abonnement Unibet Coolblue
pi_72022733
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 20:50 schreef blue_funk het volgende:


Stopdatum: 19 augustus om 21:45, methode: cold turkey (ik wil geen plakkers, kauwdingen, pillen en/ of andere zooi meer).

En nu eens zien hoe ik morgen de dag door kom. Mijn collega's zullen wel knettergek van me worden, maar het is voor een goed doel
Ik rookte ook onderhand meer dan 30 peuken per dag, ben ook cold turkey gestopt. Niemand heeft last van me gehad! Iedereen was ook aan het klagen "waarom heb jij geen ontwenningsverschijnselen?" Met een beetje mazzel slaap je een weekje slecht, en trekt het vanzelf bij. Succes!
pi_72030115
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 21:59 schreef fratsman het volgende:

[..]

Ik rookte ook onderhand meer dan 30 peuken per dag, ben ook cold turkey gestopt. Niemand heeft last van me gehad! Iedereen was ook aan het klagen "waarom heb jij geen ontwenningsverschijnselen?" Met een beetje mazzel slaap je een weekje slecht, en trekt het vanzelf bij. Succes!
Ik heb nooit echt last (dit is niet mijn eerste stoppoging) van fysieke ontwenningsverschijnselen. Wat kuchen, slijm dat los komt, inderdaad een beetje rottig slapen een paar dagen maar meer dan dat niet echt. Word er wel ontzettend onrustig van en moet me dan echt inhouden om niet naar de benzinepomp te rennen (er zit er een op loopafstand van mijn huis en een op loopafstand van kantoor ) om wat te halen.

Zit nu half stuiterend, zonder sigaret, te 'genieten' van mijn bak koffie.

* blue_funk herhaalt
Roken is GEEN geen optie Roken is GEEN geen optie Roken is GEEN geen optie Roken is GEEN geen optie Roken is GEEN geen optie Roken is GEEN geen optie Roken is GEEN geen optie Roken is GEEN geen optie Roken is GEEN geen optie Roken is GEEN geen optie Roken is GEEN geen optie Roken is GEEN geen optie Roken is GEEN geen optie Roken is GEEN geen optie Roken is GEEN geen optie Roken is GEEN geen optie Roken is GEEN geen optie...
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
  Redactie Frontpage donderdag 20 augustus 2009 @ 10:45:15 #78
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_72033231
Mijn vriend heeft 2 peuken gehad gister. Het was warm, en z'n klusmaat blies expres rook in z'n gezicht Maar hij is in elk geval wel eerlijk, ben ik erg blij mee
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  donderdag 20 augustus 2009 @ 11:16:46 #79
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_72034119
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:08 schreef Etcetera het volgende:
...

Hij doet wel erg z'n best (vraagt aan mij of hij een mag roken en ik zeg nee en dan doettie het ook niet ) maar het is wel moeilijk Heb hem overigens niet gedwongen om te stoppen, alhoewel ik wel al heel lang zeg dat ik graag heb dat hij stopt. Maar ik weet dat hij moet stoppen omdat hij dat zelf wil
...
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:45 schreef Etcetera het volgende:
Mijn vriend heeft 2 peuken gehad gister. Het was warm, en z'n klusmaat blies expres rook in z'n gezicht Maar hij is in elk geval wel eerlijk, ben ik erg blij mee
Volgens mij doet hij het toch eerder voor jou, dan zichzelf.
Hij komt niet al te sterk over, ik vraag me af of hij het wel redt.
  Redactie Frontpage donderdag 20 augustus 2009 @ 11:20:05 #80
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_72034219
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:16 schreef Blinker het volgende:

[..]


[..]

Volgens mij doet hij het toch eerder voor jou, dan zichzelf.
Hij komt niet al te sterk over, ik vraag me af of hij het wel redt.
Jij kent mijn vriend niet En no offence, je brengt het alsof hij dood gaat. Seriously
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  donderdag 20 augustus 2009 @ 11:30:17 #81
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_72034516

Ik moest wel even grinniken

Maar, ik ken hem inderdaad niet, maar als je nu al op je bek gaat omdat iemand even rook in z'n gezicht blies. Dat getuigt niet echt van uithoudingsvermogen.
  Redactie Frontpage donderdag 20 augustus 2009 @ 11:34:39 #82
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_72034649
Ik bekijk het anders: hij was vanaf zijn 13de een verstokte roker. Hij heeft nooit eerder een stoppoging ondernomen en hij stopt cold turkey. Verder kan hij ontzettend slecht over warmte en moest hij gisteren werken in die warmte. Dus 2 sigaretten tot nu toe vind ik niet eens zo heel slecht
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_72034858
Zo, nu inmiddels alweer bijna een week gestopt. Het bevalt me erg goed. Ben ook tussentijds Allen Carr aan het lezen en hij heeft een interessante visie. Zo heb ik het in elk geval nog nooit bekeken allemaal. Maar tot nu toe hartstikke lekker hier, de behoefte heb ik ook niet echt. Ben eigenlijk blij dat ik er vanaf ben. Merk alleen dat het nog wel in m'n routine zit... zo heb ik 's ochtends naast koffie ook nog de "honger" naar een peuk. Zal over een paar weken wel anders zijn.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 11:47:09 #84
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_72035015
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:41 schreef GeoNL het volgende:
Zo, nu inmiddels alweer bijna een week gestopt. Het bevalt me erg goed. Ben ook tussentijds Allen Carr aan het lezen en hij heeft een interessante visie. Zo heb ik het in elk geval nog nooit bekeken allemaal. Maar tot nu toe hartstikke lekker hier, de behoefte heb ik ook niet echt. Ben eigenlijk blij dat ik er vanaf ben. Merk alleen dat het nog wel in m'n routine zit... zo heb ik 's ochtends naast koffie ook nog de "honger" naar een peuk. Zal over een paar weken wel anders zijn.
Ironisch genoeg is hij overleden aan longkanker..
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:34 schreef Etcetera het volgende:
Ik bekijk het anders: hij was vanaf zijn 13de een verstokte roker. Hij heeft nooit eerder een stoppoging ondernomen en hij stopt cold turkey. Verder kan hij ontzettend slecht over warmte en moest hij gisteren werken in die warmte. Dus 2 sigaretten tot nu toe vind ik niet eens zo heel slecht
Dat is vast wel lastig, maar je dekt het gelijk in en geeft excuusjes. Als het warm is had ik juist minder zin om te roken. En heb al eens eerder een stoppoging gedaan en als je tijdens het stoppen even een paar sigaretten rookt, dan ben je weer terug bij af.

Ik hoop voor je dat ik ongelijk heb, maar zo komt het over
pi_72055866
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:47 schreef Blinker het volgende:
Ik hoop voor je dat ik ongelijk heb, maar zo komt het over
Neuh je hebt gelijk, het is gewoon een slappe zak. Stoppen met roken doe je niet half maar helemaal, het probleem is niet de peuk an sich maar de gewoonte ben ik nu achter. Hoeft niet voor iedereen hetzelfde te zijn maar het is een redelijk aanvaarde gewoonte en de kans op terugval dus des te groter.

Kappen, alles weggooien en de eerste de beste die rook in je gezicht blaast onherkenbaar voor zijn eigen moeder meppen, agressie en energie heb je toch genoeg.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 23:00:53 #86
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_72058185
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 21:57 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Neuh je hebt gelijk, het is gewoon een slappe zak. Stoppen met roken doe je niet half maar helemaal, het probleem is niet de peuk an sich maar de gewoonte ben ik nu achter. Hoeft niet voor iedereen hetzelfde te zijn maar het is een redelijk aanvaarde gewoonte en de kans op terugval dus des te groter.

Kappen, alles weggooien en de eerste de beste die rook in je gezicht blaast onherkenbaar voor zijn eigen moeder meppen, agressie en energie heb je toch genoeg.
Amen.
Vaak hoor je mensen zeggen: "Ja, ik ga proberen te stoppen met roken."
Maar naar mijn idee als je al het woord 'proberen' gebruikt, dan ga je er niet 100% voor.
Je moet het echt willen!
  donderdag 20 augustus 2009 @ 23:01:03 #87
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_72058195
IK DOE ECHT IETS FOUT

ik stopsteeds en dan toch weer niet en toch weer wel en toch weer niet. op de 1 of andere manier
heb ik op werk moeite met mensen die gaan roken en op feestjes ook moeite met mensen die roken.
Het is een hele vervelende cirkel en hoe gek het ook klinkt sinds ik gestopt ben met allen car lezen en actief hier mee te posten gaat het veel moeilijker
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
  donderdag 20 augustus 2009 @ 23:05:12 #88
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_72058330
Jullie zijn wel erg hard hoor.
Misschien is het gewoon nog niet het goede moment voor hem om te stoppen. Hij probeert het in ieder geval.
Iedereen vecht hiertegen op zijn eigen manier.
Ik heb bv. nog steeds 1 sigaret hier in een laatje liggen. Gewoon het idee dat ik kan roken geeft me de gemoedsrust om niet te roken.
Dat ding ligt daar al meer dan een jaar, hij is waarschijnlijk niet meer te pruimen van droogheid
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 01:15:54 #89
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_72061657
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 23:01 schreef Moonwalk het volgende:
IK DOE ECHT IETS FOUT

ik stopsteeds en dan toch weer niet en toch weer wel en toch weer niet. op de 1 of andere manier
heb ik op werk moeite met mensen die gaan roken en op feestjes ook moeite met mensen die roken.
Het is een hele vervelende cirkel en hoe gek het ook klinkt sinds ik gestopt ben met allen car lezen en actief hier mee te posten gaat het veel moeilijker
Mocht je de behoefte krijgen probeer dan direct naar de voordelen te kijken van het niet-roken. Ik merk ze maar al te goed! Op een gegeven moment kom je na een tijd ook op een punt dat het niet eens lekker meer is, maar dat het een verplichting wordt. Net zoals jij het verlangen er naar hebt nu, want roken is eigenlijk helemaaaaal niet lekker
Een troost, dat verlangen gaan nooit helemaal weg
pi_72063828
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 23:05 schreef mazaru het volgende:
Jullie zijn wel erg hard hoor.
Want? Je zegt toch eigenlijk hetzelfde?
quote:

Gewoon het idee dat ik kan roken geeft me de gemoedsrust om niet te roken.
Kan maar je doet het dus niet en juist dat maakt die dude een slappe zak dat hij het wel doet.
Wat sommigen denk ik niet beseffen is dat je als exroker nooit meer een niet roker zal worden. Je zult altijd een exroker blijven en het gevaar (hoewel dat steeds minder wordt) om terug te vallen blijft.

Elke keer dat je een peuk opsteekt begin je weer overnieuw met stoppen...
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:38:02 #91
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_72064127
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 01:15 schreef Blinker het volgende:

[..]

[quote]Mocht je de behoefte krijgen probeer dan direct naar de voordelen te kijken van het niet-roken. Ik merk ze maar al te goed! Op een gegeven moment kom je na een tijd ook op een punt dat het niet eens lekker meer is, maar dat het een verplichting wordt. Net zoals jij het verlangen er naar hebt nu, want roken is eigenlijk helemaaaaal niet lekker
Maar ik vind het ook helemaal niet lekker, ik vind het WALGELIJK en smerig en ik krijg er hoofdpijn van, ik voel me minder fit, en ik vind het stinken en mn tafel word er vies van, walgeeeeelijk. en toch is het supermoeilijk terwijl de eerste drie weken vet goed gingen
quote:
Een troost, dat verlangen gaan nooit helemaal weg
[/quote]

Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
  Moderator vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:07:20 #92
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_72067553
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:20 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Jij kent mijn vriend niet En no offence, je brengt het alsof hij dood gaat. Seriously


Pssst, just for the record : Je gaat ook dood van roken
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:30:37 #93
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_72068086
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 12:07 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Pssst, just for the record : Je gaat ook dood van roken
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:33:07 #94
97745 Thorical
finding a way
pi_72077129
One year, one month, one week, one day, 18 hours, 30 minutes and 16 seconds. 16190 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.349,24. Life saved: 8 weeks, 5 hours, 10 minutes.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:52:11 #95
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_72079226
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 12:07 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Pssst, just for the record : Je gaat ook dood van roken
Pssst, je gaat ook dood als je niet rookt, mijn opa is, al shag rokend, bijna 100 geworden
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_72087257
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 18:33 schreef Thorical het volgende:
One year, one month, one week, one day, 18 hours, 30 minutes and 16 seconds. 16190 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.349,24. Life saved: 8 weeks, 5 hours, 10 minutes.
Gooi dat eens op een hoop.

Six months, one week, 10 hours, 59 minutes and 52 seconds. 2826 cigarettes not smoked, saving ¤ 669,37. Life saved: 1 week, 2 days, 19 hours, 30 minutes.
E = mc2, E is de energie die vrijkomt
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:46:45 #97
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_72089858
Twee maanden aan leven is ook best veul!
pi_72091857
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 13:16 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Alleen ga je gemiddeld net iets eerder kapot en meestal ook net iets pijnlijker
Nou nee hoor, andere kankers zijn niet minder pijnlijk.
pi_72099046
En dan nog chronische bronchitis en COPD
Geilt op sg's *fapfap*
Bier :9
pi_72109196
Gezellig topic is dit geworden

Five months, one week, one day, 13 hours, 54 minutes and 8 seconds. 3393 cigarettes not smoked, saving ¤ 707,96.
Keep the faith!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')