abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 november 2010 @ 15:20:10 #251
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_88328128
quote:
Op donderdag 4 november 2010 06:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hot off the rumour mill is the news that Disney may be looking to
adapt MORT in a couple of years time. According to Latino Review
the adaptation could be coming from directors Ron Clements and John
Musker who last released The Princess and the Frog and are about to
release Pooh in 2011.
Tenzij ze radicaal van stijl veranderen vind ik dit niet echt goed nieuws.. :P
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_88328268
Ben nu bijna door Night Watch heen :P , nouja ben nu bij dat stuk waar ze barricades maken en verplaatsen. Verder heb ik dus Mort gelezen, en de Colour of Magic, en die waren echt zo veel anders dan dit :o

Maar dat maakt me wel weer benieuwd naar alle andere boeken :P
pi_88328537
In de loop van de jaren is mijn voorkeur uitgegaan naar de Watch boeken. Veel Vimes, veel Vetinari. Angua is ook geweldig.

Ik ben ook erg benieuwd naar Mort. Ik vond Hogfather prima te doen maar The Colour of Magic heb ik afgezet, die was echt te kut.
pi_88329909
quote:
14s.gif Op donderdag 4 november 2010 15:31 schreef picodealion het volgende:
In de loop van de jaren is mijn voorkeur uitgegaan naar de Watch boeken. Veel Vimes, veel Vetinari. Angua is ook geweldig.

Ik ben ook erg benieuwd naar Mort. Ik vond Hogfather prima te doen maar The Colour of Magic heb ik afgezet, die was echt te kut.
Heb je Going Postal al gezien, die vond ik stukken beter dan CoM, Hogfather heb ik nog niet gezien, want ik wil eerst het boek lezen.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_88332317
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 16:13 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Heb je Going Postal al gezien, die vond ik stukken beter dan CoM, Hogfather heb ik nog niet gezien, want ik wil eerst het boek lezen.
Ik wist niet dat daar een film van was. Boek was geweldig in elk geval, die ga ik eens checken.
  donderdag 4 november 2010 @ 20:40:58 #256
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_88340242
quote:
11s.gif Op donderdag 4 november 2010 17:11 schreef picodealion het volgende:

Ik wist niet dat daar een film van was. Boek was geweldig in elk geval, die ga ik eens checken.
Ik vond hem echt geweldig :@ :Y
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
  donderdag 4 november 2010 @ 21:33:26 #257
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_88342850
quote:
Op donderdag 4 november 2010 15:17 schreef picodealion het volgende:
Bijna door Unseen Acadamicals heen. Altijd weer een strijd, ik kan hem niet neerleggen en lees elke vrije minuut van de dag een stukje, maar ik baal ook altijd als een stekker als ik weer bijna door een boek heen ben. Volgens mij is dit de op een na laatste Discworld die ik nog niet had gelezen, ;(.

Dat heb ik ook ja. Ik ben nu de laatste Tiffany aan het lezen en het is zo genieten om die te lezen...maar ook weer zo ontzettend jammer als ik hem dan straks uit heb... :)
  donderdag 4 november 2010 @ 21:42:13 #258
272858 suikertaartje
pi_88343270
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 16:13 schreef FrankRicard het volgende:

Vond je die beter of ook echt goed?
Ik heb hem nog liggen maar ik durf niet zo goed..altijd bang dat de film niet klopt bij de beelden in mijn hoofd :@
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
pi_88343812
quote:
5s.gif Op donderdag 4 november 2010 21:42 schreef suikertaartje het volgende:

[..]

Vond je die beter of ook echt goed?
Ik heb hem nog liggen maar ik durf niet zo goed..altijd bang dat de film niet klopt bij de beelden in mijn hoofd :@
Ik vond hem heel goed. Bijna exact zoals ik het verhaal voor mij zag.
  donderdag 4 november 2010 @ 21:53:40 #260
272858 suikertaartje
pi_88343946
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 21:51 schreef Xessive het volgende:

Ik vond hem heel goed. Bijna exact zoals ik het verhaal voor mij zag.
Oh, dan durf ik wel, dankje!
Had je dat toevallig ook bij Hogfather?
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
pi_88344413
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 21:53 schreef suikertaartje het volgende:

[..]

Oh, dan durf ik wel, dankje!
Had je dat toevallig ook bij Hogfather?
Hogfather was een slap aftreksel van het boek.
  donderdag 4 november 2010 @ 22:02:59 #262
272858 suikertaartje
pi_88344439
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 22:02 schreef Xessive het volgende:

Hogfather was een slap aftreksel van het boek.
Dan durf ik helemaal :D
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
  vrijdag 5 november 2010 @ 17:03:48 #263
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_88370560
Vorige week op het station the colour of magic gekocht, na een hoop goede dingen over Pratchett te hebben gehoord.

Ben benieuwd of ik het lezen zelf ook leuk ga vinden.
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  vrijdag 5 november 2010 @ 17:47:00 #264
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_88371877
Maar weer eens de waarschuwing dan:

COM is niet echt representatief. Pratchett moet daar zijn stijl nog vinden. Pas vanaf Mort! (mijn mening :P ) komt Discworld goed op gang.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_88373569
Mort is ook prima los te lezen. Allemaal uiteindelijk wel, maar met name de Watch en Rincewind verhalen vind ik leuker om in volgorde te lezen omdat je dan veel meer meekrijgt van de grappen en de algehele verhaallijn.
  vrijdag 5 november 2010 @ 21:52:30 #266
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_88381598
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 17:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Maar weer eens de waarschuwing dan:

COM is niet echt representatief. Pratchett moet daar zijn stijl nog vinden. Pas vanaf Mort! (mijn mening :P ) komt Discworld goed op gang.
Mijn excuses dat het wederom gezegd moet worden dan :P

In dat geval ga ik Mort ook maar eens een kans geven, nadat ik deze gelezen heb :) Kan ik daar dan zo in beginnen zonder de anderen te lezen?
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_88384770
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 21:52 schreef Tha_Bartman het volgende:

[..]

Mijn excuses dat het wederom gezegd moet worden dan :P

In dat geval ga ik Mort ook maar eens een kans geven, nadat ik deze gelezen heb :) Kan ik daar dan zo in beginnen zonder de anderen te lezen?
Small Gods. O+
  zaterdag 6 november 2010 @ 09:12:51 #268
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_88393852
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 22:52 schreef Xessive het volgende:

[..]

Small Gods. O+
Mijn absolute bottom-favoriet. Ik vond er niks aan, heb deze ook, als enige, hoogstens een keer of 4 gelezen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_88413658
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 09:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Mijn absolute bottom-favoriet. Ik vond er niks aan, heb deze ook, als enige, hoogstens een keer of 4 gelezen.
Smaken verschillen. Deze staat voor mij op een gedeelde eerste plaats met The Thief of Time.
pi_88414515
Ik heb het al vaker gezegd in deze reeks, maar ik raad dus altijd Guards! Guards! aan om mee te beginnen.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_88423815
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 21:34 schreef FrankRicard het volgende:
Ik heb het al vaker gezegd in deze reeks, maar ik raad dus altijd Guards! Guards! aan om mee te beginnen.
Is dat die met Carrot? Dan weet ik het niet hoor! Maar ik heb er ook nog niet veel gelezen :D
pi_88454486
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 21:04 schreef Xessive het volgende:

[..]
Smaken verschillen. Deze staat voor mij op een gedeelde eerste plaats met The Thief of Time.
Ja, dat vind ik ook, deze twee.

Ik lees ze eerst in het engels, maar zou daar te veel voor moeten opzoeken (door dyslexie moeite met het woordbeeld dat telkens uit elkaar valt), dus met de nodige hummmmms ertussendoor. Na een tijdje heeft de bieb ze in het nederlands en dan lees ik een iets ander verhaal.

Een van de boeken van de dood, vermoedelijk Maaierstijd, heb ik aan iemand opgedrongen die erg bang was voor de dood, een soort bang zijn om het bang zijn. Het heeft geholpen, daarna kon ze beter onderscheiden waar ze echt bang voor was.

Geld moet wapperen is duidelijk nieuwe stijl, hij kan niet meer zo complex schrijven. Niet meer het scherpe, zelfs de vertaler kan er maar weinig extra's in bijproppen. Het bezwaar van de nieuwe stijl is, dat Vetinari net een mens begint te worden en sommigen op gelijk niveau bejegend. Dat kan niet, hè?
pi_88454968
Geheel niet mee eens, ik vond Making Money juist erg sterk. Vetinari is inderdaad iets milder maar dat maakt hem alleen maar geweldiger vind ik.
  maandag 8 november 2010 @ 09:57:42 #274
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_88464105
quote:
14s.gif Op zondag 7 november 2010 22:36 schreef picodealion het volgende:
Geheel niet mee eens, ik vond Making Money juist erg sterk. Vetinari is inderdaad iets milder maar dat maakt hem alleen maar geweldiger vind ik.
Dat vind ik ook. Vetinari wordt alleen maar slimmer en gehaaider neergezet, maar ook menselijker en dat maakt hem een veel interessanter personage.

Overigens vind ik "I shall wear midnight" echt briljant tot nu toe. Dat scherpe zit er helemaal in, en Tiffany wordt duidelijk ouder en volwassener.
Maar misschien komt dat ook omdat ik echt fan ben van de Nac Mac Feegles ;)
pi_88494778
Het wordt steeds gewoner. Er wordt erg veel gestroomlijnd, wat een interessant proces is, en zo krijg je stap voor stap een bijna gewone stad/gemeenschap. Een menselijke Vetinari klopt niet in het zeer riskante Disc World-ratjetoe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')