragracen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:12 schreef Catch22- het volgende:
Nogmaals; iemand die een supra koopt, koopt NEVER een Veyron omdat hij er geen geld voor hebt en andersom ook niet.
En een Veyron is supersexy en verschaft je status omdat het klasse uitstraalt, een Supra is voor arbeiders
Typisch dat hier geen antwoord op komt.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hoeveel geld heeft de eigenaar uitgegeven om die auto zo snel te krijgen?
Is niet echt antwoord op te geven want het is een non-stop uitgavequote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:42 schreef BOKA het volgende:
[..]
Typisch dat hier geen antwoord op komt.
Dus waarschijnlijk is deze auto over een periode van 15 jaar duurder dan een Veyron.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:44 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Is niet echt antwoord op te geven want het is een non-stop uitgave
Ik vind alles leuk en aardig, maar het sprookje dat die Supra maar 360 pk heeft bij 1,4 bar geloof ik niet. En dat blijkt ook wel, want in rechte lijn is hij net wat sneller dan de iets zwaardere M3 met 420 pk (en beide wagens hebben voor zover ik weet een gelijkwaardige theoretische top).quote:
30 pk bij 1.4 bar klinkt inderdaad een beetje erg gay.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind alles leuk en aardig, maar het sprookje dat die Supra maar 360 pk heeft bij 1,4 bar geloof ik niet. En dat blijkt ook wel, want in rechte lijn is hij net wat sneller dan de iets zwaardere M3 met 420 pk (en beide wagens hebben voor zover ik weet een gelijkwaardige theoretische top).
Valt mij overigens op dat in al die filmpje met Sabine ze dan weer voor en dan weer achter ligt. Altijd maakt ze wel een fout... Beetje TopGear challenge dus...
Als ik de handling zie in het eerste filmpje: http://www.gscdownloads.com/onelaptesting.wmvquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 07:08 schreef StefanP het volgende:
[..]
Het leuke aan een Supra is dat je er alles mee kunt. Wil je op het circuit rijden, dan gebruik je geen turbo waar je 1500pk uit haalt, maar eentje met 5-600.
Matig presteren zou ik niet zeggen. Het was een GT en Toyota had nooit het doel om er op het circuit mee te racen dus iedereen neemt dan maar aan dat hij "matig presteert op het circuit."
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Supra_in_motorsport
http://www.gscmotorsports.com/videos.html <-is regelmatig in de top 3 te vinden bij verschillende races, o.a. de one lap of America
Jaguar XJ220. 1992, 3.5 liter V6, 550pk, 645 newtonmeter, 320 kilometer per uur, 0-60mph in 3.8 seconden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 06:33 schreef StefanP het volgende:
[..]
Euh, diezelfde Supra rijdt lekker 500 mijl naar huis, doet volgend weekend 1500pk op de dyno, doet wat highway pulls en rijdt daarna weer lekker met de airco en wat muziek aan naar huis.
Die Veyron van jou staat zijn hele leven in een garage. Probeer daar maar eens mee wat Supras dagelijks presteren... hij houdt het nog geen 1000KM uit denk ik.
Het punt is dat een GT uit 1993 zestien jaar later nog dingen presteert waar auto's van nu niet aan kunnen tippen. Hoeveel auto's uit dat tijdperk zie je tijden neerzetten op de kwart mijl waar de meeste auto's van nu van dromen? Hoeveel auto's ken je die zo gemod kunnen worden? Hoeveel auto's kunnen met de fabrieks drivetrain boven de 400km/u rijden (vergeet niet dat hij nog een versnelling over had)?
Een supercar van circa 5ton is niet bepaald vergelijkbaarquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:38 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Jaguar XJ220. 1992, 3.5 liter V6, 550pk, 645 newtonmeter, 320 kilometer per uur, 0-60mph in 3.8 seconden.
Fabrieks af. Zelfde tijdperk, zelfde cilinderaantal, bijna dezelfde cilinderinhoud, ook turbocharged.
Hedendaags weten we daar nog wel wat meer uit te stampen. Zo speciaal is je Supra niet.
Ze zijn technisch te vergelijken, daar gaat het me om.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:52 schreef 1299 het volgende:
[..]
Een supercar van circa 5ton is niet bepaald vergelijkbaar
als je alles van aanpassingen die je aan een supra moet doen om hem aan dergelijke prestaties te krijgen (standaard doet die ook geen 3.8 naar de 100, maar 5.1 en heeft hij "maar" 330pk) laat doen (dus gewoon bij een tuner binnensteken, en hem alle aanpassingen laten doen & zelf ook niets zoeken qua stukken of know-how), dan zal je echt niet zoveel onder de prijs van zo'n jaguar uitkomen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:52 schreef 1299 het volgende:
[..]
Een supercar van circa 5ton is niet bepaald vergelijkbaar
2007, #3 overallquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 07:21 schreef _Ernst het volgende:
http://www.onelapofamerica.com/history/results.shtml?y=2009
Waar kan ik de Supra dan vinden?
Neemt niet weg dat in rechte lijn 25 sec naar 400 km/h van staande start een megaprestatie is..
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 08:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt...
[..]
Geen onkruid tussen het beton.quote:
Oh? Link naar XJ220 filmpjes waar die auto 0-400 in 24 seconden doet? Of 1300pk dynot? Of een paar vette highway pulls? Oh wacht, die auto's staan hun hele leven in de garage bij een of andere rijkaard.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:38 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Jaguar XJ220. 1992, 3.5 liter V6, 550pk, 645 newtonmeter, 320 kilometer per uur, 0-60mph in 3.8 seconden.
Fabrieks af. Zelfde tijdperk, zelfde cilinderaantal, bijna dezelfde cilinderinhoud, ook turbocharged.
Hedendaags weten we daar nog wel wat meer uit te stampen. Zo speciaal is je Supra niet.
Mwah. Nieuw was hij hier 40K$.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:03 schreef Athmozz het volgende:
[..]
als je alles van aanpassingen die je aan een supra moet doen om hem aan dergelijke prestaties te krijgen (standaard doet die ook geen 3.8 naar de 100, maar 5.1 en heeft hij "maar" 330pk) laat doen (dus gewoon bij een tuner binnensteken, en hem alle aanpassingen laten doen & zelf ook niets zoeken qua stukken of know-how), dan zal je echt niet zoveel onder de prijs van zo'n jaguar uitkomen.
Omgerekend kostte een supra 3.0 turbo bijna 85.000¤ nieuwprijs in 1993, dus zo goedkoop was die qua basis ook al niet hoor...
Jammer dat je niet weet waar je het over hebt. Dit staat er namelijk ook in de garage van de eigenaar der Supra uit de OP.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:12 schreef Catch22- het volgende:
Nogmaals; iemand die een supra koopt, koopt NEVER een Veyron omdat hij er geen geld voor hebt en andersom ook niet.
En een Veyron is supersexy en verschaft je status omdat het klasse uitstraalt, een Supra is voor arbeiders
En een parachute achterop ... heeeeyquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 08:29 schreef Athmozz het volgende:
(die supra heeft trouwens wel mini voorbandjes liggen
Al deze auto's bij elkaar zijn nog geen Veyron waard, lijkt me.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 06:06 schreef StefanP het volgende:
[..]
Jammer dat je niet weet waar je het over hebt. Dit staat er namelijk ook in de garage van de eigenaar der Supra uit de OP.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dit is zijn bedrijf: hij verkoopt exoten. De auto's hierboven zijn echter van hemzelf.
http://www.elitemotorsports.com/
Toch raar he dat hij er met zoveel geld en zoveel auto's toch voor een Supra kiest...
Op basis van een enkele test waarbij de stopafstand de norm was in plaats van het minstens zo belangrijke fadingresistentie...quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 05:24 schreef StefanP het volgende:
This unique Formula One inspired braking system allowed the Supra Turbo to record a 70-0 braking distance of 149 feet (45 m) [2], the best braking performance of any production car tested in 1997 by Car and Driver magazine. This record was finally broken in 2004 by 3 feet by a Porsche GT.
Daar heb je een high tech titanium uitlaat voor en vaak hou je dan nog geld over... Probeer de realiteit eens.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 05:41 schreef StefanP het volgende:
Dat kost wellicht 8K alles bij elkaar. Daar heb je nog geen aftermarket uitlaat voor een Porsche of Ferrari voor dunkt me.
Dat is helemaal niet raar want de supra is gewoon een makkelijke auto om fiks door te fokken voor een leuk sprintje in rechte lijn.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 06:06 schreef StefanP het volgende:
Toch raar he dat hij er met zoveel geld en zoveel auto's toch voor een Supra kiest...
Die result van 2007 is die kerel van het filmpje, maar die heeft gewoon ~870 pk (760 whp) en toch voorbij gestreven door een Hennessey Viper (nou niet echt bekend om geweldige handling lijkt me) en een Porsche 996 TT.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 05:17 schreef StefanP het volgende:
[..]
2007, #3 overall
http://www.onelapofamerica.com/history/2007/results/showResults.shtml?y=2007&res=OVL_CUM
Niet slecht zou ik zeggen om tussen om bij tientallen races op verschillende circuits na een heel jaar gemiddld zo hoog te komen tussen honderden Porsches e.d.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:45 schreef Jimmie het volgende:
Toyota heeft gewoon alles enorm over engineerd op de Supra waardoor je 'm makkelijk bizar ver kan tunen
Ik wilde een heel verhaal gaan typen maar dat heeft toch geen zin omdat je alleen maar op een supra geilt en niet kan inzien dat die argumenten die je aanhaalt bij andere wagens ook voor je supra gelden, hoeveel supra's heb jij al zien rijden op de snelweg met 1500 pk? geen een denk ik.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 05:41 schreef StefanP het volgende:
[..]
Oh? Link naar XJ220 filmpjes waar die auto 0-400 in 24 seconden doet? Of 1300pk dynot? Of een paar vette highway pulls? Oh wacht, die auto's staan hun hele leven in de garage bij een of andere rijkaard.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_XJ220
Zo te zien komt hij niet verder dan 359km/u. Ik denk dat de auto uit mijn OP op z'n track met alle ruimte wel 450 haalt.
quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:39 schreef koko86 het volgende:
Als ze dat over 10 jaar met een veyron gaan doen dan heeft ie ook 4000 pk (pks van de supra zijn ook ver4voudigd)
Dit is bedoeld op ts, een wagen vergelijken die standaard is met een waarvan de pks ver4voudigd zijn, ik weet ook wel dat het niet kanquote:
Maw, losgetrildquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 04:46 schreef StefanP het volgende:
Een van de coil packs bleek later niet goed aangesloten dus hij liep helaas niet zoals het moest. En nog een versnelling over ookHij zou goed moeten zijn voor 485 km/u. Wat doet een Veyron van 0-400km/u? 50 seconden?
En voor een Supra heb je daar 800PK voor. Dus doe maar niet alsof dat bij jouw Porsches net zo goedkoop of eenvoudig is, want wellicht dat je met "slechts" 5K al een uitlaat hebt, maar het blijft een feit dat de prijzen voor zowel de auto zelf als de accessories voor Porsches lachwekkend zijn. Je betaalt je scheel voor vrijwel niets.. het is geen wonder dat ze 28K winst maken per auto. Mensen zonder verstand die een auto kopen voor het merkje eropquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Daar heb je een high tech titanium uitlaat voor en vaak hou je dan nog geld over... Probeer de realiteit eens.
Ik ben weer op zoek naar een Supra. De Corvette houd ik erbij tot ik weer iets anders wil, net als toen ik van de Supra naar de Corvette ging.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:45 schreef Jimmie het volgende:
Plus, leg eens uit waarom je voorkeur naar je huidige Vette ging ipv de Supra's?
Jezus Koeristus, zeg ... je bent een ECHTE Amerikaan. Porsche maakt 28k winst per auto OMDAT ZE HET KUNNEN ... Amerikaanse auto-industrie GAAT KAPOT vanwege die relatief super-KUT auto's die ze maken. Net als dat het leuk en aardig is dat je voor een dollar 150000 caloriën kunt kopen MAAR DAT JE ER 0,0 beter van wordt is dat ook zo voor (bijna) alle massa producten in de US.quote:Op maandag 10 augustus 2009 01:30 schreef StefanP het volgende:
En voor een Supra heb je daar 800PK voor. Dus doe maar niet alsof dat bij jouw Porsches net zo goedkoop of eenvoudig is, want wellicht dat je met "slechts" 5K al een uitlaat hebt, maar het blijft een feit dat de prijzen voor zowel de auto zelf als de accessories voor Porsches lachwekkend zijn. Je betaalt je scheel voor vrijwel niets.. het is geen wonder dat ze 28K winst maken per auto
Nee ... mensen zonder verstand van auto's kopen Amerikanen.quote:Mensen zonder verstand die een auto kopen voor het merkje erop![]()
Ik heb ook een heleboel bronnen over WMD's en "No economic downturn" en "Amsterdam is a cesspool of corruption" etc. Allemaal Amerikaanse bronnen.quote:PS toch jammer he, dat ik steeds met bronnen kom... je bent ook meteen stil over de zogenaamd "slechte" remmen na die scan hierboven
Ga je ook nog ooit een nieuwe auto kopen of blijft het bij tweedehands plastic pauper zooi waar je je geld ingooit om er een Stratemakers-Veyron van te maken?quote:Ik ben weer op zoek naar een Supra. De Corvette houd ik erbij tot ik weer iets anders wil, net als toen ik van de Supra naar de Corvette ging.
Misschien dat je het zo begrijpt:quote:Op maandag 10 augustus 2009 01:30 schreef StefanP het volgende:
En voor een Supra heb je daar 800PK voor.
Interesseert me geen donder. Zo ga ik ook liever naar een sterrentent dan naar de Mac. Natuurlijk is het bij de Mac eenvoudiger, sneller, goedkoper...quote:Dus doe maar niet alsof dat bij jouw Porsches net zo goedkoop of eenvoudig is,
Ook nog een fiks stuk minder dan 5K. Niet dat het boeit. Je lijkt wel een 18 jarig gastje die voor 50 euro bij de kijkshop een autoradio heeft gekocht met 4x50w, die lacht om een Alpine met 4x40w van 500 euro. Vooral blijven lachen!quote:want wellicht dat je met "slechts" 5K al een uitlaat hebt,
De hele wereld is gek op stefke_p na dan...quote:maar het blijft een feit dat de prijzen voor zowel de auto zelf als de accessories voor Porsches lachwekkend zijn. Je betaalt je scheel voor vrijwel niets.
Ik heb daar gewoon inhoudelijk op gereageerd. Daarnaast heb ik nooit gezegd dat de remmen van de supra slecht zijn. Typisch dat je andermans woorden moet verdraaien en/of negeren om in de discussie een schijn van overeind blijven op te kunnen houden.quote:je bent ook meteen stil over de zogenaamd "slechte" remmen na die scan hierboven
Ga door ga doorquote:Op maandag 10 augustus 2009 09:15 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Jezus Koeristus, zeg ... je bent een ECHTE Amerikaan. Porsche maakt 28k winst per auto OMDAT ZE HET KUNNEN ... Amerikaanse auto-industrie GAAT KAPOT vanwege die relatief super-KUT auto's die ze maken. Net als dat het leuk en aardig is dat je voor een dollar 150000 caloriën kunt kopen MAAR DAT JE ER 0,0 beter van wordt is dat ook zo voor (bijna) alle massa producten in de US.
[..]
Nee ... mensen zonder verstand van auto's kopen Amerikanen.
Mensen zonder verstand van auto's vergelijken getunede 13 in een dozijn Jappen met exoten.
Mensen zonder verstand van auto's denken dat Porsche eigenaren alles bij Porsche kopen (daarom maken ze zoveel winst joh!)
Mensen zonder verstand van auto's houden kinds bij hoog en laag vol dat hun shit de beste shit is want andere weten nu eenmaal niets omdat ze meer vriendjes hebben die ook allemaal zo'n air hebben.
Mensen zonder verstand van auto's laten siliconen wijven bij de wagen poseren omdat ze denken dat dat iets doet bij mensen die WEL verstand van auto's hebben.
Mensen zonder verstand van auto's claimen dat 300 pk gewoon geen 300 pk is ... dat dat van de auto afhangt.
[..]
Ik heb ook een heleboel bronnen over WMD's en "No economic downturn" en "Amsterdam is a cesspool of corruption" etc. Allemaal Amerikaanse bronnen.
Bovendien, meneer met verstand van auto's, is een skid pad GEEN meet instrument voor grip en is een enkele remtest GEEN uitsluitende test om te zien hoe goed een auto remt. Bochten gaan vaak meerdere kanten op en je remmen horen het de tweede en derde keer ook naar behoren te doen. Zoals jullie daar een auto op een drag strip gooien en dan zeggen "Ya see? It's faster than a Veyron, dangit!" gooien Euro's en Jappen ze al decennia op de meest extreme test-banen. Zie M3 vs boosted (lying about his power gain through boost) Supra. Jammer van die spin ... uitleg is wel leuk ... zware kankerbak met zoveel boost-lag = spinnen uit de bochten, iets wat je op een skid-pad niet meemaakt.
edit : die bronnen die aangedragen worden van TOYOTA ZELF lul jij ook gewoon omheen.
[..]
Ga je ook nog ooit een nieuwe auto kopen of blijft het bij tweedehands plastic pauper zooi waar je je geld ingooit om er een Stratemakers-Veyron van te maken?
Nee, want als je zoveel sportwagens hebt dan moet je wel een supra hebben. Daarbij is het gros van die autos ronduit ordinair. En nog steeds heeft hij geen Veyron.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 06:06 schreef StefanP het volgende:
[..]
Jammer dat je niet weet waar je het over hebt. Dit staat er namelijk ook in de garage van de eigenaar der Supra uit de OP.
En dit is zijn bedrijf: hij verkoopt exoten. De auto's hierboven zijn echter van hemzelf.
http://www.elitemotorsports.com/
Toch raar he dat hij er met zoveel geld en zoveel auto's toch voor een Supra kiest...
Dat dus.quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:51 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Nee, want als je zoveel sportwagens hebt dan moet je wel een supra hebben. Daarbij is het gros van die autos ronduit ordinair. En nog steeds heeft hij geen Veyron.
Die zwarte M5, hoe zo'n mooie wagen zo ordinair kan verneuken... Moet je wel een smaakloze Amerikaan voor zijn
quote:Op maandag 10 augustus 2009 09:15 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Jezus Koeristus, zeg ... je bent een ECHTE Amerikaan. Porsche maakt 28k winst per auto OMDAT ZE HET KUNNEN ... Amerikaanse auto-industrie GAAT KAPOT vanwege die relatief super-KUT auto's die ze maken.
quote:Net als dat het leuk en aardig is dat je voor een dollar 150000 caloriën kunt kopen MAAR DAT JE ER 0,0 beter van wordt is dat ook zo voor (bijna) alle massa producten in de US.
[..]
quote:Nee ... mensen zonder verstand van auto's kopen Amerikanen.
quote:Mensen zonder verstand van auto's vergelijken getunede 13 in een dozijn Jappen met exoten.
quote:Mensen zonder verstand van auto's denken dat Porsche eigenaren alles bij Porsche kopen (daarom maken ze zoveel winst joh!)
quote:Mensen zonder verstand van auto's houden kinds bij hoog en laag vol dat hun shit de beste shit is want andere weten nu eenmaal niets omdat ze meer vriendjes hebben die ook allemaal zo'n air hebben.
quote:Mensen zonder verstand van auto's laten siliconen wijven bij de wagen poseren omdat ze denken dat dat iets doet bij mensen die WEL verstand van auto's hebben.
quote:Mensen zonder verstand van auto's claimen dat 300 pk gewoon geen 300 pk is ... dat dat van de auto afhangt.
quote:Ik heb ook een heleboel bronnen over WMD's en "No economic downturn" en "Amsterdam is a cesspool of corruption" etc. Allemaal Amerikaanse bronnen.
quote:Bovendien, meneer met verstand van auto's, is een skid pad GEEN meet instrument voor grip en is een enkele remtest GEEN uitsluitende test om te zien hoe goed een auto remt. Bochten gaan vaak meerdere kanten op en je remmen horen het de tweede en derde keer ook naar behoren te doen.
quote:Zoals jullie daar een auto op een drag strip gooien en dan zeggen "Ya see? It's faster than a Veyron, dangit!" gooien Euro's en Jappen ze al decennia op de meest extreme test-banen.
quote:Zie M3 vs boosted (lying about his power gain through boost) Supra. Jammer van die spin ... uitleg is wel leuk ... zware kankerbak met zoveel boost-lag = spinnen uit de bochten, iets wat je op een skid-pad niet meemaakt.
quote:edit : die bronnen die aangedragen worden van TOYOTA ZELF lul jij ook gewoon omheen.
Joh, ik verdien in een jaar meer dan jij in vijf jaar. Als ik het wou dan stonden hier morgen drie nieuwe 911 turbo's voor de deur. Waar haal je het lef vandaan als bezitter van een doorgeroeste, afgetrapte CRX van hooguit 500 euro iemand te betichten van "tweedehands plastic pauper zooi"? Waar zijn jouw sportwagens? Mijn Supras kostten 90K en ik heb er geen cent op verloren. Waarom? Omdat het kwaliteitsauto's zijn die enorm gewild zijn. Hoeveel M'n Corvette is in showroom conditie met nog geen 9000 KM op de teller. "Tweedehands plastic pauper zooi"quote:Ga je ook nog ooit een nieuwe auto kopen of blijft het bij tweedehands plastic pauper zooi waar je je geld ingooit om er een Stratemakers-Veyron van te maken?
Ik noem b.v. de auto...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 07:43 schreef StefanP het volgende:
Jochie, alles van enig belang is in de VS uitgevonden
Ik ben de weg kwijt... Ik dacht dat Japanse auto's het best waren, maar nu draai je naar het standpunt dat Amerikaanse auto's het best zijn?quote:Jullie zouden maar al te graag Amerikaanse auto's kopen
Ze zijn gefuseerd en e.e.a. had alles te maken met de mislukte poging om VW vijandig over te nemen. Niets met de winstgevendheid van de onderneming zelf, want Porsche was de meest winstgevende autoproducent de afgelopen jaren.quote:Ondanks die 28K wins per auto slagen ze er niet in om het hoofd boven water te houden en moeten ze VW smeken om een lening van een miljard.
Kennelijk weet jij weinig van de Porscheliefhebbers, maar dat velen niet aan tuning doen klopt. De auto is nl. af fabriek al geweldig.quote:Overigens kopen de meeste Porsche eigenaren helemaal niets aan tuning voor hun auto, want het zijn geen liefhebbers, enkel oude kneuzen die een merkje en "status" kopen.
Dan is het onbegrijpelijk dat jij de supra nog steeds de beste vindt.quote:Ik heb in tig exoten gereden
Wordt het dan niet eens tijd dat je aan de vrouw gaat. Of is dat niet je voorkeur en ga je daarom wekelijks naar plekken waar mannen verzamelen?quote:en ga wekelijks naar meets met auto's die jij alleen in je autoblaadjes ziet.
Ik kan mij die 300pk discussie nog prima herinneren. Zelden iemand die claimt verstand van auto's te hebben zo enorm door het ijs zien zakken.quote:Inderdaad. Het enige wat jij kunt is een paar woorden uit een post plukken omdat de rest je omgedraaide petje te boven gaat. Koppel en gear ratios zeggen je niets.
Vandaar dat je altijd zeikt over Porsches en Veyrons...quote:mensen zijn altijd jaloers op hun meerderen.
Huidige weegt 70 kg meer, maar de Supra weegt 125 kg meer dan de M3 uit 1994.quote:Je M3 weegt ook maar liefst 234 kilo meer dan een Supra.
Ik kan die opmerking prima plaatsen. Gek dat jij dat niet kan met al die exoten waar jij in claimt te hebben gereden. Het is bij jou een grote waffel, maar verstand van zaken? Ho maar! Het is jammer dat je in de VS zit (en ook weer niet natuurlijk), want ik had het wel eens mee willen maken dat je die grote waffel waar kwam maken op de Ring.quote:Enneh, beweer je nou echt dat turbo lag ervoor zorgt dat je uit de bochten spint?![]()
Ja, jij hebt natuurlijk een half mio aan dollars rondslingeren en daarom verkocht je ook je geliefde supra's om een corvette te kopen.quote:Joh, ik verdien in een jaar meer dan jij in vijf jaar. Als ik het wou dan stonden hier morgen drie nieuwe 911 turbo's voor de deur.
zoals de kredietcrisis...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 07:43 schreef StefanP het volgende:Vooralsnog draag jij een spijkerbroek, drink je Cola en zit je achter een Amerikaanse PC die Windows draait op het in Amerika uitgevonden Internet. Jochie, alles van enig belang is in de VS uitgevonden, en de Z06 en Viper vegen je lachwekkende en peperdure Porsches en BMWs van de baan - voor de helft van de prijs.
hij wil hier laten zien waarom USA zo geweldig is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:19 schreef Kill_em_all het volgende:
StefanP
Waarom kom je hier trouwens als je de USA zo geweldig vind? Er is toch vast wel een amerikaanse FoK?
Dus de auto's werden niet verkocht omdat de lonen van de werknemers te hoog was? Het is namelijk niet zo dat er een tekort aan auto's is dus de werknemers hebben de auto's wel gebouwd. De UAW krijgt vooral de schuld krijgt van de sukkels die Amerikaanse bakken wel de hemel in prijzen maar stiekum toch een Prius kopen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 07:43 schreef StefanP het volgende:De Amerikaanse auto industrie ging kapot door de UAW met z'n stompzinnige looneisen en werkpraktijken. Naar goed Frans en Europees gebruik. Je weet totaal niet waar je het over hebt. Amerikaanse auto's van tegenwoordig doen het prima.
Denim : Frans.quote:Vooralsnog draag jij een spijkerbroek, drink je Cola en zit je achter een Amerikaanse PC die Windows draait op het in Amerika uitgevonden Internet. Jochie, alles van enig belang is in de VS uitgevonden, en de Z06 en Viper vegen je lachwekkende en peperdure Porsches en BMWs van de baan - voor de helft van de prijs.
Ehhh ... wij rijden hier allemaal in 300CC hybrides, hoorquote:Jullie rijden in piepkleine bakjes met 1200CC man, ga toch weg. Europese auto's.... laat me niet lachen. Jullie zouden maar al te graag Amerikaanse auto's kopen als je het maar kon betalen en je socialistische grote leiders, belastingdiensten en milieumaffia het toestonden.
Ik zie vaker Supra's dan Veyrons ... en daar ging het toch over? En geef nou niet af op de "tuning" wereld buiten Amerika want "tuning" betekent buiten Amerika ineens heel wat anders. IK heb geen grote chromen velgen onder elke auto geplakt en ook geen belachelijke Supra-achtige spoiler op m'n auto dus pot-ketel verhaal.quote:Dertien in een dozijn? Hoe vaak zie jij een Supra? En dan niet zo'n lachwekkende RHD die een of andere pauper uit Japan geimporteerd heeft voor een appel en een ei door de onmogelijkheid om in Japan nog een aude auto te registreren? En hoe vaak zie je een Supra met 800PK? Joh, de "tuning"wereld in NL en de EU komt niet verder dan spoilers en velgen. Waar jij overgens heel veel verstand van hebt met je CRX
Mjah ... Amerikaanse industrie heeft verder geen leningen gevraagd hequote:Ondanks die 28K wins per auto slagen ze er niet in om het hoofd boven water te houden en moeten ze VW smeken om een lening van een miljard. Overigens kopen de meeste Porsche eigenaren helemaal niets aan tuning voor hun auto, want het zijn geen liefhebbers, enkel oude kneuzen die een merkje en "status" kopen.
Ik weet van jou hoe jij je hier voordoet ... da's genoeg om een mening te vormen en ja, je hebt inderdaad een "mijn speelgoed is lekker beter, ik negeer elk tegenargument"-houding.quote:Mijn poep is inderdaad de beste poep
Wat weet jij nou?
Ik rijd in een CRX ... en die doe ik nooit meer wegquote:Joh, je reed of rijdt in een CRX en zal waarschijnlijk ook nooit verder komen. Je hebt waarschijnlijk nog nooit in een Supra, een Corvette of zelfs maar een Porsche gereden. Hooguit heb je een blokje rond meegereden in een afgetrapte 911 en vergeleken met jouw Golfjes, CRXjes e.d. zal dat vast inderdaad wel "fantastisch" geweest zijn.
Gefeliciteerd johquote:Ik heb in tig exoten gereden en ga wekelijks naar meets met auto's die jij alleen in je autoblaadjes ziet. Je moest eens weten hoe de tuning scene hier is. Dus ach,wat weet ik nou? Jij weet het vast beter![]()
quote:Jaloezie is goed. Lauren is tig keer zo lekker als jouw Anita's. Waarschijnlijk heb je die foto nog gedownload ook, geef maar toe.
Je staat nog steeds achter die uitspraak, he. Ge-wel-dig. Geeft wel aan hoe ver je wilt gaan om je wankele punten te verdedigen. Dat je er zelf nog in gelooft ook maakt het plaatje echt af.quote:Inderdaad. Het enige wat jij kunt is een paar woorden uit een post plukken omdat de rest je omgedraaide petje te boven gaat. Koppel en gear ratios zeggen je niets.
Waar moet ik precies jaloers op zijn?quote:Euh, zit iets je dwars over de VS? Geeft niet, mensen zijn altijd jaloers op hun meerderen. Verder ontopic, ok?
Nogmaals ... je bevestigt je onwetendheid. Ik vraag me echt serieus af of je wel eens zelf snel door wat bochten bent gegaan of dat je alleen maar patst met de (rechte-lijn) skills van anderen. Op een skid-pad heb je geen laterale gewichts-verplaatsing over de lengte-as ... iets wat ALLES zegt over wegligging in bochten. En die metingen voor dat blad zullen ze ongetwijfeld meerdere keren uitvoeren ... waar zijn die cijfers? Of publiceren ze alleen de beste cijfers, denk je?quote:Ja joh, het zal wel, lateral Gs zeggen niets en de remafstand ook niet. En die meting voor dat blad, dat doen ze 1x en meer niet. Toch?
En lezen is kennelijk een vak apart niet weggelegd voor mensen met een bord voor hun kop.quote:Joh, wist je het al? Een Supra is een Japanse auto!
![]()
Goed voorbeeld van hoe je bronnen, links en comments -zoals we van je gewend zijn- selectief overslaat. Lees terug.quote:Als je nou eens met een link kwam... Moet ik soms raden waar je het over hebt? Een BPU Supra rijdt trouwens al rondjes om een M3, dus dat zal de reden wel zijn dat je geen link plaatst.
Je M3 weegt ook maar liefst 234 kilo meer dan een Supra. Over "zware kankerbak gesproken"![]()
Enneh, beweer je nou echt dat turbo lag ervoor zorgt dat je uit de bochten spint?![]()
Begrijpend schrijven om je punt te maken is kennelijk ook een te moeilijke opgave voor jequote:O ja...met de turbo's van tegenwoordig heb je bij 4000 toeren al meer PK en koppel dan je ooit in je Porsche or BMW van kan dromen. Turbo lag bestaat vrijwel niet meer tenzij je GT47 of andere enorme turbo's gaat gebruiken. Die Supra met 1700PK hierboven doet dat met de nieuwste generatie 67mm turbo's die al een PK- en koppelkromme leveren bij een toerental waar je U tegen zegt.
Lees terug ... of beter ... lees & reageer i.p.v. gewoon af en toe te komen trollen.quote:Welke bronnen?
Gedurfde aannamequote:Joh, ik verdien in een jaar meer dan jij in vijf jaar.
Ja hoor goos ... als ik zou willen staan hier morgen acht Veyrons voor de deur. Wat een loze uitspraken, zeg.quote:Als ik het wou dan stonden hier morgen drie nieuwe 911 turbo's voor de deur.
Grappig ... precies zo'n reactie soort zou jij van een Veyron eigenaar met jouw karakter kunnen verwachten (niet dat die bestaan, lijkt me). Je staat met je plastic zooi een stuk dichter bij mijn CRX dan bij de Veyron waarop je probeert af te geven. Begin je het te snappen, met je meerderwaardigheidscomplex?quote:Waar haal je het lef vandaan als bezitter van een doorgeroeste, afgetrapte CRX van hooguit 500 euro iemand te betichten van "tweedehands plastic pauper zooi"? Waar zijn jouw sportwagens? Mijn Supras kostten 90K en ik heb er geen cent op verloren. Waarom? Omdat het kwaliteitsauto's zijn die enorm gewild zijn. Hoeveel M'n Corvette is in showroom conditie met nog geen 9000 KM op de teller. "Tweedehands plastic pauper zooi"Je mocht willen dat je ooit zo'n auto had.
Je bent werkelijk te triest voor woordenquote:Maar goed, meer had ik ook niet verwacht. Een onbenul die nog nooit in welke sportauto dan ook gereden heeft en die zich blind staart op merkjes.
Met vriendlijke groet en medelijden,quote:Liefs,
Stefan
ze hebben geen geschiedenis, denk dat het ze daarom niet zoveel boeitquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:59 schreef Googolplexian het volgende:
.
Pik, de meeste uitvinding heeft Amerika gejat ... leer je geschiedenis.
Tsja ... het SCHIJNT dat dat de wegligging toch wel ten goede komt. Da's emperisch getest op bijna elke niet-Amerikaan voor de afgelopen 20 jaar dus de overstap is wellicht veilig.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:54 schreef _Led_ het volgende:
Zeg, ik hoorde dat de amerikanen een ingeving gehad hebben en van plan zijn om binnenkort hun wielen onafhankelijk te gaan veren.
Weet iemand daar meer over ?
Nee 1 miljoen euro voor een Veyronquote:
Dat is persoonlijk natuurlijk, maar ondanks dat ik de Veyron geen hele mooie auto vind, vind ik het een veel mooiere auto dan de supra. Dat is toch een plastic fantastic sjonnebak als je het mij vraagt. De Veyron is daarentegen met mooie materialen gemaakt en straalt klasse uit.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:34 schreef Benny_Lava het volgende:
die er ook nog eens een stuk beter uitziet dan een Veyron.
Sorry voor de enigszins verneukte layout, maar de quotes moesten erin.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:39 schreef 68Chevelle het volgende:
zoek eens op google naar de term: UAW worker
Ah, bedankt, zo vind ik wel wat interessante info:
------------------
There has been much made of how well United Auto Workers (UAW) members are paid. One figure often used is $73 an hour. And it's also claimed that this pay level puts the U.S. auto manufacturers at a big competitive disadvantage. But that number is inflated and labor costs are not even that important a reason for the loss of U.S. auto market share. The real problem is that U.S. automobiles sell for a lower price but their quality is relatively poor, so consumers prefer the more expensive Japanese models.
------------------
en:
------------------
The auto industry has used the $73 an hour figure in discussions about its UAW negotiations. But the New York Times points out that this number includes three things that don't all belong together -- wages, overtime, and vacation pay ($40/hour), health care and pension benefits ($15/hour), and retiree pension benefits ($15). That last thing does not belong because it's a fixed cost. If you compare the salary and benefits of a UAW worker to those of a Japanese one who gets less generous benefits, the numbers are much closer -- UAW ($55) vs. Japanese workers ($45).
-----------------
en:
-----------------
The more important numbers are the ones that help explain why the U.S. auto manufacturers have lost so much market share and are now at death's door. Labor costs account for 10% of the cost to produce a U.S. vehicle so cutting UAW pay to $45 an hour would not make much of a difference. That's because U.S. labor costs are a mere $800 per vehicle higher than Japanese ones -- yet the typical U.S. vehicle sells for $2,500 less than the comparable Japanese model.
-----------------
Allen van deze bron: Tweede hit op Google.
Valt wel mee dus, dat prijsverschil.
Dus waarom lukt het Amerika niet om in Europa hun (daar gebouwde) auto's te verkopen en de Japanners wel?.
Met een Veyron heb je iets in je garage staan wat niet ieder petje kan betalen. Naast probably nog 5 andere auto's..quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:34 schreef Benny_Lava het volgende:
[..]
Nee 1 miljoen euro voor een VeyronVoor 90K heb ik liever een auto met een half keer zoveel pk die er ook nog eens een stuk beter uitziet dan een Veyron.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:00 schreef fathank het volgende:
Tenzij je een harde pik krijgt van vele uren aan je auto'tje LATEN sleutelen om zo hard mogelijk rechtdoor te kunnen.
Ja ... maar gek genoeg nooit een Ferrari met grote chromen velgen. Of een "exotische" Lexus LS430 met grote chromen velgen. Of ... of ...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:33 schreef fathank het volgende:
En als er aan je Veyron gesleuteld wordt pak je toch gewoon de Bentley. Of je F430 Scuderia of je Fiat500.
Kijk ... goed voorbeeld van nog iemand die echt helemaal niets van stijl snapt (of zelfs weet waar 'ie 't over heeft, zo te lezen ... maar da's gissen).quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:28 schreef Benny_Lava het volgende:
Wat een haters hier![]()
Een linksgestuurde supra kost je al gauw 25k euro's, niet echt een sjonnie bak als je het mij vraagt.
En hoezo kan je een Supra niet verglijken met een exoot? De auto koste destijds ongeveer net zo veel als een Porsche 911 en een stock Supra doet niet veel onder voor de meeste supercar's uit die tijd.
En wie een Fiat500 meer stijl vind hebben dan een Supra is sowiezo een dikke gay.
als ik zou moeten kiezen zou ik nochtans hard twijfelen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:28 schreef Benny_Lava het volgende:
En wie een Fiat500 meer stijl vind hebben dan een Supra is sowiezo een dikke gay.
Waarom kan een auto van 25K geen sjonniebak zijn?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:28 schreef Benny_Lava het volgende:
Een linksgestuurde supra kost je al gauw 25k euro's, niet echt een sjonnie bak als je het mij vraagt.
Heb je de Hockenheim tijden goed bekeken? Ik vraag me overigens ook af of je de gewone 911's onder exoot moet scharen. De GT modellen: ja. Carrera: nee.quote:En hoezo kan je een Supra niet verglijken met een exoot? De auto koste destijds ongeveer net zo veel als een Porsche 911 en een stock Supra doet niet veel onder voor de meeste supercar's uit die tijd.
Ik hoef beide niet, maar een supra heeft minder (lees: geen) stijl. Een 500 is wel een vrouwenauto...quote:En wie een Fiat500 meer stijl vind hebben dan een Supra is sowiezo een dikke gay.
Mwah ... geen enkele 911 vind ik een exoot. 928, misschien ... Carrera-GT wel.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:54 schreef DS4 het volgende:
Heb je de Hockenheim tijden goed bekeken? Ik vraag me overigens ook af of je de gewone 911's onder exoot moet scharen. De GT modellen: ja. Carrera: nee.
Dat zijn RHD non turbo automaatje's ik heb het over LHD 6 speed.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:41 schreef Athmozz het volgende:
[..]
als ik zou moeten kiezen zou ik nochtans hard twijfelen.
Ik weet niet wat ik liever heb dat ze mij voor aanzien, homo of een petje zonder smaak. Moeilijke keuze.
25k voor een supra is veel hoor;
http://www.autogids.be/tweedehands/toyota/supra-1303152.htm
8k (en verpauperd)
http://www.autogids.be/tweedehands/toyota/supra-1267522.htm
16k (en eveneens verpauperd)
O, dus de "RHD non turbo automaatjes" hebben geen stijl maar de "LHD 6 speed" wel?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:09 schreef Benny_Lava het volgende:
[..]
Dat zijn RHD non turbo automaatje's ik heb het over LHD 6 speed.
Je mag alles vinden, maar als je zelfs de 911 GT1 geen exoot vindt...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:05 schreef Googolplexian het volgende:
Mwah ... geen enkele 911 vind ik een exoot. 928, misschien ... Carrera-GT wel.
Kun je een beetje inzicht geven in de norm die je hanteert, want ik zie geen lijn...quote:Lotus Elise niet, Ariel Atom wel.
BMW M6 niet, Aston Martin DB9 wel.
Toyota Supra niet, Toyota 2000-GT (voorganger) wel
Honda NSX misschien over 20 jaar.
Waarom de GT1 wel en de GT2 & GT3 niet? Waarom de gewone Turbo niet? Of andere 911 modellen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je mag alles vinden, maar als je zelfs de 911 GT1 geen exoot vindt...
[..]
Kun je een beetje inzicht geven in de norm die je hanteert, want ik zie geen lijn...
quote:strikingly, excitingly, or mysteriously different or unusual
Ik vind alle GT modellen exoten, maar de GT1 zeker. Zeldzaam, winnaar Le Mans, bijzonder (snel/onpraktisch/duur...)quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:40 schreef Googolplexian het volgende:
Waarom de GT1 wel en de GT2 & GT3 niet?
Die valt eigenlijk ook wel onder exoot.quote:Waarom de gewone Turbo niet?
Teveel geproduceerd, te veel allemansvriend. Beetje afhankelijk van het model natuurlijk. Een 2.0S wil ik ook best als exoot zien, de Carrera RS zeker. Het is natuurlijk geen harde grens.quote:Of andere 911 modellen?
Dan ken ik genoeg 911-jes die eronder vallen. Maar goed, waarom de DB9 hieronder zou vallen en geen één 911?quote:De norm die ik hanteer is simpel en volgens definitie:
qft! Puur een kwestie van smaak ... maar wat je exotisch vindt zegt imo wel veel over je smaak ^^quote:
quote:1983 Brabham-BMW BT52 (F1)
It may as well have been called the B-52 because it absolutely creamed the opposition in some races and bombed in others…
These were only 1.5 liter, 4 cylinder road going BMW engines remember, and if you believe the reports from Bavarian engineers at the time, some of these blocks were apparently being pulled straight out of road cars with over 100,000 kays on the clock. Folklore tells us M10 engine blocks were also reportedly weathered in the rain and urinated on my mechanics prior to becoming 1500 HP banshees.
Now that is a sure fire way to make an engine a modern legend. I would pay good money to see the rice boys lay the same claim on their SR20’s, 1JZ’s and F21’s and still keep a straight face!
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:09 schreef Benny_Lava het volgende:
[..]
Dat zijn RHD non turbo automaatje's ik heb het over LHD 6 speed.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:40 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Waarom de GT1 wel en de GT2 & GT3 niet?
Oja ... die heb je ook in straat-uitvoeringquote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:11 schreef rival het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
omdat dit een GT1 is. kommop zeg
maar dat wist je heus niet![]()
jij dacht zekersteweten dat een GT1 hetzelfde uiterlijk had als de GT2 of 3.... daarom vergelijk je ze nog met elkaarquote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:13 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Oja ... die heb je ook in straat-uitvoeringWas ik effe vergeten.
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:14 schreef rival het volgende:
[..]
jij dacht zekersteweten dat een GT1 hetzelfde uiterlijk had als de GT2 of 3.... daarom vergelijk je ze nog met elkaar
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |